Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
alyna2408
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
26 - 60 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Instalatia de ungere Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ma bate gindul, ca, in urma unei disutii cu jan sa incerc sa fac si eu la motorul meu, un sistem de stropire a pistonului cu ulei ca cel din imagine

instalatia ungere bate gindul, ca, urma unei disutii jan incerc fac motorul meu, sistem stropire

48.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
un sistem asemanator au motoarele diesel de vw de 1600 dar si alte motoare, um ar fi cele de curse ... am cautat cu gogu si am gasit citeva linkuri cu referire la sistemul de spreyere a uleiului catre capul pistonului ... ma gindesc ca e foarte bine si in ideea ca pistonul cilindrului 3 este solicitat termic mai multe decit restul pistoanelor, din cauza racirii defectuoase


tot in acest link am gasit si dimensiunea diuzelor ... care este .032" adica in jurul a 0,8mm ... eu ma gindeam la 0,5mm

si scrie urmatoarele: "The oil a stream (not spray) that only contacts the bottom of the piston" ... si zic ca e corect, pentru ca un "nor" de ulei nu raceste pistonul asa cum o face o cantitate mai mare "aruncata" catre cap

se vede si din link, ca e nevoie de o pompa cu debit marit pentru a sustine aceasta modificare

instalatia ungere sistem asemanator motoarele diesel 1600 dar alte motoare, cele curse ... cautat

56KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
si cum se face o duza? e pur si simplu o gaura usor conica prin biela si bucsha sau e ceva mai elaborat?

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e o gaurica calibrata si atit (la motoarele pe care le cunosc eu) .. din cite am inteles, exista si alte modele

eu as vrea varianta de mai sus , adica sa fac niste gauri in bloc filetate si tuspicele din diuze de aragaz, ca alea sint calibrate


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau jicloare de dacie... Sau asa ceva.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da dar cel mai mic pe care il stiu are1,25

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, ar fi ala de ralanti, dar are o forma improprie . Mai curind duze de aragaz, alea cam pe la ce fi sint?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
ma gandesc ca jigloarele ar avea sansa sa se infunde repede de la jegul din ulei. care este.
celelalte gauri de ungere din capu' bielei am vazut ca sunt...gauri si-atat. Sau n-am vazut?


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in principiu uleiul care curge prin instalatia de ungere nu are cum sa aiba jeguri ( in principiu) .... diuzele de aragaz au intre 0,36 - 1,40  si au filet M6 sau M8

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane am facut la ei radiatoare, dar eu ma gindeam sa reduc costurile, pentru ca un radiator de oltcit este 20lei iar la ei un radiator dupa model este peste 200 lei (depinde de model si marime) .... la ei poate sa merg sa imi modifice radiatorul de oltcit, sa imi sudeze doua shtuturi de 3/8

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poate. Aha, deci o stii pe Cristina . Io ma tot gindesc ce efect ar avea un radiator pus pe capota, sub fantele alea de ventilatie... Ar ridica mult temperatura vara? Facuse unul undeva chiar un calcul, baiat destept, lui ii iesea c-o sa creasca, normal, da' ala avea 911, sint alte volume de aer circulate si tot era vorba de 10-15 grade F, ai dracu, astia-s pe dos cu toate marimile astea...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
saptamina viitoare o sa ma ocup sa fac niste chestii d'alea filetate de aluminiu si sa curatz un  radiator bine si sa ajung la aia poate imi sudeaza chestiile acolo

pus acum 15 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 27
bogdan, de ce nu incerci sa mergi la rebels sa iti faca ce ai nevoie, adica sa iti sudeze stiuturile alea care ai nevoie

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
unde vine aia rebels?? .. cam pe ce strada

pus acum 15 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 27
pai e firma rebels cu technici de sudura in cam orice ce se poate
e la iesirea inspre tarlungeni, dupa uzina 2
garantez ptr calitate...
am sudat si eu ceva in aluminiu acolo si a iesit  foarte bun
pe langa ca  mai au si scule multe si performante care stiu sa le foloseasca


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 27


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, acolo sub "capete de sudare orbitale" parca scria: "va asteptam cu placere ca sa va sudam stutul; ne plac la nebunie stutul dumneavoastra".

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In sfirsit, tot din sistemul de ungere face parte si radiatorul; daca tot nu merge pus pe capota pur si simplu, ar merge, poate, urmatoarea schema:prin radiatorul pus totusi pe capota trage aer de afara un ventilator de-ala electric de bus. Ventilatorul trimite aerul caldut la incalzitoare (tot racire le face, fata de cit sint ele de-ncinse). In felul asta se poate folosi tulumba aia rotunda, fara stuturi de aer pentru incalzitoare, fara a renunta la incalzitoare (as renunta, dar n-am alt esapament, inca). Ei? Deci mai trebuie doar radiatorul de oltcit cu stute pe el...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. saptamina asta ma ocup sa mai fac rost si de alte radiatoare si sa fac si sa fac si stuturile ... deci 3/8 zici ... cum vrei filet interior sau exterior

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Interior, merci. Adica e bun oricum iese, interior ar fi mai simplu.
Hai sa ne gindim cum facem un termostat de ulei dintr-unul normal, de apa.
Chestia exista chiar asa, e un termostat de apa bagat intr-o cutie pur si simplu.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



chiar foarte tare ideea cu stropitoarele de ulei pentru pistoane
aveam si eu in cap asa ceva cum erau odata pe la rabe, eventual sa fac eu o manareala sa iau cumva de la mine de la pompa de ulei cu niste tevi de CU sa aduc pana in zona cilindrilor, dupa care sa alamesc alte coturi de tevi de CU
spor la treaba, am sa ma inspir si eu de la voi ptr a face asa ceva. Nu stiam ca se pun si diuze in cap.. credeam ca e suficient sa sufle dintr-o teava jetul de ulei

Modificat de MadalinZ80 (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am gasit diuze de aragaz o sa pun poze cind ajung acasa ... sint M6 si au gaura calibrata 0,5   0,75  0,9  1,25  1,45 1,55   ... acum o sa vad diametrul pe care il voi pune, numai ca va fi x4 ...la 0,9 ma gindeam

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, mie-mi par mari 4 gauri de cite 1 mm intr-un circuit unde ai sutimi joc... Dar poate ca o pompa cu roti de 30mm suplineste pierderea asta?
Pe de alta parte, io nu-s sigur ca santurile mele de la biele scuipa ulei...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cam de cit pare gaura asta?

instalatia ungere cam cit pare gaura asta?

37KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cam de 0.7, daca gaura in care-i infipta duza e de 5mm (in comparatie cu prezoanele). Auzi da nu-i putem intreba pe aia care au pus poza? De unde-i poza, parc-am mai vazut-o?
Cel putin pe partea dreapta a blocului n-ar duce nicaieri duza aia. Ar trebui un canal pe palier sub cuzinet...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu-mi aduc aminte linkul .. ceva cu motoare pentru porsche

deci 0,7 .... e bine ... duzele de gaz sint de 0,75


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
o intrebare de nestiutor....blocul la brosc nu e din fonta?cum dai gaura in fonta fara risc de a se crapa?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Tare. Mai, tu parca ai broasca. Ce fonta ai vazut tu la motoru-ala? Uta-te la poza. Ala-i un motor de broasca. Ce fonta-i acolo?
Oricum, daca ar fi de fonta, ai da gaura cu o masina de gaurit si cu un burghiu. Se gaureste foarte usor fonta.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da dar broasca lui mad-doc e cu motor de dacee ... deci e din fonta

pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
bogdan stie.....

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai si ce-ti veni cu gaurile? Vrei sa-i dai gaura? Da-i, nu-i o problema. Totu-i sa nu dai cu ciocanu rau in el, atunci crapa. Sau sa nu-ncerci sa-nfiletezi ceva cu filet conic, si-atunci crapa. De fapt, daca vrei, fonta nu rezista la intindere, coeziunea ei e redusa la nivel cristalin.
Dar ca sa-l arunci in apa... (nu stiu ce apa trece p-acolo, vezi tu) nu tre' sa-l gauresti. Se duce singur la fund. Pe urma poti sa pui un motor de vw, asa cum procedeaza oamenii .


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
ca sa fiu offtopic:am vrut sa pun motor cod ada pe brosc,cel de 107 sau 112 cp(nu mai stiu exact),ce s-a pus pe modele de audi si vw,dar nu m-au lasat cei de la rar motivand ca nu-mi vor da omologarea,de spus inainte ca motorul de fonta e omologat rar pe brosc(asa l-am cumparat).

multumesc mult jan pentru explicatii,asa stiam si eu,ca se crapa f usor si de acolo intrebarea mea oarecum legitima,crezand ca si motorul de vw e tot fonta.

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
inca ceva,s-ar putea sa spun,iar,prostii:de ex,la audi sistemul de scuipat al uleiului are un fel de ghidaj facand ca uleiul sa fie scuipat chiar inspre capul pistonului ,pe cand daca se da doar gaura si se pune aceasta diuza de aragaz(cum am vazut intr-o poza dintr-un topic anterior) ea va arunca doar intr-un punct fix,care s-ar putea sa nu fie cel bun.sau urmeaza si un ghidaj?

nu dati cu rosii,ca e criza


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu mai dam u rosii, gata, ne-am linistit ... la motorul de vw-audi rampa de ulei este sub pistoane, motorul fiind in linie si vertical, pe linga diuza care sa stropeasca mai trebuie si ceva care sa arunce uleiul in sus, spre capul pistonului..d'aia dispozitivul la motoarele in linie verticale arata asa, "noi" la boxere sintem norocosi ca putem da o gaura asa ca in prima poza si rezolva problema... am cautat niste diuze calibrate si le-am gasit la aragaz, pentru ca problema se putea rezolva si fara diuze, doar o gaura in locul acela, dar nu era calibrata

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, pai io stiu, poate ca, daca ai incercat sa-ti treaca in acte un motor de broasca, cine stie ce-ar fi raspuns... Dar daca ai standarde de 112 CP... In sfirsit, tu stii mai bine. oricum, ai vazut pe-aia de la bmw, au luat un bloc (de fonta) din curte, ala pe care se urina toata lumea, si au facut motor de curse din el.

Pai pune poze ceva cu scuipatoarea de audi, sa vedem. Duza aia e un ghidaj, pentru asta se pune acolo. Si dai gaura in care o bagi la unghiul la care vrei sa scuipe, nu-i ca si cum ai bate un cui.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici divaisu'

instalatia ungere uite aici divaisu'

18.7KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si uite asa sint pe masina

instalatia ungere uite asa sint masina

50KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, au unde sa se-nfiga. E cea mai buna solutie asta in palier, cu toate c-am vazut facut si cu niste tevi p-afara care pozitionau scuipatoarea tot cam asa, ca-n poza. Dar nu retin, parca totusi ulei vine doar din stinga la paliere?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
bogdan,nu e mai simplu si totodata mai eficient un radiator de pe motorul opel c20let?
scapi de stuturi,e mai redus ca dimensiuni,scapi de tot,plus ca nu e chiar ata de rar pe la dezmembrari....

e singura poza pe care am gasit-o cu radiatorul de ulei pt c20let.

instalatia ungere bogdan,nu mai simplu totodata mai eficient radiator motorul opel stuturi,e mai -iradiat cu acte-

46.5KB

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. daca gasesc o sa pun d'asta ...pe ala de olcit am dat 20lei .. daca pe asta dau mai mult de 50lei devine nerentabil

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
ce n-am inteles eu este modul dupa care se calculeaza de cat sa fie diuza care scuipa uleiul?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
ochiometric dupa pozele de mai sus :p

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Fii atent, "mad doc", daca-mi zici cine a fost Lt. Nicolae Gaina (in afara de o statie de troleibuz), io-ti zic cum se calculeaza orice vrei sa afli. Chiar si cit sa fie uleiul care scuipa duza...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
2 statii de troleibuz?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, sint 2 statii, pe dreapta si pe stinga, probabil ca-i si o strada. Bine, stai jos.
Normal ca poti sa calculezi orice, da-i mai simplu sa te uiti la ceva gata facut. Bine, nu trebuie dupa poza neaparat. Dar dupa poza aia se poate reconstitui alezajul in care sta camasa, il scalezi ca stii ce diametru are si poti sa masori pe urma gaura. Da' nu stii cum a procedat ala de-a facut gaura atit de mica. Asa ca 0,75 e ok.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acolo e bagata o duza ... presat si cu un guler pe partea cealalta ... diuza este luata de la 911

pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
si cine reguleaza aceasta stropitura de ulei?nu exista sansa sa ajunga mai mult ulei in aceste duze si sa lipseasca in alta parte?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
debitul la o diuza este variabill, in functie de presiunea uleiului din circuit ... nu cred ca daca pui o pompa cu debit marit, mai ai probleme

pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
variabil in functie de presiunea din circuit ok,dar nu exista sansa sa scuipe in nestire ulei in aceste diuze "inecand" pistonul si  sa apara o cadere de presiune in alte parti ale motorului,nu ar trebui ceva analog regulatorului de presiune de pe rampele de injectie?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o chestie gen regulator de presiune, e foarte voluminoasa si nu cred ca se justifica, exista scuipatori cu arc, dar doar am auzit de ele nu am vazut asa ceva

asa ca .. batrina diuza de 07-09 este de ajuns.. nici cei de la porshe nu s-au obosit sa o schimbe cu nu stiu ce divais


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
dar macar un termostat nu ar trebui introdus in circuit?ar fi normal sa scuipe chiar si cand motorul,implicit uleiul e rece?
sincer sa fiu nu prea am vazut termostate pt ulei,decat cele incorporate in modine.

cat despre amplasarea oilcooler-ului cred ca se poate amplasa asa,aratand si destul de smecher(multumiri lui gabi dihorul pt poza pusa pe allalt forum).printr-o asa amplasare nu cred ca mai trebuie modificat nimic.

instalatia ungere dar macar termostat trebui introdus circuit?ar normal scuipe chiar cand uleiul fiu

35KB


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, multumim, sefu. E supercool. Ce-i alea "modine"? E ca si cum ai zice "guzgan" cind te gindesti la un mouse?

Bogdane, mai facusi ceva cu radiatoru-ala de oltcit? Astea se gasesc noi?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
s-ar putea sa se mai gaseasca si noi .. am mai lasat-o un pic mai moale, pina o sa am ceva timp.. vreau sa fac tzushpicele de 3/8 de aluminiu si cind o fi ziua mai lunga sa merg sa le sudez ... si nici nu am mai trecut pe la baietii cu piese ca sa ma aprovizionez

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, se gasesc, o sa trec sa ma uit, e 78 de lei cica unu nou. Garnituri - 1,7 bucata.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
foarte scump... la second e 20, dar ai nefericita sansa sa fie sparte....lucru care nu e improbabil si la unul nou

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, sparte si cu tot felul de mizerii infipte in aluminiu. La reparatie completa as pune radiator nou, totusi. Ce mai sint 60 de lei in plus, cind costa toate alea cit costa...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
jan..daca nu modina,atunci care e denumirea corecta?sa-i spun flansa pentru furtunele de ulei?

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mai Alberte, decit sa mai inventezi inca un cuvint, pe linga "upgread" si "tunning", mai bine nu-i spune nicicum. Sau spune ceva util, stii "util"?

Gata, radiatorul se afla la mine, am gasit si mufe de 3/8 din fier care merg prinse destul de simplu acolo. Sper sa fac miine asta... Radiatoru-i destul de mare si merge prins de capota, in dreptul uneia din alea 4 fante. Pe urma, taiem cusca de catel si tragem aerul care venea acolo catre radiator . Aparatoarea de ploaie care vine peste fante merge nitel modificata ca sa nu se amestece aerul care iese p-acolo cu ala care ejunge la motor, sau poate ca nu-i nevoie...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
dupa cate stiam forumul e liber,spun o prostie pot fi corectat sau sters postul respectiv.mai mult,nu stiam ca acest topic ca si multe altele se desfasoara doar intre doi membri.
se vede treaba ca pe unii ii da valoarea afara din casa si asta spune mult despre caracterul lor,ca sa ma exprim politicos.

daca sunt atat de idioate posturile mele,propun stergerea lor de pe toate topicurile acestui forum,poate asa reusesc sa multumesc "adevaratele valori".

nu vreau sa incep o polemica...

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ba vrei, nembrule, vrei. Sau ultima propozitie are intelesul: "am zis si cu asta, basta"... Vrei ultimul cuvint? Fie. Mai scrie ceva si gata. Exista si alte mijloace de comunicare, ca sa ramina loc unde sa scrie nimic.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
ideea ultimei mele propozitii e asta...mi-am spus parerea,mi-am descarcat nervii si nu are rost sa nasc o serie de posturi in contradictoriu,cand subiectul topicului nu e eventuala mea cearta cu tine.
nu e un pumn in gura pus unui eventual interlocutor,ci o incheiere din partea mea a unei dispute,tocmai ca pentru o disputa exista alte mijloace de comunicare,de exemplu berea de rigoare la o viitoare intalnire...

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
boieri, beti o bere, e destula cearta dincolo ca sa mai fie si aici

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. pune poze la cum faci radiatorul

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196

RaduI a scris:

boieri, beti o bere, e destula cearta dincolo ca sa mai fie si aici


Am inteles Maria-Ta! (fundal: batalia de la Cetateni; sagetile zburau in stinga si-n dreapta, baietii nostri se luptau vitejeste)

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
asta imi aminteste de un coleg de armata si apoi de facultate, din Piatra Neamt, care mereu avea incurcaturi pentru ca , de cate ori il striga locotenentul, in loc sa zica "ordonati !", striga: "porunca !"

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Radiatorul

instalatia ungere radiatorul

42.4KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
foarte misto ...acum la ce sistem de racire te-ai gindit?.. te gindesti si la un termostat d'ala ?  sau il lasi fara termostat, daca stai sa te gindesti, radiatorul masinii nu are termostat.. eu ma gindesc sa ii fac racire electrica si cu termocontact

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Fara termostat, ar insemna sa modific traseul de la iesirea din pompa la intrarea in rampa, ca sa ocolesc regulatorul ala de viscozitate. Cit timp e ala acolo, nu merita pus termostat. Pur si simplu vreau sa-l pun pe-asta in locul aluia de vw. Nu fizic in locul ala, ca nu se poate, undeva pe capota, ori asa ceva, mai am timp sa ma gindesc. In loc sa mai pun un consumator electric, as fi preferat sa folosesc aerul care ajungea in doghouse...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca folosecti tulumba fara dog house, atunci trebuie sa il pui intr-un flux de aer, dar dupa parerea mea cred ca totusi un ventilator ar fi bun .. sau pus la fantele de la capota,eu ma gindesc la mine unde nu am fante la capota

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ii pui ventilator si evacuarea o faci printr-un tub scos prin tabla orizontala dinspre spate, de deasupra tobei (unde era admisia de aer cald pt. filtrul de aer). Io asa facui la motoru-asta, am mai taiat o gaura in tabla aia si am scos p-acol iesirea din cusca de catei.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bine bine ... dar acum cu radiatorul asta la ce te-ai gindit? mai ales acum cind schimbi tulumba, si asta model vechi nu are priza de aer pentru radiator

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nu schimb tulumba, o tin tot p-asta, dar in loc de cotetn-o sa mai fie nimic acolo, doar un stut din care pleaca furtunul la radiator...
Tulumba aia veche fara cotet - ar trebui sa mai umblu la ea, era facuta pt. radiator de-ala inauntru, in plus n-are tevi pentru incalzitoare. Aia o pun, poate, daca pun esapament fara incalzitoare.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457

bogdan_bus a scris:

o chestie gen regulator de presiune, e foarte voluminoasa si nu cred ca se justifica, exista scuipatori cu arc, dar doar am auzit de ele nu am vazut asa ceva

asa ca .. batrina diuza de 07-09 este de ajuns.. nici cei de la porshe nu s-au obosit sa o schimbe cu nu stiu ce divais



Revenind la discutia cu scuipatoarele, am aflat ca diuzele astea de 911turbo de fapt au in ele o valva care deschide doar la aprox. 2bar, ca sa nu se piarda uleiul din zonele esentiale la presiune mica (turatie scazuta).
Am comandat 4 bucati, am ales la intamplare modelul pt. ca sunt vreo 7-8 feluri, foarte asemanatoare intre ele, si pana la sfarsitul saptamanii ar trebui sa ajunga. Sunt tare curios cum arata, ce stiu sa faca si daca le putem folosi.

Mai pun si eu niste poze adunate:

instalatia ungere bogdan_bus scris:o chestie gen regulator presiune, foarte cred justifica, exista

30.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si asta:

instalatia ungere asta:

28.4KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Cum naiba se baga mai multe poze in acelasi post?

instalatia ungere cum naiba baga mai multe poze acelasi post?

23.9KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si ce am comandat eu.... sper sa fie piesa buna. Eu asa zic 

instalatia ungere comandat eu.... sper fie piesa buna. asa zic 

60.9KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
asa cica arata in realitate:

instalatia ungere asa cica arata realitate:

5.8KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. zi de unde le-ai luat? ... trebuie sa vad de unde iau arculetele ca sa tina 2 bari ca sa vad daca se poate replica

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pai am dat jos de pe net catalogul PET, un fel de etka pt. porsche si le-am cautat pe acolo pe scheme. In engleza, in catalog se numesc "splash valve" si au cod spre exemplu astea luate de mine 996 191 018 51.
Le-am comandat la volksparts, si o bucata este cam 35Ron. Prima oara am vrut sa iau doar una, sa vedem ce si cum, dar pana la urma am comandat 4.
Schita nu am, dar la sfarsitul saptamanii zic ei ca ar trebui sa ajunga. Tot la sfarsitul saptamanii vin la Brasov, asa ca poate ne vedem, si ti le arat pe viu.
Ce sper eu, este sa fie cele cu valva de presiune, ca mai erau unele listate la 20eur bucata in catalogul PET, cica de 911Turbo 930 din 1989 (cod de piesa 911 101 011 01). Poate doar alea mai scumpe sa aiba valva, si restul sa fie doar niste stuzturi?
Totusi, daca denumirea este "splash valve" nu cred ca a gresit neamtzul...

Ai catalogul PET? Vrei sa ti-l aduc pe un CD?

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da as vrea CD-ul ... totusi nu ar fi greu de facut si o supapa cu bila ca sa nu fie un stutz chior acolo

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Vezi ca se descarca orice de porsche de pe pelican parts.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau aci:
PET 6 si multe chestii in plus...

PS: PET6 nu merge, o sa-ncerc cu 5...

Bai Xellexe, da' nu povestesti ce motor vrei sa faci, etc?

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
eh, am sa povestesc dar deocamdata nu am ce. As vrea un 2056 cu pistoane plate, chiulase de 914, injectie si bunatati in general in el, dar o taraganez de atat de mult, incat am luat decizia sa il fac asa in forma stock in prima faza si sa il vad pornit pe masina. Oricum mi-ar prinde bine, in scopuri educative :P fiind primul pe care l-as face, sa nu imi bat joc de piese noi si lucioase. Dar chiar si asa, stock tot mai am de adunat diverse piese (timoneria, filtre aer, pompa benzina, ambreiaj, kit garnituri, filtru ulei, radiator ulei, furtune, fitinguri, poate cuzineti si segmenti, diverse table de la racire, nush daca pot refolosi axa cu came, etc).

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
porsche PET 7.1 functional gasiti aici:
Este cel din ante-penultimul post (al lui Best-man). Problema e ca e din 4 bucati, iar aia de pe Rapidshare nu te lasa sa iei decat maxim 2 fisiere pe zi. Tot mai usor cred ca l-as scrie eu pe un cd... Dupa ce il instalati trebuie schimbata limba. Explica unu'pe acolo cum se face.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ca sa te joci, asa, de-nceput, poti sa folosesti ce era-n motor. Un rectificat de arbore (sau depinde, poate sa mai mearga si asa), cuzineti, segmenti, un honuit de camasi, o pompa de ulei, revizuite chiulasele... Ce table mai trebuie, alea de pe contur? Alternatorul cum vine, pe una din phuliile alea 2 "libere"?
Radiator de ulei - depinde unde-l pui. Am vazut io ala de mercedes, da' nu-i mai bun ca ala de tip 4 la care poti pune un adaptor. Banuiesc ca vrei sa pui radiator in botu masinii. Termostat de ulei sa pui pe lista, trebuie asa ceva daca vrei sa te dai cu masina pe orice vreme. Io am si d-asta si tot se simte lipsa termostatului stock, da' n-am cum sa-l folosesc deocamdata.
Kit de garnituri Reinz - la. Da' vezi ca nu contine si simeringurile, alea-s separat.
Furtune - sint unii in Cringasi care fac orice furtun. Tre' sa ajung si io din nou la ei, sa mai fac unele...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, cam asta ar trebui sa fac. Alternatorul este in corpul "elicei", sub ea in centru. Daca mai stii, Xanu zicea ca motorul asta era proaspat inchis de fostul proprietar, si adevarul e ca dupa ce l-am desfacut totul parea ok. Deci cred ca pot refolosi cam tot ce e inauntru, inclusiv cuzineti, segmenti, camasile asa cum sunt. Pompa de ulei la fel, pana una-alta ar merge si a lui. Bielele, asa luate la mana :P au un mic joc pe arbore, dar nu stiu daca e in limite. Trebuie absolut totul masurat, dar eu nu prea stiu cum, sau stiu asa, foarte vag, si nici nu am cotele.
Table imi trebuiesc alea care vin fix sub cilindri, deasupra la tuburile alea. Si sa le fac cumva si pe alea de pe contur.
Radiatorul de ulei il vreau in fata, dar ala de mercedes e mult prea mic. Da, mai trebuie pe lista si termostatul, plus placa aia adaptoare care vine in locul radiatorului original, mai trebuie o cutiutza dinaia pt. ventilatia carterului.
Chiulasele s-ar putea sa am noroc cu ele... se prezinta binisor. Ce am observat pana acum e un prezon majorat la rampa culbutorilor.

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cutiuta de ventilatie...aia mica de la bugpack e o prostie, mai trebe s-o si modifici ca sa mearga cum trebuie. Gasisem la Hanovra o cutie facuta din Al, sudata tig, de la nu stiu ce "tuner" de-asta neamt, n-am luat-o, ca parea scumpa. Cam aceeasi suma am dat ulterior pe cutiuta bugpack. Radiator - n-are sens sa pui prea mare. Bielele trebuie sa aiba un joc pe arbore, doar ca-i greu sa-l simti la mina pe-ala radial (ala care conteaza, cel axial conteaza mai putin, ca n-o sa vezi biele uzate asa rau ca sa aiba peste 0,7 mm joc axial; cel putin la tip 4-nu) si te pacalesti asa. Te-ajut io (da' nu stiu cind am timp) cu masuratorile. Tablele de sub cilindri - tre sa am io unele in plus. Da' la tipu-asta de racire se pun alea stock de tip 4 sau alea de tip 1?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Sa fie de tip1? Uite ca la asta nu m-am gandit pana acum. Oricum, important pana la urma cred ca e sa fie niste table acolo.
Cutia de ventilatie cred ca o iau de la CSP, mi se pare cea mai cinstita.
Radiatorul ala de oltcit parca prima data l-ai folosit fata sa directionezi fluxul ala de aer prin el? Mergea si asa? Ma gandesc ca la mine o sa treaca aer fortat prin el doar cand e masina in mers. O fi bun sa iau si eu unul din ala?
Bielele nu cred ca au joc radial, doar axial, dar maricel, ca daca le misti stg-dr ciocanesc destul de tare.
Cu timpul nu e problema, ca nu ma grabesc, din lipsa pieselor. Si mai e si frig acum... Deci oricand ai timp si chef...
Uite am gasit o poza de sub un motor cu racire dinasta orizontala ca a mea: De care or fi tablele? Dar dupa numele fisierului (undercylindertinoett) probabil sunt facute manual de Oettinger.

instalatia ungere fie tip1? uite asta m-am gandit pana acum. oricum, important pana urma cred fie

39.8KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am mai gasit niste poze cu gaurile in bloc pt. scuipatoarele astea de porsche:

instalatia ungere mai gasit niste poze gaurile bloc pt. astea porsche:

50.7KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Tabla aia...seamana cu aia de tip 4 modificata. Nu mai gasesti si alta poza, sa se vada si cum e sub cilindri? A, Klaus se numea ala cu cutiuta, destul de cunoscut pe la ei. Cutiuta era o minunatie. Nu stiu cum e aia de la csp, da' daca n-are macar 1 litru, mai bine n-o iei. Radiatorul de oltcit l-am folosit numai cu circulatie fortata. Nu stiu cum sa faci cu montajul in bot. Daca vii de la drum vara si stai la stop, s-ar putea sa nu-i prinda bine fara circulatie de aer prin radiator. Poate c-un ventilator electric... Poate ca reusesti sa iei niste aer din tulumba (aia riechert parc-avea si racoarde pt. incalzitor).
Destul de complicat cu scuipatoarele-alea, trebe sa gauresti si cuzinetii ca sa aduci ulei si pe partea opusa rampei...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si asta: Trebuie neaparat gaurit oare pana inspre cuzinet? Probabil se preseaza de pe partea aia...

instalatia ungere asta: trebuie neaparat gaurit oare pana inspre cuzinet? probabil preseaza partea

52.7KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si asta:

instalatia ungere asta:

58.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai trebuie gaurit inclusiv cuzinetul, el are la interior un sant din care iei tu, de fapt, ulei pentru scuipatoare. Deci 2 gauri in plus in cuzinet. Si gaurile trebuie date cu blocul strins, cuzinetii fiind pe locurile lor.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
acum am inteles. Ma gandeam eu ca din santul ala se ia ulei, dar stateam cu un cuzinet in mana si ma uitam ca santul e doar pe interior. Acum ca ai zis ca se gauresc inclusiv cuzinetii m-am luminat.
Uite cutia de la CSP, parca din cate stiu nu e nici exagerat de scumpa:

instalatia ungere acum inteles. gandeam din santul ala ulei, dar stateam cuzinet mana uitam santul

51.6KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai aia... de fapt, orice cutie de-asta, e doar o confectie de tabla. O faci tu sau la de-astia cu confectii de tabla cum ar fi cutiute postale. Inauntru are niste sicane, atit. Stuturi cu piulita se gasesc la dilaru. Sau iei de la csp, daca nu-i scumpa.
Din tulumba riechert poti, deci, lua aer pentru radiator.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

jan a scris:

Pai trebuie gaurit inclusiv cuzinetul, el are la interior un sant din care iei tu, de fapt, ulei pentru scuipatoare. Deci 2 gauri in plus in cuzinet. Si gaurile trebuie date cu blocul strins, cuzinetii fiind pe locurile lor.



sau se mai poate freza un canal subtire intre cele doua gauri, una care alimenteaza cu ulei si cealalta care duce uleiul la scuipatoare


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau, da' pare mai simplu asa, canalul exista deja...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Gata au ajuns piesulicile. Au pana la urma si supapa de presiune. Am incercat sa suflu prin ele dar probabil gura mea nu face 2bar 
Ce e interesant e ca au 2 gauri pe unde scuipa. N-am cu ce sa le masor, dar un burghiu de 1 flencane in ele, iar cel de 2 e mult prea mare. Pe partea cealalta daca imping burghiul opune rezistenta, probabil bila si arculetul.

instalatia ungere gata ajuns pana urma supapa presiune. incercat suflu prin ele dar probabil gura

28.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
din spate:

instalatia ungere din spate:

32.4KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la