Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: ag30rox pe Simpatie
| Femeie 25 ani Arges cauta Barbat 32 - 46 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
deschid alt topic, ca ala "cum se crapa " s-a cam umplut si e mai bine sa vorbim pe sectiuni, adica chiulase, axe, pistoane, arbori, distributie, etc .. racire este deja ... pentru ca sint tot felul de linkuri utile pe acolo si am inceput sa ma incurc cind le caut ...
uite jane .. de ce vorbeam .. am motorul ala CT la care vreau sa pun doua chiulase cu un singur port, ca sa fac instalatia de injectie ca la motorul de 1200, numai ca aici o sa fac un plenum ... revenind la chiulase, a trebuit sa le dau jos prima aripioara pentru ca zona in care se centra camasa era cam lata
33.3KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si vazute din lateral ..acum incerc sa iau niste ghiduri si sa le schimb, sa vedem cum iese lucrarea ...
35.7KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, ar trebui sa mearga, de ce nu? Trebuie o bormasina de banc, burghiu de-ala cu centrare si o cala pe care se prinde chiulasa, cu unghiul supapei, ala din manual, nu? De bagat, cu ciocanul sau cu presa? Poate ca merge si cu ciocanul, oricum trebuie un dorn. Mai complicat ar fi sa vrei sa schimbi scaunele sau sa pui unele mai mari... De asta intrebam mai demult, dimensiunea pusa de tine cu rosu pot s-o mareasca la atelier acolo (pentru raport de compresie)? Dar sa ramina in continuare in acelasi plan si sa aiba fetzele pe care vin camasile la acelasi diametru. Treaba asta se numeste "fly cutting", nu stiu cum se traduce, sa tai musca sau sa tai prohabul, asa ceva... Adica se face la o freza, dar trebuie centrata scula pe gaura aia, sa ai controlul adincimii, etc. Ete, scula de mina pentru asta:
Da' ia zi o treaba, chiulasele alea sint de motor de 1600 sau 1500?
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
Astea sunt chiulase de tip1 nu? Se pot pune pe tip4?
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
e buna si scula asta de taiat musca, pentru chiulasele dublu-port, astea single-port o sa le folosesc la motorul CT 1600 nu le largesc la diametrul de centrare a camasii... pe astea doar le-am scurtat ca sa e potriveasca cu camasile pe care le am ... astea sint chiulase de 1600-1500 single port, de tip3 parca si am si galeriile de admisie la care o sa sudez bosaje pentru injectoare si pun injectia care e acum pe masina, cu mici modificari ... as vrea sa fac un plenum
chiulasele de tip1 nu se potrivesc la tip4
la dat jos ghidurile, eu m-am gindit la alta traznaie .... sa filetez interiorul ghidului cu M10 adinc, sa bag un surub si sa trag surubul in sus cu o piulita pe o teava .. fara sa lovesc ghidul ... adica sa trag ghidul in sus, pe unde a fost bagat... mi-e frica sa apas pe ghid pentru ca jos ar putea sa fie "sudata" si sa traga si un pic de material din chiulasa, atunci cind lovesc ... sa vedem daca iese .. o sa pun simbata poze ...
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
am gasit pe gogu un set de freze pentru scaunele de supape ca al meu, numai ca eu am numai 3 freze
23.8KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si pe samba am gasit o foaie care arata ca si la chiulasa de tip1 se foloseste freza pentru corectarea unghiului de 45 de grade
28.8KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Frezele alea erea de vinzare?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da pe ebay .... dar la chiulasele de typ4 ai alte unghiuri si atunci... tot la autorad (5-cutters-)-20dec-&-45dec-_W0QQitemZ400018168415QQcmdZViewItemQQimsxZ20081217?IMSfp=TL0812171210001r17466
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
am uitat iarasi sa pozez trusa mea de "morcovi" (freze de scaune), dar o sa pun poze cind ajung la frezare, astazi procedura de scoatere a ghidurilor ...... in poza sculele necesare: tarod de M10, prezon M10, o bucata de teava, o saiba mai groasa, o piulita M10 si o piulita de legatura M10 ... si un spray cu unsoare
42.7KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
se baga tarodul in ghid, si usurel se fileteaza cam 40mm in adincime , se poate si mai mult
43.4KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
in gaura filetata se baga prezonul M10
47.6KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
se pune teava saiba si piulita de legatura (o piulita mai lunga)
47.9KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
acum cu o cheie de 17 se stringe piulita si de scoate ghidul ... trebuie sa spun ca trebuie ceva forta la invirtit cheia si ceva rabdare ... procedeul este mult mai putin distructiv decit cel cu presa sau cu ciocanul ...
42.5KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
trebuie sa spun ca am inceput cu ghidurile supapelor de admisie pentru ca gaura este de 8 si tarodul taie filet mult mai greu ca la celelalte care sint de 9 ... nu am incalzit chiulasele nu am batut in ghiduri, am facut doar ce am prezentat .... urmeaza sa fac rost de ghiduri, sa le bag si sa le alezez. .... alte povesti
40.8KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
am uitat de o poza ....inaintea celei de mai sus
43.3KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
si totusi chestia aia cu dilatarea materialului chiulasei la cald, si racirea ghidurilor in frigider, nu merita?
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ba da ..asa am sa fac cind le bag .. dar asta e alta poveste
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, am incercat nitel de-astea cu frigiderul, dar tre' sa ia mina de hot, pina fugi cu ala de la frigider in garaj... Si daca nu-l viri imediat, absoarbe f. repede caldura de la chiulasa. Aia zic ca trebuie presa de 1-2 t. Merge probabil ceva facut cu un cric...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
cine imi poate da si mie cotele exacte de la supapa de admisie de 41
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Cum-exacte? Exacte poti sa afli numai cu ea-n laba, altfel specificatiile vw sint: -lungime totala 112mm -diametrul cozii 7,94-7,95mm
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
aha, deci inseamna ca la mine acea supapa de vw ar trebui scurtata pana la 97,4 si facute alte canale in supapa. Ce atelier ar putea face asa ceva? M-ar fi interesat sa pun si eu supape de admisie de 41 pe chiulasele de oltcit
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Hmm, ar trebui sa afli daca nu-i supapa umpluta cu sodiu, in cazul asta nu cred ca poti sa-i faci ceva. Iar canale pentru retinatoarele alea nu stiu cine face. In plus, trebuie schimbate si scaunele, nu merg pe scaun de supapa mai mica. Te mai gindesti...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane nu e neaparata nevoie de o presa de 2t se poate si mai simplu: cu o scula speciala si cu ciocanul .... asa zice si cartea ... sau cu presa, cine are
24.9KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
scula este asta... si o sa imi fac si eu una dupa ce am ghidurile
35KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pina una alta mi-am luat din tirg niste alezoare pe care le voi da la un atelier sa le aduca la cota care imi trebuie 7,92 - 7,95 si 8,92 - 8,95
31.7KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
jan a scris:
Hmm, ar trebui sa afli daca nu-i supapa umpluta cu sodiu, in cazul asta nu cred ca poti sa-i faci ceva. Iar canale pentru retinatoarele alea nu stiu cine face. In plus, trebuie schimbate si scaunele, nu merg pe scaun de supapa mai mica. Te mai gindesti... |
nea jan nu'i asa nevoie sa schimb scaunele de supape din chiulasa.Merg la un service specializat (gen service Diham) si imi alezeaza ei scaunele mele de supape ptr acele supape de 41. Ma intereseaza sa imi spui din ce material erau facute supapele tale
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Bine, tu stii mai bine ce vrei sa faci. Supapele erau, banuiesc, din otel de supape, n-am intrebat. Dar iti spun unde, intrebi tu si pe urma povestesti ce-a zis ala...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai stai, Bogdane, ghizii nu tre'sa aiba 8,00-8,02 si 8,96-8,98? Alea mici sint grosimile supapelor...
Io tare-as pune si suruburi de-alea de reglaj cu articulatie. Sint unele la BAS, la 34 E.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
adica .. dezvolta ... ce suruburi de la BAS?
@madalin .. daca te ajuta ...material de saupape: Cr-Ni austenitic, X85CrMoV182 sau Cr.Si X45CrSi19 spor la treaba
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite aici .. da asa e la coada supapei mai adaug 6 sutimi
30.8KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Adica suruburi cu articulatie sferica, imitatii dupa cele de 911. Cel de jos din poza. Dar m-am pacalit. Ala de sus are doar o bila bagata intr-o pastila de la capatul surubului. El costa 34. Ala de jos e cel corect si costa 105 E. Da-ti trebuie culbutori de 1,7...
Bogdane, acuma mi-am amintit ca, parca, nu ti-am lasat si capetele de galerie de broasca. Erau in punga? Daca nu, data viitoare...
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
nu erau doar cele de fiat...
pune un link sa ma uit si eu la suruburile cu bila
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
A, am uitat sa pun poza. Sint jos, ultimele lucruri de pe foaie.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane .. cit are diametrul coada la supapa de tip4? .. as vrea sa fac un set de alezoare si pentru tip4
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai na, n-ai face rau. Sint la fel ca la tip 1, trebuie ca ghidul sa aiba 8,00-8,02 respectiv 8,96-8,98.
Imi imprumuti si mie frezele de scaune? Adica alea de 15 si 75, alea de tuning .
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da, dar nu il am pe ala de 30 de grade
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai nu unghiurile principale ma framinta, sper sa nu fie nevoie de frezat dupa 5000 de km, poate-i dau o slefuire, ci alea de sus si de jos, ca sa circule mai bine p-acolo... Tuning, frate!
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la care zici... la chiulasele facute aici??? .. daca sint alea .. zic ca mai cuminte e sa nu te atingi cu freza de ele ca au deja unghiurile facute, poate doar sa le mai faci un pic cu pasta, in 5000km nu se uzeaza
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu stiu, nu le-am mai desfacut sa ma uit la scaune, ca eram in graba. Sint mereu in graba, peste tot pe unde ma duc ma-ntreaba: si cind termini cutare lucru? O sa ma uit, dar daca nu-s frezate unghiurile alea, le-as face. Bine, depinde cit s-au dus ei cu unghiul principal in scaun, adica la ce adancime au inceput sa frezeze scaunul propriu-zis (supapele pareau oricum cam proeminente), e posibil sa n-am cum sa ma ating de ele...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite jane ... de aici m-am inspirat, numai ca baiatul a gresit ... a bagat prezonul si a batut in el, dupa care a trecut la planul B, adica tot la bormasina
dupa ce fac si scula de bagat o sa pun schite
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Bogdane, ia da-te si tu cu presupusul de ce mi se ia mie jocul la supapele de evacuare cam dupa... 2000 km sa zicem, mers incarcat, dat tapla (90-100) Se ia jocul la modul ca nu-mi pleaca motorul, scapa compresia, dar de fugit, fuge, pana sa-l opresc si sa se raceasca. Se lasa scaunele? Se lungesc tijele supapelor, sub ciuperca (nasoooolllll)????? Ma bate un gand sa trec pe simpla admisie pt ca tot tre' sa dau jos motorul pt ca nu a disparut pierderea de la radiator, si oricum o chiulasa e fisurata (demult) la un cilindru. Ei bine, acel cil functioneaza DAR la el nu dispare jocul- ma gandesc ca pt ca are un regim mai lejer, pierzand din compresie.... Nu vreau performantze dinamice ci fiabilitate fara seaman.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
desfa-l si vezi la sigur ce este ... eu zic ca nu te-ai mai uitat demult la supape si la scaune, chiar atunci cind ai deschis topicul aici, te-am urmarit, ai facut linia, si ai umblat la pistoane si cilindrii, dar la axa cu came, tacheti, tije, jocuri intre culbutori si rampa, supape, scaune .. nu te-ai uitat ... parerea mea este ca s-au subtiat talerele la supape, ar trebui sa le dai jos si sa le schimbi ... supapele au si ele o viata si un mod de a le diagnostica ... adica cind talerul se ascute le arunci, sau faci din ele niste supape mai mici... acolo unde calca pe scaun trebuie sa aiba o anumita grosime, pentru ca altfel materialul se arde.... si cade ....uita-te pe poza, daca mai ai cel putin 0,5mm acolo inseamna ca supapa mai este buna
22.5KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite o carte la indemina ... am inceput sa pun in forumul asta tehnologii la indemina fiecaruia pentru reparatia motoarelor ca sa vada orisicine ca nu e greu sa faci un motor d-asta sa mearga bien daca mergi pe buchea cartii ... nu trebuie sa faci decit o verificare a pieselor ... restul tine de bunul simt tehnic
28.3KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Multzam! O sa dau jos, vad, zic. In alta ordine de idei, pot pune macar provizoriu un 1600 de broasca, fara grinda aia de sustinere specifica bus-ului (fara suroapele de prindere a grinzii) sau e musai sa fac o inginerie sa adaptez grinda? La broasca sta in consola motorul, s-o supara tare la bus daca sta tot asa? Adica vreau sa pun alt motor cat scobesc in cel al busului, nu pot sa stau imobilizat.
Referitor la simpla/dubla admisie... .sa trec pe simpla? M-am cam saturat de chiulase fisurate. La busuri vad ca asta e o boala, la dubla....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai, nu stiu, parca erai injiner o data, deci poti aproxima daca jugul ala care tine cutia poate tine in acelasi timp si motorul .. cred ca neamtzu' nu a pus bara aia acolo degeaba ... e vorba ca atunci cind pleci de pe loc grupul motopropulsor merge in fata iar caroseria care e mai grea "tinde sa ramina" pe loc, ca masina sa plece de pe loc grupul moto trebuie sa se "sprijine" in ceva ... oare numai in ce se tine cutia, ajunge? .. si mai e si situatia in care esti in frina de motor
poti trece pe simpla admisie, de ce nu? .. o sa pierzi din putere ... poate o sa cistigi la fiabilitate
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pai o sa plec mai ushurel, iar frana de motor nu prea fac. Tampoanele par la fel de tzapene ca la broashte, greutatea e tot aia... La bus e chiar o chestie stranie, are 5 puncte de prindere. Grupul motopropulsor are ceva ce se cheama axa principala de inertzie, mi-am facut proiectu' pe suspensie de grup motor, culmea!- la broasca, am cantarit, masurat, aproximat centrul de greutate al pieselor, si mi-a iesit ca punctele de prindere de la broasca sunt "ca la carte"- prinderea de pe cutie e pe axa, iar cele de sub ambreiaj converg pe acea axa. In fine, daca o sa pot face ceva ca sa construiesc o grinda home-made fara a interveni deloc asupra motorului, o sa fac. Eu intreb fara sa zic ce am de gand pt a nu influentza persoanele carora le cer parerea. Ma gandesc asa: daca motorul de 1600 sta bine-mersi pe broasca fara grinda si potzi pleca adunand asfaltul fara sa-ti cada grupu' motor de pe masina, atunci o sa pot merge si cu duba fara grinda, catinel. Repet, NU plec in Fr cu mot de broasca ci o sa ma duc de 2-3 ori la moshie. Ba chiar s-ar putea sa nici nu-l pun, sa dau zor si sa termin in 2-3 zile. Ma interesa asa ca idee. O sa incerc cu simpla admisie, sa vaz si eu cum e si daca apar fisuri. Nu am gasit pana acum chiulase cu simpla fisurate. (de 1600 zic, de 1200 am gasit, intre supape sau la bujie)
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Poate ca nu se rupe nimic daca nu pui si jugul. Dar vezi ca exista o piesa care vine peste capacul pompei de ulei si poti prinde jugul de dinsa, doar ca trebuie prezoane mai lungi la pompa:
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
poza
7.4KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Apropou de chiulase modificate, de unde iau o pompita de vacuum (eventual electrica) ca sa fac o smecherie de ventilatia carterului?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
de la o instalatie de inchidere centralizata de golf .... dar nu cred ca rezista la vaporii din carter... mai bine bagi aerul printr-o parte si il scoti pe cealalta parte
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mmm, ar trebui ceva cam ca la claxoanele alea cu goarna, stii claxonul de la citroen cx(parca) cu aer comprimat? Ar merge asa: bagat aer din filtre in capacele culbutorilor si la iesirea din carter - tras cu pompa de vacuum si (poate) bagat inapoi in filtre sau asa ceva, sau intr-o cutie cu un mic decantor, dracu stie... Dar ce pompa de vacuum ar merge? Sa fie o usoara depresiune mereu in carter fata de chiulase.
A, exista pompa de servo de la diesele pe curea?
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai .. da ..la toate dieselele exista pompa de vacuum pentru servofrina ... cred ca mai am si eu una, daca nu am aruncat-o deja, sa ma uit prin magazie ... dar gasesti la dezmembrari ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
|
|
Misule, e o diferenta intre suportul de cutie broasca si ala de bus. La broasca, dupa cum stii, ai furca pe care sta cutia, sub cutie, cu prindere fixa . La bus ai o semiprindere deasupra cutiei, bazata pe doua tampoane de cauciuc laterale. Deci, o sustinere elastica de preluare a vibratiilor laterale. Nu o sustinere fixa.
Io la doka am motor de bruacsa si am umblat fara jug destul de mult, spre stupoarea alora care vedeau si ziceau: "Nebune, iti cade motoru' pe drum!" Corect era:"Iti cade motoru si cutia pe drum!". N-a cazut. Dar dupa ce am vazut cum arata intr-adevar suportul ala elastic, mi-am pus jug
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
bogdan_bus a scris:
pai .. da ..la toate dieselele exista pompa de vacuum pentru servofrina ... cred ca mai am si eu una, daca nu am aruncat-o deja, sa ma uit prin magazie ... dar gasesti la dezmembrari ... |
Pai da, dar cum e aia, ce-o invirte? Primeste si ulei sau se descurca singura?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
se decurca singura si e antrenata prin curea ... aia pe care o aveam eu .... e o pompa cu membrana, exact ca o pompa de benzina (tipul pe care o aveam eu pe undeva), dar mai sint si unele cu palete
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aoleo, vreau si io una de-aia, sau macar o poza, pe urma caut la dezmembrari (de fapt, nu reusesc niciodata s-ajung pe-acolo). De la ce-i pompa aia?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
de la un motor de opel omega 2,3d 1988
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aha. Pe la vw ce gasesc sa fie pe curea? Membrana aia o rezista la gaze?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite la VW ... la vw nu e pe curea e pe axul complementar
completare .. la vw la motoarele de LT sint exact ca cele de la opel ..
21.8KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si uite asa era la opel ... nu cred ca rezista la gaze ... in schimb aia de la vw, nu cea cu membrana, cea cu palete, am gasit multe care erau pline de ulei ...
3.1KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai de ce erau pline cu ulei? Se ung de la motor, totusi?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cele de vw sint bagate ca un delcou ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, am inteles asta, da-nseamna ca au lagarul uns, ca un delcou. Asta nu-i bine... Dar cu palete si pe curea nu exista, oare?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ba da la vw polo diesel ... ala pe care l-a luat sebastian de la mine
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Haha, pai sa ma duc la noapte cu surubelnita...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
AM luat io ceva de la talcioc, o pompa, da' de fapt seamana mai mult c-o pompa de servodirectie? oricum, n-o gasesc nicaieri pe net. E cu paletzele, pe curea... Da' avea ulei in ea, curat. E ceva din 2002, are pulie de aluminiu de curea lata. codul de pe pulie nu apare in vagcat.
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai .. poze ....dar la ce ai nevoie sa te indirjesti sa scoti gazele cu pompa?... puterea pe care o cistigi coborind presiunea in carter, o pierzi la invirtitul pompei
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
De fapt, ideea e sa creezi un circuit de la chiulase spre bloc prin pantaloni si sa tragi din bloc cu pompa. Pompa stie s-o suga binisor, problema ar fi doar cu ungerea...
43.8KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
asta e pompa de servodirectie ... cu ulei ...daca are palete din plastic s-ar putea sa mearga
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, are palete din fier. Probabil c-o sa mearga o vreme... Lasa, o sa fac o cutie de-aia in care vin furtune de la capace si bloc si furtune la carburatoare. Prost e ca n-am vacuum la carburatoare cu tipu-asta de filtru de aer. Iar vacuum din galerie, complicat...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da' stai sa ne gindim, din carter ne asteptam sa iasa tot felul de vapori de benzina, poate si ceva ulei... Ponpa ar fi aproape de iesirea din carter, poate ca s-ar unge destul asa. Iar la refulare vine o cutioara in care stau niste bureti de-aia metalici de frecat ceaunul. Buretii aia oricum ar fi fost inghesuiti in bloc, sa faca acelasi lucru.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da dar prin pompa aia circula ulei ... adica inauntu e numai ulei ... cauta una de vacuum ca asta o sa te inurce
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, am s-o pastrez atunci pentru cind pun servodirectie. Oricum, interesanta constructia. Cam asa un compresor cred ca se folosea la supraalimentare (mai mare nitel) pina s-apara turbinele?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa, acuma ca stim cum fac supapele 41X34, oare cum or face unele de... 48X38, sa zicem? S-o pierde mult din respiratia motorului la turatii mici?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
acuma mai depinde si de axa cu came ... trebuie un "overlap" mai mititel, ca ala de la axa de 270 nu prea e bun, poate cu axa stock sa mearga mai bine la turatii mici
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, nu stiu, o sa mai caut sa vad ce-au facut altii similar. Poate ca nici nu merita supape mai mari la un motor asa "mic". Astea de la alfa romeo, chiar la 105 CP, erau de 40X33. La 914 motorul de 2000 avea 100CP si 42X36, axul cu came fiind asta de 270 cu evacuarea nitel modificata. Dar n-a fost decit cu injectie. Acuma nu stiu la motoare mai moderne cum o fi, dar nici nu mai sint cu carburatie...
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
Ceva ce mi-ar place mie sa aflu este: pentru carburatoarele astea de Alfa (dellorto Drla 36 sau Weber IDF 40) cam unde este limita de sus, pentru dimensiunea supapelor, axa cu came, capacitate cilindrica, compresie, dimensiune evacuare etc etc.
Se pare ca nu se prea dau retete din'astea de motoare, iar cine are ceva reusit tine pt. el. Nu mai zic de Raby care parca vinde secrete de stat....
Totusi, pentru 40 IDF (Drla 36), din ce am gasit eu pana acum ar fi reusita combinatia urmatoare: 2056CC 8.3:1 compresie Supape 44x38 Venturi de 32, jiclor principal de 135, 190 "air", 55 "idle" avans 7,5 BTDC axa de 316 de la Bas Ahnendorp
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Io vazui ca astia care se dau de mai mult timp cu tip 4 zic de avans initial ceva mai mare, 10-12 grade, de fapt si io merg acuma cu 10 grade (cere la reprize). Drla 36 merg foarte bine cu ce-ai scris si la motorul de 1,8 cu supape 41X34 si 8:1 (difuzorul, restul nu-mi aduc aminte). Axul de 316 nu-mi imaginez cum ar putea sa faca, io inca am de 215 (sau ce-a mai ramas din 215) . Oricum, daca e sa te gindesti la ce motor era folosit drla 36, e ciudat ca merge si cu 2056 cmc. Io vazui c-ar fi un fel de regula sa potrivesti diametrul difuzorului cu diametrul interior al scaunului (admitind ca-i locul cel mai ingust din admisie) si diametrul supapii cu cel al carburatorului. Sau sa fii p-aproape, sau poate ca sint niste coeficienti cu care se-nmulteste ceva p-acolo, in functie de alte chestii... Oricum, 40 IDF nu-i chiar ca drla 36, decit pina la difuzoare de 32, daca vrei sa treci peste - weberul are de unde.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa... Bogdane, ia zi, imi gasesti si mie un suport de-ala cu 2-3 articulatii pentru comparator? De obicei e cu baza magnetica, mie nu mi-ar trebui si baza. Sau cu tot cu baza... E vorba de reglat lungimea tijei impingatoare, de-aia am scris aci la chiulase . Si mai vreau un micrometru 50-100mm. Ce zici? A, ia stai sa pun la "cumparaturi", cine stie...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da jane, sint pe piata... dar sint cam scumpute, in jur de 80-100ron... iar micrometru se gaseste.. si ala cam 50lei .... vrei?
baga linkul cu potrivirile la supape si difuzor
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
A, nu-mi cere linku ala, ca nu l-am salvat, acuma imi pare rau si nu mai stiu unde am vazut poza. Era o sectiun printr-o chiulasa la admisie si cu carburatorul deasupra si puse dimensiuni... Interiorul scaunului era cit difuzorul si supapa cit diametrul clampetei .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dupa parerea mea cam putin ... o sa cau si eu prin carti, parca erau alte rapoarte pentru ca suprafata prin care intra aerul in camera de ardere nu este egala cu suprafata talerului supapei
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
ma bag si eu in discutia voastra , cer iertare daca deranjeaza . la motorul de 1,8 serie AN credeti ca chiulasele au o ahitectura mai deosebita pentru camera de ardere ? ca tot vreau sa-l desfac ,ma gandesc , ca diferenta de putere nu poate fi data doar de solex-urile 36-40.are cineva vreun link de unde sa reiasa pe ce s-a montat motorul cu seria AN 0180B12958 ?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
N-am gasit nimic despre asta, motorul a fost, probabil, pe un 412. Contau si carburatoarele, sigur, de chiulasa nu apare nimic nicaieri (a fost folosit doar un an - '74 parca, pina s-a renuntat la 412). Mai e o treaba, raportul de compresie mare, cu pistoane bombate (chiulasele de 1700 care mergeau cu pistoane similare aveau, intr-adevar, o forma deosebita ca sa profite de forma pistonului, ti-arat io ca am unele). Din pacate, nu se mai gasesc pistoane bombate decit de 1700, in rest cel mult plate. Oricum, 8,6:1 cit avea motoru-asta compresia - pare cam mult pentru un bus cu ax cu came stock (si uzat). Poate ca asta i-a si cauzat, dac-or fi pus in el 3 tone si i-au dat in gura... Dar nu poti sa stii din ce l-au facut, trebuie demontat .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Sa ne gindim: la o supapa de 41, la deschidere de 10 mm, suprafata teoretica prin care ciuge cilindrul pe linga supapa = 1287.4 mm patrati (de fapt diametrul cilindrului e mai mic decit cel al supapei, da' lasa...). Suprafata talerului = 1319.585mm patrati. Suprafata teoretica a gaurii unui carburator de 40mm la flansa = 1256 mm patrati (din care se scade sectiunea axului, iar lasa..). Ies chestii comparabile.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Carevasazica, am gasit cam asa pompe de vacuum (ma rog, poze): -pe vagcat am gasit pompa pe curea (probabil, nu se-ntelegea pre bine desenul) de la motorul mine ('86-'90). Asta e pe polo, 1300, probabil greu de gasit -de golf ? din 2006 - g4 sau g5?
13.5KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
-pompe electrice, cum ar fi de saab:
23.5KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
-sau de tanning de la americani, electrica, cea mai misto varianta, da' de unde iau?
17.9KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
-sau asa ceva de vw, nu se stie de la ce, poate de inchidere centralizata?
12.9KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Alte modele pe care n-am cum sa le gasesc (de camion dodge sau alte avioane) le-am eliminat. Mai exista varianta aia ca un delco, poate ar merge in locul delcoului haha, sau pusa pe el o pulie. Modelu-ala din fonta, problema e ca are un singur stut, ala de aspiratie gindesc io, dar unde face evacuarea? In bloc ?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
sectiuni prin chiulasa de 914 1,7 si 1,8 l
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Monsher Bogdan-bus, talica ai scos si inlocuit scaune de supapa la chiulasa standard de 1600? Se poate? Cum, ca nu imi vin idei (de scos, zic- e unul din putinele cazuzi cand scosu' e mai dificil ca bagatul )? Se gasesc scaune?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da monsher ... aici ... nu am inlocuit nici o data de unul singur scaune de supapa, dar in principiu, zic ca nu e greu, asa cum nu e greu sa schimbi ghiduri (cred ca ai vazut) ... o sa ma gindesc tot asa la o tehnologie simpla pentru scos si o sa o prezint, dar cred ca si pe tine duce mintea la prostii, ai ceva experienta in spate .... da, se gasesc scaune .... eu am facut chiulase, in general, la firme specializate, mai ales cind e vorba de schimbar scaune, pentru ca dupa ce le bagi trebuiesc prelucrate, adica frezate, nici asta nu e greu, daca ai un set de pietre profilate si o bormasina de mina.. seturi de pietre profilate gasesti dar nu in romanica
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pai ghidul il scoti cu un dorn, la presa, nu-i o filozofie, dar scaunul... cum sa-l "agatzi" sa-l tragi afara? Bine, de facut un romanism- sudat un fier de ghid si tras afara, aia e simplu- ma gandesc totusi la ceva mai civilizat... In ceea ce priveste supapele, am vazut o masina noua de rectificat supape in uzina, sa vad daca au penseta si pe diametru mai mic (coada de supapa de autobuz e groasa...) si o sa ma documentez si pt scaune.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Scaunul (am vazut io in niste filmulete pe youtube sau asa ceva, era filmat unu' Sims care mai repara motoare de broasca) se subtiaza rau cu un "cutit zburator" de-ala si pe urma aproape ca iese singur, cind mai ramine doar o cojita. Ala le baga c-un dorn la loc p-alea noi, la rece si fara sa-nghete scaunul, ii dadea tare c-un ciocan de vreo 2 kile... Da' astia de la Brasov par sa faca treaba buna, scaunele le confectioneaza chiar ei, io am chiulase reconditionate acolo care "merg" foarte bine.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Aaaaham.... si cam cat ar fi la ei de schimbat scaunele si ghizdurile?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
misule o sa ma mai interesez de preturi ... la jan parca 60 lei de supapa cu scaune facute de ei si cu ghidurile tale...parca ... nu mai tin minte la jan
|
|
pus acum 15 ani |
|
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
|
|
MishuL a scris:
Cum, ca nu imi vin idei (de scos, zic- e unul din putinele cazuzi cand scosu' e mai dificil ca bagatul |
nu e asa Misule, mi-a zis mie un mos, ca cica asa e firesc de la o varsta: scosu e cel mai dificil - bagi mana in slit, pana cauti, pana gasesti ... bagatu la loc e simplu, doar salti un pic de pantaloni si, hop! a disparut !
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Dooomne ce forum! Offtopic la greu, in frunte cu adminul! Pot sa-ti dau un warn? Randu' viitor te banez!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|