Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
bruneta99 Profile
Femeie
25 ani
Satu Mare
cauta Barbat
25 - 50 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Chiulase modificate Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deschid alt topic, ca ala "cum se crapa " s-a cam umplut si e mai bine sa vorbim pe sectiuni, adica chiulase, axe, pistoane, arbori, distributie, etc .. racire este deja ... pentru ca sint tot felul de linkuri utile pe acolo si am inceput sa ma incurc cind le caut ...


uite jane .. de ce vorbeam .. am motorul ala CT la care vreau sa pun doua chiulase cu un singur port, ca sa fac instalatia de injectie ca la motorul de 1200, numai ca aici o sa fac un plenum ... revenind la chiulase, a trebuit sa le dau jos prima aripioara pentru ca zona in care se centra camasa era cam lata

chiulase modificate deschid alt topic, ala "cum crapa " s-a cam umplut mai bine vorbim

33.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si vazute din lateral ..acum incerc sa iau niste ghiduri si sa le schimb, sa vedem cum iese lucrarea ...

chiulase modificate vazute din lateral ..acum incerc iau niste ghiduri schimb, vedem cum iese

35.7KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, ar trebui sa mearga, de ce nu? Trebuie o bormasina de banc, burghiu de-ala cu centrare si o cala pe care se prinde chiulasa, cu unghiul supapei, ala din manual, nu? De bagat, cu ciocanul sau cu presa? Poate ca merge si cu ciocanul, oricum trebuie un dorn. Mai complicat ar fi sa vrei sa schimbi scaunele sau sa pui unele mai mari...
De asta intrebam mai demult, dimensiunea pusa de tine cu rosu pot s-o mareasca la atelier acolo (pentru raport de compresie)? Dar sa ramina in continuare in acelasi plan si sa aiba fetzele pe care vin camasile la acelasi diametru. Treaba asta se numeste "fly cutting", nu stiu cum se traduce, sa tai musca sau sa tai prohabul, asa ceva...
Adica se face la o freza, dar trebuie centrata scula pe gaura aia, sa ai controlul adincimii, etc.
Ete, scula de mina pentru asta:

Da' ia zi o treaba, chiulasele alea sint de motor de 1600 sau 1500?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Astea sunt chiulase de tip1 nu? Se pot pune pe tip4?

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e buna si scula asta de taiat musca, pentru chiulasele dublu-port, astea single-port o sa le folosesc la motorul CT 1600 nu le largesc la diametrul de centrare a camasii... pe astea doar le-am scurtat ca sa e potriveasca cu camasile pe care le am ... astea sint chiulase de 1600-1500 single port, de tip3 parca  si am si galeriile de admisie la care o sa sudez bosaje pentru injectoare si pun injectia care e acum pe masina, cu mici modificari ... as vrea sa fac un plenum

chiulasele de tip1 nu se potrivesc la tip4

la dat jos ghidurile, eu m-am gindit la alta traznaie .... sa filetez interiorul ghidului cu M10 adinc, sa bag un surub si sa trag surubul in sus cu o piulita pe o teava .. fara sa lovesc ghidul ... adica sa trag ghidul in sus, pe unde a fost bagat... mi-e frica sa apas pe ghid pentru ca jos ar putea sa fie "sudata" si sa traga si un pic de material din chiulasa, atunci cind lovesc ... sa vedem daca iese .. o sa pun simbata poze ...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am gasit pe gogu un set de freze pentru scaunele de supape ca al meu, numai ca eu am numai 3 freze

chiulase modificate gasit gogu set freze pentru scaunele supape meu, numai numai freze

23.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si pe samba am gasit o foaie care arata ca si la chiulasa de tip1 se foloseste freza pentru corectarea unghiului de 45 de grade

chiulase modificate samba gasit foaie care arata chiulasa tip1 foloseste freza pentru corectarea

28.8KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Frezele alea erea de vinzare?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da pe ebay .... dar la chiulasele de typ4 ai alte unghiuri si atunci... tot la autorad
(5-cutters-)-20dec-&-45dec-_W0QQitemZ400018168415QQcmdZViewItemQQimsxZ20081217?IMSfp=TL0812171210001r17466

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am uitat iarasi sa pozez trusa mea de "morcovi" (freze de scaune), dar o sa pun poze cind ajung la frezare, astazi procedura de scoatere a ghidurilor ...... in poza sculele necesare: tarod de M10, prezon M10, o bucata de teava, o saiba mai groasa, o piulita M10 si o piulita de legatura M10 ... si un spray cu unsoare

chiulase modificate uitat iarasi pozez trusa mea (freze scaune), dar pun poze cind ajung frezare,

42.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se baga tarodul in ghid, si usurel se fileteaza cam 40mm in adincime , se poate si mai mult

chiulase modificate baga tarodul ghid, usurel fileteaza cam 40mm adincime poate mai mult

43.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in gaura filetata se baga prezonul M10

chiulase modificate gaura filetata baga prezonul m10

47.6KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se pune teava saiba si piulita de legatura (o piulita mai lunga)

chiulase modificate pune teava saiba piulita legatura piulita mai lunga)

47.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acum cu o cheie de 17 se stringe piulita si de scoate ghidul ... trebuie sa spun ca trebuie ceva forta la invirtit cheia si ceva rabdare ... procedeul este mult mai putin distructiv decit cel cu presa sau cu ciocanul ...

chiulase modificate acum cheie stringe piulita scoate ghidul ... trebuie spun trebuie ceva forta

42.5KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
trebuie sa spun ca am inceput cu ghidurile supapelor de admisie pentru ca gaura este de 8 si tarodul taie filet mult mai greu ca la celelalte care sint de 9 ... nu am incalzit chiulasele nu am batut in ghiduri, am facut doar ce am prezentat .... urmeaza sa fac rost de ghiduri, sa le bag si sa le alezez. .... alte povesti

chiulase modificate trebuie spun inceput ghidurile supapelor admisie pentru gaura este tarodul taie

40.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am uitat de o poza  ....inaintea celei de mai sus

chiulase modificate uitat poza  celei mai sus

43.3KB


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
si totusi chestia aia cu dilatarea materialului chiulasei la cald, si racirea ghidurilor in frigider, nu merita?

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba da ..asa am sa fac cind le bag .. dar asta e alta poveste

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, am incercat nitel de-astea cu frigiderul, dar tre' sa ia mina de hot, pina fugi cu ala de la frigider in garaj... Si daca nu-l viri imediat, absoarbe f. repede caldura de la chiulasa. Aia zic ca trebuie presa de 1-2 t. Merge probabil ceva facut cu un cric...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



cine imi poate da si mie cotele exacte de la supapa de admisie de 41

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cum-exacte? Exacte poti sa afli numai cu ea-n laba, altfel specificatiile vw sint:
-lungime totala 112mm
-diametrul cozii 7,94-7,95mm


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



aha, deci inseamna ca la mine acea supapa de vw ar  trebui scurtata pana la 97,4 si facute alte canale in supapa. Ce atelier ar putea face asa ceva? M-ar fi interesat sa pun si eu supape de admisie de 41    pe chiulasele de oltcit

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hmm, ar trebui sa afli daca nu-i supapa umpluta cu sodiu, in cazul asta nu cred ca poti sa-i faci ceva. Iar canale pentru retinatoarele alea nu stiu cine face. In plus, trebuie schimbate si scaunele, nu merg pe scaun de supapa mai mica. Te mai gindesti...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane nu e neaparata nevoie de o presa de 2t se poate si mai simplu: cu o scula speciala si cu ciocanul .... asa zice si cartea ... sau cu presa, cine are

chiulase modificate jane neaparata nevoie presa poate mai simplu: scula speciala ciocanul .... asa

24.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
scula este asta... si o sa imi fac si eu una dupa ce am ghidurile

chiulase modificate scula este asta... imi fac una dupa ghidurile

35KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pina una alta mi-am luat din tirg niste alezoare pe care le voi da la un atelier sa le aduca la cota care imi trebuie 7,92  - 7,95  si 8,92 - 8,95

chiulase modificate pina una alta mi-am luat din tirg niste alezoare care voi atelier aduca cota

31.7KB


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator




jan a scris:

Hmm, ar trebui sa afli daca nu-i supapa umpluta cu sodiu, in cazul asta nu cred ca poti sa-i faci ceva. Iar canale pentru retinatoarele alea nu stiu cine face. In plus, trebuie schimbate si scaunele, nu merg pe scaun de supapa mai mica. Te mai gindesti...

nea jan nu'i asa nevoie sa schimb scaunele de supape din chiulasa.Merg la un service specializat (gen service Diham) si imi alezeaza ei scaunele mele de supape ptr acele supape de 41.
Ma intereseaza  sa imi spui din ce material erau facute supapele tale


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bine, tu stii mai bine ce vrei sa faci. Supapele erau, banuiesc, din otel de supape, n-am intrebat. Dar iti spun unde, intrebi tu si pe urma povestesti ce-a zis ala...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai stai, Bogdane, ghizii nu tre'sa aiba 8,00-8,02 si 8,96-8,98? Alea mici sint grosimile supapelor...

Io tare-as pune si suruburi de-alea de reglaj cu articulatie. Sint unele la BAS, la 34 E.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
adica .. dezvolta ... ce suruburi de la BAS?


@madalin .. daca te ajuta ...material de saupape: Cr-Ni austenitic, X85CrMoV182 sau Cr.Si X45CrSi19    spor la treaba


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici .. da asa e la coada supapei mai adaug 6 sutimi

chiulase modificate uite aici asa coada supapei mai adaug sutimi

30.8KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Adica suruburi cu articulatie sferica, imitatii dupa cele de 911. Cel de jos din poza. Dar m-am pacalit. Ala de sus are doar o bila bagata intr-o pastila de la capatul surubului. El costa 34. Ala de jos e cel corect si costa 105 E. Da-ti trebuie culbutori de 1,7...

Bogdane, acuma mi-am amintit ca, parca, nu ti-am lasat si capetele de galerie de broasca. Erau in punga? Daca nu, data viitoare...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu erau doar cele de fiat...

pune un link sa ma uit si eu la suruburile cu bila


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
A, am uitat sa pun poza.
Sint jos, ultimele lucruri de pe foaie.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. cit are diametrul coada la supapa de tip4? .. as vrea sa fac un set de alezoare si pentru tip4

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai na, n-ai face rau. Sint la fel ca la tip 1, trebuie ca ghidul sa aiba 8,00-8,02 respectiv 8,96-8,98.

Imi imprumuti si mie frezele de scaune? Adica alea de 15 si 75, alea de tuning .

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da, dar nu il am pe ala de 30 de grade

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nu unghiurile principale ma framinta, sper sa nu fie nevoie de frezat dupa 5000 de km, poate-i dau o slefuire, ci alea de sus si de jos, ca sa circule mai bine p-acolo...
Tuning, frate!


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la care zici... la chiulasele facute aici??? .. daca sint alea .. zic ca mai cuminte e sa nu te atingi cu freza de ele ca au deja unghiurile facute, poate doar sa le mai faci un pic cu pasta, in 5000km nu se uzeaza

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, nu le-am mai desfacut sa ma uit la scaune, ca eram in graba. Sint mereu in graba, peste tot pe unde ma duc ma-ntreaba: si cind termini cutare lucru? O sa ma uit, dar daca nu-s frezate unghiurile alea, le-as face. Bine, depinde cit s-au dus ei cu unghiul principal in scaun, adica la ce adancime au inceput sa frezeze scaunul propriu-zis (supapele pareau oricum cam proeminente), e posibil sa n-am cum sa ma ating de ele...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite jane ... de aici m-am inspirat, numai ca baiatul a gresit ... a bagat prezonul si a batut in el, dupa care a trecut la planul B, adica tot la bormasina



dupa ce fac si scula de bagat o sa pun schite


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bogdane, ia da-te si tu cu presupusul de ce mi se ia mie jocul la supapele de evacuare cam dupa... 2000 km sa zicem, mers incarcat, dat tapla (90-100)   Se ia jocul la modul ca nu-mi pleaca motorul, scapa compresia, dar de fugit, fuge, pana sa-l opresc si sa se raceasca. Se lasa scaunele? Se lungesc tijele supapelor, sub ciuperca (nasoooolllll)?????
Ma bate un gand sa trec pe simpla admisie pt ca tot tre' sa dau jos motorul pt ca nu a disparut pierderea de la radiator, si oricum o chiulasa e fisurata (demult) la un cilindru. Ei bine, acel cil functioneaza DAR la el nu dispare jocul- ma gandesc ca pt ca are un regim mai lejer, pierzand din compresie....
Nu vreau performantze dinamice ci fiabilitate fara seaman.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
desfa-l si vezi la sigur ce este ...  eu zic ca nu te-ai mai uitat demult la supape si la scaune, chiar atunci cind ai deschis topicul aici, te-am urmarit, ai facut linia, si ai umblat la pistoane si cilindrii, dar la axa cu came, tacheti, tije, jocuri intre culbutori si rampa, supape, scaune .. nu te-ai uitat ... parerea mea este ca s-au subtiat talerele la supape, ar trebui sa le dai jos  si sa le schimbi  ... supapele au si ele o viata si un mod de a le diagnostica ... adica cind talerul se ascute le arunci, sau faci din ele niste supape mai mici... acolo unde calca pe scaun trebuie sa aiba o anumita grosime, pentru ca altfel materialul se arde.... si cade ....uita-te pe poza, daca mai ai cel putin 0,5mm acolo inseamna ca supapa mai este buna

chiulase modificate desfa-l vezi sigur este ...  zic te-ai mai uitat demult supape scaune,

22.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite o carte la indemina ... am inceput sa pun in forumul asta tehnologii la indemina fiecaruia pentru reparatia motoarelor ca sa vada orisicine ca nu e greu sa faci un motor d-asta sa mearga bien daca mergi pe buchea cartii ... nu trebuie sa faci decit o verificare a pieselor ... restul tine de bunul simt tehnic

chiulase modificate uite carte indemina ... inceput pun forumul asta tehnologii indemina fiecaruia

28.3KB


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Multzam!
O sa dau jos, vad, zic.
In alta ordine de idei, pot pune macar provizoriu un 1600 de broasca, fara grinda aia de sustinere specifica bus-ului (fara suroapele de prindere a grinzii) sau e musai sa fac o inginerie sa adaptez grinda? La broasca sta in consola motorul, s-o supara tare la bus daca sta tot asa?
Adica vreau sa pun alt motor cat scobesc in cel al busului, nu pot sa stau imobilizat.

Referitor la simpla/dubla admisie... .sa trec pe simpla? M-am cam saturat de chiulase fisurate. La busuri vad ca asta e o boala, la dubla....


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai, nu stiu, parca erai injiner o data, deci poti aproxima daca jugul ala care tine cutia poate tine in acelasi timp si motorul .. cred ca neamtzu' nu a pus bara aia acolo degeaba ... e vorba ca atunci cind pleci de pe loc grupul motopropulsor merge in fata iar caroseria care e mai grea "tinde sa ramina" pe loc, ca masina sa plece de pe loc grupul moto trebuie sa se "sprijine" in ceva ... oare numai in ce se tine cutia, ajunge? .. si mai e si situatia in care esti in frina de motor

poti trece pe simpla admisie, de ce nu? .. o sa pierzi din putere ... poate o sa cistigi la fiabilitate

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai o sa plec mai ushurel, iar frana de motor nu prea fac. Tampoanele par la fel de tzapene ca la broashte, greutatea e tot aia...
La bus e chiar o chestie stranie, are 5 puncte de prindere. Grupul motopropulsor are ceva ce se cheama axa principala de inertzie, mi-am facut proiectu' pe suspensie de grup motor, culmea!- la broasca, am cantarit, masurat, aproximat centrul de greutate al pieselor, si mi-a iesit ca punctele de prindere de la broasca sunt "ca la carte"- prinderea de pe cutie e pe axa, iar cele de sub ambreiaj converg pe acea axa.
In fine, daca o sa pot face ceva ca sa construiesc o grinda home-made fara a interveni deloc asupra motorului, o sa fac. Eu intreb fara sa zic ce am de gand pt a nu influentza persoanele carora le cer parerea. Ma gandesc asa: daca motorul de 1600 sta bine-mersi pe broasca fara grinda si potzi pleca adunand asfaltul fara sa-ti cada grupu' motor de pe masina, atunci o sa pot merge si cu duba fara grinda, catinel.
Repet, NU plec in Fr cu mot de broasca ci o sa ma duc de 2-3 ori la moshie. Ba chiar s-ar putea sa nici nu-l pun, sa dau zor si sa termin in 2-3 zile. Ma interesa asa ca idee.
O sa incerc cu simpla admisie, sa vaz si eu cum e si daca apar fisuri. Nu am gasit pana acum chiulase cu simpla fisurate. (de 1600 zic, de 1200 am gasit, intre supape sau la bujie)


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poate ca nu se rupe nimic daca nu pui si jugul. Dar vezi ca exista o piesa care vine peste capacul pompei de ulei si poti prinde jugul de dinsa, doar ca trebuie prezoane mai lungi la pompa:

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
poza

chiulase modificate poza

7.4KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Apropou de chiulase modificate, de unde iau o pompita de vacuum (eventual electrica) ca sa fac o smecherie de ventilatia carterului?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de la o instalatie de inchidere centralizata de golf .... dar nu cred ca rezista la vaporii din carter... mai bine bagi aerul printr-o parte si il scoti pe cealalta parte

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mmm, ar trebui ceva cam ca la claxoanele alea cu goarna, stii claxonul de la citroen cx(parca) cu aer comprimat?
Ar merge asa: bagat aer din filtre in capacele culbutorilor si la iesirea din carter - tras cu pompa de vacuum si (poate) bagat inapoi in filtre sau asa ceva, sau intr-o cutie cu un mic decantor, dracu stie... Dar ce pompa de vacuum ar merge? Sa fie o usoara depresiune mereu in carter fata de chiulase.

A, exista pompa de servo de la diesele pe curea?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. da ..la toate dieselele exista pompa de vacuum pentru servofrina ... cred ca mai am si eu una, daca nu am aruncat-o deja, sa ma uit prin magazie ... dar gasesti la dezmembrari ...

pus acum 15 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
Misule, e o diferenta intre suportul de cutie broasca si ala de bus.
La broasca, dupa cum stii, ai furca pe care sta cutia, sub cutie, cu prindere fixa .
La bus ai o semiprindere deasupra cutiei, bazata pe doua tampoane de cauciuc laterale. Deci, o sustinere elastica de preluare a vibratiilor laterale. Nu o sustinere fixa.

Io la doka am motor de bruacsa si am umblat fara jug destul de mult, spre stupoarea alora care vedeau si ziceau: "Nebune, iti cade motoru' pe drum!" Corect era:"Iti cade motoru si cutia pe drum!".
N-a cazut. Dar dupa ce am vazut cum arata intr-adevar suportul ala elastic, mi-am pus jug

Modificat de bubnoff (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196

bogdan_bus a scris:

pai .. da ..la toate dieselele exista pompa de vacuum pentru servofrina ... cred ca mai am si eu una, daca nu am aruncat-o deja, sa ma uit prin magazie ... dar gasesti la dezmembrari ...


Pai da, dar cum e aia, ce-o invirte? Primeste si ulei sau se descurca singura?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se decurca singura si e antrenata prin curea ... aia pe care o aveam eu .... e o pompa cu membrana, exact ca o pompa de benzina (tipul pe care o aveam eu pe undeva), dar mai sint si unele cu palete

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aoleo, vreau si io una de-aia, sau macar o poza, pe urma caut la dezmembrari (de fapt, nu reusesc niciodata s-ajung pe-acolo). De la ce-i pompa aia?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de la un motor de opel omega 2,3d 1988

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha. Pe la vw ce gasesc sa fie pe curea? Membrana aia o rezista la gaze?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite la VW  ... la vw nu e pe curea e pe axul complementar

completare .. la vw la motoarele de LT sint exact ca cele de la opel ..

chiulase modificate uite vw  ... curea axul motoarele sint exact cele opel

21.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si uite asa era la opel ... nu cred ca rezista la gaze ... in schimb aia de la vw, nu cea cu membrana, cea cu palete, am gasit multe care erau pline de ulei ...

chiulase modificate uite asa era opel ... cred rezista gaze ... schimb aia vw, cea membrana, cea

3.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai de ce erau pline cu ulei? Se ung de la motor, totusi?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cele de vw sint bagate ca un delcou ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, am inteles asta, da-nseamna ca au lagarul uns, ca un delcou. Asta nu-i bine...
Dar cu palete si pe curea nu exista, oare?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba da la vw polo diesel ... ala pe care l-a luat sebastian de la mine

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Haha, pai sa ma duc la noapte cu surubelnita...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
AM luat io ceva de la talcioc, o pompa, da' de fapt seamana mai mult c-o pompa de servodirectie? oricum, n-o gasesc nicaieri pe net. E cu paletzele, pe curea... Da' avea ulei in ea, curat.
E ceva din 2002, are pulie de aluminiu de curea lata. codul de pe pulie nu apare in vagcat.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. poze ....dar la ce ai nevoie sa te indirjesti sa scoti gazele cu pompa?... puterea pe care o cistigi coborind presiunea in carter, o pierzi la invirtitul pompei

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De fapt, ideea e sa creezi un circuit de la chiulase spre bloc prin pantaloni si sa tragi din bloc cu pompa. Pompa stie s-o suga binisor, problema ar fi doar cu ungerea...

chiulase modificate fapt, ideea creezi circuit chiulase spre bloc prin pantaloni tragi din bloc

43.8KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta e pompa de servodirectie ... cu ulei ...daca are palete din plastic s-ar putea sa mearga

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, are palete din fier. Probabil c-o sa mearga o vreme...
Lasa, o sa fac o cutie de-aia in care vin furtune de la capace si bloc si furtune la carburatoare. Prost e ca n-am vacuum la carburatoare cu tipu-asta de filtru de aer. Iar vacuum din galerie, complicat...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da' stai sa ne gindim, din carter ne asteptam sa iasa tot felul de vapori de benzina, poate si ceva ulei... Ponpa ar fi aproape de iesirea din carter, poate ca s-ar unge destul asa. Iar la refulare vine o cutioara in care stau niste bureti de-aia metalici de frecat ceaunul. Buretii aia oricum ar fi fost inghesuiti in bloc, sa faca acelasi lucru.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da dar prin pompa aia circula ulei ... adica inauntu e numai ulei ... cauta una de vacuum ca asta o sa te inurce

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, am s-o pastrez atunci pentru cind pun servodirectie. Oricum, interesanta constructia. Cam asa un compresor cred ca se folosea la supraalimentare (mai mare nitel) pina s-apara turbinele?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, acuma ca stim cum fac supapele 41X34, oare cum or face unele de... 48X38, sa zicem? S-o pierde mult din respiratia motorului la turatii mici?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acuma mai depinde si de axa cu came ... trebuie un "overlap" mai mititel, ca ala de la axa de 270 nu prea e bun, poate cu axa stock sa mearga mai bine la turatii mici

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, nu stiu, o sa mai caut sa vad ce-au facut altii similar. Poate ca nici nu merita supape mai mari la un motor asa "mic". Astea de la alfa romeo, chiar la 105 CP, erau de 40X33. La 914 motorul de 2000 avea 100CP si 42X36, axul cu came fiind asta de 270 cu evacuarea nitel modificata. Dar n-a fost decit cu injectie.
Acuma nu stiu la motoare mai moderne cum o fi, dar nici nu mai sint cu carburatie...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Ceva ce mi-ar place mie sa aflu este: pentru carburatoarele astea de Alfa (dellorto Drla 36 sau Weber IDF 40) cam unde este limita de sus, pentru dimensiunea supapelor, axa cu came, capacitate cilindrica, compresie, dimensiune evacuare etc etc.

Se pare ca nu se prea dau retete din'astea de motoare, iar cine are ceva reusit tine pt. el. Nu mai zic de Raby care parca vinde secrete de stat....

Totusi, pentru 40 IDF (Drla 36), din ce am gasit eu pana acum ar fi reusita combinatia urmatoare:
2056CC
8.3:1 compresie
Supape 44x38
Venturi de 32, jiclor principal de 135, 190 "air", 55 "idle"
avans 7,5 BTDC
axa de 316 de la Bas Ahnendorp


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Io vazui ca astia care se dau de mai mult timp cu tip 4 zic de avans initial ceva mai mare, 10-12 grade, de fapt si io merg acuma cu 10 grade (cere la reprize). Drla 36 merg foarte bine cu ce-ai scris si la motorul de 1,8 cu supape 41X34 si 8:1 (difuzorul, restul nu-mi aduc aminte). Axul de 316 nu-mi imaginez cum ar putea sa faca, io inca am de 215 (sau ce-a mai ramas din 215) .
Oricum, daca e sa te gindesti la ce motor era folosit drla 36, e ciudat ca merge si cu 2056 cmc. Io vazui c-ar fi un fel de regula sa potrivesti diametrul difuzorului cu diametrul interior al scaunului (admitind ca-i locul cel mai ingust din admisie) si diametrul supapii cu cel al carburatorului. Sau sa fii p-aproape, sau poate ca sint niste coeficienti cu care se-nmulteste ceva p-acolo, in functie de alte chestii...
Oricum, 40 IDF nu-i chiar ca drla 36, decit pina la difuzoare de 32, daca vrei sa treci peste - weberul are de unde.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa... Bogdane, ia zi, imi gasesti si mie un suport de-ala cu 2-3 articulatii pentru comparator? De obicei e cu baza magnetica, mie nu mi-ar trebui si baza. Sau cu tot cu baza... E vorba de reglat lungimea tijei impingatoare, de-aia am scris aci la chiulase . Si mai vreau un micrometru 50-100mm. Ce zici? A, ia stai sa pun la "cumparaturi", cine stie...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane, sint pe piata... dar sint cam scumpute, in jur de 80-100ron... iar micrometru se gaseste.. si ala cam 50lei .... vrei?


baga linkul cu potrivirile la supape si difuzor

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
A, nu-mi cere linku ala, ca nu l-am salvat, acuma imi pare rau si nu mai stiu unde am vazut poza. Era o sectiun printr-o chiulasa la admisie si cu carburatorul deasupra si puse dimensiuni... Interiorul scaunului era cit difuzorul si supapa cit diametrul clampetei .

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa parerea mea cam putin ... o sa cau si  eu prin carti, parca erau alte rapoarte pentru ca suprafata prin care intra aerul in camera de ardere  nu este egala cu suprafata talerului supapei

pus acum 15 ani
   
roshkatu
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 159
ma bag si eu in discutia voastra , cer iertare daca deranjeaza .  la motorul de 1,8 serie AN credeti ca chiulasele au o ahitectura mai deosebita pentru camera de ardere ? ca tot vreau sa-l desfac ,ma gandesc , ca diferenta de putere nu poate fi data doar de solex-urile 36-40.are cineva vreun link de unde sa reiasa pe ce s-a montat motorul cu seria
AN 0180B12958 ?


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
N-am gasit nimic despre asta, motorul a fost, probabil, pe un 412. Contau si carburatoarele, sigur, de chiulasa nu apare nimic nicaieri (a fost folosit doar un an - '74 parca, pina s-a renuntat la 412). Mai e o treaba, raportul de compresie mare, cu pistoane bombate (chiulasele de 1700 care mergeau cu pistoane similare aveau, intr-adevar, o forma deosebita ca sa profite de forma pistonului, ti-arat io ca am unele). Din pacate, nu se mai gasesc pistoane bombate decit de 1700, in rest cel mult plate. Oricum, 8,6:1 cit avea motoru-asta compresia - pare cam mult pentru un bus cu ax cu came stock (si uzat). Poate ca asta i-a si cauzat, dac-or fi pus in el 3 tone si i-au dat in gura... Dar nu poti sa stii din ce l-au facut, trebuie demontat .

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sa ne gindim: la o supapa de 41, la deschidere de 10 mm, suprafata teoretica prin care ciuge cilindrul pe linga supapa = 1287.4 mm patrati (de fapt diametrul cilindrului e mai mic decit cel al supapei, da' lasa...). Suprafata talerului = 1319.585mm patrati. Suprafata teoretica a gaurii unui carburator de 40mm la flansa = 1256 mm patrati (din care se scade sectiunea axului, iar lasa..). Ies chestii comparabile.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Carevasazica, am gasit cam asa pompe de vacuum (ma rog, poze):
-pe vagcat am gasit pompa pe curea (probabil, nu se-ntelegea pre bine desenul) de la motorul mine ('86-'90). Asta e pe polo, 1300, probabil greu de gasit
-de golf ? din 2006 - g4 sau g5?

chiulase modificate gasit cam asa pompe vacuum (ma rog, poze):-pe vagcat gasit pompa curea

13.5KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
-pompe electrice, cum ar fi de saab:

chiulase modificate -pompe electrice, cum saab:

23.5KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
-sau de tanning de la americani, electrica, cea mai misto varianta, da' de unde iau?

chiulase modificate -sau tanning americani, electrica, cea mai misto varianta, da' unde iau?

17.9KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
-sau asa ceva de vw, nu se stie de la ce, poate de inchidere centralizata?

chiulase modificate -sau asa ceva vw, stie ce, poate inchidere

12.9KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Alte modele pe care n-am cum sa le gasesc (de camion dodge sau alte avioane) le-am eliminat.
Mai exista varianta aia ca un delco, poate ar merge in locul delcoului haha, sau pusa pe el o pulie. Modelu-ala din fonta, problema e ca are un singur stut, ala de aspiratie gindesc io, dar unde face evacuarea? In bloc ?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
roshkatu
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 159
sectiuni prin chiulasa de 914   1,7 si 1,8 l

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Monsher Bogdan-bus, talica ai scos si inlocuit scaune de supapa la chiulasa standard de 1600? Se poate? Cum, ca nu imi vin idei (de scos, zic- e unul din putinele cazuzi cand scosu' e mai dificil ca bagatul )? Se gasesc scaune?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da monsher ... aici ... nu am inlocuit nici o data de unul singur scaune de supapa, dar in principiu, zic ca nu e greu, asa cum nu e greu sa schimbi ghiduri (cred ca ai vazut) ... o sa ma gindesc tot asa la o tehnologie simpla pentru scos si o sa o prezint, dar cred ca si pe tine duce mintea la prostii, ai ceva experienta in spate .... da, se gasesc scaune  .... eu am facut chiulase, in general, la firme specializate, mai ales cind e vorba de schimbar scaune, pentru ca dupa ce le bagi trebuiesc prelucrate, adica frezate, nici asta nu e greu, daca ai un set de pietre profilate si o bormasina de mina..   seturi de pietre profilate gasesti dar nu in romanica

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai ghidul il scoti cu un dorn, la presa, nu-i o filozofie, dar scaunul... cum sa-l "agatzi" sa-l tragi afara? Bine, de facut un romanism- sudat un fier de ghid si tras afara, aia e simplu- ma gandesc totusi la ceva mai civilizat...
In ceea ce priveste supapele, am vazut o masina noua de rectificat supape in uzina, sa vad daca au penseta si pe diametru mai mic (coada de supapa de autobuz e groasa...) si o sa ma documentez si pt scaune.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Scaunul (am vazut io in niste filmulete pe youtube sau asa ceva, era filmat unu' Sims care mai repara motoare de broasca) se subtiaza rau cu un "cutit zburator" de-ala si pe urma aproape ca iese singur, cind mai ramine doar o cojita. Ala le baga c-un dorn la loc p-alea noi, la rece si fara sa-nghete scaunul, ii dadea tare c-un ciocan de vreo 2 kile... Da' astia de la Brasov par sa faca treaba buna, scaunele le confectioneaza chiar ei, io am chiulase reconditionate acolo care "merg" foarte bine.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aaaaham.... si cam cat ar fi la ei de schimbat scaunele si ghizdurile?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
misule  o sa ma mai interesez de preturi ... la jan parca 60 lei de supapa cu scaune facute de ei si cu ghidurile tale...parca ... nu mai tin minte la jan

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

MishuL a scris:

Cum, ca nu imi vin idei (de scos, zic- e unul din putinele cazuzi cand scosu' e mai dificil ca bagatul

nu e asa Misule, mi-a zis mie un mos, ca cica asa e firesc de la o varsta: scosu e cel mai dificil - bagi mana in slit, pana cauti, pana gasesti ... bagatu la loc e simplu, doar salti un pic de pantaloni si, hop! a disparut !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Dooomne ce forum! Offtopic la greu, in frunte cu adminul! Pot sa-ti dau un warn? Randu' viitor te banez!

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4  

Mergi la