Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dannutzza
Femeie
25 ani
Mehedinti
cauta Barbat
25 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Cum se crapa? Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1 ... 3 4 5 6
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
daca vroiam sfatul lor scriam acolo 
eu de solutii de realizare cu piese originale intrebam nu totul nou made in china sau AAA


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu am inteles ce firma este aia SK .. eu stiam de KS .. unde se gasesc piese AAA si made in china?

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am o nedumerire. la montarea pistoanelor, zice ca trebuie orientate cu sageata spre volant, din cauza ca boltul nu este fix pe mijlocul pistonului (ca pistonul are un "sus" si un "jos". dar atunci cand le montezi cu sageata in aceeasi directie, practic unele vor fi cu "susul" in sus si unele cu "susul" in jos (1 si 2 intr-un fel, 3 si 4 invers). Presupun ca si cilindri sunt decalati in sus sau in jos ca sa se potriveasca cu pistoanele, nu?

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, cilindrii nu-s decalati, trec cu axul exact prin axul palierelor. Dezaxarea boltului se foloseste ca sa se reduca "bascularea"pistonului in jurul boltului. E bine ca dezaxarea sa fie in sus pe o parte si in jos pe cealalta, pentru ca bielele de pe o parte imping "in sus" si celelalte "in jos" atunci cind se-nvirte motorul.
A, umerii aia de pe la jumatatea bielei tre' sa fie toti in sus...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
aia cu umflaturile de la biele o stiam. nu intelegeam care e faza cu pistoanele, ca ma gandeam initial ca toate trebuie sa fie asezate la fel (adica doua sa aiba sageata spre volant, doua invers), dar asa e cum zici tu, m-am lamurit. De pus le-am pus bine, dar eram curios sa inteleg si de ce.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Unde se pune tablita din imagine? Stiu ca era undeva la chiulase, dar nu mai stiu exact unde. parca are ceva legatura cu tija de la termostat. La cealalta chiulasa este vreo tablita asemanatoare? parca nu era decat la una dintre chiulase tablita.


Am o problema la termostat. L-am montat, si dupa cum ma gandesc eu, in pozitia "inchis/rece", deci la montaj, ar trebui sa trag de tija in jos astfel incat sa fie inchise flapsurile. cand se incalzeste motorul, termostatul se dilata si impinge tija in sus, deschizand flapsurile. Ei, la mine, cand am montat termostatul, in pozitia cea mai de jos (suportul are gaura ovala de prins pe bloc) mi se pare ca tija s-ar fi dus si mai mult in jos, deci flapsurile nu ar fi inchise. pareri?


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Reglajul la termostat se face asa: suportul nu-l stringi; infiletezi termostatul pe tija vreo citeva ture. Tii suportul cu mina in pozitia "sus". Impingi termostatul ca sa vezi daca ajunge sa atinga suportul atunci cind flapsurile sint deschise (impingi totul pina la capatul cursei si fixezi usor suportul). Daca-l atinge, mai desfiletezi termostatul de pe tija. Daca nu-l atinge, mai infiletezi termostatul pina atinge. Sau sa fie asa, la juma' de milimetru de el, dar sa nu mai poata fi impins in sus. Stringi suportul, tragi termostatul la loc in suport si-l prinzi cu surubul.
Important e ca flapsurile sa se poata DESCHIDE complet, nu sa fie inchise complet cind e termostatul strins.
Tablita e asa ca-n poza Trilerului:

cum crapa? reglajul termostat face asa: suportul nu-l stringi; infiletezi tija vreo citeva ture. tii

19.8KB


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
daaaaaaa, o fi tablita din aia la ambele chiulase? ca atunci cand am demontat, era intr-o singura parte, la termostat, dar nu stiu cum o fi corect. Prin manuale nu zice nimic de tablita aia (sau nu am vazut eu, desi am citit cu atentie inainte sa pun intrebarea).

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sigur, la amindoua. Mie-mi pare evident ce face aia, dirijeaza aerul catre aripioare, orizontal, ca sa nu se duca direct in jos. Aerul trece p-acolo cu viteza marita (prin micsorarea sectiunii), ca sa nu fie "invins" de aerul care trece pe exteriorul chiulasei si vine si el dedesubt.

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Da, la fel ca alea de sub cilindrii, alea care erau DEASUPRA cand am cumparat eu busul, de mi-a bubuit motorul

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum, vopseste-le. Vopseste-le, s-arate frumos.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
am si eu o problema :
blocul meu motor este reciclat de vw si alezat la 28mm cota cuzinetilor de axa cu came in bloc. deci am cumparat setul coresounzator, primul de la CSP-SHOP (111 198 545 ziceau ei), in momentul in care stringeam cele doua semicartere axa cu came se bloca. am zis ca fiind brazil sunt naspa si am mai cumparat un set. de data asta de la vwheritage si sunt ks(111 198 542 recunoscut si de vw ca fiind pt 28mmsi axa stock) urmeaza problemele ; cuzinetul ala care are flansa nu intra intre umerii axei cu came , am facut o tiganie si i-am pilit sa intre, strinse semicarterele doar cu cuzinetii aia doi fara guler si axa se roteste normal cind pun si cuzinetul ala cu guler teroare , se blochiaza... m-am uitat pe urmele de frecare si sunt nu foarte intinse... ce sa fac sa ricii cu un sabar zona care se vede ca a frecat ca efectiv nu stiu ce sa mai fac...


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu dispera ... mai masoara odata piesele si in cazul in care strangerea este puternica dute cu axa la un rectificator si mai ia din palierul respectiv nu te apuca sa faci prostii cu smirghele, cu shabare ... rectifica palierul ca sa ai jocul respectiv.. sau daca problema e din palier, DUPA CE FACI BINE MASURATORILE, sa rectifici  palierul, adica sa iti bage un alezor pe palierul respectiv .... nici o data sa nu te apuci sa ricii din cuzinet ... astea sunt metode de pe vremea in care cuzinetii se turnau pe strung .. la zisuri, gazuri, forduri 38 .. etc

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
axa cu came este buna are uzura o sutime, blocul este alezat de fabrica la axa cu came. nu este foarte puternica stringerea, se roteste daca trag cu cheia, daca pun cuzinetul 2 si 3 fara 1 astia se rotesc aproape liber. din disperare de cauza am pus la cuzinetul 1 de proba jumatatile fara umar(una de la ks si una de la metal leve) si se roteste bine axa , cred ca aia cu umar sunt problema

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
baga .. un set intreg, nu cuzinet de la unii si alt cuzinet de la altii, s-ar putea unii sa fie mai grosi in carne decit ceilalti de aceea e bine inainte sa masori piesele si apoi sa tragi o concluzie ... nu e nici o problema daca te duci la un rectificator si mai iei 2 sutimi din diametrul la 1 ca sa mearga bine .... daca strange cuzinetul ala se incinge si materialul de frictiune se topeste si te trezesti ca, ori axa gripeaza si trage cuzinetul dupa ea, ori prinde un joc, care mai tarziu se perpetueaza catre cuzinetul 2 si te trezesti cu tot felul de batai in bloc ...

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
pai am montat numai de proba cel doua jumatati fara flansa  de la seturi diferite, problema apare cind pun jumatatea de cuzinet cu flansa (trust) cum as putea sa rectific numai jumatate?

Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu spuneam de arbore si nicidecum de cuzinet ....

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
pai arborele e de la mama lui si e cu uzura o sutime ... e pacat de el

pus acum 14 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
dar... si cel mai eficient procedeu
cuzii nu au cementare decat cateva sutimi daca iei la smirghel sau altceva ajungi la fierul mort si papa motor inainte de vreme
rectifica asa cum a zis bogdan DOAR palierul respectiv la axa cu scame ca acolo ai de unde lua
vezi totusi sa nu ai vreo mizerie sau umar ceva mai ridicat la bloc(vreo lovitura ceva de nu ai observat-o pana acum)
inainte de orice verifica de zece ori (vorba aia "masori de zece ori si tai o data"
spor !

Modificat de UVeul (acum 14 ani)


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

UVeul a scris:


cuzii nu au cementare decat cateva sutimi
spor !



cuzinetii nu au deloc cementare ... au mai multe straturi de material, ultimul strat este  un material pe baza de staniu, cupru si alte metale, un material muult mai moale decat materialul arborelui... arborele este tratat termic, cementare de exemplu, pentru a i se masri duritatea, stratul de cementita nu poate fi cateva sutimi ci cateva zecimi pana la un mm, in cazul axei cu came .... asocierea unui material dur si a unui material moale  face ca materialul dur sa se lustruiasca ( procedeul tehnologic de lepuire) .... adaugand o pelicula de ulei intre cele doua materiale, lustruirea este mai lenta, cu cat materialul este mai lustruit cu atat pelicula de ulei este mai subtire, exista o plaja de rugozitate in care trebuie sa se afle suprafata arborelui ... etc .. stiinta - tribologie


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bai, io nu stiu pe unde-a fost UV-eul asta, totul e diferit in mintea lui de acceptiunea generala... O fi "abducted"de-aia si de fapt stie niste lucruri adinci?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Ei, n-as zice chiar ca tine. Pai  ui'ce lucru intelept zice el mai jos:

UVeul a scris:


inainte de orice verifica de zece ori (vorba aia "masori de zece ori si tai o data"


Da' mai bine sa taie la el... 


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Tai si dai la ratse...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
mah... m-am exprimat eu gresit.
ideea era ca mai bine iei din axa cu came decat din cuzinet ca ai de unde.
ca straturi peste straturi si alte minunatii asta e alta filozofie.


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
ca sa revin; jumatatea de cuzinet cu umar oricum ar trebui rectificat pe suprafetele de sprijin axial al axei
, pentru ca nu intra pe axa

Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
cum naiba sa rectifici cuzinet ? Io, cu mintea mea total lipsita de experienta in ale mecancii stiu ca se rectifica totul la cote (bloc, ax) si dupa aia cuzinetii se iau pe cotele respective si se pupa cum trebuie.

Modificat de DanielT (acum 14 ani)


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
nu este vorba de orice cuzinet ci cel care regleaza jocul axial al axei cu came...

Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cit are-n plus?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
nu intra pe cama , cam 0,15. mai citeam ca , cuzinetii din material traditional( plumb, staniu, etc) moale , se mai ajusteaza functional...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
0,15 - cam mult de pilit. Se mai ajusteaza in cartile vechi, astea au aliajul ala moale subtire, daca iei 0,15 e gata, ai ajuns la cupru. Bine, imparti la 2 sa zicem, ca iei din ambii umeri axiali... Mai sigur dai fusul dupa cuzinet. E ciudat ca-i diferenta...
La ala pe care l-ai pilit deja ai ajuns repede la tabla de otel?

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
nu e foarte gros stratul aprox 0,4mm, da am luat simetric din el...
citeam pe un site ca uzura blocului la alezajul axei cu came se stringe cind se uzeaza

dar blocul meu  este deja la 28 de mm , are logoul de reciclat de vw si e alezat ...


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

misu ploiesteanu a scris:

ca sa revin; jumatatea de cuzinet cu umar oricum ar trebui rectificat pe suprafetele de sprijin axial al axei
, pentru ca nu intra pe axa

Cum plm, ca nu mi s-a intamplat niciodata????    Masoara sa vezi ce e prea mare/mic- banuiesc ca cuzinetul cel nou e neconform, masoara-i latzimea. Ce marca e?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
ks e pentru bloc alezat la 28mm 111 198 542

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Alezate palierele axei cu scame?    Nici nu stiam ca se face, de fapt nu am gasit niciodata largite, la blocurile cu cuzineti- la alea cu axa direct in bloc, intr-adevar se largesc.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
se face, la mine e facut chiar de vw are semnul de reciclat pe motor inaintea seriei...
unde gasesc niste saibe de volant mai grosute?(0,4mm) trebuie sa totalizeze 1,18mm eu am dar subtiri 2x0,25, 2x0,28, 1x0,32mm.  nu stiu cum sa le combin pentru ca nu stiu ce grosimi se mai gasesc...

Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Am eu o gramada, vedem, masuram, facem schimb, problema e ca sunt aici cu mine in Francia. Nu ignora jocul! El trebuie sa fie, nu stiu acuma sigur cat se prescrie dar eu las de obicei cam o zecime- o zecime si ceva. Daca e fix, NU se lasa, ci are tendintza de a se gripa dupa 1-2 minute de functzionare.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
am tinut cont de joc el tre sa fie intre 0.07-0,13mm .cele trei saibe insumate tre sa fie 1,18.
sa inteleg ca e realizabil cind ajungi in tara?sau le ai la tine si le poti masura ? asta ca sa nu astept degeaba...


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Le am la mine, imi fac timp shi le masor...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
ceva dimensiuni?
stie cineva la volantul care are degajare pentru oring se mai pune garnitura aia de tabla???( similara ca forma cu cea de hirtie folosita in cazul in care nu etanseaza prin oring)

Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006


_embedded#at=12


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834




pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
interesant, dar nu se ard mai repede supapele?

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am mai citit de treaba asta, dar nu foarte mult. As avea vreo 2 intrebari: daca iei o valva normala cu unghi de 45 si ii adaugi un unghi de 30, nu trebuie sa aiba si scaunul doua suprafete corespunzatoare? adica 45 cu 60, banuiesc. In film zice doar ca poti la valva sa ii faci si unghi de 30. A doua intrebare: tu tai defapt din suprafata de etansare. Mai etanseaza valva corespunzator? cat esste suprafata minima (ca procent) pe care o poti pastra astfel incat sa ai in continuare o etansare buna?

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1 ... 3 4 5 6  

Mergi la