Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: simona2000
| Femeie 25 ani Galati cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ok ... alea sint de 0,6 de la mig/mag ... alea de aragaz sint de mai multe feluri ... doapele sint de 1/8" 1/4" si 3/8" daca vrei npt sau M10, M12 etc daca vrei metric nu e nevoie neaparat sa fie in toli... alea de la sanitare nu stiu daca sint mai mici de 3/8 .. si de ce aia de pe shoptalkforum se respecta mai mult decit noi? pentru ca au piesele acolo, chiar linga bancomat?.. am mai scris undeva, noi ne respectam mai tare ca trebuie sa gandim fiecare piesa si nu numai sa o luam si sa o insurubam
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite aici .. fara sanitare .. o fi bine, o fi rau?
35.1KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si aici se vede si dopul
31.7KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane .. o intrebare .. cum ai reglat geometria distributiei, adica cum ai stabilit lungimea tijei ? ai cumva caracteristicile arcurilor de supapa? ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Ha, ha, ha, la multi ani!
Geometria distributiei: se porneste de la lungimea standard a tijei, sa zicem. Se regleaza lungimea pina cind se obtin unghiul si inaltimea de deschidere la supapa, alea de pe "cam-card". Apoi se cauta ca, la 1/2 din inaltimea de deschidere a supapei, surubul de reglaj sa fie coaxial cu coada supapei, cu pierdere cit mai mica din unghiul de deschidere. pe forumul lui Raby e un articol complet despre asta, da tre' sa te loghezi, sa astepti sa te confirme... De arcuri nu stiu nimic, doar ca faceau parte din kit, sint bune .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la multi ani!
eu stiam urmatoarele: ca la jumatatea cursei tija trebuie sa fie perpendiculara pe bratul culbutorului si ca deplasarea surubelului de reglaj pe coada supapei trebuie sa fie minim, in sensul asta se lipeste o bucata de hartie pe coada supapei, se invarte motorul de citeva ori si se observa pata pe hartie (varianta babeasca), iar in varianta tehnica se pune un comparator si se masoara deplasarea surubelului la contactul cu coada supapei ... vroiam sa stiu daca este vreo metoda mai speciala pentru motorul asta ... ma interesa un pic si caracteristica arcurilor pentru ca e u vroiam sa modific un pic chestia cu geometria, adica tija sa fie perpendiculara pe bratul culbutorului putin mai sus, adica cu vreo 10 grade peste
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mnu, nu conteaza cum sta tija fata de culbutor, important e, din ce-am inteles eu, ca miscarea culbutorului sa nu creeze o componenta "orizontala". Asta ar da nastere unui moment care-ar uza prematur ghidul (mai ales daca-i "tunat" cu freza), care ar fi maxim la inceputul miscarii in jos a supapei (brat maxim). Sau, oricum, sa minimizeze momentul asta, pentru ca n-ai cum s-o anulezi. Pe urma, mai exista o treaba, surubelul ar trebui sa stea decalat fata de axul cozii supapei, vazut de sus, undeva pe la 1/3 din raza.)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai acelasi lucru l-am spus si eu ... deplasare minima intre culbutor si coada supapei .. chestia cu coaxialitatea este pentru culbutori altfel decit cei stoc, adica d'aia cu surubelul in partea cealalta ..... la jumatatea cursei tija trebuie sa fie perpendiculara pe brat, sau coaxiala cu surubelul, eu o sa incerc amandoua metode, adica voi regla cu una si voi verifica cu cealalta
27.2KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu, nu, chestia cu coaxialitatea e pentru varianta cu surubelul pe supapa, pentru alea cu talpa pe supapa nu mai conteaza sau daca vrei reglezi degeaba tija, ca poti sa reglezi si din surubel, n-ai nici un control asupra a ce se-ntimpla in partea cealalta; ca sa ai control, trebuie sa pui distantiere sub "rampa" culbutorilor. Sau conteaza, dar foarte putin, la lobi ne-stock, cu deschideri mari si cu tija cu capat stock; la astea cu capat "biluta" e greu s-ajungi la "capat de cursa" cind nu se mai comporta ca o articulatie.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, numai ca nu-i exact cazul nostru. Uite, pe samba, spre exemplu:
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
bine, am inteles, "half liftul" de pe cam-card trebuie sa corespunda cu "half liftul" supapei, nu e departe de metoda mea daca transpui geometric
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, in cazuri extreme trebe sa fii atent si la unghiul dintre tija si culbutor si, probabil, sa pui distantiere sub "rampa", fie ca sa nu se blocheze articulatia, fie ca sa nu ajunga tija in pantalon sau alezajul pantalonului. Si pe urma mai e problema ca suruburile de reglaj pot lovi capacele. Da' cind esti aproape de stock, nu-i cazul.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Apropou, fitinguri de 1/4" se gasesc la brico&co la partea de scule cu aer comprimat. Cele mai multe nimicuri de 1/4 se gasesc la Mr. bricolage. Astea merg prfect la ventilatia carterului. La ulei se folosesc cu mare succes fitinguri de 3/8. Tarozi pentru filete de-astea "gaz" se gasesc la obor la oamenii aia cu surubele si alte rahaturi sau la vitan, cind e talcioc. A nu se pleca de-acolo fara burghiul adecvat tarodului respectiv (stiu aia de cit trebuie; totdeauna-i cu virgula ).
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu am folosit 3/8 in blcul motor dupa care am iesit cu reductie de 1/4 .. 3/8 imi parea totusi cam mare si urat, 1/4 e finutz .. y-ul l-am luat din brico
|
|
pus acum 15 ani |
|
kerosen
Broscar nou
Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
|
|
spune-mi si mie cum ai curatzat blocul motor asa de bine, cum , cu ce, chestii de astea...
_______________________________________ vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cu o solutie de curatat motoare de la ma-fra si electrolitic
|
|
pus acum 14 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
poti sa il pui acum in bufetul cu argintarie...
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dupa curatare iesise gri..asa ca l-am vopsit cu o otrava de la sinto care se usuca greu ... cind se usuca prinde o culoare gri deschis, iar la blitz pare ca straluceste
|
|
pus acum 14 ani |
|
kerosen
Broscar nou
Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
|
|
tot nu m-ai lamurit, zi domle' concret. cu ce? si mai bine pune o poza cu solutia aia
_______________________________________ vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa.
17.2KB
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite -
iar pentru electroliza o solutie acida - acid de baterie cu apa
pentru vopsit - un spray sinto chrome - il gasesti peste tot
jane - ce iti mai pasa ....
|
|
pus acum 14 ani |
|
kerosen
Broscar nou
Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
|
|
k, merci
_______________________________________ vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol
|
|
pus acum 14 ani |
|