Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
simona2000
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
25 - 53 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / modificare motor CT pentru broasca Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok ... alea sint de 0,6 de la mig/mag ... alea de aragaz sint de mai multe feluri ... doapele sint de 1/8" 1/4" si 3/8" daca vrei npt sau M10, M12 etc daca vrei metric nu e nevoie neaparat sa fie in toli... alea de la sanitare nu stiu daca sint mai mici de 3/8 .. si de ce aia de pe shoptalkforum se respecta mai mult decit noi? pentru ca au piesele acolo, chiar linga bancomat?.. am mai scris undeva, noi ne respectam mai tare ca trebuie sa gandim fiecare piesa si nu numai sa o luam si sa o insurubam

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici  .. fara sanitare .. o fi bine, o fi rau?

modificare motor pentru broasca uite aici  fara sanitare bine, rau?

35.1KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si aici se vede si dopul

modificare motor pentru broasca aici vede dopul

31.7KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane ..  o intrebare .. cum ai reglat geometria distributiei, adica cum ai stabilit lungimea tijei ? ai cumva caracteristicile arcurilor de supapa? ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ha, ha, ha, la multi ani!

Geometria distributiei: se porneste de la lungimea standard a tijei, sa zicem. Se regleaza lungimea pina cind se obtin unghiul si inaltimea de deschidere la supapa, alea de pe "cam-card". Apoi se cauta ca, la 1/2 din inaltimea de deschidere a supapei, surubul de reglaj sa fie coaxial cu coada supapei, cu pierdere cit mai mica din unghiul de deschidere. pe forumul lui Raby e un articol complet despre asta, da tre' sa te loghezi, sa astepti sa te confirme...
De arcuri nu stiu nimic, doar ca faceau parte din kit, sint bune .


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la multi ani!

eu stiam urmatoarele: ca la jumatatea cursei tija trebuie sa fie perpendiculara pe bratul culbutorului si ca deplasarea surubelului de reglaj pe coada supapei trebuie sa fie minim, in sensul asta se lipeste o bucata de hartie pe coada supapei, se invarte motorul de citeva ori si se observa pata pe hartie (varianta babeasca), iar in varianta tehnica se pune un comparator si se masoara deplasarea surubelului la contactul cu coada supapei ... vroiam sa stiu daca este vreo metoda mai speciala pentru motorul asta ... ma interesa un pic si caracteristica arcurilor pentru ca e u vroiam sa modific un pic chestia cu geometria, adica tija sa fie perpendiculara pe bratul culbutorului putin mai sus, adica cu vreo 10 grade peste

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mnu, nu conteaza cum sta tija fata de culbutor, important e, din ce-am inteles eu, ca miscarea culbutorului sa nu creeze o componenta "orizontala". Asta ar da  nastere unui moment care-ar uza prematur ghidul (mai ales daca-i "tunat" cu freza), care ar fi maxim la inceputul miscarii in jos a supapei (brat maxim). Sau, oricum, sa minimizeze momentul asta, pentru ca n-ai cum s-o anulezi.
Pe urma, mai exista o treaba, surubelul ar trebui sa stea decalat fata de axul cozii supapei, vazut de sus, undeva pe la 1/3 din raza.)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai acelasi lucru l-am spus si eu ... deplasare minima intre culbutor si coada supapei ..  chestia cu coaxialitatea este pentru culbutori altfel decit cei stoc, adica d'aia cu surubelul in partea cealalta  ..... la jumatatea cursei tija trebuie sa fie perpendiculara pe brat, sau coaxiala cu surubelul, eu o sa incerc amandoua metode, adica voi regla cu una si voi verifica cu cealalta

modificare motor pentru broasca pai acelasi lucru l-am spus ... deplasare minima intre culbutor

27.2KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, nu, chestia cu coaxialitatea e pentru varianta cu surubelul pe supapa, pentru alea cu talpa pe supapa nu mai conteaza sau daca vrei reglezi degeaba tija, ca poti sa reglezi si din surubel, n-ai nici un control asupra a ce se-ntimpla in partea cealalta; ca sa ai control, trebuie sa pui distantiere sub "rampa" culbutorilor. Sau conteaza, dar foarte putin, la lobi ne-stock, cu deschideri mari si cu tija cu capat stock; la astea cu capat "biluta" e greu s-ajungi la "capat de cursa" cind nu se mai comporta ca o articulatie.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici   

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si aici

modificare motor pentru broasca aici

66.8KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, numai ca nu-i exact cazul nostru. Uite, pe samba, spre exemplu:

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bine, am inteles, "half liftul" de pe cam-card trebuie sa corespunda cu "half liftul" supapei,  nu e departe de metoda mea daca transpui geometric

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, in cazuri extreme trebe sa fii atent si la unghiul dintre tija si culbutor si, probabil, sa pui distantiere sub "rampa", fie ca sa nu se blocheze articulatia, fie ca sa nu ajunga tija in pantalon sau alezajul pantalonului. Si pe urma mai e problema ca suruburile de reglaj pot lovi capacele. Da' cind esti aproape de stock, nu-i cazul.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Apropou, fitinguri de 1/4" se gasesc la brico&co la partea de scule cu aer comprimat. Cele mai multe nimicuri de 1/4 se gasesc la Mr. bricolage. Astea merg prfect la ventilatia carterului.
La ulei se folosesc cu mare succes fitinguri de 3/8. Tarozi pentru filete de-astea "gaz" se gasesc la obor la oamenii aia cu surubele si alte rahaturi sau la vitan, cind e talcioc. A nu se pleca de-acolo fara burghiul adecvat tarodului respectiv (stiu aia de cit trebuie; totdeauna-i cu virgula ).


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu am folosit 3/8 in blcul motor dupa care am iesit cu reductie de 1/4 .. 3/8 imi parea totusi cam mare si urat, 1/4 e finutz .. y-ul l-am luat din brico

pus acum 15 ani
   
kerosen
Broscar nou

Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
spune-mi si mie cum ai curatzat blocul motor asa de bine, cum , cu ce, chestii de astea...

_______________________________________
vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cu o solutie de curatat motoare de la ma-fra si electrolitic

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
poti sa il pui acum in bufetul cu argintarie...

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa curatare iesise gri..asa ca l-am vopsit cu o otrava de la sinto care se usuca greu ... cind se usuca prinde o culoare gri deschis, iar la blitz pare ca straluceste

pus acum 14 ani
   
kerosen
Broscar nou

Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
tot nu m-ai lamurit, zi domle' concret. cu ce? si mai bine pune o poza cu solutia aia

_______________________________________
vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa.

modificare motor pentru broasca asa.

17.2KB


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite -

iar pentru electroliza o solutie acida - acid de baterie cu apa

pentru vopsit - un spray sinto chrome - il gasesti peste tot

jane - ce iti mai pasa ....


pus acum 14 ani
   
kerosen
Broscar nou

Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
k, merci

_______________________________________
vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la