Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Mariatha
Femeie
25 ani
Prahova
cauta Barbat
25 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Distributorless ignition sistem.. Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
asta, la fel nu stiu exact motorul, doar ca e de pe un beach-buggy sau sand-rail

ignition sistem.. asta, fel stiu exact motorul, doar sau sand-rail

55.4KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si ultima: in asta se observa ceva despre care am citit si mi se pare interesant si am sa incerc si eu, respectiv un fel de ajutor al motorului de a tine turatia de relanti constanta.
Bine, din ce am citit nu se face chiar ca in poza asta, dar cred ca tot asta a urmarit si cine a facut-o.

ignition sistem.. ultima: asta observa ceva despre care citit pare interesant incerc eu, respectiv

58.4KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da alex orice imi arati tu se transpune intr-un programel ... exista si formula de calcul intre cele doua semnale PIP si SAW ... pozele cu hartile nu folosesc la nimic astea le genereaza programelul... gasesti pe net fisierele hex de incarcare a controlerului ... eu o sa transpun formula intr-un controler si o sa incarc un grafic de pentru broasca

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pai de asta vroiam si eu sa vorbim. Cum ar trebui sa arate graficul perfect pentru motorul de broasca, avand in vedere ca il putem face dupa bunul plac si incarca apoi in controler

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
depinde de motor ... am spus ca gasesti pe net tot felul de grafice, fiecare cum a crezut ca merge mai bine motorul lui ... iei un grafic oarecare si dupa aceea incepi sa il modifici dupa cerintele motorului tau

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
i'm in .. i'm in...amin....luni caut o pulie de pe care sa iau rotita trigger si senzorul .... si ... ma apuc sa clocesc controlerul .... cred ca ma voi lua dupa curba vw la care adaug o corectie cu un senzor MAP

ignition sistem.. i'm i'm caut pulie care iau rotita trigger senzorul .... ... apuc clocesc ....

36.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Fain!!! Ai luat doar modulul sau si coil-pack-ul? Nu era si rotita dintata la aceeasi masina?
Eu cred ca asa ceva o sa incerc la inceput. Doar ca nu duc tabelul decat pana la 5000turatii si modific sa creasca avansul spre maxim mai repede. Adica ma gandesc ca pe la 2800ture sa aiba deja in jur de 30grade.
Ce zici?

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
oops, poza:

ignition sistem.. oops, poza:

56.9KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu zic sa ai prima data MJLJ-ul pus pe masina ...

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Buna, vad ca ati avansat. Eu m-am oprit pentru ca nu am facut rost de edis4. Am doar megajolt-ul asamblat de mine.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pai comanda-ti unul la boostengineering.net si gata... nu e chiar asa scump.

Eu azi am primit pachetul cu toate cele pt Dihorul si megajoltul pt. mine.
M-am apucat sa il instalez, dar nu se mai opreste ploaia asta si nu pot lucra mai nimic.


Tot ce am reusit sa fac e sa pornesc modulul, sa il leg la laptop, si sa vad ca reactioneaza cand tragi/sufli aer pe stutz-ul de MAP.

De unde naiba pot sa iau o mufa tata molex cu 16 pini, sa se potriveasca la megajolt? 
Hmm cred ca tocmai am avut o revelatie: am impresia ca mufele de la sursa la placa de baza in PC-uri sunt exact ce imi trebuie.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am instalat totul pe masina. alaltaieri seara am incercat sa o pornesc (pe la 11 noaptea) si nu vroia nici in ruptul capului. A dat vreo 2 rateuri de am trezit tot cartierul, si m-am potolit.
Ieri am mai incercat vreo jumatate de ora, cu tot felul de reglaje la megajolt, dar nu a vrut de niciun fel sa o ia.
Apoi am incepul asa un fel de back-tracking, ca sa vad ce nu functioneaza, sau ce am gresit. Am scos mufa la megajolt, si am lasat EDIS-ul sa mearga singur. A pornit extrem de greu motorul, si se oprea instant. Cu o vibratie foarte foarte puternica. Ceea ce m-a dus cu gandul ca merg cumva doar pistoanele de pe o parte sau ceva asemanator.
Si am inceput iar verificarile. Pana la urma inversasem fisele (fisa 1 la pistonul 2 si de la 2 la 1). Dupa ce am pus alea cum trebuie a pornit perfect, si acum incep sa ma joc cu reglajele.
Inca nu am facut traseul si gaurile in admisii pt vacuum.

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Felicitari!!! Eu nu mai incerc cu edis+megajolt (desi am investit in megajolt), o sa merg (incet) pe varianta megasquirt.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pai si pe megasquirt nu vei mai avea nevoie de EDIS? Ca practic tot ai nevoie de bobina, senzor, rotita dintata, probabil chiar si modulul. E pacat sa nu incerci, daca tot ai megajoltul.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am facut si primele ture cu masina. Merge super. Deocamdata cu aprinderea "2D" adica fara senzorul de sarcina. Va trebui sa experimentez diferite setari, sa vad cum reactioneaza motorul, si tot citesc peste tot pe unde prind informatii, pentru ca stau foarte prost cu partea teoretica.
Am instalat si un mic shift-light, si partea faina e ca il poti seta sa se aprinda la orice turatie vrei. Ceea ce am descoperit cu ocazia megajoltului, este ca turometrul meu arata foarte putin in comparatie cu turatia reala a motorului.
Si am mai descoperit ceva: portul ala de vacuum din carburatorul din stanga (in cazul weber si dellorto) este pur si simplu apa de ploaie. Am conectat senzorul MAP la el, ca sa vad ce face, si da doar niste impulsuri de vacuum aiurea rau, si normal, doar pe functionarea pistonului respectiv.
Adica, in cazul aprinderii cu avans vacuumatic, pe weber IDF sau dellorto DRLA, vacuumul respectiv nu prea e bun de nimic.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
A! si am citit undeva ca unu' si-ar fi conectat senzorul MAP la cele 4 stutz-uri din lateralul talpii carburatoarelor. Alea la care in manual scrie sa nu umbli :P
De fapt nici nu stiu exact la ce folosesc alea, si informatiile pe care le-am citit / auzit din diferite surse se bat cap in cap.
Deci, as putea oare lua sursa de vacuum de acolo? Avand in vedere ca alea sunt sub nivelul clapetelor (parca) in loc sa dau gauri in galeriile de admisie?


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Acolo jos sint tubuletele la care se poate conecta un vaccum-metru cu 4 tevi de sticla. Metoda de reglaj cu asa ceva se poate vedea in manuale de alfa romeo. Aia nu foloseau "melcul" (probabil ca italienii au altfel de relatii cu melcii si broastele). Pe urma mai sint si niste surubele din care se poate da aer suplimentar amestecului de ralanti individual pt. fiecare cilindru, din doua motive: odata ca sa-l saracesti la ralanti-ul propriu-zis fata de mersul in sarcina partiala (care se face tot prin circuitul de ralanti) si cica mai poti sa reglezi fin sincronizarea atunci cind ai diferenta la acelasi carburator (n-am incercat, dar se poate si-asta). Probabil ca de-aia se bat cap in cap, ca-s doua lucruri .
Treaba e ca, daca legi galeriile intre ele, s-ar putea sa distrugi ideea de carburator individual, legaturile la MAP s-ar comporta ca niste tevvi de egalizare. Da' nu-mi dau seama in ce masura ar afecta mersul niste gaurele de 2-3 mm, si pe mine ma framinta ideea asta, dar din alte motive, de ventilatia carterului. La alfa exista asa ceva si se pare ca nu facea mult rau...
Nu stiu de ce zici tu ca n-ai vacuum la teava originala de pe carburator (de la cilindrul 4). E vacuum suficient acolo cit sa actioneze regulatorul vacuumatic de pe un delco. Se vede diferenta clar, cu si fara ala conectat.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Daca se vede diferenta, atunci o fi destul, dar pe ceas arata clar in majoritatea timpului presiunea egala cu cea atmosferica, iar din cand in cand cate un "varf", care se pierdea destul de repede.
Am reusit sa fac si ceva kilometri cu masina, saptamana trecuta pana la mare si inapoi, si ma declar multumit.
Mike, in sfarsit iti pot inapoia aprinderea aia gotronic, cu delcoul. Multumesc, a functionat foarte bine... si-a facut treaba.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Intru si eu in clubul Megajolt. Am nevoie de un TPS. Modulul meu este cu TPS, nu cu MAP.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Aia de la boostengineering vand pe site TPS de ford escort pt. megajolt deci cred ca vei gasi cu usurinta si pe la noi prin dezmembrari.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am montat tot pe masina saptamana trecuta. Am programat Megajolt-ul cu o harta de Bosch 010, si a mers foarte bine. Am scos-o la o tura sa vad cum se comporta, si la 2000 de ture imi taia aprinderea. Am revenit la standuri, am mutat senzorul de pozitia arborelui mai aproape de roata trigger, si merge foarte bine. Deci trebuie respectat ce zice manualul: senzorul la maxim 1,5mm de roata. Azi sper sa ma intalnesc cu Alex sa iau senzorul TPS si sa il instalez. Din pacate nu mai am asigurare, asa ca mai astept pana trec la alte probe.
Combinand ce am invatat de la AFR cu ce poate sa faca aprinderea, voi incerca sa fac o curba de avans care sa imi dea amestecurile corecte la progresie si in zona jicloarelor principale.


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Am montat si TPS azi. Am pus harta de la motorul de 2135 facut de Raby si la o prima vedere merge bine. Acum trebuie sa montez iar aparatul de masura AFR si in functie de ce zice, modific harta de aprindere sa obtin ce trebuie. Asta dupa ce fac asigurare, ca a expirat.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
doua megajoluri .. care cresc ...

ignition sistem.. doua megajoluri care cresc ...

39.6KB


pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilăr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
hmm... ce frumos. ptr impatimiti faci?

p.s. vezi ca nu am gasit suruburi ptr modelul ala de biele. Restul o sa ajunga la tine cel tarziu luni


_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o fac .. pe bani .. de la impatimiti .. nu pot merge mai departe cu ale mele doar din banii din salariu, asa ca am repornit ... ieconomia.. proprie si m-am pus pe facut controlere de DIS si megasquirturi de toate modelele, cu/fara delcou, pentru motoare simpla admisie/dubla admisie pentru tip1/tip4, precum si alte produse (modificari de curbe de avans la delcouri-sa ma laude clientii stiu ei care).. incerc sa umplu bresa din piata cu produse  inteligente sau inteligent facute

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilăr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
e bine de stiu.voi mai apela la serviciile dvs. multumim

_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
primul controler programat - si testat

ignition sistem.. primul controler programat testat

43.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
prima incercare a controlerului pe placa ... raspunde ... si nu am inca MAP sensor .. saptamana viitoare se rezolva si MAP-ul si cutia, sper sa o rezolv si cu rotitza de 36 de dinti

ignition sistem.. prima incercare placa ... raspunde ... inca map sensor saptamana viitoare rezolva

47.1KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
controlerul este de tip soic - nu se mai fabrica in varianta dip ..  deci a trebuit sa ii fac o adaptare si sa dau soclul dip jos de pe placa

ignition sistem.. este tip soic mai fabrica varianta dip ..  deci trebuit fac adaptare dau

29.1KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata si senzorul MAP .. de opel

ignition sistem.. gata senzorul map opel

45.8KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am facut instalatia electrica .. adica firele la divaisuri .. si am testat instalatiunea cu placa de sunet la 1170 rpm .

ignition sistem.. facut instalatia electrica adica firele divaisuri testat placa sunet 1170 rpm

50.2KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata .. un sistem aproape complet .. mai lipseste rotita cu ploturi, care e si aia in curs de executie ... am folosit doua bobine, pentru ca bobinele astea au gauroacele pentru fishele de brotac si sunt si mai usor de ascuns .. una pentru cilindrii 1-3 si alta pentru 4-2

ignition sistem.. gata sistem aproape complet mai lipseste rotita ploturi, care aia curs executie

32.5KB


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Foarte fain arata! Si e interesanta ideea cu 2 bobine separate, ca le poti ascunde mai bine si nu mai folosesti nici fisele asa lungi.

Incet incet o sa porneasca din nou si a mea... Am montat roata dintata pe dosul puliei. Am montat senzorul pe motor. I-am facut un suport tzapan.. Acum trebuie sa tai unul din cei 36 de dinti de pe roata.




_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai ai roata cu toti dintii?

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la capitolul dis ... aproape gata .. urmeaza finalizarea fuliei cu "trigger" si testarea ... rotitele(7 buc) le-am facut la un CNC

ignition sistem.. capitolul dis ... aproape gata urmeaza fuliei testarea ... rotitele(7 buc) le-am

40KB


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
a iesit foarte faina! O sudezi de pulie? Cum se centreaza?
Da, am avut roata dintata cu toti dintii. Am montat senzorul la 90 grade in dreapta, si am taiat dintele diametral opus fata de TDC.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da o sudez si se centreaza pe exteriorul fuliei, dupa care o pun in strung si o mai corectez un pic

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite-asa .. dar tu ai vazut-o inainte de a pune poza

ignition sistem.. uite-asa dar vazut-o inainte pune poza

35.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cam asta e toata povestea cu DIS-ul .. urmeaza alte "prostii"





pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sau aici .. mai lung filmul





Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hello herby ...this is writing space... we, "gipsies" comprendo many laguages


- mesajul este pentru un baiat mai la vest de noi care m-a abordat pe PM  si l-am invitat sa scrie cat vrea aici ca .. totusi ... are cine sa il inteleaga si sa ii raspunda

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
come dear herby, come ... with us ... try to write in italian, some words are similar, and italian people, and romanian people have comun history ->berlusconi and basescu loves same brand of old whisky

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Saludos.
Grazie per l'invito e per il benvenuto,Bogdan.
Provo ad accontentare la tua richiesta scrivendo in italiano,spero che a nessuno dispiaccia.
Immagino che abbiamo lo stesso problema con la marca di whisky,poveri noi!
Sono arrivato su questo forum perche' volevo provare a costruire una megajolt, non ho nessuna conoscenza di elettronica... per me e' una sfida.
Spero di riuscire ad imparare qualosa... col vostro aiuto.
Ho scelto herby come id pensando al film della walt disney e ho avuto la fortuna di trovare un'immagine per l'avatar proprio su questo forum.
Se volete posso anche scrivere in inglese ma neanche questa lingua mi e' troppo congeniale.
Io non ho un maggiolino(broscar) pero' ho un vw transporter 1.6 d da restaurare quasi...
spero di apportatre anche io un piccolo contributo a tutto il forum.
Saludos.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
but 1.6d it's diesel doesn't need a megajolt device .. continua in italiana

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Si,esatto e' diesel e non ha bisogno della megajolt.
Volevo provare a costruire qualcosa e fare un po' di esperienza con l'elettronica.
Si trovano i pezzi di ricambio per le vostre vw in Romania?
Il mio transporter non e' in buonissime condizioni perche' avrebbe bisogno di una revisione generale, i pezzi di ricambio si trovano solo presso le concessionarie vw e costano moltissimo,qui non si trovano pezzi usati perche' ormai e' un modello abbastanza raro e qualche volta i pezzi usati costano piu' dei nuovi,spero di trovare un furgone intero da usare per i ricambi.
Avrei voluto anche trasformarlo in m-tdi ma e' illegale.
Questo e' il progetto di un'accensione che avevo pensato di provare a costruire:
Poi ho pensato che c'erano 2 versioni e che forse il PCB poteva essere leggermente diverso,inoltre non c'era almeno qualche immagine dell'accensione finita,io non conosco i vari componenti tipo resistenze,condensatori,diodi...,ho preferito abbandonare.
avrei trovato anche questa pagina ma mi ha confuso di piu':
Della megajolt versione V2 ho trovato molte piu' immagini e dettagli.
L'unico problema e' trovare il microcontroller ma vedo che tu hai risolto questo con una modifica.
Mi piacerebbe fare esperienza sia nel costruire qualcosa di elettronico ma che allo stesso tempo intergisca anche col pc,non sono pratico di programmi,software e cose informatiche. Queste sono le mie motivazioni.
Adesso vi dico un po' quello che ho imparato a livello di teoria,non di pratica.
Ci sono 2 modi per realizzare un PCB, uno ' quello usato da Bogdan che non e' il piu' facile ed economico,un altro e' quello dell'utilizzo del press&peel, io ho pensato di utilizzare questa tecnica.
Adesso guardo un po' meglio come fare e magari aggiungo delle immagini e se volete continuo il topic in italiano.
Bogdan, stai studiando l'italiano o hai intenzione di farlo?
A presto.


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Ciao Herby e benvenuto nel nostro forum
It's funny the way we can understand almost everything you guys say in italian... it would be great to be the other way around too...
Why are you saying there are no spare parts in italy for the beetle and bus? I have found alot of websites, clubs, and online stores in italy, specialised in old VW's. I actually purchased a few parts from, and I can say they have a good stock of quality products, and they are very serious. 
Oh, Is your bus a T3? And are you planning on transforming it to aircooled boxer?


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Ciao,xellex. Thank you. I must confess that I didn't know the link yiu gave to me.
I asked if parts for beetle are common in Romania.I never tough of clubs or web sites.
You can find all parts you want at the dealer but sometimes it's very expensive.
It happens that my vw was broken once... Who repaired didn't do a very well work.
I know that for beetle there are parts from Mexico,Brazil,there was an on line shop in California(I think) that I can't find anymore,very good prices,bad luck.
I knew this shop:
I saw german site on line too but I never though to buy from there,always in the shops near my town.
there are some aftermarket parts that aren't good at all.
I think that my vw is a T3 but it's a TR on the catalogue from the link you posted.
It' s like this but the colour is different and it isn't so shining

I was thinking for a m-tdi conversion that is to replace its 1.6 d with a 1.9 tdi engine but with a mechanical injection pump,no ecu.
It' isn't quite cheap and simple,it's illegal too,better to try to use money for repairing as well as possible.
See you.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
"Bogdan, stai studiando l'italiano o hai intenzione di farlo?"
no ... i don't come in italy for work ... only for touristic purpose
if your electronic kowledge is around 0 ... megajolt or megasquirt is a .. hard target...


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Hai ragione, e' un traguardo molto difficile ma non vado di fretta, male che vada non faro' tutto da solo,vedro' di trovare un vecchio amico per le saldature e mi inventero' qualcosa per il microcontroller preprogrammato ammesso che si trovi da qualche parte.
Saludos.


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Pun si eu un filmulet, acuma cat inca mai functioneaza, ca vreau sa ma apuc de COP si nu stiu daca o sa-mi iasa.. adica sunt sigur pe mine, dar nu stiu daca sunt in stare de functionare piesele :P





Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Pastreaza-mi fisele de Ford daca nu le mai folosesti, te rog!

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Saludos.
What engine,xellex! Porsche! Compliments.
Questo e' il procedimento che ha usato Bogdan per realizzare il PCB:
Io vorrei provare a farlo con questo metodo:
Come acido penso di utilizzare questa miscela:

Ancora non ho le idee molto chiare pero' non ho intenzione di rinunciare tanto facilmente.
Saludos


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
no ..i use PnP method for PCB's

@tepes - nu te complica cu fisele de ford - cauta alta bobina de inuctie, de renault (de ex) la care se potrivesc niste fise normale

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Bun sfat! Inseamna ca ar trebui sa mearga si o bobina de Logan. Trebuie sa vad cum fac cand  ma intorc, oricum trebuie sa fac niste fise la lungimea corecta ca acum sunt un pic cam scurte, si mai si pierd rau prin izolatie. M-am curentat rau cand am vrut sa mut o fisa de langa un fir...

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Vezi c-avea alpadrino tot felul de fise. Salam.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Saludos.
Do you understand everything I write in italian?
Only sometimes I understand a short sentence and google doesn'tdo enough.
So you use PnP too,Bogdan.
I understood the piece of advice about ford coil pack but i can't translate fishele, is it connector,the 3 pin one?
Is that the dacia coil?

I saw people using very different coils and sensor for edis module, it can allow different specs.
However on autosportlabs is adviced to use alternative parts with the same specs.
I think that can be suitable a coil pack from fiat cars too,one like this:

What do you think?
Somebody sells edis module + c.o.p. like xellex is going to do.
About the pcb, I think that it needs something like this for PnP:

A mirrored image,right?
Unfortunately there's a logo...
It can be found there too:

It takes a program for pc called circad if I understood right.
I'm still studying to try to learn a little bit.
It takes a pcb covered by copper only on a side for V2,right?
I don't know the size.
What's the right for a pcb at the lesat?
100 x 70     ,100 x 120 ,100 x 160 ,100 x 220 ,150 x 200, 160 x 233 (mm).
Saludos


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
herby biatule, cred ca tu stii romaneste mai bine decat noi ... ia zi ce facultate ai terminat, unde si in ce an?

pcb-ul .. ala este ... ii schimbi extensia si il poti baga in orcad si iese exact cat terbuie.. numai ca eu i-am facut o modificare ca sa ii pot pune un MAP mai bun, de opel care are alta caracteristica fata de cel dat de mjlj ..MPX4250 .. si am mai facut o modificare si in codul sursa ... la senzorul opel pentru presiunea atmosferica programul arata 235Kpa fata de 100kpa cat este normal, deci a trebuit sa shiftez un pic matricea ... capisci? ... acelasi lucru l-am facut si la megsquirtul lui albert pentru ca senzorul map luat de la adelaida era muci, arata presiunea atmosferica undeva la 34Kpa si ca nu ii trag teapa lui doc, punandu-i senzorul lui, ca dupa, mai imi ieseau si vorbe, atunci i-am facut si lui treaba cu senzorul de opel si cu codul sursa ... mnemonicile pentru GP32 si pentru KX8 sunt asemanatoare .. la GP32 secventa pentru senzorul MAP este mult mai simplu de modificat decat la KX8 .. iar alta chestie, nu voi mai folosi kx8, pentru ca sunt mai greu de gasit, voi folosi un alt uC din seria 68hc908, si anume qy4 care are alta asignatie a porturilor I/O fata de kx8

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
I'm a begginner in electronics but I know modules and sensors.
I always think to use the tps version because it's more versatile, you can use a tps or an external map sensor using calibration.
MPX4250 is cheaper than any automotive tps or map sensor and it's suitable for tubo too.
I know the differences about vacuum,pressure and different map sensors.
Probably the map you used is the same from daewoo matiz and all GM 100kpa are the same.
Thatěs the value scale:

ignition sistem.. i'm begginner but know modules and sensors.i always think use the tps version

49.2KB


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
There is a different sort of map sensor I didn't understand how it works.
I know that you can alter the ignition or fuel map using potentiometers or resistors between sensors and ecu.
I saw many sites and programmable ecus but I can't leran thinghs like you explained bebore yet.
I tought that you used an external mao sensor owing to room that is you haven't got enough room because the new microcontoller and its adaptor.
I'll look for something on the chip you told.
Thank you for the tips.
Saludos.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu, pentru ca asa cum ai invatat si tu resistors and potentiometers have o caracteristica perfect liniara and shifting is perfectly ok....pe langa poza aia trebuie sa mai deschizi si un datasheet de mpx4250 ca sa iti dai seama despre ce am vorbit eu si sa compari cele doua caracteristici .... la noi chiper e sa iei piese de la dezmembrari pentru ca senzorul ala e around 80 roni iar la s/h parts e la half price... la noi munca si inteligenta e underpayed... asa e la noi .. si casti bine your eyes cand buy something

ia mai baga si tu niste linkuri interesante despre megasquirt ... mi-a placut ala cu fiatul 600, mi-a dat idei cu privire la galeria de admisie si modul de realizare

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
fise - spark plug wires

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Hello.
Are you going to make home made manifolds?
I was impressed too by that topic.
The microcontroller motorola 68HC908GP32 MCU is used in megaprogrammer for megasquirt.
Always there's a microcontroller to be preprogrammed...
Here's something with the same microcontroller:
there's a programmer for the 68hc too:
schematic in GIF works but I can't open the board and the other.
Now I have a confusion...
It takes a programmer for megajolt microcontroller,is that suitable?
Why can't we use the max 232 on the pcb for preprogramming too?
Saludos.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mike nu te agita, baiatul cunoaste limba romana, parca ar fi limba lui materna.. recunosc ca si in italiana si engleza le rupe bine


ee .. aici la programator trebuie sa te descurci singurel, nu mai ai nici o poza, pusa de mine pe care sa o studiezi in amanumt .. cam toate schemele de programatoare de pe net sunt fake-uri, nu prea merg.. problema ta este sa adaptezi cele doua nivele c-mos/ttl astfel incat sa poti "ataca" prima adresa a controlerului, altfel nivelul logic la intrare "cade" la incertitudine  ... pe placa de megasquirt nu poti sa programezi decat daca ai bootladerul incarcat, adica sa modifici secvente de flash ...capisci?...PTA0,PTB0 bla, bla bla, I/O -uri pe care controlerul, pe placa de megasquirt le foloseste la altceva si apoi mai este si frecventa CLK-ului, alta bla bla bla.. acelasi lucru si la KX8, QB8, QT4, QY4, accesarea primei adrese si incarcarea se face tot serial CMOS/TTL si tot prin I/O-urile pe care dupa aia le folosesti sau ba, doar nivelurile si frecventa de clk difera

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Saludos.
Do you think that it can be ok? it must be still scaled.

ignition sistem.. saludos.do you think that can ok? must still scaled.

42.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da e ok ... eu nu am stat sa scalez direct din orcad mi-a dat marimea buna .. masoara si tu distanta intre pini si raporteaza

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Hello.
Today I tried several times. I didn't know  orcad. I understood what you said and maybe dimensions are quite good.
There's a legacy or a goblin somewhere, I can't understand... I checked everything but I can't print something that looks like the pcb at the least.
Something strange always happens...
The logo on locostbuilders PCB became bigger on the picture here then littler again...
I used this site to erase the logo:
I pucked up the pcb from here to get the forum address too, I tought to add a little copper for the R9 on the right.
Everytime I use fotoflexer to erase or drawn what I need something appears or changes somewhere,shout  and so on...why!?
I tried to resize and everything changes, a sort a big shout.
I won't print it at home anymore, I'll go to a shop for tests too before PnP.
You  can't image what  printed was.
I realized that the line from R9 to the microcontroller is reversed too but it doesn't matter.
If I'm not wrong your R9 line is reserved in confront of the one from autosportlabs.
I'll retry till I have the master to print.





pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Hello.
Today I printed the pcb as it is.
I'd like to check the measure to calculate how much it must be resized.
The pcb from the right to the left is approxmately 25 cm, I measured it from the external parts of the opposite lines, I printed it without any board.
I looked for a case to find approximately the real dimensions.
I think that it's suitable:
Size 114x76x38(mm).
So I'm sure that it must be divided over by 2, how much?


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38

Something changed on web,maybe by the goblin.

ignition sistem.. something changed web,maybe the goblin.

59.9KB

Modificat de Herby (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
I'm going to buy some parts of the B.O.M. to build it only to check the ratio of the picture.
I hope to do it  the next week.
Hoping on a PCB printed before the end of may...


ignition sistem.. i'm going buy some parts the b.o.m. build only check the ratio the picture.i hope

53KB


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

bogdan_bus a scris:

herby biatule, cred ca tu stii romaneste mai bine decat noi ... ia zi ce facultate ai terminat, unde si in ce an?

Bai, aIPiurile si provaidarii de net sunt italieni... 
Da' care-i faza, ca eu am avut net mai cu cocoloashe pana acum?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai ... ip-urile nu zic nimic .. poate chiar vorbeste de acolo, problema este ca google translate ii traduce exceptional toate inflexiunile limbii romane, ba chiar baiatul zice despre el ca nu are legatura cu nimic din electronica si a pus o intrebare de profesionist doar aruncand un ochi la o poza de-a mea  ... astept sa vad in continuare cum evoluiaza, pentru ca placa nu e greu de facut, restul e treaba de inginer

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Ma straduiesc sa fac o harta de avans in care sa iau in considerare si avansul vacuumatic (TPS in cazul meu). Pana acum am avut o harta care simula un delcou Bosch 010. As vrea sa am un punct de pornire in crearea hartii, si anume un delcou Bosch cu avans centrifugal si vacuumatic. Mai precis nu ma intereseaza delcoul in sine ca nu am ce face cu el, ci graficele. Pe la primele pagini sunt niste grafice, dar incomplete pentru ce vreau eu. Sunt grafice doar pentru vacuum, si imaginile sunt prea mici, nu inteleg mare lucru.
Vreau sa inteleg si cum calculez valoarea pentru o anumita celula. Eu inteleg asa: plec de la avansul centrifugal si completez tabelul pentru el. Apoi citesc avansul vacuumatic. Am vazut ca acesta apare in zona de sarcina 0-50%, cu vacuum maxim cu clapeta de acceleratie inchisa, si vacuumul scade pe masura ce clapeta este deschisa, iar undeva la 50% dispare complet. Zic 50% si nu Kpa pentru ca eu am TPS. La graficul pentru vacuum, ar trebui sa am mai mult avans la vacuum mai mare, si acest avans sa scada pe masura ce este deschisa clapeta, nu? In grafic mie mi se pare ca e exact invers. Deci in acea zona ar trebui sa calculez asa: la avansul centrifugal pentru o anumita turatie adun avansul vacuumatic care ar corespunde unei anumite deschideri a clapetei.

De exemplu, sa zicem ca la 1500 rpm as avea 15 grade avans centrifugal. La avansul vacuumatic, as avea sa zicem la 10% sarcina 7 grade, la 20% sarcina 5 grade si la 30% sarcina 3 grade. Deci avansul total ar fi: la 1500 de ture cu 10% sarcina, 22 grade, la 1500 de ture cu 20% sarcina 20 de grade, la 1500 de ture cu 30% sarcina 18 de grade. Lucru pe care l-am gasit si pe forumul despre Megajolt.


E corect cum inteleg eu? Va rog postati niste grafice de avans centrifugal si vacuumatic reale si complete, eventual pe un site pentru poze (picasa, etc.), sa se poata vedea la dimensiunea initiala daca aici pe forum sunt limitate dimensiunile imaginilor.


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
E greu ce vrei tu. N-ai cum sa bagi in circuit un senzor de depresiune? E cel mai bine, pentru ca exista ideea de sarcina, p-aia o citeste membrana de la regulatorul vacuumatic. In gol nu ai acelasi vacuum la aceeasi deschidere a clapetei ca atunci cind mergi pe drum fara inclinare, sau cobori, sau mai urci o panta. Fara senzor MAP e greu sa simulezi toate regimurile.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
poate o sa il schimb cu MAP in viitor, dar acum trebuie sa folosesc TPS ca asta am. Sunt de acord ca MAP iti spune exact sarcina reala, dar si TPS are cam acelasi rol, de unde trag concluzia ca hartile pot fi foarte apropiate. Oricum harta pe care vreau sa o fac citind graficele de la un delcoul cu avans centrifugal si vacuumatic este doar punctul de plecare, urmeaza apoi sa reglez avansul in mers, in functie de ce vrea motorul.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai si cum afli ce vrea?
Hai sa ne gindim, la injectie cum e? Ce face TPS-ul? Mie mi se parea ca-i pus acolo ca sa stie calculatorul ce vrei sa faci, cit ai apasat pe pedala. Si cum face calculatorul sa afle sarcina? Are ori un MAP ori un AFM, asa ceva... Io nu ma pricep la d-astea. Exista calculatoare care folosesc doar TPS si comanda si aprinderea? Hai sa ne uitam cum face unul d-ala si ce harta de avans poate sa aiba... Nu?


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ee nu stii .. ba stii ... doar ca mai exista inca o varianta, pe langa cea cu map si cea cu afm, cea doar cu tps ( de exemplu broasca mexicana cu injectie, care s-a fabricat pana in 2003), la cele cu afm si doar cu tps mai exista un senzor - MAT sau IAT - care este pus in apropierea clapetei - cand trece mult aer, prin laminare senzorul se raceste  ... dar nu face obiectul discutiei ...

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, cu IAT, asa-i, parc-ai mai zis .
Deci care ar fi solutia ca sa ignori depresiunea? Sa ii dai un avans ca si cind ai fi in sarcina 50% mereu? Faci o medie?

Ideal ar fi fost, mai ales ca poti modifica avansul repede, sa fi mers la un "rolling road" si sa tot incerci acolo, dar costa...


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Tzepesh, nu inteleg pana la urma ce iti trebuie tie? Ce treaba ai cu delcoul cu sau fara avans vacuumatic? Faptul ca tu ai TPS si nu ai MAP, nu are absolut nicio legatura cu diferenta dintre delcoul centrifugal versus vacuumatic. Oricum, vacuumul citit de delcou, si dat din carburator, nu este acelasi cu vacuumul citit de senzorul MAP, si preluat din galeria de admisie.
Tu, avand TPS, trebuie sa te dai cu masina si sa experimentezi mult cu diverse setari, pana vezi ce merge mai bine. Cu MAP e poate putin mai simplu, pentru ca masori sarcina motorului si nu o doar simulezi, ca in cazul TPS.
Am ajuns la o concluzie: Curba de plecare nu prea e relevanta.... ca pornesti de la curba lui 009, ...ca pornesti de la curba care vine din fabrica instalata pe megajolt, sau ca inventezi tu una, e prea putin important. Ce e important e sa tot experimentezi. Mai ales ca ai si optiune de data-logging. Fara rolling-road, ideal ar fi sa gasesti un drum unde sa poti repeta niste ture in aceleasi conditii, si pe data-logger o sa vezi in ce versiune o sa accelereze cel mai repede. Asta fara sa inceapa sa aiba detonatii...
O sugestie ar fi sa deconectezi megajolt-ul si sa lasi EDIS-ul sa mearga in limp-mode. adica in loc de curba de avans, o sa mearga la 10grade fix (dreapta). Sau sa introduci 10grade in toate casutele. De aici incolo, orice modificare vei face, o sa fie sesizabila.
Si mai e o chestie: tu poti simula delcoul, fara sa masori sarcina motorului... adica de exemplu eu nici nu am folosit senzorul MAP pana acum. E practic harta 2D si nu 3D cum zic ei. Asta ar mai fi o idee: sa pornesti cu 2D dupa care sa incepi sa te joci si cu setari diverse pt TPS si sa vezi diferentele.
Inca o parere personala: nu iti vei da seama de chestiile astea la un condus normal, asa de plimbare prin oras sau afara... diferenta se vede pe accelerare cu start de pe loc sau nu (cel mai clar pe WOT) in conditii de drum cat mai asemanatoare, daca nu la fel.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
In descrierea de la megajolt zice clar, "load sensing: MAP or TPS". Deci in cazul asta TPS poate fi folosit la fel de bine pentru definirea sarcinii. Sunt total de acord ca MAP spune exact sarcina, dar pana una-alta filozofam in gol. Eu o sa folosesc TPS pentru sarcina, ca asta am acum. Revin cu cererea anterioara: grafice pentru delcouri cu avans centrifugal si vacuumatic, din care sa pot obtine harta pentru megajolt. Si vreau o confirmare ca am inteles cum functioneaza avansul (pagina anterioara), sau daca nu, ce gresesc?
Aveti aici pagina de la autosportlabs unde se vorbeste despre alegerea MAP sau TPS.
Dupa cum se vede, avand carburatoare separate pot folosi la fel de bine unul sau altul. Practic in loc sa vad eu ce vrea motorul, cu MAP, aticipez putin si ii spun eu ce sa faca si ce o sa se intample cu sarcina, cu TPS.

Oricum MAP, dupa parerea mea, poate sa puna niste probleme serioase de citire. In primul rand am avut experienta nefasta sa mai iau dupa ce scrie peste tot de carburatoarele duble, adica atunci cand aveam delcou am luat vacuum de la singurul stut de vacuum de la un carburator. Ceea ce e total gresit, pentru ca are vacuum intr-un singur timp din 4, in rest valva este inchisa. Ca sa am vacuum ca in cazul unui singur carburator trebuia sa iau vacuum de la fiecare corp in parte (4 in total, de la fiecare cilindru), astfel incat sa am un vacuum constant. Problema a vazut-o si Xellex cand a citit semnalul cu MAP-ul de la megajolt, luand vacuum de la acel singur port de vacuum, si a vazut doar niste "varfuri"... Concluzia: trebuia luat vacuum de la toate corpurile si dus intr-un plenum si apoi la MAP.


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Da, asta e clar! Eu am conectat din curiozitate senzorul MAP la stutul de vacuum din weber-ul din stanga, si citea niste varfuri de vacuum, asa cum ai zis pe timpul cilindrului respectiv.
Parerea mea e ca nu conteaza ce alegi sa folosesti intre MAP sau TPS. Poti merge si fara una sau cealalta, si tot e mai bine decat pe delcou, prin faptul ca iti faci curba de avans in functie de turatie cum vrei tu. Iar MAP-ul daca il montezi cum trebuie este excelent si nu are ce probleme sa iti faca. Problema e ca mie imi lasi impresia ca faci confuzie intre MAP (sarcina) si vacuumul necesar delcoului vacuumatic.
Curbele de avans pentru toate delcourile folosite pe motoarele aircooled le gasesti in topicul asta in paginile anterioare daca imi aduc aminte bine.
Totusi daca stau sa ma gandesc mai bine, e asa cum zice Jan: la aceeasi deschidere a clapetei se poate intampla sa vrei sa urci o panta, sa mergi la viteza constanta pe un drum drept, sau sa cobori la vale. Atunci, pe TPS, nu stii exact in ce regim de sarcina e de fapt motorul.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Pai map-ul citeste exact vacuum, adica exact ce primeste si capsula de vacuum. Si harta in functie de turatie si map exact asta urmareste, marirea vansului la sarcina mai mica, adica exact ce face si un delcou centrifugal si vacuumatic. Curbe de avans sunt in paginile anterioare, dar sunt pentru delcouri centrifugale. Pe la primele pagini (1 sau 2) sunt si niste curbe de avans vacuumatic, dar nu se intelege clar ce scrie, ca sunt pozele mici. si nu au langa curba de avans centrifugal, adica sa ai toata informatia despre un delcou.
Pana la urma daca nu gasesc graficele fac harta cum ma taie capul, plec de la un 010 sa zicem (ca e mai agresiv un pic) si apoi maresc avansul la sarcina mica (sub 50%). Dar treaba e ca as fi vrut sa am un exemplu clar sa stiu ca sunt pe calea cea buna si ca am inteles cum functioneaza calculul; avand avansul de la un delcou centrifugal si vacuumatic cred ca as fi foarte aproape de o harta buna, si nu ar mai trebui sa ajustez foarte mult. Lucru pe care l-am mai zis, vreu decat o harta de pornire pe care o modific apoi in functie de ce vrea motorul. Dar cu cat am o harta mai buna de la inceput, cu atat am mai putin de "ghicit". Plus ca vreau sa inteleg cum face un delcou avansul, pentru ca in graficele de la paginile anterioare nu se vede foarte clar, si mi se pare ca avansul vacuumatic face exact pe dos, adica mareste avansul odata cu sarcina in loc sa adune un avans mai mare la cel centrifugal la sarcina mica. De-asta zic ca vreau sa vad un grafic complet intr-un singur loc, poate ca graficele alea sunt pentru delcou numai vacuumatic, si atunci e normal sa mareasca avansul odata cu sarcina (scaderea vacuumului).


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
sustin in continuare ca intelegi gresit conceptul de vacuum necesar delcoului vacuumatic si sarcina motorului, masurata de senzorul MAP.
In orice caz scopul final, in mod clar nu e acelasi!
Poate gresesc, dar nu cred ca e nici macar acelasi lucru. De ce nu se ia vacuumul din galeria de admisie si se ia din carburator? Portul de vacuum la carb parca nici nu era sub clapeta de acceleratie, adica direct in galerie. Cel putin nu cand clapeta e cmplet inchisa.
Studiaza ported vacuum versus manifold vacuum.
Momentan sunt obosit si distrat, dar vezi ca daca te iei dupa curbe de avans facute pt. MAP, acolo unde e de la 20 la 100, aia sunt Kpa, adica la 100 e de fapt la sarcina 0 (cum ar veni sa turezi masina pe loc) si sarcina creste spre 20.
Uite o chestie faina:
Vezi ca explica mai multe chestii si sunt mai multe animatii, trebuie sa schimbi pagina.
Mai pun un link:

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Alex, linkurile arata exact ce am zis si eu mai devreme. Avansul trebuie sa scada cu cresterea sarcinii. Sunt perfect de acord ca vacuumul este diferit in cazul MAP si pentru delcou, dar rezultatul final este acelasi: mareste avansul la sarcina mica si il scade la sarcina mare. MAP si avansul vacuumatic de la delcou functioneaza exact pe dos: MAP are vacuum mare la sarcina mica, celalalt are vacuum 0 la sarcina mica. MAP va mari avansul cu scaderea vacuumului, delcoul va mari avansul cu cresterea vacuumului, dar per total harta este identica.
Daca gasesc un grafic de delcoul si il transpun in harta, sunt absolut sigur ca asta obtin, ca doar e teoria de la baza calculului avansului.
Cred ca vorbeam acelasi lucru dar nu ne intelegeam, poate ca nu am fost destul de clar vorbind despre vacuum. Nu am vorbit despre teoria din spatele lui, cum actioneaza in fiecare caz, ci doar despre rezultatul final.
Hai sa vedem un grafic si sa il transpunem in harta. Ar trebui sa se gaseasca pe undeva graficele astea (carti tehnice ceva, poate RTA, Haynes, nu stiu ca nu am nici una aici; sau de unde au fost luate graficele de la primele pagini... dar la o rezolutie mai mare, sa se inteleaga ceva din poze). Pe internet am tot cautat dar sunt numai discutii si teorii, nimic concret. Sau poate nu am cautat eu termenii corecti.

Modificat de TZepeSH (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am eu pozele alea de pe la inceput, in format mai mare, (nu si cele puse de Bogdan) si cred ca am intr-un manual graficele pt delcourile de broasca/bus. Cand ma intorc acasa o sa le caut pe toate.
Dar ce cred eu este ca trebuie sa te axezi /ne axam mai mult pe incercari si experimente decat pe transpunerea unor curbe de la un delcou sau altul. Oricum nu se prea potriveste mare lucru, si fiecare motor e putin diferit.
Si oricum, ce te face sa crezi ca vreunul din delcourile de vw, respectiv curbele lor sunt un punct de plecare bun? Constructiv, delcoul face niste compromisuri, dupa parerea mea si cu Megajolt-ul, chiar si cu harta aia "default" ai un punct de plecare destul de bun.
Deci, experimentele si in mod ideal "rolling road"-ul sunt cea mai buna varianta.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
De acord ca harta o sa o optimizez mergand cu masina, dar vreau sa vad cum arata o harta de delcoul. Mai exact sunt interesat cat de mult mareste avansul vacuumul si unde. am facut deja o harta urmarind indicatiile de mai sus, dar am impresia ca la sarcina partiala ar trebui sa ii dau mai mult avans. Cand ai graficele, pune-le te rog pe un site care sa mentina o rezolutie buna, sa se vada bine. Multumesc!

pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Salut

ignition sistem.. salut

34.5KB


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
vin si eu cu o intrebare: Am mai vorbit cu Tzepesh despre asta mai demult si se intrevedea o solutie, dar nu strica sa mai auzim idei ...poate:
Eu am acum turometrul Porsche, care e pentru motor in 6 cilindri. Nu are switch 2-4-6 etc, si nu se poate regla. Este sigilat si nu as vrea sa il desfac, atata timp cat e functional (mentionez asta pt ca am auzit de niste unii in germania care isi baga nasul in ele si le modifica pe gustul clientului). Momentan, ca sa aflu turatia motorului tot timpul inmultesc ce citesc, cu 1,5. Asta imi mentine probabil creierul in forma, dar ar fi interesant totusi sa arate ce trebuie.
Semnalul il iau din "tach out" din megajolt.
Nu se poate face ceva, un piggy-back dinala  , o cutie de chibrituri, orice pe care sa-l intercalez intre mjlj si turometru, astfel incat sa imi trimita semnalul potrivit pt. turometru? Vorbeam la un moment dat de un multiplicator de frecventa cu X1,5.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Sa stii ca m-am mai gandit la treaba aia si nu e simpla. Ideea e ca ar trebui sa functioneze pe o gama de frecvente de la 300Hz la 3,5KHz, si la tensiune de 12V, deci nu prea vad cum ar merge cu integrate clasice. Cred ca cea mai simpla metoda este cu un microcontroller, dar eu nu stiu sa programez. Poate se baga Bogdan, ca sunt sigur ca nu e deloc greu asa.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
eu am gasit ceva vag pe aici:
Daca e sa ma iau dupa ce scriu aia pe acolo, concluzia ar fi ca imi trebuie pe frecventa variabila de la 1Hz (sau un numar cat mai aproape de 0) pana la 58Hz (echivalentul celor 7000Rpm maxim afisate de turometru).
Acum, nu stiu exact ce fel de semnal este trimis catre turometru de MJLJ dar cred ca imita versiunea stock avand in vedere ca functioneaza perfect (testat cu alt turometru) iar in varianta stock era cablul ala tras de pe bobina pana la turometru, banuiesc ca este un impuls pt. fiecare piston, adica tot calculul de mai sus se inmulteste cu 4 si atunci frecventa este de la 4Hz la 232Hz

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Vai de capul meu ce berbec sunt. Normal ca frecventa maxima e aproximativ 233Hz. cand ziceam 3500, ma gandeam la impulsuri, si oricum ma gandeam grasit. Pentru ca trebuie sa fie 2 impulsuri/rotatie (4 scantei la doua rotatii, deci 2 scantei la o rotatie), deci 14000 de impulsuri/min la 7000rpm. Numai ca la tine trebuie inmultit cu 1,5, adica inmultit cu 3 si impartit la doi. Impartirea la 2 e banala, dar nu imi dau seama cum sa fac inmultirea cu 3... de-asta zic ca e mai usor cu microcontroller pentru cineva care stie sa programeze.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
hmm, are treaba cu portile logice? Dar daca inmultesti cu 4, scazi/ignori 1, ramai cu 3 si inmultesti cu 2? 
Uite schema de pe elforum cu x4

ignition sistem.. hmm, are treaba portile logice? dar daca inmultesti ramai inmultesti 2?  uite

52.4KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
uite am scanat asta, sper sa iti fie de folos:
E cam stearsa, dar asa era in manual...

ignition sistem.. uite scanat asta, sper iti fie folos:e cam stearsa, dar asa era manual...

45.8KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hehe ... nu e neaparat nevoie de controler, se poate si mai simplu cu "flip-flop"-uri c-mos sau ttl-uri
uite o schema simpluta cu un AVR ca tot ai vorbit de controlere, trebuie doar sa adaptezi codul sursa


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Deci? Se face sau nu? pe mine la AVR m-ati pierdut. In schimb am citit pe undeva despre flip-flop-uri si aia chiar se dadeau mari ca pot imparti si cu numere impare. Era si un exemplu dar am uitat site-ul.

Tot de aprindere: In sfarsit pun in functiune si MAP-ul (sper). Am tot cautat o solutie eleganta, si usor de demontat, si am gasit niste cuple rapide pneumatice pt. camioane. Puteam sa folosesc si tub mai subtirel, dar asta e.




Am facut un colector pt. vacuum - mersi Bogdan, (desi prima versiune era cu 3 T-uri adica 4-2-1). Mi-a placut mai mult asa.






Stutz-ul pt. senzor l-am facut dintr-un aerisitor de etrieri, pt ca e aceeasi dimensiune si forma ca stutul senzorului MAP.


Cam asta e... sper sa si mearga 






Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Cum se conecteaza cuplele alea rapide - pneumatice - la furtune ? Ma rog, cred ca trebuie sa le vad pe viu ... m-ar interesa pt alte chestii. Unde le-ai gasit ?

Cu programarea AVR-ului va pot ajuta eu. Chiar acum 3 zile a trebuit sa-mi pun mintea la contributie intr-o noapte pentru o impartire in virgula mobila ... n-am mai stat sa caut pe net ... Numai ca imi e jena de coeficientul de coiala ... zis si al lui Mishu ... care e destul de mare si la mine...

Scuze, din cand in cand mai arunc si eu un ochi pe topicele "avansate" de la tehnic ... motivul pentur care nu o fac mai des e ca tot in urma sunt cu restul configuratiilor -clasice- la care lucrez ... precum si al altor nebunii ... broscutza / busul au ramas pe ultimul loc ...

O sa citesc mai atent topicul asta in cateva zile si va trimit un cod sau incerc sa gasesc un controller asemanator celui din exemplul postat de Bogdan ... il programez si poate ne intalnim sa va dau chestia, eventual gata lipita  ...  Mi-ar place sa contribui putin ... daca tot ati ajuns pana aici, chiar imi place ce a iesit !

Modificat de tipatescu (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cuplele alea au inauntru oring (unul? doua? nu mai stiu) si o piesa din tabla elastica ca un paianjen, profilata in asa fel, incit prinde-n gheare furtunul cind il bagi acolo. Zic asa, pentru c-am desfacut unul ca sa vad ce-i inauntru.

Modificat de jan (acum 12 ani)


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, asa e cum zice Jan. Bagi furtunul (de fapt tubul ala flexibil) in ele si ramane acolo. Daca vrei sa il scoti, apesi pe gulerul ala de plastic si tragi de furtun. Se folosesc la camioane si cine mai stie la ce..
Le-am luat de la Inedit Tools (e broscar de-al nostru, JamesInedit pe forumuri).

In legatura cu adaptorul ala pt. turometru, orice contributie e binevenita si apreciata. Si probabil ii usureaza munca lui Tzepesh, care e desemnat pt. finalizarea proiectului asta 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Dorine, treaba zic eu ca e destul de simpla. Semnalul de intrare este intre 26 si 233 Hz (pentru 800rpm si 7000rpm). Amplitudinea este de 12V, dar e usor de transformat in 5V. La iesire trebuie sa imi dea un semnal cu frecventa 1,5x frecventa de intrare, nu conteaza ce amplitudine pentru ca oricum trebuie trecut prin tranzistor ca sa dea 12V la turometru. Problema zic eu ca se rezolva destul de usor: se esantioneaza la o secunda, sa zicem, se inmulteste frecventa rezultata cu 1,5 si scoate semnalul... DAR, eu nu ma pricep la microcontrollere, deci zic cum cred eu ca ar functiona. Abia astept sa termin cu studiile ca sa ma apuc serios de microcontrollere.

Cupla rapida se gaseste si pentru furtun mai subtire. E desteapta treaba, imi place cum ai facut!

Modificat de TZepeSH (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Se gaseste la multe alte dimensiuni, dar am luat ce era pe stoc la momentul respectiv.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru alex .. problema cu turometrul .. doar daca este digital, cam asa ar arata schema pentru reducerea numarului de impulsuri 2 din 3, la iesire se poate pune un tranzistor 2n2222

ignition sistem.. pentru alex problema turometrul doar daca este digital, cam asa arata schema

27.4KB


pus acum 12 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la