Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Tanya_sexy
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 47 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Distributorless ignition sistem.. Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca ati observat... in ultimul timp pe celalalt forum nu am fost activ.. am lasat cuvintele de-o parte si am trecut la fapte.. lucrez cu un coleg de serviciu la sistemul de aprindere fara distribuitor ..

am ales varianta cu controler pic16 dar o gindim si pe cea cu avr attiny sintem deocamdata la scheme programare si stringere de piese ... sper sa iasa ceva ce mai demult am facut cu cdb-uri si cu tranzistori si cu bobine de inductie de mobra.. si nu prea era fiabil...in forumul celalat dadeam vina pe altul.. sper ce fac acum sa fie un sistem mai stabil si mai fiabil ....


pus acum 16 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
As fi interesat si eu, e perfect realizabil dealtfel.  Cum vreti sa cititi pozitia arborelui ?
Daca aveti nevoie de programare / programatoare, va pot ajuta.  Microcontroler Attiny am programat chiar de curind.


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu mergem pe ideea trigger wheel cu 36-1 su 60-2.. mergem pe modelul de aprindere de la subaru, numai ca nu folosim plotul de switch pe axa cu came... ideile mele merg in urmatorul sens o rotita cu un plot pe volant si trei traductori - senzori cu reluctanta de la ABS de vw - unul pentru 1-3 al doilea pentru 2-4 si al treilea pentru turatie-avans + un MAP (manifold absolute pressure) pentru a adauga 5 grade la avans in regimul de sarcina................ la turatie de 1000 avans 0 >>>>>4000avans 30grade in intervale de cite 5 grade la 500 rot/min ... senzori pentru 1-3 si 4-2 opusi adica la 180 grade .. iar al treilea aiurea pentru a transforma turatia in tensiune dupa un montaj asemanator unui turometru apoi intr-un ADC apoi trimis in controler... la fel cind plotul trece prin dreptul unui traducator de pereche de cilindri impulsul este trimis in controler si programelul adauga un dellay in functie de ce primeste de la trad. de turatie si de la map daca map 0 adauga 0 daca map 1 adauga dellay asta urmeaza sa calculam... aici ramasesem la ifuri si calcule.....

alta idee ar fi sa folosim numai doi traductori si sa facem un switch la iesiri.. deci 0 1-3 1 1-4 dupa ce da scinteie la 1 sau 3 trece in starea ailalta adica 1 dupa ce da scinteie la 2 sau 4 trece in 0 ... etc ...

la noi timpul e scump rau mai ales ca a trecut iarna si au aparut altele si pe la scirbici... printre picaturi o sa-l fac si pe asta mai ales ca acum am un motor de 1200 pentru joaca


L.E.... mi-au bagat unii o chestie cu un termostat.. si acum o clocesc .. caut si nu gasesc coeficientul de dilatare al parafinei...ca sa fac si un termostat mecanic nu numai electric..

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
IONUT05
Broscar pasionat

Din: Zalau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 774


_______________________________________
YamahA4Life

pus acum 16 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Sunt tare nerabdator sa vad ce va iesi

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
.... daca ziua ar avea cel putin 36 de ore as avea timp de tot ce mi-am propus...am mai scris .. a trecut iarna si la mine ziua se face tot mai mica .. ciudat astia zic ca ziua incepe sa se faca mai mare ca noaptea

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
lucrez in continuare ... e greu cu facutul programului care sa imi genereze o curba de avans in functie de regimul de lucru al motorului ... cei de la motorcraft au modulul separat de ecu dar primeste semnal de la ecu .. ar mai fi o varianta, mai simpla, dar aici e putin de gindit  un switch care sa ia locul distibuitorului din imagine ... dracovenia a fost facuta de cei de la renix si este o aprindere electronica integrala, dar are un delcou doar pentru a distribui scinteia ... as putea sa ma joc si cu asa ceva un pic pentru broasca, dar as vrea sa fac sa dispara delcoul ala de acolo

btw ... modelul renix 009 a fost montat pe alpine turbo

ignition sistem.. lucrez continuare ... greu facutul care imi genereze curba avans functie regimul

30.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa lasam injectia de-o parte .... iarna asta dau gata aprinderea fara delcou, chiar daca in imaginea de sus apare si delcou, el dispare, si mai apare si o bobina wasted spark  in locul bobinei din blocul de aprindere , zilele astea merg sa ma aprovizionez cu piese .. aprinderea o fac pentru motorul pe care voi pune carburatoarele dellorto ..

pun in premiera schite de inceput pentru rotita trigger, pe care o voi da la prelucrare la un atelier ..

mai demult am facut asa ceva folosind un calculator de aprindere de oltcit special si un piggyback facut de mine si am mai avut o varianta cu 4 bobine de inductie de mobra si un modul in logica ttl, acum v-a apare modelul cu modul renix renault si un piggyback made bogdan_bus

ignition sistem.. lasam injectia de-o parte .... iarna asta dau gata aprinderea fara delcou, chiar

27.6KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesele principale ... modulul (cu bobina), bobina wasted spark, senzorul reluctant si senzorul hall pentru piggyback .... mai ramane de facut roata trigger si "fabricutza cu carabushi" .. vorba lu fiul meu

ignition sistem.. piesele principale ... modulul (cu bobina), bobina wasted spark, senzorul

33KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da' zi si ce-nseamna piggyback in afara de cine stie ce specialitate de sezon .

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piggyback este un dispozitiv d'ala la care te gindeai tu, si se agatza de un modul .. de exemplu asta sau un ecu .. si ii corecteaza sau ii imbunatateste semnalele pe care le trimite catre actuatori sau alte divaisuri de executie .... exemplu, nu imi convine la injectia pe care am facut-o la broasca maparea aprinderii si atunci bag un porcushor intre calculator si bobina si atunci semnalul pleaca la bobina cu un avans mai mare sau cu RETARD (stii la ce ma refer) ... sau semnalul care pleaca catre injectoare este pentru unele regimuri prea ingust sau prea larg si atunci intervine porcushorul si imi corecteaza semnalul.... piggyback-ul are si el senzorii lui si poate fi chiar un ecu separat de ecu-ul principal, dar corecteaza anumiti factori .....alt exemplu ar fi daca as vrea sa fac un "tuning" la o masina pe injectie si as vrea sa ii supraalimentez motorul cind vreau eu, dar in rest sa fie o masina cuminte, atunci bag porcu intre ecu si divaisurile de executie .... piggyback-urile sint in genere divaisuri de tuning .. d'ala adevarat pentru masini adevarate nu d'alea cu spoilere din vitan ... ...

e foarte mult de scris despre ele ... si sint diferite modele, si foarte multe utilizari

un piggyback fac si eu cu ceva componenete electronice... un modul atasat la modulul principal care sa imi faca un switch intre cele doua infasurari ale bobinei wasted spark adica o data sa dea scanteie la 1si3 si apoi sa dea scanteia la 2si4 la motorul de broasca sau 1si4  2si3 pentru motor cu alta ordine de aprindere... cu porcu facut de mine as putea sa bag si un retard mai mare ....

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pina apare mosu' mai am timp si de proiectat circuitul, schema logica e gata, schema electronica de asemenea, urmeaza plantarea "carabusilor".. am produs o schema foarte simpla, fara controlere si fara logici imbarligate .... piggyback... am ales varianta asta deoarece renix mi-a oferit un modul cu lege de avans mapata, fata de varianta pe care am adoptat-o la inceput, de a genera intarzieri ale semnalului in functie de doi parametri: turatie si vacuum ... renix ma scuteste de acest lucru, as putea face si eu o chestie prin care sa  dau un retard, dar ceea ce fac acum nu voi folosi la vreun motor turbo...

ignition sistem.. pina apare mosu' mai timp proiectat circuitul, schema logica gata, schema

38.6KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
printre picaturi ...am reusit sa incropesc piggyback-ul si sa-l testez logic .. urmeaza circuitul driver pentru bobina de inductie wasted-spark .... am dat jos bobina de pe modulul renix si am mai facut, impreuna cu un modul o aprindere pentru hall (cine mai doreste, este disponibila si mai fac un delcou), iar in locul bobinei normale voi face o cutiutza in care voi baga circuitele ...

ignition sistem.. printre picaturi ...am reusit incropesc sa-l testez logic urmeaza circuitul driver

46.7KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata .. terminat montajul piggyback, urmeaza rotita cu dinti si apoi un motor pe care sa pot pune aprinderea asta ...
am un "hub" de pulie de motor ct si voi face la srtung o pulie cu rotitza cu tot si voi mai face si o varianta de rotitza care sa se prinda de fulia originala de broasca

ignition sistem.. gata terminat montajul piggyback, urmeaza rotita dinti apoi motor care pot pune

42.5KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am renuntat la senzorul reed pentru ca este prea lent si am facut comanda swith-ului cu un TSOP1738 .. deci comanda cu leduri in infrarosu .. de fapt am facut o bariera optica ..mai rapida si mai sigura ...... plictisesc cumva auditorii?? ... imi pare rau masinile nu sint numai pe platina si carburator, au mai evouluat intre timp, marea lor majoritate, astazi, sint pline de carabushi, iar performantza nu se mai face numai cu shurubelnitza

ignition sistem.. renuntat senzorul reed pentru este prea lent facut comanda swith-ului tsop1738

40.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nu cred ca plictisesti pe nimeni, personal iti urmaresc topicurile cu atentie

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
sper sa ne ajuti sa ridicam de unde s-au impotmolit si megasquirturile noastre chinuite si sa continuam

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
fa-mi rost de un kit cu controlerul deja programat ...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
schita rotitei care va fi prinsa de pulie

ignition sistem.. schita rotitei care prinsa pulie

21.2KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
un site care prezinta un DIS cu mapare intr-un PIC16 .. interesant .. dar exista pe piata pe linga modulul atasat la  edis4 al celor de la megtune si unii care au scos o  chestie despre care vorbeam eu care da o intarziere a semnalului .. un piggyback . mai simplu si doi senzori reluctanti..o sa caut linkul ...


s-ar putea cit de curind sa am rotita trigger RENIX

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
canems, la fel ca si cei de la VEMS sau baietii de la megasquirt, construiesc un piggyback pentru modulul de aprindere de la motorcraft pus pe forduri ... am mai vorbit de asta .. semnalul de la VR sensor este prelucrat de modul sub forma unui semnal treapta si trimis catre piggyback (sau catre ECU in varianta stock)... porcusorul ia semnalul si ii digitizeaza frecventa pe 7 biti si face o trecere printr-o matrice, sau efectuiaza o serie de calcule simple, ce rezulta este tot un semnal digital care apoi iese printr-un PWM catre modulul de aprindere tot sub forma unui semnal treapta, dar de data asta parametrul este factorul de incarcare, sau mai bine zis durata semnalului treapta...durata semnalului treapta reprezinta avansul scinteii ... modulul motorcraft este destul de destept si el si stie catre ce bobina sa dea "impulsul" de aprindere . . .. nu e greu de facut porcusorul, trebuie doar ceva cunostinte despre controlere si programarea lor ... din costul modulului de la canems piesele reprezinta doar 10lire restul este Knau-hau

ce am facut eu este ... un modul cu avansul scris intr-un mic controler pic apartinind celor de la renix si pus pe renault trafic volvo etc, la care am eliminat distribuitorul de scinteie si l-am inlocuit cu un switch pentru a pute da "impulsul" aprinderii catre o bobina tip "wasted spark" de la un ford


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Mai sunt cehii de la imfsoft al caror produs este ceva mai ieftin. Avantajul este ca pare a functiona cu un singur impuls de pozitie arbore cotit. Daca are cineva o schema pentru asa ceva ar fi superb.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Eu cred ca ceea ce face canems nu necesita EDIS4 (6,8)-FORD, cred ca poate controla direct bobine duble, wasted spark (FARA ECU). Exista si un manual de instalare pe site-ul lor.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
corect, am gresit eu .. le-am incurcat pe astea de la canems cu altele care folosesc modulul edis 4....deci astea de la canems sint exact ceea ce fac eu doar ca poti intra mult mai usor pe partea de control ...

eu ma lupt sa creez asa ceva si aici la poarta levantului fara sa cumpar de pe niet

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Inca nu s-a reusit la noi o chestie de genul asta, home made (sau nu am aflat eu). Poate daca ne unim eforturile ...... Eu am incercat cu ce e pe insa nu am obtinut rezultate prea bune. Formarea impulsurilor cu 555 nu a mers si am incercat cu 4121, e OK.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba da .. s-a reusit dar nu prea a fost fiabila, din cauza pieselor, acum au aparut modulele edis4 si treaba e mult mai simpla ... cu un pwm chior cu 555 sau 4121 nu reusesti nimic .... doar cu sinteza de frecvanta sau cu ajutorul unui controler... sigur nu ai aflat chiar daca vii de pe forumul tuning.ro ...nu totul s-a prezentat pe forumuri.. eu doar aici am devenit mai slobod la gura pentru ca am gasit o masina care e total deosebita ....modulul renix cu switch functioneaza si ca sa il pun pe o masina imi trebuie doar sa mai fac un trigger wheel ca in desenul aratat ... o sa incerc sa fac si eu un modul pentru controlul unui edis4, dar varianta renix e mult mai simpla

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Sigur ca e nevoie de un microcontroler, eu vorbeam de etajul de intrare. Schema francezului nu merge, sau mai corect nu a mers la mine. Problema e programelul din pic.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Eu am pornit un motor de dacie cu schema modificata de mine, insa nu parea ca microcontrolerul sa faca modificarile de avans, in plus nu am avut IGBT-uri, am folosit un modul de aprindere electronica gen ruptor electronic si s-a incins. Am folosit bobina dubla sagem/valeo.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Si ce e cu edis4? Un microcontroler poate comanda tranzistori specializati (BIP373).

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu nu am folosit la finali IGBT-uri ci fet-uri IRF530 ... pai ori programelul e gresit, ori ce iese din 555 nu e compatibil cu intrarea in controler ...mai umbla la condensatori

acu ma uitati pe programel ... cred ca l'ai periat un pic, ca are multe ..... si cu ce l'ai compilat?

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Am lucrat cu qbasic pentru modificari si am obtinut fisierul hexa cu MPASMWIN.exe furnizat de microchip. Programatorul l-am luat din comert, e facut de cei de la ADELAIDA. Nu am mai lucrat cu microcontrolere si nu am analizat programul francezului, am facut doar modificarile care se potrivesc la motorul de dacie, nimic mai mult. Cred ca um specialist in microcontrolere poate programa unul care sa functioneze. Sunt convins ca acolo e problema.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ce ai lucrat in qbasic?.. ti-ai definit singur subrutinele, parametrii de intrare, porturile etc?... daca tot le ai, de ce nu faci un model matematic (o recurenta) care sa iti genereze o curba statica dupa traiectoria avansului, dupa care o transpui intr-un programel in c++ il compilezi it transformi in hexa si il scrii in ceva cu registri de 8 biti se poate si cu 4 dar e cam slabut, daca vrei sa faci controlul de undeva din bord....parerea mea e sa iti creezi singurel programul

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Nu sunt atit de experimentat, nu am facut decit sa testez schema de pe site-ul francez. Cautind pe net am mai dat de un ICU, care lucreaza cu EDIS4  :http://www.autosportlabs.net/MegaJolt_Lite_Jr.#V4_Current_Features .Cred ca o sa incerc sa-l fac pe acesta.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru dacie .. cauta o volant de la un renault 1.4 de prin 1990 care avea modulul asta al meu de mai sus, pune-o pe dacie pentru ca se potriveste la fix, da-i o gaura in caracasa ambreiajului acolo unde trebuie pune-i senzorul VR,iar la volant pui un senzor pentru switch si faci o schemutza ca a mea cu un cd4000 sau doua si gata ai wasted spark .. uita-te mai bine la ce am facut, mai sus, se potriveste la fix la dacie si nu mai trebuie sa faci rotite trigger, trebuie doar sa cauti volant

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
E o varianta, dar.... o roata 36-1, un icu programabil, un senzor VR, o bobina dubla= se poate aplica la orice motor in 4 timpi care are distribuitor clasic. Ceea ce am gasit pe  cred ca merge (nu stiu cit de usor gasesti 86hc908). O roata 36-1 poate fi fabricata daca nu o gasesti, si poate fi fixata pe fulia arborelui cotit. Daca as avea toate astea in 2 ore as porni masina.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Ce arata ei acolo poate fi facut fara prea mari probleme de orice amator. Costuri? Max. 100 ron (fara MAP si VR senzor). In 2009 vor sa faca un ICU care nu are nevoie de EDIS4. De fapt cred ca folosesc EDIS doar ca driver pentru bobina.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai trebuie sa te joci un pic cu semnalul PIP ca sa generezi semnalul SAW, ceea ce am scris mai sus, intre cele doua semnale exista o relatie matematica ........eu nu merg pe varianta motorcraft cu 36-1 ci pe varianta Bosch cu 60-2 sau multec .. aste a sint piesele din care vreau sa fac o singura rotita care sa vina pe volant ...prima data fac injectia asta cu wated spark si dupa aceea ma mai interesez de cum sa fac o aprindere fara delcou, pentru ca mai am un proiect cu carburatoare

ignition sistem.. pai trebuie joci pic semnalul pip generezi semnalul saw, ceea scris mai sus, intre

27.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Asa arata ICU megajolt (roata 36-1  EDIS):

ignition sistem.. asa arata icu megajolt (roata 36-1  edis):

37.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
spor la treaba

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Punerea la punct nu e deloc complicata. Inca o data, problema pare sa fie gasirea microcontrolerului 86hc908qb8. Mai trebuie un max232, un regulator de 5v, un uln2003 (1,3ron), senzorul MAP - mpx4250 si cuartul.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Microcontrolerul e de fapt 68hc908qb8 si nu prea e de gasit.

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Am comandat kit-ul megajolt. Are inclus senzorul MAP si mi se pare acceptabil pretul (65Euro).

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
perfect .. ti-am zis ca o sa reusesti

pus acum 14 ani
   
rtofan
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 18
Am primit coletul, pretul final e exagerat (~ 100E, a crescut datorita taxelor postale si vamale), l-am asamblat, urmeaza testarea.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pe aici nu se mai intampla nimic?
Am gasit ceva destul de interesant:
Zic ei ca piesele sunt second hand, deci le gasim probabil si pe aici in dezmembrari. Rotita trigger e facuta de ei. Suport pt. senzor nu au, trebuie sa ti-l faci singur dar nu cred ca e prea greu.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mai eu am gata instalatia, doar rotita trigger nu o am facuta.. si nu e de tip edis este 44-2-2 .. deci mai am de asteptat pina o fac ... cit despre piesele de pe link, da-mi acum 200 de coco si pina diseara ai piesele, dar sa nu ma intrebi cit dau eu pe ele

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pun si eu o intrebare: Oare nu se poate adapta si un "knock sensor" iar in ICU sau in acel "piggy-back" o rutina care sa tina avansul cat se poate de sus, la limita detonatiilor?

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba da am deja solutia, dar mai trebuie sa mai caut piesele principale ...

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru motorul CT pregatesc , asa cum am mai scris, aprinderea fara delcou, de fapt un modul de aprindere, independent de alimentarea cu combustibil, adica pentru injectie voi folosi un jetronic cu modul driver (prezentat la injectie), iar la aprindere un sistem cu senzor reluctant si 4 ploturi pe pulie ... cele patru ploturi le voi face prin puncte de sudura direct pe marginea fuliei si le voi aduce la dimensiunea dorita cu pila

astea sint modulele de aprindere, modulul mare imi genereaza o curba de avans in functie de turatie si de vacumul din galerie, iar cel mic imi da impulsul catre bobina, in principiu trebuie doua module mici dar acum nu am decit unul singur ... voi pune doua bobine una pentru cilindrii 1 2 si alta pentru cilindrii 3 4  si foarte aproape de cilindri, pe o parte si pe alta a tulumbei, iar in cazul asta voi folosi fishe de bujii scurte

ignition sistem.. pentru motorul pregatesc asa cum mai scris, aprinderea fara delcou, fapt modul

38.3KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hmmm. Vreau si io! . Gasesti cam cum arata "curba" de avans din capul aluia?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da cred ca gasesc .. si ute asa trebuie sa fie dispuse ploturile , deci nu mai e nevoie de rotita trigger, care e mai greu de gasit si si mai greu de facut

ignition sistem.. cred gasesc ute asa trebuie fie dispuse ploturile deci mai nevoie rotita trigger,

12.2KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Alea sus sint doua? Cum mai faci reglajul avansului initial? Misti senzoru?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da misti senzoru, stai ca gasisem si asta ... uite deocamdata curba..

ignition sistem.. misti senzoru, stai gasisem asta ... uite deocamdata curba..

85.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite cam asa

ignition sistem.. uite cam asa

15.7KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hmmm, ce naibii sare avansu ala asa mult? Senzoru unde-i, inainte sau dupe clapeta?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai hai sa comparam cu asta  ( graficul cel din mijloc este la delcoul cu retard) ... aici la 200mbari ar fi 15 de grade la 2000rpm(maxim) la care se adauga si avansul initial .. la cel electronic ar fi 22 de grade la 200mbari cu avans initial 0

ignition sistem.. pai hai comparam asta  graficul cel din mijloc este delcoul retard) ... aici

50.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
schema electrica

ignition sistem.. schema electrica

31.2KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si uite asa arata pulia ... eu zic ca se pot face destul de usor ploturile

ignition sistem.. uite asa arata pulia ... zic pot face destul usor ploturile

13.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Piesele-s usor de gasit? Alea se pot suda imediat pe "pulie".
Ma gindesc ca ajungi si cu asta clasic de tip 4 la aproape 40 de grade, daca ai la 3500 rpm vreo 30 de grade avans plus (nu stiu in ce conditii ai vacuum mai bun, probabil ca-n gol e mai bun decit in sarcina??) 8-12 grade de la ala vacuumatic, ajungi la 40. Da' nu reusesc sa-mi imaginez daca astea se insumeaza sau totalul e mai mic decit suma lor. In fine, se mai poate reduce probabil avansul initial...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesele se gasesc relativ usor, eu am fost astazi la unii, nu am gasit ce cautam si apoi am fost la altii si aveau ... alea pe pulica se sudeaza repede, cu patru sau cinci hafturi rezolvi, de pus senzorul undeva in apropiere se rezolva si asta ....cam toate se pot rezolva

graficul ala nemtesc este chiar de la delcourile care au fost pe motoarele de tip4 (le-am pus special pentru tine), cu "a" este avansul vacumatic si cu "b" este avansul centrifugal... vacumaticul este grade functie de depresiune in galerie si centrifugalul depinde doar de turatie, vezi ca peste o anumita turatie graficul se opreste pentru ca de acolo avansul centrifugal e tot ala maxim 12  iar cel vacumatic maximul este undeva la 6 grade .. adunate dau 18 si cu avansul initial 7 da 25 ..  la delcoul respectiv avansul nu trece de 25 oricit te-ai stradui, doar sa folosesti alt delcou care permite o pivotare  mai mare a camei in jurul axei pentru ca avansul vacumatic nu e mai mare de 6 grade cam la nici o masina ...la aprinderile mapate sau la modulul asta ielectronic se merge mai departe cu avansul, peste limitarile mecanice.. poate nu e avansul chiar acolo unde trebuie, dar sigur e mai pe aproape decit la delcoul clasic unde totul se opreste la 25 de grade ...daca faci o comparatie intre cele doua grafice, modul si delcou, vezi ca la delcou avansul este descris ca o banda... banda reprezinta erorile mecanice.. sau mai pe sleau "cam pe acolo trebuie sa fie".. aceeasi traba o folosesc si eu cu modulul mapat pentru alt motor, atita timp cit neamtul pentru motorul asta al nostru a dat o marja de eroare

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De fapt, delcoul l-am convins eu sa se opreasca la 30 de grade. E drept ca nu-i de tip 4, e de wasserboxer. Da' el se ducea bine peste 35 la peste 350 de ture, sa zicem, doar din regulatorul centrifugal... Si astia care cica s-au tot jucat cu motoare aircooled recomanda sa nu depasesti alea 28-30 avans total mecanic peste 3500 ture, ca se-ncing chiulasele peste ce poate raci turbina. La astea racite cu apa nu-i o problema, da' aci... Da' in ce-are mapat aia acolo nu te poti baga deloc?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. nu ma pot baga ... daca chiar vrei unul in care te poti baga ia-ti megajolt ... xellex am impresia ca si-a luat .... da de ce zici ca se incalzesc chiulasele daca creste avansul? ... ca daca vrei performante un pic mai bune trebuie sa ii dai avans la turatii peste 3500 ... poate se refereau doar la motoarele stock care merg in plaja de turatii 2500 -3000, ca fara avans pierzi putere


uite aici mapari la megajolt ..

si uite aici mai multe

si nu e groaznic de scump

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu-i scump, da' sint alte chestii de cumparat deocamdata. Asta-i cam spre moft. Da' oricum as vrea si io una d-asta facuta de tine...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
prima data sa-l vad pe asta mergand la motorul....

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Asta cu 4 ploturi de pe ce masini este? Daca nu are dinti sa ii numere, si intre alea 4 puncte (probabil punctele superioare ale celor 4 pistoane), cum stie exact unde se afla la un moment dat?
De fapt  probabil face un calcul in functie de turatia deja inregistrata nu?
Bobina e tot wasted spark?

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca te uiti bine nu au chiar patru ploturi, este si unu' mic acolo, al cincilea care da "resetul" .. sistemul asta nu este asemanator cu orice alt sistem DIS numai ca in loc de 36-1 sau 60-2 sau 44-2-2, foloseste 4+1, modul de gindire in ansamblu este acelasi .... la edis controlerul megajolt primeste pun semnal pickup (de la senzorul VR) si emite un semnal spark angle word functie de semnalul primit (o relatie strict matematica), iar modulul edis, care de fapt e un calculator mai mic, da scinteia la 4, 6  sau 8 bujii ... ai luat pina la urma megajoltul?

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Informatie f. importanta: arborele cotoit face 2 rotatii pentru un ciclu motor. Doar pe axul cu cami poti avea PMS la toti cei 4 cilindri. Nu conteaza prea mult, sint grupati cite 2 cilindri pe acelasi plot, oricum bobinele au cite 2 bujii.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata am facut cablajul .. urmeaza sa fac ploturile pe pulie si prinderea senzorului pe motor

ignition sistem.. gata facut cablajul urmeaza fac ploturile pulie prinderea senzorului motor

41.1KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Alea 2 vin fix la PMS? Sau cum? Sau daca tot misti senzorul, nu conteaza, totu-i sa nu trebuiasca sa-l misti 20 cm ...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
PMS este in dreptul celor doua ploturi .. de fapt in dreptul celui mai subtirel  ... o sa fac in asa fel prinderea ca sa pot sa misc 10 grade stanga dreapta

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Mi-a ajuns si mie azi aprinderea aia edis4... am mai luat si dopul ala care astupa gauroiu' delcoului, si le-am cerut alora sa imi schimbe capetele fiselor (originale ford), cu cele de vw. Totusi cred ca fisele vor fi cam scurte pt. motorul asta... Vom vedea.

Megajolt nu am comandat deocamdata... inca nu m-am hotarat. Am vazut ca e diferenta foarte mare de pret intre cel gata de pus pe masina, si cel demontat. Or fi greu tare de lipit toate piesele?

La megajolt am vazut ca exista optiunea de MAP sensor, sau TPS sensor. Ar fi oare avantaje la unul fata de celalalt? Parca mai repede dai o gaura si un stutz in galerii, decat sa adaptezi TPS pe tija carburatoarelor...


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
te rog da-mi si mie url-ul celor care vind kitul ... la megajolt nu ai nevoie de tps, doar la megasquirt .. MAP -manifold air pressure .. de asta zic ca ai nevoie, nu lua versiunea fara

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
E vorba tot de aia care vand kit-ul ala scump de EDIS4 pt. motoare tip1. Adica:
Eu de la ei am luat astea, si am vazut ca vand si Megajolt. Chiar am vorbit cu unu' de la ei, si mi-a zis ca ma ajuta si cu o harta de aprindere pt. motoare aircooled, asa, ca sa am punct de plecare.
Megajoltu' ne-asamblat, sau varsat  la ei este 90usd, cu tot cu MAP sensor.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
trimit si aici la noi? ca aia de la cip1? ... senzorul map, asta pe care il badga in set e super, ca e si pentru turbo

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Da, fara probleme. Eu am platit prin paypal, pentru siguranta sporita. De trimis le trimit prin posta. Au ajuns destul de repede, cam 2 saptamani de la comanda cred. N-au fost nici un fel de taxe vamale sau altceva... doar 4RON la Posta romana, nush pt. ce.
Transportul a fost de vreo 46usd. Pretul este standard in functie de dimensiunea cutiei. (flat rate box). Problema e ca daca piesele nu incap in asta, urmatoarea e la vreo 100usd, daca tin minte bine.
Ar fi o treaba sa ne combinam la aceeasi cutie (ideal cea de 40-50usd) cu 2 (sau mai multe) megajoalte 

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da ar fi o idee sa ne combinam mai multi amatori ... mai vedem daca nu te grabesti

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
la mine nu e graba, pentru ca am multe altele de luat, si avansez oricum cu viteza melcului. Oricum, o sa ii intreb eventual dimensiunile kit-ului, ca sa vedem cate incap in cutia asta mica.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
coane xellex, daca nu-ti mai trebuie delcoul de la mine, sa zici; plus ca ar fi interesant si un feedback pe functionare...

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
interesant sistemul asta de aprindere. am si eu doua curiozitati: nu se gaseste pe undeva vreo schema sau vreun megajolt? ca daca avem asta, putem replica destul de usor zic eu: schema se vede, microcontrolerul poate fi citit, deci se poate copia programul.
EDIS4 inteleg ca a fost instalat pe ford, nu e mai usor de gasit la vreun centru de dezmembrari decat comandat din afara?


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nici nu trebuie sa citesti controlerul programul se gaseste pe net in c++ ... modulul edis4 se gaseste la pretul de 150 ron aproximativ, bobina 100 ron senzorul VR 25 ron ... dar pentru 150$/kit parca nu trebuie sa temai chinui cu magazinele de piese pentru comanda la controler si nici la senzorul MAP ..

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
nu am vazut nicaieri kit megajolt + EDIS4 la 150$. Am vazut pe la vreo 400 direct de pus pe broasca. La 100$ megajoltul eu zic ca daca exista schema si program, mi-as face singur (dar nu am gasit nici una nici alta - si asta fac de vreo 2 ore incoace). kitul edis4 vad ca e la 100$.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai nu .. eu ziceam dor de megajolt la 150$.. edis4 e treaba ta ... ... daca te duci la magazinele de piese si vezi cit este controlerul si senzorul map si in cit timp ti-l aduc, ajungi la concluzia ca e mai sanatos sa iei de la megajolt setul cu 150$ (cu transport cu tot), sa iti lipesti tu piesele pe placa si sa iti incarci programelul...restul se gaseste aici .. eu pe varianta asta o sa merg  ... dar deocamdata trebuie sa pun pe masina chestia aia facuta de mine

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
da, acum imi dau seama ca ai dreptate. oricum in momentul asta nu mai am bani si pentru o asemenea aprindere, dar e bine de stiut. poate cand se hotarasc mai multi sa cumpere iau si eu.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, megajolt-ul gata ansamblat are urmatoarele dimensiuni:
85mmX65mmX30mm. Cam cat un pachet de tigari. Sa zicem ca mai ocupa loc si cablul ala cu mufele de conectare la pc, daca il cumparam tot de la ei.
Cutia pe care USPS o numesc "medium flat rate box", cea la 40-50usd pana in Romania are 280mmX200mmX150mm. Deci e loc berechet. Sunt curios ce dimensiuni are cutia de 17USD, tre' sa aflu.

ignition sistem.. da, gata ansamblat are cam cat pachet tigari. zicem mai ocupa loc cablul ala

20.3KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bai, da' lasa sa fie cutie mai mare, poate pun din greseala mai multe de-alea acolo...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hai ca cum am si divizor si pot face orice fel de rotita cu dinti pentru orice fel de pulie ... o sa incep cu instalatiile mele

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
azi am avut chef de umblat pe la broasca, si m-am hotarat sa incerc aprinderea EDIS pe motorul tip1, ca sa nu am surprize cand am sa o montez pe cel tip4.
Mi-a luat extraordinar de mult sa fac suportul pentru senzor... deh lipsa de experienta probabil.

ignition sistem.. azi avut chef umblat broasca, m-am hotarat incerc aprinderea edis motorul tip1,

63.6KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Nu a iesit perfect, dar sper sa functioneze. L-am prins de un prezon de la pompa de benzina si de unul din carter. Nu flambeaza absolut deloc, am tras de el si am miscat masina cu totul.

ignition sistem.. iesit perfect, dar sper l-am prins prezon pompa benzina unul din carter. flambeaza

56.6KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am folosit rotita dintata originala de ford (pt. ca pe aia o aveam). I-am dat 3 gauri, am pozitionat-o pe o pulie (alta decat cea a motorului meu, ca sa nu o gauresc pe a mea), si am fixat-o. Am folosit niste piulite ca distantiere.

ignition sistem.. folosit rotita dintata originala ford (pt. aia aveam). i-am dat gauri, pulie (alta

56.6KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Dupa ce am montat pulia la loc, am observat ca era mai mica in diametru decat cea originala si s-a cam apropiat cureaua de suportul senzorului. In plus, acum e foarte larga cureaua. Am scos toate saibele din pulia alternatorului, si le-am pus sub piulita, dar tot sta un pic larga. Sper sa nu am probleme.

ignition sistem.. dupa montat pulia loc, observat era mai mica diametru decat cea originala s-a cam

58.7KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am stat afara la broasca pana la 1 noaptea  dar am terminat partea mecanica. Acum a ramas electrica... sa trag cablurile, sa pozitionez totul. Sper sa fie destul de lungi fisele de ford, ca am dat bani in plus la le sertizeze capetele dinspre bujii de vw.

ignition sistem.. stat afara broasca pana dar terminat partea mecanica. acum ramas trag cablurile,

46KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Gata, azi am terminat (de fapt aseara tarziu) instalatia electrica, am montat totul pe motor, si am pornit motorul. Functioneaza! Si a mers din prima, lucru rar intalnit la proiectele mele 
Am scos masina la o tura, sa incerc sa observ diferentele intre aprinderea normala si asta. Diferente ar fi asa: din cand in cand mai ales la frana de motor da rateuri in carburatoare (nu in evacuare), ceea ce cred ca e lipsa avansului. De turat se tureaza frumos, are putere, dar parca nu destula. Masina accelereaza mai greoi decat cu aprinderea stock. Am mers cu maxim 90 in a 3-a din cauza traficului care nu mi-a permis mai mult.
Deocamdata merge tot timpul la 10grade btdc. Abia astept sa-i pun megajolt si un senzor MAP, sa ne jucam putin cu avansul. Oricum prima impresie e ca a meritat din plin!!!
Am facut-o in asa fel incat scot un papuc, il pun dincolo, la bobina stock, si trec pe delcou.
Nu am reusit inca sa fac sa mearga turometrul, va trebui un mic circuit, cred ca ma depaseste, dar mai vedem.





Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Misto; vezi de-i mai da benzina de ralanti.
Sint individios, da' o sa pun bani deoparte .

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
!!! foarte probabil in data de 15-16 martie vom porni o comanda la  dat fiind faptul ca Dihorul (Gabriel) s-a hotarat sa isi ia EDIS+Megajolt. Deci daca mai sunt doritori, in principiu ar trebui sa ajunga banii la mine pana pe 15, ca sa ii pun pe card, sa putem face plata.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pass ... studiez problema si imi fac singur un  "megajolt" dar cu alt tip de controler, dar tot pe edis4 ...

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pana una-alta hai sa vedem care ar fi curbele de avans optime pt. diferite motoare aircooled. Cand am vorbit cu omu' de la boostengineering mi-a zis ca are ceva experienta pe aircooled si imi poate da o "harta" de avans de la care sa pornesc cel putin.
Alte informatii n-am prea gasit deocamdata. Adica am gasit astea, dar nu scrie si specificatiile motoarelor:
In primul rand astea cica graficul asta ar fi pt diverse delcouri Bosch de aircooled, deci cam de aici pornim:

ignition sistem.. pana una-alta hai vedem care curbele avans optime pt. diferite motoare aircooled.

27.6KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
apoi ce am mai gasit:
Asta cred ca e de pe un 2332 cmc turbo.

ignition sistem.. apoi mai gasit:asta cred 2332 cmc turbo.

49.1KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
ar mai fi asta, parca tot de pe un motor mare, dar s-ar putea sa fie fara turbo
Asta mi se pare bunicica. Bine, nu luam in considerare turatia aia chiar pana la sau peste 5000 :P

ignition sistem.. mai asta, parca tot motor mare, dar s-ar putea fie fara turboasta pare bunicica.

59.3KB

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
apoi asta, mi se pare un pic cam ciudata. Nu stiu de pe ce motor doar ca e de vw broscuta

ignition sistem.. apoi asta, pare pic cam ciudata. stiu motor doar broscuta

58.5KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la