Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
micky_miha la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 43 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Cum se crapa? Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alta poza

cum crapa? alta poza

48KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, e bune si frumoase, da-i pacat de tulumba aia fara "cotet". N-o sa ai de unde sa iei aer pentru radiator si o sa iei din ala de pe cilindri. Nu vrei o tulumba cu cotet? e "plug and play"... Doar daca nu-i pui radiatorul de tip4...
Doar ca asta cu cotet de catel cere turbina mai lata, din care nu mai am nici una. Daca ai de unde lua...
Serios, aerul pentru radiator e luat de undeva din partea dreapta fara a "ciordi" din aerul de racire. Nu te grabi, tulumba o ai, mai trebuie doar turbina. O gasim noi pe undeva...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane as vrea alta tulumba si alta turbina ..ca sa nu mai stau sa mai fac alt cotetz .. ai asa ceva??? ... si tablele de pe camasi???

eu ma gindisem in varianta asta, sa nu mai fac cotetz radiatorul ala sa fie racit de niste fan-uri electrice pornite si oprite de un termocontact la 87 de grade .. si asa reusesc sa mentin temperatura motorui si in "interior'

dar daca as avea tulumba aia as modifica cotetzul ca sa intre radiatorul asta de tip4

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am tablele si tulumba, doar ca n-am turbina... E mai lata, stii. E posibil sa n-o gasim decit impreuna cu vreun alternator (bani)... Mai trebuie si tabla din fata, spra firewall.
In ce priveste radiatorul de tip 4, parerile-s impartite, e mai mare si ar fi un obstacol mai putin "dens"...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok .. cu banu .. dar sa imi mai revin ...


explica un pic .. cu obstacolu

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cel mai bine da anunt de cumparat turbina lata, de doghouse... Io nu stiu nici una...
Radiatorul de tip 3 ar fi foarte bun, are si gaura de sonda...
Sau pui sistenul de racire "40cp" pe care-l ai, dar cu radiatorul extern. Daca vrei turbo sau oricum, presiune marita pe lagare, merita un radiator de mazda (parca?), cu termostat inclus  , si e maricel.

Obstacolu... Daca pui radiator mai mare, vei avea suprafata libera mai mare, adica ala mare admite aer mai mult prin el... Acuma depinde, dar la un motor "bobboc", care nu se-ncinge de la gazele din carter, etc, e posibil sa nu conteze, pina apar niste uzuri...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu gindeam asa: un deep sump .. care imi raceste si el uleiul ... si un radiator mai mare racit electric cu ventilatoare.. prima data m-am gindit la unul de oltcit .. apoi m-am gindit la asta de tip4 .. ca sa nu mai ies cu furtune sau alte racorduri .. dar daca nu imi asigura o racire buna a uleiului schimb sistemul si maresc radiatorul.. de tulumba nu ma mai ating o las asa si nu fur aer de racire de la nici o parte

jane .. numai de tablele de peste cilindrii as avea nevoie pentru modelul cu dubla admisie

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Din ce-am vazut (citit povesti), deep sump nu-i o treaba fantastica, chiar astia old-school zic c-ar incinge uleiul, ca e mai mult ulei de racit pentru aceeasi suprafata . Poate ca-i asa, poate ca nu. Probabil ca, daca pui "doghouse" si radiator de tip 4 caruia-i indoi nitel aripioarele catre evacuarea aerului, o sa fie bine.
C-o pompa dubla si un rezervor plus un radiator cu termostat faci un sistem de ungere grozav, radiatorul la 911 primele modele era pus in circuitul aerului prin capota, fara ventilator, dar avea termostat. Si era MARE.

Tablele le am, ale tale sa fie.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu vreau sa ma arunc la cheltuieli exagerate.. vreau ceva acceptabil ca fiabilitate la pret mai mic ... oricum partea de turbina va fi comandata electric ..adica un waste-gate electric .. turbina sa intre in functiune doar la comanda si nu permanenta..daca va fi sa fac un motor "adevarat" atunci pornesc cu toate piesele de curse, de la arbore, biele pina la culbutori....deocamdata fac si eu ceva incercari

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Motorul va produce caldura in plus. Poate ca un radiator extern ar fi bun, poate ca nu. Sigur e bine sa pui sistemul de racire cu cotet, pentru aplicatii mai "serioase" de 1500 - 47 cp (nemtii l-au pus si pe admisie dubla 1300). Si, probabil, sa nu-l modifici foarte mult.
Cum waste-gate electric? Vrei ca turbina sa sufle prin carburato(a)r(e) sau ce pui acolo , sau sa traga? Daca e sa sufli, am vazut ca se foloseste supapa de "blow-off". Care poate fi comandata de pedala "la blana", dar nu mai are nici un farmec. Sau io stiu?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sigur un radiator extern va face mai mult decit asta de bus.. si tulumba mai lata de asemenea...acum urmeaza sa vad ce piese gasesc

in legatura cu waste-gate .. acolo va fi un mecanism asemanator comenzii acceleratiei ca la cutia de viteze automate .. pe aceeasi supapa doua comenzi printr-o pirghie: una, o capsula de reglare a presiunii si a doua o comanda electrica cu bobina ..cind merg normal supapa este deschisa si exhaustul iese prin supapa si nu invirte turbina ... cind apas butonul supapa se inchide, la o anumita turatie a motorului ( eu as vrea pe la 2000) incep sa am presiune in admisie, iar supapa capsula normala de la waste-gate imi regleaza presiunea...la toate astea mai trebuie si o supapa pe admisie .. fara comanda, adica supapa de sens .. pentru ca aerul de admisie sa se faca lejer fara sa treaca prin palele compresorului

nu pun carburatoare .. tot pe injectie ... tot cu doua clapete.. as vrea d'alea progresive tot de polo.. si 6 injectoare .. 4 normal si in plus inca 2 cind folosesc turbina puse imediat dupa clapete .. pentru imbogatirea amestecului

cam asta e in mare ideea mea despre cum as vrea sa fac motorul asta .. sa vedem ce iese .. astept comentarii pentru imbunatatirea perfomantelor

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pt turbina, dati-va bine pe langa Dl Admin RaduI - i-am cumparat eu mai demult un alternarici, avea si turbina, cred ca de bus, el are brotac, deci nu-i tre'.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ventilatorul ala este auxiliar pentru incalzire si pus pe axul alternatorului.. au fost pe motoarele de transporter ... eu am nevoie de o turbina cu compresor sau un compresor mecanic care sa imi duca presiunea in admisie la 1 bar

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa ceva la brotac nu prea merge

cum crapa? asa ceva brotac prea merge

34.5KB


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am eu o turbina de tulumba cu cotetz. Doar ca are distrusa gaura aia centrala unde intra pe axul alternatorului. Dupa parerea mea se poate repara in 2 timpi si 3 miscari, daca ai uneltele potrivite. Ti-o dau daca vrei. O sa-i fac si o poza sa intelegi cum e rupta.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
multzam  fain .. daca se poate?? .. as vrea ... de reparat o repar eu ...

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bai tata, sa ne intzelegem! Si eu tot de turbina de racire vorbeam, de mot de 1600 cel mai probabil...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bai tata, sa ne intzelegem! Si eu tot de turbina de racire vorbeam, de mot de 1600 cel mai probabil...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
aaa... eu mergeam cu gindul mai departe ... o sa vorbesc cu el sa vedem cum putem face trocul

radule cu ce te pot imbia???

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Auzi, Bogdane,  tu ai o suflatoare de-aia de T3 pe care ai incercuit-o intr-un patrat. O folosesti sau e de dat?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane ... pentru tine este.. poti sa o iei de pe motor.. doar de alternator am nevoie  .. si imi inchipui la ce vrei sa o folosesti

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha, bun, merci. Tre sa vad pe unde reusesc s-o infig, sa bage niste aer in incalzitoare.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
tot pe axul de la alternator

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

bogdan_bus a scris:

aaa... eu mergeam cu gindul mai departe ... o sa vorbesc cu el sa vedem cum putem face trocul

radule cu ce te pot imbia???

cu mine vorbesti ? despre ce e vorba ?

LE: a, acu am vazut.
Pai am si un mot. de 1,6, fara alternarici+ turbina, as tine turbina ptr. ala.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. dar la mine s-au schimbat un pic planurile .. o sa merg totusi pe varianta cu racire electrica si pe tulumba aia pe care am modificat-o .. doar de tablele de peste cilindri aveam nevoie...dar poate ma inteleg cu jan

multumesc oricum..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Tablele de pe cilindri le am pentru tulumba cu cotet, nu merg la tulumba ta.

Turbinoidul ala nu mai incape pe alternator din cauza capotei, da' gasesc io o solutie.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dale incoa' ca le modific .. eu am nevoie de partea pentru dubla admisie

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ok, le iei odata cu capetele de galerie.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
sint in faza de documentare, am si eu o intrebare(tot sunteti la radiatorul de ulei etc) ce inteleg astia dupa the samba, cind se refera la blocul motor prin bored and taped for fullflow??? inteleg ca este vorba de circuitul de ulei dar  ce ii fac efectiv???

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca vezi tipul asta a pus tot radiator de motor de tip4 ..

pus acum 15 ani
   
lefmir
invatacel

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 25
ok , multumesc . eu credeam si ca majoreaza diametrul traseelor, deci doar le curata cu un spiral si pe urma pune dopuri filetate. inca o intrebare : daca iau pompa din aia full flow dar care are pe capac si suportul pentru filtru prins in stinga nu trebuie sa mai astup orificiul lateral stinga de la locul de montaj al pompei de ulei , nu-i asa???

scuze iar a fost logat fimiu si nu m-am uitat...misu pl

Modificat de lefmir (acum 15 ani)


_______________________________________
67' Brosco, US specs

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu m-am uita ce radiator a pus. Probabil ca merge foarte bine de tip 4.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ai dracu nemti, americanii astia:
Tot apropou de lungimea cursei si alte treburi:
Interesant ce drac de MFI e ala. O fi numai pe porsche?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bueeeei mi-atzi bramburit topicu' bah frate!!!!
Sa revenim a nos moutons.
Am adus de la moshie si am crapat motorul din acte al broscutzei de coshmar. 1200, 34 CP Asta se incingea repede, dadea sa se opreasca, aprindea becul rosu la relanti la cald, consuma juma' de litru de ulei la suta. Ce am constatat:
- uzura mare pist/cilindri
- uzura mare cuzineti
- blocul are cuzineti de ax cu came. Un lucru bun. (au fost bloace de 1200 fara, axul lucra direct in bloc)
- bailagare la paliere. Nu se pupa pe cote de cuz majorati la ext (grosime cam 1,7 mm)
- gauri de stift de cuzinet largite in bloc
- arbore de 1300-1600, cu shaibe de 2,5 mm sub cilindri pt a prelua diferentza de cursa- deci motorul de fapt era de 1300
- cate o gaura de bujie bucshata la fiecare chiulasa
Acuma.
Scopul acestui motor este urmatorul: sa mearga atata cat sa ma duc la ITP, unde sa nu fumege. Dupa ITP, pun mot pe carte il am acum.
Vreau pareri pt urmatoarea chestie: DACA bailagarele, prin grosimea lor, , raportat la diametrul la care a fost alezat blocul, asigura o strangere pe ext a cuzinetului corespunzatoare, si prin refacerea gaurilor de stift si stifturi majorate- putem considera ca este o solutie tehnica decenta? Repet: acest motor va trebui sa mearga bine cate 30-40 km, odata la 2 ani. Atat. In rest, va sta la naftalina. Cuzinetii de palier vor fi noi, cei de biela si de ax cu came- posibil s/h dar ca noi. Cilindrii alezati la cota 1 (altii- aia ai lui au multe aripioare rupte), pistoane noi. Arbore de 1200, cota 0, ca nou (54.98  cam peste tot pe fusuri, cam 54,95 pe palierul central)- NU am de gand sa-l rectific...


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

MishuL a scris:

Vreau pareri pt urmatoarea chestie: DACA bailagarele, prin grosimea lor, , raportat la diametrul la care a fost alezat blocul, asigura o strangere pe ext a cuzinetului corespunzatoare, si prin refacerea gaurilor de stift si stifturi majorate- putem considera ca este o solutie tehnica decenta?

Haideti bah, ziceti-mi si mie, a mers cineva suficient de mult cu bailagare la paliere, ca sa avem oleaca de fidbec pozitiv?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
da, eu, 10.000km, dar sincer nu ma entuziasmeaza foarte tare ideea

pus acum 15 ani
   
bogdan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 149
Daca bailagarele sunt confectionate corect, eu zic ca te vor duce o perioada buna. Prin corect inteleg confectionarea lor dintr-un material apropiat de bloc: Al si prelucrarea lor in urmatoarea ordine: sectionat bara apoi prelucrate la cote cele doua bucati. Cei mai multi gresesc prin faptul ca intai prelucreaza bailagarul si apoi il sectioneaza. Dar de ce nu incerci sa alezezi blocul la o cota de exterior la care sa gasesti cuzineti? Inteleg ca acum ai + 1,7 si il faci la + 2. Acum trebuie sa vezi si grosimea dar nu cred ca-i o problema. Sau si mai simplu, te duci la RAR si-ti treci actualul motor in acte.

_______________________________________
TYP 3 Variant "Cainele"
Golf IV Variant "Camila"

"Fel.Temp.Reparatio"

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai are 1,7 mm pe raza, deci 3,4 pe diametru... stiu ca se gasesc pana la +4 pe ext dar nu oriunde in RO si nu cu 160 lei. Plus ca nu vreau sa mai irosesc banii cu alezatul. La RAR nu am chef sa merg, prefer ca odata la 2 ani sa pierd o zi-2 sa fac rocada de motoare.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Am mers si eu si merg cu bailagare ... facuti deja cel putin 7.000 de km

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bailagarul nu e neaparat sa il faci din alumuiniu .. chiar e pagubos sa il faci sub duritatea blocului .. cam toate balilagarele puse la blocuri din aluminiu-magmeziu sint confectionate din otel..eu am un bloc la care bailagarul este de crom ..daca faci bailagare , pentru fiecare palier trebuie facute doua piese din care se decupeaza cite o "jumatate" ... nu folosi materiale moi Al sau Cu pentru bailagar ajungi tot acolo de unde ai plecat si aceste materiale au si un coeficient de dilatare mai mare decit otelul, deci nu mai dezvolt , fiecare sa traga concluziile dupa imaginatie, cam ce se poate intimpla daca temperatura creste de la 20 de grade la 100 de grade ... singura treaba : trebuie sa ai grija cind il confectionezi sa ai un strung bun .. fara bataie .. si sa mai ai grija la socotitul stringerilor

garantez ca daca faci un lucru bun si de calitatate nu e nevoie sa mai dai motorul jos .. inca o data ai grija si la coaxialitatea fusurilor arborelui si la palierele blocului ...

si inca o treaba .. palierul la care s-a facut bailagar este mai "dur" adica alternanta de materiale cu duritati diferite preia din tasari... aluminiu, otel, aluminiu ..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Stai sa ne intzelegem, eu AM blocul bailagaruit, nu vreau sa-l bailagaruiesc eu.
Ai si tu dreptate... o sa masor strangerile, pana una-alta....


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu zic intii sa incepi cu masurarea coaxialitatii palierelor si dupa aceea sa vezi ce e cu bailagarul

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Iuuuupppiiiii! Mi se caseaza toate divaisurile de masurat! Micrometre, shublere... tot! A! Si scaunu' meu meseriash cu surub! 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bafta la recoltat....si ale mele tot din casari le am

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai recoltez.... tot....
La noi se caseaza pe hartie, nu se da cu barosul. Si daca ar aparea cumva unul cu barosul, as zice ca nu le mai am, la valoarea lor de inventar de 5 bani, imi convine sa mi le impute de 3 ori - oricum chiar daca nu se casau, cand plec urma sa zic ca le-am pierdut


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am o mare nedumerire ... diametrul maxim exterior al cuzinetilor de la mahle sau kolben-smith este +2mm cota 4 de reparatie ....catalogul bbt zice ca ar mai fi inca 4 cote pina la +4mm deci inca citeva cote ...oare ce firme fac cuzinetii astia de +4mm si sint de gasit ?/...intreb asta pentru ca vreau sa incerc cu cineva sa vedem daca putem aleza un bloc si la ce cote .... o sa incerc cu un bloc pe care il am sa il masor si sa il dau pentru incercari...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza mahle

cum crapa? poza mahle

46.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza bbt

cum crapa? poza bbt

22.1KB


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Dai pe Webstore apoi pe visit the webstore

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mascaltzone asta de paruzzi e numa comersant .... cine face cuzinetii de +4mm asta e dilema

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
no comment

cum crapa? comment

42.8KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Gata, am pusu si eu piese mai bune pe motorul de la broasca. Compresia a iesit de 7,89:1, nu se putea mai mare fara sa adaug material la chiulase sau fara sa le "planez" ca sa micsorez camerele. Adica mergea, scurtind nitel cilindrii si pistoanele . Am mai pus niste chiulase cu supape 41X34. Ma gindesc sa maresc si difuzoarele din carburatoarele stockde la 26 la 28. Sa vedem ce diferenta fac toate astea...
De ce fumega, de fapt: se cam aliniasera segmentii la 3 cilindri, nu stiu cum dracului, plus ce mai intra, probabil, pe la ghiduri... In camera de ardere erau, dupa 2000 de km, depuneri ca dupa vreo 100000. Interesant e ca n-a aparut detonatia nici macar cu raport de 8,5:1 cit a avut.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bravo da-i bataie.. asteptam sa-l vedem pe masina ....chiulasele le-ai mai probat sau le-ai pus asa??? ... i-ai mai facut deck-high, cu echilibrarea camerelor??

in legatura cu segmentii .. eu nu ii pun asa cum zice cartea .. teoretic .. la 120 de grade decalati .. din proprie experienta si din experienta altora eu pun segmentii in felul urmator :
segmentul de foc - opus bujiei
segmentul de compresie - opus celui de foc plus/minus 20-30 grade
segmentul de ungere - daca este cu arc  - aproape pe boltz  - daca este din tabla : - primul segment - opus segmentului de compresie si apoi expandorul si celalalt segment la 120 de grade

important este segmentul de foc si de compresie sa fie aproape opusi, iar focul sa nu aiba fanta in dreptul bujiei

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai asa-i pun si io, la 180 de grade cu ala de ungere impartit la 120, dar cu segmentul de foc in sus, c-asa zice aia de la vw peste tot.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu il pun invers, am motivele mele ca sa il pun asa, orice ar zice aia de la vw

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Adica fiind mai aproape de bujie, flacara sa se extinda pe linga piston la segment si sa "sudeze" capetele fantei? Poate, dar de ce s-ar extinde flacara intii in sus, acolo? Mai ales ca sus si jos sint zonele alea nescobite, cu compresie mare si flacara ajunge acolo abia dupa ce s-a departat pistonul... Oricum, io nu-s sigur ca fanta aia se-nchide complet cind ajunge la temperatura de lucru. Ce zici?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. e vorba de suflul exploziei, care pleaca de la bujie la motoarele pe benzina si din antecamera la motoarele diesel cu antecamera ... la cele cu injectie directa e alta treaba

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ma rog, asa ceva. Ei, si la forma pe care o are chiulasa de vw, suflul exploziei se propaga probabil mai intii in camera aia mai adinca, pentru ca-i mai mult loc acolo. Io stiu?
Nu conteaza asa mult, pina la urma, probabil ca n-ar trebui sa-ti ajunga ulei in asa hal in camera din cauza felului in care-s asezati segmentii, atita timp cit nu-s aliniate fantele.
Dar de ce s-au aliniat? Crezi ca dupa vreo 2 saptamini de mers se mutau altfel? Segmentii astia-s ginditi sa se miste sau sa ramina asa cum i-ai pus?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
s-au aliniat pentru ca suflul exploziei tinde sa ii alinieze ... segmentii sint ginditi sa ramina asa cum i-ai pus dar daca cei doi de sus sint apropiati, se aliniaza ... si mai e o chestie .. jos, sau opus bujiei, camasa cilindrului si chiulasa sint mai reci si reactia de "oxidare" nu mai e asa de virulenta ca in dreptul bujiei... ceea ce iti spun eu se produce la temperaturi intre 400 si 800 de grade si de aceea multi ignora fenomenul

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, nu stiu cum o fi mai bine. Ieri l-am pornit, n-am mai facut nimic la chiulase in afara de sliturile de care vorbeam (inventia indianului), masurat camera, masurat camera din piston, fixat deck-height la 0, 75, curatat nitel ce era ros de detonatie (erau niste alea destul de proeminente si-ar fi atins precis pistonul), montat si gata. Am marit difuzoarele la 28, am largit nitel flansa de sub carburator ca sa aiba toata admisia 34mm (erau de 32).
Se auzea misto, zic io, dar era tirziu si n-am avut cind sa-l fac sa stea la ralanti, reglaje, etc...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cu ce carbelitoare l-ai pornit???

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu ale lui, alea de bus. Acuma am si timonerie, am muncit ceva ca sa le adaptez in broasca, ramin astea, cred. Poate c-am sa iau kit de reparatie, nu stiu...
Nu cred ca mai fac nimic cu alea dellorto, ma gindeam sa le vind ca sa cumpar bucatile pentru injectie sau ceva de genu-asta.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834


cum crapa?

41KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, sa nu stricam ce-a fost frumos.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In sfirsit, m-am si dat cu masina; motorul se simte, parca, mai puturos decit inainte. Raspunde bine de tot abia cind calci pedala la blana. Probabil ca difuzoarele mai mari baga prea mult aer? Poate trebuie marite si jicloarele principale...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incearca si cu jigloarele poate merge .. daca nu mai ai inca doua solutii .. dellorto sau inj.


acuma .. cu supapele astea mari bine ar fi pe inj..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa-i, pe dellorto sigur nu le mai pun, asa ca ramine injectia. Fum nu mai scoate, dar parca se duce relativ incet in 5000 de ture (circa 110 intr-a treia, n-am avut unde incerca mai mult); ciudat, inainte nu trebuia s-o calc pina la fund pentru acelasi rezultat. Poate si compresia mai mica... Mai trebuie niste reglaje si mai vedem. Acum imi pare rau ca m-am grabit sa maresc difuzoarele, e mai greu de facut comparatia. Oricum, cel mai bine "trage" intr-a treia, primele doua sint cam in plus...
Pentru injectie trebuie adunate destul de multe lucruri, asa c-o sa mai dureze. Dar la motoarele pe injectie parca au pus (cel putin astia de la vw) supape mai mici decit la carburatie.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e mai bine cu supape mari ...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. mi-am adus aminte .. mai am doua corpuri de carburatoare d'alea ..daca le vrei sint ale tale

si mai e o treaba .. mai da-i 5 grade la avans  .. tie iti intra acum mai mult combustibil decit atunci cind supapa era mai mica .. da-i timp sa arda

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Io stiu, da-mi-le cind ne vedem, merci.
O sa-l mai incerc marind avansul, sa vedem.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am montat un delcou care-i chiar de motor tip 4 (irelevant, poate, dar daca-i diferit din punctul de vedere al fabricantului, de ce nu? Oricum, e in stare foarte buna, n-am avut pina acum lulea, platina si canistra de vacuum noi ), am marit si avansul cam la 10 grade si-am mai dat o tura. Merge cam la fel; in mod sigur compresia mai scazuta (ce stiu io, poate si forma camerei de ardere, pistoanele-s putin scobite acum) si supapele mai mari au marit turatia unde motorul ofera cuplu mare. Poate-i si cutia de vina, viteza cistiga cu adevarat abia intr-a treia.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
revin cu o dilema .. ROD RATIO .. sau mai pe romaneste rapotul dintre cursa si lungimea bielei .. ma seaca de ceva timp ...


AS far as long and short goes this is my guidelines
1.40-1.60:1 is short
1.65-1.80 is nice for most applications
1.85-2.1+ is good for large bore short stroke, high rpm situations

.. o discutie de pe alt forum .... incerc sa iau de pe cip un set de 92 pentru tip1 ca sa il las de-o parte pe cel de 85,5 ... deci urc capacitatea motorului la 1700 cmc  ... raportul dintre  cursa (64) si diametrul pistonului (92) este de 0,69, sau 69% lungimea bielei 137, rezulta un raport de biela 2,14 ....


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
motorul cu modificarile de mai sus ar ajunge teoretic la o putere de 100cp ... pentru a calcula si proiecta multe din componentele motor ma ajut de un program ..

cum crapa? motorul mai sus ajunge teoretic putere 100cp ... pentru calcula proiecta multe din motor

60.9KB


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Huopaaa! De unde ai ala? Banuiesc ca-i specific erculdului vewe, nu?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
il am de mai demult de cind ma ocupam de motoare "serioase" ..dar tehnologhia a evoluat, e un program de simulare motoare si tuning "online".. in genere simulezi teoretic un motor de la un cilindru la v12 ..TEORETIC ..teoretic motorul meu va avea 100-110cp la 1700cmc practic va avea cu pina la 10% mai putin.... ..l-am configurat eu pentru erculedul meu


programul se numeste dyno2000 ...cam vechi ... a aparut varianta dynomation5 pe care as vrea sa pun mana ..un CAD pentru tuning motoare

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am un  hub de  motor CT .. pun o intrebare ... ce diametru maxim poate avea fulia de aluminiu de pe piata

cum crapa? un  hub de  motor pun intrebare ... diametru maxim poate avea fulia aluminiu

28KB


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Vad prin cataloage ca maximul e diametrul standard: 170mm. Alte dimensiuno sunt  145mm si 135 mm




_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
exista si .. power pulley ... de diametre mai mari decit cele stock pentru ca eu vreau sa fac una mai maricica

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
de ce nu incerci o pulie mai mica la dinam ? Eu asa o am, mai mica decat cea standard. Habar n-am de unde provine, m-a incaltat mecanicul cu ea. Oricum, tot de broscan ...

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
PS: "power pulley" este pulia mai mica in diametru decat cea standard !

ideea este ca la turatii mari, sa incetinesti turbina care nu mai este eficienta la turatiile alea.




"This is a crank pulley for an upright motor. The pulleys are marked in degrees to assist in timing and valve adjustment. Besides that, they just look cool! Unless you like spending money on rebuilding your motor, NEVER, EVER use a power pulley on your Bug unless this is a drag car or all out race motor. Power pulleys turn the fan slower, which means less cooling and more heat. Neither are good for an air-cooled daily driver motor. These pulleys fit upright motors only."

)

" The power pulley is needed to keep the fan from turning too fast and stalling (not pushing air), so don’t use your original. "
)


adeca, power-pulley sunt taman alea, ce ti-am zis mai sus, cu fi-ul de 135-145 mm


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
aha .. am inteles ... deoarece motorul sta mai mult la turatii mari fulia e mai mica in diametru .... problema e ca eu ma gindeam ca motorul meu vine pe o masina de strada (strazi din romania) iar vara nu e ca iarna ... ideea este ca raportul dintre diametrele celor doua fulii conteaza ... eu oricum fac alte fulii si la arbore si la generator , daca adopt modelul cu  genul de curea lata si intinzator

pus acum 15 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
pai nenea bogdan, cum e treaba asta cu cureaua lata si intinzator? n-am prea priceput rostul...mai antreneaza altceva pe rola intinzatoare sau cum?

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e chiar nevoie de curea lata, dar am vazut pe net si varianta asta de antrenare a alternatorului, rola nu mai antreneaza nimic  ..... pe mine nu ma intereseaza ce curea pun acolo, ma intereseaza cum pun senzorul VR si hall

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai daca aluminiul te intereseaza, ca material, ia una din aluminiu stock ca diametru

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu pot cu cea stock de aluminiu .. sau numa din aluminiu, pentru ca pe linga roata de curea trebuie sa mai adaug si o rotita cu dinti si care sa fie feromagnetica uite asa

cum crapa? pot cea stock aluminiu sau numa din aluminiu, pentru linga roata curea trebuie mai adaug

23.3KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ceva de genul:

cum crapa? ceva genul:

27.3KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sau de genul:

cum crapa? sau genul:

41.6KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu se poate sa n-ai loc de rotita. Mai cautam pe shoptalkforums, acolo-s mai multi care-au facut aprinderi de-astea.
Problema la combinatia asta de fulii (aia de sus ramine stock, mesterul ala a facut bine c-a pus pulie de ovali sau ce-o fi aia mai mica, dinamul e mai vesel la turatii mici, dar motorul de 1200 nu ne asteptam sa ajunga la turatii foarte mari, cind ar fi o problema: turbina intra in cavitatie si nu mai sufla; oricum, fulia aia mica e mai greu de gasit, a mai fost doar la porsche 356/912, parca). Io am observat ca, dupa 130 km/h, deci dupa o anumita turatie, na, temperatura motorului creste exponential, probabil ca turbina nu mai e eficienta (si am si tulumba imbunatatita chiar de vw, de la motor cu injectie, cu "velocity ring" la intrare, in care intra aerul ceva mai corespunzator ). Daca maresti fulia de pe motor, e ca si cum ai micsora pe-aia de pe turbina, deci rau la turatii mari. Daca o micsorezi, probabil ca n-o sa mai ai racire si incarcare la turatii mici. Pina la o turatie, raportul stock e bun, oricum la un motor "de strada" te intereseaza sa functioneze optim la turatii mici, cred.
De ce rotita aia nu poate fi prinsa pur si simplu peste fulia stock din aluminiu? E important nr. de dinti, cred, nu diametrul rotitei... Oricum, am vazut poza cu fulia din aluminiu in care erau infipti cilindri mici de otel, pe post de dintii rotitei. Cred ca asta se poate face si acasa (cu o anumita eroare).


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane intr-adevar, cei de pe shoptalkforums au folosit o roata de curea de aluminiu "cumparata", pe care au montat ori o tabla decupata, ori o rotita trigger cumparata si mi e unul care a facut gauri in roata de aluminiu si si-a dat seama ca nu e materialul care trebuie.... problema mea este ca blocul motor pe care vreau sa pun rotita trigger este CT si nici nu vreau sa il ciopirtzesc in fatza ca sa intre fulia stock vreau sa il las asa cu tzushpicele alea filetate si atunci am sa ii fac o roata de curea lata si mai fac una si la alternator  si intinzator ... si pastrez raportul 170/90 ca la varianta stock, intre fulia de pe arbore si cea de la alternator, iar rotita trigger o fac din otel si o prind cu surubele de pulie

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
si cum se face la loc, altfel





pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
iete si niste chiulase cu bujii suplimentare




pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
inca unul bun care ne paraseste Boston Bob


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mike .. crezi ca e mare diferenta intre cum fac eu sau jan motoare si cum fac ei?  ... metodele sint tot alea, doar ca ei sint mai dotati si mai curatzei, dar promit ca imi fac si eu ordine in garaj  .... frumos e,  ce scule complicate au pentru echilibrarea bielei asa ceva aveam doar in facultate, de ar vedea cum am echilibrat eu bielele s-ar cruci si precizia mea e mai mare decit a lor ... e frumos ce face cu motorul ala, dar jan nu a fost prea departe si l-a facut aici unde resursele sint limitate si a cintarit si bielele si pistoanele... si alta chestie, jan imi ceruse sa ii fac o aprindere cu 2 bujii pe cilindru... o fi avind el ceva in cap .. dupa ce termin aprinderea asta fara delcou pot sa fac si cea cu 2 bujii ... piggybackul trebuie un picmodificat

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
siii.. inca una ...de ce sa ne uitam la baietii de pe alte forumuri, sau la emisiuni pe descopery, sa vedem cum unii ansambleaza piese de masini ca baiatul meu lego ... noi sintem mai dishtiepti ca ei pentru ca misiunea noasta este mai grea,noi trebuie sa ne construim piesele ...in acest spirit prezint o chestie ..20lei ... radiator de ulei de oltcit.. restul... sa lasam imaginatia sa lucreze

cum crapa? siii.. inca una ...de uitam baietii alte forumuri, sau emisiuni descopery, vedem cum unii

53.5KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Deci e mare cam de 15X13 cm, cred. Ar merge facuta talpa dintr-o teava patrata, cred. Sau cumva bagate direct coturi de 3/8 si fixate cu un fel de "jug"... Sau mai merg alamite niste urechi pe coturi impreuna cu o bucata de fier (rigida) sau platbanda-ceva care sa faca legatura intre ele. Sau, mai bine, niste stuturi scurte din teava de 3/8 (sau "prelungitoare" de la magazine, ca-s din fier), cu o platbanda sudata pe generatoarea stutului si niste urechi.
Oricum, daca mai gasesti, ia si mie, te rog, unul. Ventilatoare sint si de-astea de 120mm, probabil c-or fi si mai mari...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o sa mai iau citeva radiatoare si am si ceva idei .. sa fac niste stuturi la strung care sa vina peste oringul ala si dintr-o tabla mai groasa o talpa care sa tina stuturile strinse acolo .

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai asta-i, daca ai strungaru, fa-le. Cu filet de 3/8 e perfect.
A, scrisesem 15/13 cm, probabil ca radiatoru-i mai mare, 15/23 cm?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite jane aici despre "rod ratio"

cum crapa? uite jane aici despre "rod

52.1KB


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
sugestie: incarca imaginea pe ceva gen si pune link aici, nu se poate citi nimic

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 6  

Mergi la