Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Thedark15 din Bacau
| Femeie 24 ani Bacau cauta Barbat 24 - 46 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
deschid subiectul asta ca sint interesat de el pentru busul meu ... pentru ca daca vreau sa vad cu el europa ar trebui sa am si un consum rezonabil....
eu am gindit ceva si chiar am gasit si ceva piese pentru partea de incalzire.. la fel o chestie eleganta si simpla...dar as vrea sa cunosc si parerea unora care au mai gindit la treaba asta poate imi inbunatatesc proiectul.. asa ca va rog, la vorbe!
ideea mea este incalzitul apei .. dar am vazut si o idee despre incalzirea cu ulei...oricum ar fi eu trebuie sa prind realizarea acestui proiect acum cind motorul este demontat si este departe de masina
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Cred ca va trebui sa faci recircularea si racirea apei, care paote ajunge usor in stare gazoasa ... probabil iti trebuie un vas de expansiune. Mie mi se pare complicat din punctul asta de vedere.
A existat pe forumul celalat ideea ca poti folosi gazele de la preincalzire pentru asta ... Mie mi se pare riscant, plus ca din experienta am vazut ca cel mai adesea teava de preincalzire se infunda/pietrifica din cauza depunerilor si e destul de groasa .. .darmite niste tevusti mai mici cum ar fi fost normal. Temepratura e prea mare acolo ...
Ma mai bate un gind sa inconjur cu matrial termoconductibil galeria aia, sau s-o desfac, nu stiu ... si sirma/barele alea sa le trec prin plamin ... sper sa nu spun prostii. Adevarul e ca nu am vazut/ desfacut in realitate un "plamin" pentru GPL ... am doar o idee a ceea ce trebuie sa faca.
Eu as merge pe solutia incalzirii cu ulei ... imi pare mai simplu, fara complicatii majore. Trebuie doar sa scot un circuit aditional. Inca transpun in minte ce3 vreau sa fac si adun cunostinte. A, as vrea sa am si injectie si GPL, asta e alta poveste ... sper sa apuc sa termin ceva pina la urma
|
|
pus acum 16 ani |
|
DanielT
Broscar pasionat
Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
|
|
Dau si eu cu parerea,nu se poate face ceva electric ? Ma gandesc ca ar fi destul de simplu sa se foloseasca un rezervor cu apa, o pompa care sa faca circulatia si un element care sa incalzeasca apa. Problema ar fi consumul de curent, gasit ceva care sa consume putin pentru incalzitul apei.
_______________________________________ (0\_||_/0) VW 1300 '72 "I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut "Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen
|
|
pus acum 16 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Pai consumul ar fii problema ... nu cred ca exista o solutie electrica convenabila. Aproape tot ce incalzeste consuma de te rupe ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
misu ploiesteanu
Broscar pasionat
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
|
|
plaminul este de aluminiu el contine un regulator de presiune a gazelor provenite din vaporizarea fortata a gpl( vaporizare cu absortie de caldura prin peretele despartitor de aluminiu , ca un radiator al plaminului) deasemenea mai are o membrana care regleaza debitul de gaz in functie de vacuumul creat in galerie. incinta in care intra apa de incalzire are si garnituri de cauciuc deci trebuie gindita treaba cu uleiul... deasemenea solutia nu este rentabila pe distante scurte uleiul ajungind mai greu la peste 40-60grd temperatura de la care incepe sa functioneze relativ bine plaminul. solutia un incalzitor modificat pt incalzirea apei , de ce nu amindoua eventual si folosita apa si pt incalzirea habitaclului...
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ideea mea este de a pune o instalatie la care sa obtin omologarea RAR.., pentru asta trebuie plaminul incalzit cu apa calda...
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
am inceput sa imi string piese ... prima treaba pompa de recirculare a apei
35.9KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
bogdan_bus a scris:
ideea mea este de a pune o instalatie la care sa obtin omologarea RAR.., pentru asta trebuie plaminul incalzit cu apa calda... |
Ideea asta cu omologarea ma enerveaza rau. Si eu as vrea-o omologata si nu stiu ce sa zic. La o adica, ar putea fi o solutie si apa ... doar daca nu se evapora, ... eventual as incerca sa infasor niste tuburi de CU pe galeria de preincalzire si ar recircula apa asta prin plamin. Are cineva idee cam care e volumul unui "plamin" ? (cita apa intra). Credeti ca as putea sa il umplu cu ulei ?
Modificat de tipatescu (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
.. asa e .. e enervant ca exista RAR.. ca tara asta se cheama romania .. ca avem conducerea asta ..ca inca mai stam pe aici ... asta e ...daca nu ne-a placut in canada...
eu plec de la ideea ca trebuie incalzita apa .. in plamin nu cred ca intra mai mult de 1/2litri...la intrarea in cutiile de incalzire exhaustul are 540-660 grade celsius...pompa vehiculeaza 15l/min.... cita apa imi trebuie ca sa cresc temperatura de la 0grade la 60grade in plamin....de aici incep calculele si estimatiile...
apa nu se va evapora.. ce la w/c se evapora??.. sistemul va fi asemanator..inclusiv vas de expansiune, radiator si termostat... o sa vezi in curind si schema... nu am decit cutii de incalzire de tip4 pe care le voi modifica in acest sens...
o alta problema a incalzirii cu ulei este ca .. uleiul este pretentios din punct de vedere al conductaraiei.. .. trebuie sa folosesti furtun cu invelis tzesatura metalica pentru ca altfel sacde presiunea in instalatie si n-ai facut nimic... nu mai vorbesc ca daca se sparge .. salut motor... daca se sparge la apa salut gpl .. treci pe benzina
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Au plecat unii in Ca ... buni meseriasi, ingineri, (cunosc cazuri) nu prea erau convinsi - a trebuit sa lucreze la job-uri d'astea de jos ... ma rog, n-am mai vorbit de multa vreme cu ei, dar ideea e ca daca nu te nasti si cresti acolo e cam greu pentru un nou venit sa o iei de la capat. Poate copii lor, da ...
Nu, in cazul uleiului am luat in calcul doar tevi, nu si furtune. Ma bintuia ipoteza ca imi trebuie furtune speciale, da bine ca mi-ai zis si de presiune.
1/2 l e bine ... ma gindeam ca ar fi trebuit 2l in plus. Sint ceva garnituri prin plamin care nu rezista la uleiuri ?
|
|
pus acum 16 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
misu ploiesteanu a scris:
plaminul este de aluminiu ... incinta in care intra apa de incalzire are si garnituri de cauciuc deci trebuie gindita treaba cu uleiul... deasemenea solutia nu este rentabila pe distante scurte uleiul ajungind mai greu la peste 40-60grd temperatura de la care incepe sa functioneze relativ bine plaminul. |
mda .. .asta cu garniturile / membranele ma cam dezumfla ... trebuie sa vad unul in realitate ca sa stiu ce sa cer de la el. Pai pe distante scurte, oricum pornesti pe benzina ... pina se incalzeste motorul, la fel e si cu apa din cite stiu, taximetristii intaii pornesc pe benzina si apoi trec pe gpl, dupa un timp.
GPL-ul ar avantaja enorm la drum lung ... mie oricum nu-mi place sa ma plimb cu masina pe distanta scurta, pt aia am inceput sa folosesc bicicleta ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
deci tot apa ... eu gindesc asa... in cutiile de incalzire .. pe o parte facuta o "nacela" in care sa intre un fel de "gratar" de teava de cupru de 15 ... gratar sau la cazane fagure...pentru ca apa sa aiba o viteza mai mica de curgere pentru a avea timp sa se incalzeasca...eu am gindit ca nu s-ar inclzi nu ca s-ar evapora....o sa fac o schita .. iar realizarea practica cind ajung la cutiile de incalzire
|
|
pus acum 16 ani |
|
katifer
Broscar
Din: DEJ judetul Cluj
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 82
|
|
zic si eu, daca tubulatura cu gaz trece prin galariile de esapament....ar mai trebui apa sau ulei....nu s-au face incalzirea mai usor si mai repede?
_______________________________________ Nu dispera ! Maine o sa fie mai rau....
|
|
pus acum 16 ani |
|
misu ploiesteanu
Broscar pasionat
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
|
|
vaporizarea gazului se face exclusiv in regulatorul de presiune al plaminului, incalzesti degeaba gazul lichifiat, dar mai bine sa ne lamurim in butelie exista gpl lichid la o presiune de aproximativ 8 bari . motorul se alimenteaza cu gpl in faza gazoasa la o presiune foarte scazuta maxim 100mbari, detenta care se produce la vaporizarea lichidului duce la scaderea temperaturii ca la frigider. pt a pastra constant atit procesul de vaporizare si presiunea gazelor rezultate trebuie incalzita suprafata regulatorului de presiune. acolo si numai acolo trebuie aplicata sursa de caldura
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Eu aveam mai demult urmatoarea idee: un mic schimbator de caldura eshapament-aer amplasat la iesirea din toba de eshapament. Iar un termostat care preia caldura de la apa din circuit (din care lipseshte radiatorul) actzioneaza un volet care trimite gazele de eshapament prin acest schimbator sau direct in atmosfera.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu ramin la varianta de a trece apa printr-un fagure bagat in cutiile de incalzire si as incerca sa bag si un intercooler ulei apa de golf la filtrul de ulei ca in figura
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
poza.. sorry... o sa fac o schema de principiu si cind trec la realizare poze
21.7KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
misu ploiesteanu
Broscar pasionat
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
|
|
bogdan_bus a scris:
eu ramin la varianta de a trece apa printr-un fagure bagat in cutiile de incalzire si as incerca sa bag si un intercooler ulei apa de golf la filtrul de ulei ca in figura |
cred ca asta e solutia cea mai buna , la varianta cu uleiul , ma repet; inertia sistemului este foarte mare nu va fi posibila functionarea pe drumuri scurte
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai eu nici nu ma gindesc la drumuri scurte....iar dintre ulei si esapament.. espamentul se incalzeste mai repede decit uleiul... oricum amindoua vor fi inseriate...
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
misu ploiesteanu
Broscar pasionat
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
|
|
bogdan_bus a scris:
eu ramin la varianta de a trece apa printr-un fagure bagat in cutiile de incalzire si as incerca sa bag si un intercooler ulei apa de golf la filtrul de ulei ca in figura |
cred ca asta e solutia cea mai buna , la varianta cu uleiul , ma repet; inertia sistemului este foarte mare nu va fi posibila functionarea pe drumuri scurte hai ca incep si eu ca liviu ma enerveaza calculatorul asta
Modificat de misu ploiesteanu (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Am citit pe undeva despre incalzirea tzevii de gpl lichid inainte de intrarea in plaman. Ma gandesc sa fac o serpentina pe acea tzeava, bagata intr-o bucata de burlan, si prin burlan sa treaca esapamentul (gazele)- in ideea ca gpl-ul lichid fierbinte va expanda usor in plaman, fara sa mai aiba nevoie de energie. O sa incerc, ce ma costa????
Bai ce idee mi-a bubuit! Un radiator de ulei, de-ala de fier, de 1200, si prin el trece gpl-ul lichid, iar la exterior esapamentul.
Sau: un radiator de aeroterma, incalzirea plamanului cu apa, radiatorul fiind incalzit de gazele de esapament.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ideea cu bagatul gazului printr-un radiator e buna .. numai ca.. ce or sa spuna aia de la rar...
la apa ... miscarea apei prin termosifon sau pompa???
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Nu am niciun gand cu RAR-ul! O pompitza de sirocco de Ikarus, am scos pana acum doua dar nu mai stiu unde sunt, poate iau maine inca una.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pui la incalzitoare o constructie care sa cuprinda radiatoare de aeroterma si misti apa cu pompitza..si nu te mai complici cu gazul trecut prin esapament
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si .. o masina cu gazogen ... nu tre sa bagi decit rumegus si caca de porc.. ca sa ai gaz de mers... era o schema intr-un almanah tehnium si date despre constructie...acolo se spunea ca gazul se poate folosi la motoare stationare....parca vazusem si un kubel pe undeva cu un gazogen
22.3KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cred ca era o varianta ... de razboi, ca pe vremea aia benzina era tot atit de scumpa ca si acuma.... nu rideti, pentru ca data la care, litrul de benzina va trece de 10 lei se apropie...iar solutia ca sa mai umblam cu masinile noastre este sa trecem pe gpl, pe metan, sau injectie de etanol si nu numai broastele ...gpl sau metan, e cea mai la indemina solutie ...pentru etanol ramine sa mai vorbim alta data
39.3KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
no comment....... .... ce daca e w/c. seamana cu al meu...tot 4 pistoane are
52.4KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pentru incalzirea plaminului cu apa, si fara a face modificari mari, pentru a introduce o pompa de apa auxiliara, mecanica, exista posibilitatea cu o pompa electrica de la VW cod motor G60 adica VW GTI .. motoarele cu doua axe cu came care au inceput sa fie puse pe corrado si pina la passatul 1,8t...
14.6KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
sau .. se vede si un cod de bosch
24.1KB
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Ce am vazut pe masina aia din Italia (pozele- la Calatorii, Broscar Hoinar, albumul Roma august 2008): - o tzeava trecuta prin partea de jos a tobei, de la un cap la altul, groasa... asa cam ca tzeava de 3/8, sudata pt etanshare la capete (sa nu iasa gaze pe acolo) - plamanul pus pe laterala stanga, bazin de apa cu capac cu supapa de presurizare pe dreapta, ceva mai sus decat plamanul - plamanul, tzeava si vasul inseriate, fara pompa de recirculare - vasul are ambele stutzuri la partea de jos - gaura in carburator cum se vede in poza; eu voi pune difuzor, deasupra- oricum pornesc pe benzina, deci socul se deschide si e tot aia unde dai gazul, pe urma, sub sau deasupra shocului Atat. Simplu ca buna ziua.
Eu voi incerca cu doua tzevi de 16 mm din cupru, de-alea de instalatii, alaturate tobei, nu prin toba, puse in paralel.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
vezi mishule ca broasca pe care ai vazut-o in roma, tot pe apa incalzea plaminul, iar apa o incalzea pe toba de esapament numai..... te intreb, ca nu am vazut, cum facea circulatia apei??? prin termosifonare sau mecanic, cum propun eu? cu o pompitza de corado??
|
|
pus acum 16 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
termosifonare din cate a esplicat mishul . apa rece o impinge pe cea calda super simplu
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ia dezvolta, daca e asa simplu....
..in afara de vasul de expansiune nu cumva mai are si altceva, cu niste tevi una in alta ca sa faca termosifonarea si misu nu a vazut divasul?? ca asa simplu cum vezi tu problema ...o sa ajunga apa calda la plamin dupa ce o sa ai barba ca mos gerila
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
este principiul "centralelor"solare de incalzit apa circuitul este inchis si apa rece tinde sa coboare mai jos decat cea calda , deci o impinge in sus pe alta teava pe cea calda . cam asta ar fi ...
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
usor de zis ... greu de facut ... nici la centrale nu e doar o teava chioara si un furtun ... mai e ceva care provoaca coborirea apei reci si urcarea apei calde, un dispozitiv simplu din doua tevi una in alta... o sa incerc sa fac un dispozitiv mic si sa fac ceva experimente ... poate merge si pe masina
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Eu tot ce am vazut era ceea ce am scris. Singura tzeava era cea din toba, in rest doar furtun de cauciuc. Cred ca merge.....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
s-ar putea sa complic eu lucrurile....eu vad altfel realizarea termosifonului si un pic mai eficienta decit o simpla teava bagata in toba si niste furtune, totusi apa trebuie sa se "inirteasca" intre toba si plamin cu o anumita viteza, pentru ca daca furtunele fac un cot nepotrivit sau exista o sectiune de trecere mai mica atunci circuitul se intrerupe si apa nu se mai misca...mai vorbim.. oricum divaisul pe care vreau sa il fac eu e foarte simplutz ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pai asa credeam si eu ca trebuie, dar iata ce se poate si mai simplu! Dupa ce fac itepeul, incerc si eu. Am gasit si bucatile de tzeava de Cu care imi tre'.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 16 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
ma bag si eu ca musca in cacat si va dau o idee,poate ar merge.Plamanul poate fi incalzit si de uleiul din motor daca aceste trece prin plaman si asta cu ajutorul unei pompe de ulei cu debit marit.cu asta impusti 2 iepuri odata,racesti si uleiul si incalzesti plamanul.eu am gaz pe golf si gazul se cupleaza automat cand apa in plaman ajunge la 35 grade C.din cate am vb eu cu cei care mi-au pus gaz motoarele aircooled nu vor fi omologate niciodata cu instalatie de gaz
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Vineri seara, la o benzinarie Lukoil, ma opresc sa alimentez si vad un Oltcit in dreptul pompei de GPL. Vine ala de la statzie- ma dau aproape, curios sa vb cu shoferul despre incalzirea plamanului. Deasupre pompei o placa mare- "Nu alimentam decat masini echipate cu instalatii omologate". Cand ajung langa masina- surpriza! Omul nu vroie sa incarce masina ci... o butelie de aragaz! Baiatul de la statie l-a respins, dar nu pt ca nu ar fi vrut sa i-o incarce ci pt ca reductia nu se potrivea la butelia omului!
Uite ca sunt si lucruri care-mi plac in RO! Presimt ca atunci cand o sa imi pun gazul nu o sa am nicio greatza, iar pe afara nu cred sa ai probleme la statie ca aia nu cred sa conceapa ca n-o ai omologata
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
lexxus a scris:
ma bag si eu ca musca in cacat si va dau o idee,poate ar merge.Plamanul poate fi incalzit si de uleiul din motor daca aceste trece prin plaman si asta cu ajutorul unei pompe de ulei cu debit marit.cu asta impusti 2 iepuri odata,racesti si uleiul si incalzesti plamanul.eu am gaz pe golf si gazul se cupleaza automat cand apa in plaman ajunge la 35 grade C.din cate am vb eu cu cei care mi-au pus gaz motoarele aircooled nu vor fi omologate niciodata cu instalatie de gaz |
deci din cate am intzeles io, pana acum, asha ceva era simplissim de realizat...dece nu s'o facut oare???ce prosti ,,e" oaminii astia!!!nu ,,stie" atata lucru. On topic- stiu ca ala...plamanul, are garnituri...Garnituri de...cauciuc...care nu (prea) se impaca cu uleiul...No??? =D
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
sunt oltcituri pe gpl garla cu instalatia neomologata treaba e daca te opreste raru mobil ca trebe sa-i dai socoteala lu ala si va trebui sa-i cotizezi ! la itp e simplu, scoti instalatia si iei itp-ul esti primu la care aud de treaba asta cu benzinaria de l-a respins pe ala ca n-avea statia neomologata tzeapa la gpl e ca unele benzinarii livreaza gpl prost si iti baga mai mult aer comprimat in loc de gaz deci cam iei tzapa ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
iar, on topic- intreb- BogdanBus: nu se poate pune o pompa de masina de spalat automata???stiu, are mot pe 220v..Nu-i bai...convertizor de curent 12-220v, 150W, care oricum, poate fi folosit si la altceva...la bus-un frigider, de exemplu...plus ca poti mari-scade turatia pompei, printr-un variator de tensiune, cum e la becuri, in casa...
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
lexxus, au fost 2 solutii adoptate pe oltcit ptr incalzirea pulmonului : una intr-adevar cu incalzirea pulmonului de gpl cu ulei luat cu o reductie de la manocontact iar alta varianta a fost cu apa prin conducta de cupru infasurata cateva spire de galeria de evacuare din dr (aia de fonta a oltcitului, doar partea de 2 cil) si au mers baietii prin termosifonare .... nu le-a trebuit pompa electrica de apa ca n-aveau aia bani de asa ceva (erau saraci! ) care vrea sa isi faca traseu de apa ptr incalzirea pulmonului ca la carte, adauga si o pompa electrica de apa si vas de expansiune calumea
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
da' ce plm. motiv legal au gasit astia ca sa nu le omologheze la aircolde???
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
racirea pe apa, aircooled'u nu e racit pe apa de'asta n-a fost omologat
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
Mishu L butelia de aragaz stiam ca nu se incarca la gpl, doar o dai pe a ta goala la schimb, dai banu si iti iei butelie plina asha stiam
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
MadalinZ80 a scris:
esti primu la care aud de treaba asta cu benzinaria de l-a respins pe ala ca n-avea statia neomologata |
Stai ca n-ai intzeles. Ala NU avea GPL pe Oltcit ci venise sa incarce BUTELIA de aragaz. Si nu i-a umplut-o pt ca avea butelie noua, albastra, cu guler, iar ala de la statie avea reductie pt butelie d'aia ceaushista si avea filetul ceva mai mare. Atat! De-aia l-a expediat, cu regrete si scuze oricum!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
MishuL a scris:
MadalinZ80 a scris:
esti primu la care aud de treaba asta cu benzinaria de l-a respins pe ala ca n-avea statia neomologata |
Stai ca n-ai intzeles. Ala NU avea GPL pe Oltcit ci venise sa incarce BUTELIA de aragaz. Si nu i-a umplut-o pt ca avea butelie noua, albastra, cu guler, iar ala de la statie avea reductie pt butelie d'aia ceaushista si avea filetul ceva mai mare. Atat! De-aia l-a expediat, cu regrete si scuze oricum! |
pfff
MadalinZ80 a scris:
Mishu L butelia de aragaz stiam ca nu se incarca la gpl, doar o dai pe a ta goala la schimb, dai banu si iti iei butelie plina asha stiam |
|
|
pus acum 15 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
pai dopo ii exemplu perfect.pe evacuare 4in1 a "incolacit" o teava de cupru si cu o pompa de apa se fata circuitul apei in plaman.restul e simplu
off - si eu am butelie de gaz si tot la statie o umplu.intra 20 L la 38 lei
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 15 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
si taica-miu tot asa isi incarca butelia de la mosie la statii GPL si unde mai pui ca are o putere calorica net superioara fata de gazul normal de aragaz avantaj pretz si folosintza ca se "gateste" mult mai repede cu GPL deci consum redus de gaz
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Presupun ca iese mai ieftin. Tre' sa fie o socoteala, daca se practica
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
presupui bine.dupa cum spuneam butelia de la statiile care vand asa ceva vine incarcata cu aprox 12-13L de gaz,iar daca meri sa o umpli intra cam 20 L la pret de 38lei si tine mai mult.
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
foarte tare fratilor, nu stiam .... daca e asa e 'marfa de casto' cum zicea un alt forumist
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Mda, tre' sa ma orientez si eu, la Strasbourg gatesc la butelie. Cred ca se crucesc aia daca ma vad f'odata ce fac
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
ricacristea
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
|
|
liviu, motoarele de curent alternativ nu pot fi variate in turatie prin scaderea tensiunii, e alta mincare de peste fata de cele in curent continuu. plus ca pompa de masina de spalat nu are motor, are un vibrator, bobina cu miez metalic, ceva de genul.
_______________________________________ vw 1300 70
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
Sory..Nu te cred..am vazut cum arata..A desfacut Mishu in fatza mea...cum naibii , daca ii scazi tensiunea, nu scade turatia???ma indoiesc teribil...Scade tensiunea la un bec de 100W si nu scade la un motor??? Depinde ce intzelege fiecare prin ,,motor". io intzeleg ca e un divais, cum s'o numi in realitate nu stiu, da' care are fire de alimentare si se invarteshte...inauntru poa' sa fie si cu pitici mici-mici-mici.. si ca idee, redusul vitezei avea legatura cu volumul masic( ) al apei calde de manevrat, nici nu e obligatoriu sa fie redus, sau cand e pe benzina, posibil sa fie oprit.) Eventual, poate zice Mishu cum e...
Modificat de LIVIU/RATB (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
pompa de masina de spalat are incorporat un motor asincron-tip colivie (rotorul nu are bobine) cat la partea cu reglatul vitezei... se poate cu un simplu dimmer de lumina (intrerupatorul ala de regleaza intensitatea luminii) - cu conditia ca puterea motoruluii sa nu depaseacsca puterea suportata de dimmer. bafta !!!
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Ba pardon, rotorul ARE bobinaj- colivia de veveritza! Doar PARE sa nu aiba bobina pt ca aceasta e turnata. Doar Ratb putea sa scoata asa ceva- pompa de masina de spalat, convertizor, variator de lumina - asta e ca cand te-ai scarpina la ceafa bagand mana pe sub picior si folosind ca prelungitor o manutza de-aia folosita de rabini cand citesc Tora Ca sa nu mai vorbim de fiabilitatea in regim continuu a unei pompe concepute sa functzioneze in 4-5 cicluri de 2 minute in decursul a 60-90 minute, apoi pauza de cateva zeci bune de ore Natura a inventat termosifonul. Si merge. Da' e o vorba: dracu', cand nu are ce face, se-apuca sa-si cantareasca coole....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
bre.... io ziceam ca nu are referitor la legaturile electrice cu rotorul (perii) nu ca nu are deloc ... ca stiu si eu cu ce se mananca un "motor cu veveritza" la busul lui DoPo am vazut avea pompa de apa de mertzan ceva si chiar si asa zicea ca la catteva sute de km trebuia sa completeze ca fierbea si se evapora. deci termosifonare nu e suficient... trebe si ponpa si termostatare cu un radiator de racire... sau nu daca-ti place sa te tot opresti sa verifici nivelul apei din vasul de expansiune ....
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Domne eu am vazut multe broashte la Roma, pe ghepeleu, si toate erau cu sifon....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Azi am observat ca DAF-urile au niste vase de expansiune numa' bune, cam la 1,5 litri, plastic negru, 2 racorduri, de la uleiul de servo. O sa recuperez si spal unul....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
da vr-un vas sa tina benzina, ceva mic, la fo 2-3 litri, gasesti???imi trebe d'un rezervor mic de benzina...plz...
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Da. Ca ai scris frumos. Da' are capacul mare, cam ca la camioane....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
Cantitatea volumetrica conteaza... cat ma costa???
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Eeee, te trec la caiet . Da' vezi ca il... il! Deci ma indemni la pacat! Nu te bate nimeni?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
Despre ce pacat e vorba in topicul asta cu alifie... pentru anvelope?
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
nu, cum zicea, amicul tau, ca nu io, ci tu! io cumpar!
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Bai, iar ma enervezi! Daca esti chiar asa de... domnu' gramatic Bubu, cum se zice la cuvant? - incat sa zici ca tu n-ai nicio vina in fatza lu' Doamne-doamne sa indemni un om sa fure ceva pt tine, sa dea dracu' de'tzi aduc!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
|
lasa, mo, caterinca! ce, o iei de buna???nu vezi emoticonu'???? n'o aduce, vin io acolo, iau si gumele...
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Asa mai merge... Sa ne intzelegem, n-am pretentzia sa nu pacatuieshti, ca nu e om fara de pacat (ptiu, ce dracu' m-a gasit acum???), ci sa iti recunosti pacatele!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 15 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
legat de gpl pe aircooled astazi am stat de vorba cu un mecanic care monteaza instalatii de gpl la un service. si cum vorbeam noi de problemele masinii cu care mersesem acolo , un golf 2 ... m-a traznit pe mine sa il intreb daca se poate incalzi pulmonul pe ulei, adica mai exact daca rezista membranele de cauciuc din interiorul pulmonului la ulei. Razand , mecanicul mi-a spus ca vreau sa montez gpl pe oltcit si ca da, se poate, dar nu s-au facut teste sa se vada cat de mult rezista membrana aia la ulei, DAR daca vreau sa pun gpl si sa inclzesc plamanul pe ulei , sa folosesc planac de la instalatie de gaz BRC , plamanul respectiv, avand peretele despartitor dintre cele 2 compartimente, cel de gaz si cel de apa, din aluminium, fiind turnat, si astfel se elimina riscul de a fi afectata membrana care desparte plamanul in 2 , la majoritatea instalatiilor.
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
inseamna ca,cu un plaman din ala si o instalatie normala se poate monta linistit pe boxer,iar incalzirea plamanului se face prin circuitul de ulei.
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Interesant.... Unde gasim plaman d'asta?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Bun, deci am analizat un pulmon marca VOLTRAN si un pulmon marca BRC, asta in poze. diferentele sunt urmatoarele : Pulmonul VOLTRAN : -are stiuturi si coturi in plastic - peretele care desparte pulmonul in 2 compartimente, cel pentru gaz si cel pentru apa , este dintr-o membrana cauciucata.
Pulmonul BRC : - are stiuturi si coturi din alama - peretele care desparte pulmonul in 2 compartimente, cel pentru gaz si cel pentru apa,respectiv ulei in cazul aircooled este din aluminiu, turnat odata cu corpul pulmonului.
Ce mi-a spus mie mecanicul acela, sunt urmatoarele : - la pulmon trebuie sa ai peretele despartitor din aluminiu, astfel scade riscul ca membrana sa se sparga din cauza uleiului sa sa bage gaz in ulei,sau apa. - coturile,reductiile,stiuturile trebuiesc metalice si filetate,pentru a rezista presiunii uleiului. - in locul furtunelor obisnuite de apa, in cazul aircooled se vor monta furtune hidraulice , rezitente la presiune,ulei cu armatura panzata ! - si acolo unde este posibil se vor monta tevi! - diametrul interior al furtunului nu trebuie sa fie prea mare,pentru a nu baga prea mult ulei in instalatie. adica in loc de 4 litrii,vor intra 5 de exemplu, dar daca furtunele au diametrul interior mai mare, vor intra mai multi litrii. - singura garnitura de cauciuc va ramane cea dintre corpul pulmonului si capacul acestuia,de la compartimentul pe unde circula,apa sau uleiul.
acum eu zic ca daca , facem rost de o bucata de cauciuc deala rezistent la ulei si sa fie cu armatura, se poate confectiona foarte usor o alta garnitura pentru capacul compartimentului respectiv !
l-am mai intrebat si alte chestii legate de fise,dar asta putem discuta in alt topic daca sunteti interesati ! putem face un topic separat , daca nu este deja unul facut !
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pai aici este topicul! De ce sa nu discutam aici? Eu nu am vazut pana acum plaman cu shtutzuri din plastic. Pana acum f'un an aveam doar ruski, shi alea au membrana in contact cu oloiul. Acum am shi italeneasca, nu shtiu marca, shi nu am desfacut-o dar o sa.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
pai ziceam ca sa nu fim offtopic aici daca discutam legat de fise. alea tin de aprindere....etc... nu de gpl... si am vazut pe alt topic ca sunt colegi de aici, care au probleme in gasirea fiselor. asa ca mai bine facem un topic sa discutam separat de fise si de problemele acestora!
Modificat de Cosmin.GS (acum 14 ani)
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Aaaa ok, n-am fost eu atent!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
pai aici sa continuam ca este legat de gaz cu fise,furtune,membrane ,etc
sa zicem ca pulmonul l-am gasit.eu merg mai departe si pe langa acest sistem as vrea sa ma bag si la un schimb de qiuloase si sa-mi iau din alea ptr benz fara plumb.
mai aprare o problema cu omologarea care nu poate fi facuta si mici problema ar putea apare la ITP unde cei de acolo fac poze la motor,dar cu o mica atentie cred ca aparatu foto poate face poze dintr-o parte astfel incat sa nu se vada instalaltia.
pompa de ulei: ma gandesc ca ar trebui sa fie cu debit marit ca sa poata invarti acei 4litri de ulei care sunt in motor.
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
eh... la itp poti sa dai pulmonu jos si scapi de o bataie de cap. o sa va explic si de fise " home made " din fisa la metru si lulele NGK , trebuie doar partea care intra in capacul delcoului sertizata ! sau daca vreti se poate face si cea de la bujie cu capatul de la o fisa existenta !
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
julaikos
Broscar nou
Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
|
|
Haideti sa intervin si eu in discutie am avut gpl pe oltcit,si dupa ce ajung la indetificare cu masina o sa am iar
instalatia a fost zavoli,evident facuta pentru apa am eliminat stuturile de apa ,facut la strung unele metalice pentru un furtun mai subtire,la fel o conducta cu stut pentru a sustrage ulei din motor,furtun panzat pentru hidrocarburi(negru,se gaseste in brico) rezistent la presiune,nu stiu acum exact valorile,cert e ca a rezistat cu brio la 60 de mii de km facut numai cu ulei incins(ca se incinge motorisca de oltcit nu se joaca )
concluzii: -membrana pulmonului rezista la ulei incins fara probleme! -presiunea de ulei din motor scade,trebuie ori sugrumata conducta sa fie diametrul foarte mic prin care trece uleiul,ori pus un jiclor in capatul ei,de 90-100 (a doua solutie e mai eleganta ) -pulmonul se incalzeste mai greu,iar la drum lung si forja are tendinta de a nu se incalzi suficient(de,debit mic de ulei) -se putea porni la rece,si iarna si vara,dar dureaza ceva pana se incalzeste uleiul din motor si implicit dureaza mai mult pana poti merge pe gpl -risc mare daca se intampla ceva cu membrana pulmonului...uleiul o sa iasa din motor in cateva minute,daca nu esti atent...
dupa asta in iarna asta am facut instalatiunea pe apa -sudat o teava de 1.5cm diametru pe o galerie de evacuare,nu alamire sau vreo sudura speciala,apoi imbracata galeria in banda termoizolanta -facut circuit de apa cu vas de expansiune,pompa electrica de apa(s-a pus un link pe pagina 1 a acestui topic,si eu am o pompa asemanatoare) -fara radiator(desi,pentru sezonu calduros trebuie pus ! )
concluzii? -in 5 minute de la pornire,pulmonul era incalzit suficient ca sa poti pleca,si in 2-3 minute de mers ii crestea temperatura destul de mult -foarte fabil sistemul de incalzire,basca sunt convins ca merge incalzita asa si apa pentru a face o aeroterma pentru habitaclu -siguranta in exploatare
zice bine cosmin cu pulmonul fara membrana pe partea de inalta presiune a pulmonului,dar tot e o pierdere de presiune,care la motoarele astea vechi sigur scade din fiabilitatea sistemului de ungere
a fost pe forumul oltcit acum vreo 2 ani o instalatia de gpl incalzita electric,evident din fabrica...am fost prost ca nu m-am zbatut sa o iau...acum imi pare rau
mai mult ca sigur,traseul de apa se poate face prin termosifonare,dar eu as prefera ca apa prin circuit sa aiba un sens clar,si mai ales sa fie miscata de o pompa,astfel se poate controla mai usor temperatura ei
am bagat pozele la sfarsit
Modificat de julaikos (acum 14 ani)
_______________________________________ Oltcit 1.1T
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Eu am fost ieri la Sburlie (nu shtiu catzi il shtitzi) la curtea-cimitir de mashini, unde are un Subaru 4x4 de 1600, boxer watercooled, care avea gaz. La noroc i-am scos plamanul shi, acum 10 minute, desfacandu-l... surprizaaaa! Circuitul de apa din aluminiu din turnare, nimic de cauciuc. O sa incerc sa il inseriez cu radiatorul de ulei, sa vedem ce iese. Daca folosesc furtunuri groase nu cred sa fie pierdere de presiune sesizabila. Iulicutza, tu cred ca l-ai pus in paralel, nu? Adica ai facut o derivatzie, e shi logic sa scada presiunea. Sa vad ce furtunuri de ulei, cu holendere, gasesc pe la serviciu. Bine, pot aduna un sac in juma' de ora, dar f groase (de la servodirectzia de autobuz- bagi degetul in ele...)
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
julaikos
Broscar nou
Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
|
|
eu am folosit furtun subtire de 6mm diametru interior si 12mm grosime totala...cu colier metalic si a tinut cu brio chestia e ca derivatia sa aibe o gaura mica prin care sa iasa uleiul,altfel pierzi din presiunea de ulei utila motorului desi,daca ala nu are membrana pe unde circula apa,il poti lasa "sub presiune" si nu pierzi nimic
a,ca mi-am adus aminte de o chestie,nu raceste suficient uleiul,asta va spun sigur,oricum pe gpl motorul se incinge ceva mai tare ...
_______________________________________ Oltcit 1.1T
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
iulica .. din ce vad eu, cred ca ai luat ulei din circuitul de presiune si la capatul celalalt i-ai dat drumul, fara vreo retinere inapoi in baie, prin capacul de la chiulasa ... ca sa scapi de lipsa de presiune trebuie sa pui o diuza cam de 0,8-1mm si nu o teava de 4mm la interior ... sau la shtuzul de la pulmon nu gaura de 4 ci de 1 ..... alta solutie ar fi gasirea in circuit a unui punct in care presiunea de ulei este mai mica decit locul in care prelevezi tu... asta ar fi dupa schema la intrarea circuitului in chiulasa....
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Stati sa ne'ntzelegem: eu vreau sa fac o flansha sub radiatorul de ulei shi sa INSERIEZ plamanul cu radiatorul. Practic o sa racesc uleiul de-o sa-l ia dracu'- intai il bag in plaman, pe urma in radiator shi apoi se duce sa unga motorul. Deci nu voi pierde practic deloc presiune shi voi obtzine o racire puternica a uleiului deci vascozitate mai buna, aka ungere mai buna. Plus ca debitul de ulei o sa fie maricel, deci plamanul va fi bine incalzit. Ash vrea sa folosesc furtune cu DN10... Acum mi-am adus aminte ca am un suport intre bloc shi radiator. Ei bine, voi face alt suport, cu racorduri pt plaman.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Eu am cumparat din Anglia, de nou, un divais simplist facut pentru gpl aircooled ... de se baga in toba, si mi-a trecut (nu de tot) de incalzirea plamanului cu ulei. M-am linistit si mai mult cand am vazut ca am luat de la bulli EXACT acelasi divais ... deci era uzual. O sa va tin cu sufletul la gura pina o sa am rabdare sa fac si sa pun poze pe forum, sa vedeti cat de simplu e ... Practic, incalzirea plamanului se face cu ... gaz trecut prin toba ... din cate mi-am dat seama. N-as fi crezut, daca nu as fi gasit intimplator, pe ebay exact acelasi dispozitiv ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pune bah un link ceva. Am mai auzit aceasta varianta, sa incalzeshti tzeava de GPL lichid, inainte de a il baga in plaman. N-am bulan. M-am uitat azi la DAF-uri, sunt nishte furtune dar sunt groase shi rigide, o sa scot totushi maine shi va arat- le iau pt alte aplicatzii (presa).
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
.... am mai vorbit de asa ceva , pentru mine cred ca ar fivarianta optima de transformare ... injectie de bioetanol
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
o masina aircooled si cum au rezolvat problema ...
si un bus in acelasi fel
si altii intr-o tara civilizata
in poza .. pompa de care vorbeam
66KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
julaikos
Broscar nou
Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
|
|
un model asemanator de pompa am si eu de unde se poate achizitiona?pe unele modele de bmw se foloseste ca pompa suplimentara pentru circuitul de climatizare,cred ca e vorba de sistemul ala webasto sau cum ii spune...
_______________________________________ Oltcit 1.1T
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
multumim ... si la vw si la audi bosch 0392020024
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
nTelectualu
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
|
|
...bre nea, da' asta de unde am bagat eu poza, la scrap, nu are asa ceva???Audi-ul ala 100...???
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
nenea .. pui niste intrebari de sta matza in coada ... "audi ala verde avea asa ceva?" .. "nu, numai cele galbene" ....fiind o pompa auxiliara, o vei gasi ori la masinile turbo cu turbina racita sau la masinile cu climatronic
New Beetle 1998-2005 New Beetle Convertible 2003-2005 Corrado 1992-1995 Eurovan 1994-2000 Golf 1.8T 2001-2002 Golf GTI 2000-2002 Golf GTI VR6 1996-1998 Golf VR6 1999-2002 Jetta GLS VR6 1999 Jetta GLX VR6 1994-1999 Passat GLS 1992-1993 Passat GLS Wagon 1992-1993 Passat GLX 1992-1994 Passat GLX Wagon 1992-1994
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Dragilor, am vazut muuuulte broashte la Roma (nu RomaN) cu GPL si circulatzie naturala. Eu asa o sa fac, peste 2 saptamani (sa-mi plece famelionul). Poze aici: roma august 2008
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
MishuL a scris:
Eu asa o sa fac, peste 2 saptamani (sa-mi plece famelionul). Poze aici: roma august 2008 |
de ce? te temi pentru viata lor?
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Nu bre, da' stau de fundu' lor... Si n-am timp.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
misule.. probleme serioase ... am fost astazi la un ITP- si m-am interesat de diferite modificari si baietii au fost destul de categorici si in legatura cu injectia, daca merg la vreun atelier care nu casca ochii, pot trece si cu alt sistem de alimentare, dar la aia la care am intrebat nu, deci ori fac in asa fel incit sa maschez cit se poate de bine instalatia ori trec pe carburator doar provizoriu, iar cind au auzit de gaz, parca le-a dat cineva cu gaz la buba ...dar ma gindesc ca la bus se poate masca destul de bine instalatia ca sa nu o vada cineva, chiar si cea de gaz, mai ales cind ai doua clapete care seamana cu doua carburatoare
|
|
pus acum 14 ani |
|
julaikos
Broscar nou
Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
|
|
bre,de mascat maschezi,dar iti dai seama ca trebuie sa nu mergi pe gaz o saptamana ca sa dispara mirosul de pe langa masina? si eu m-am gandit la treaba asta,si o sa pun butelie toroidala in locul rezervorului de benzina,si o sa fac un rezervor micut de 10-15 litri,pentru pornire,sau asa pentru mers mai vioi si cam atat oricat de bine ai masca butelia,sa zicem ca tragi prin interior conducta de alimentare dintre vaporizator si butelie,iar gura de umplere o maschezi pe la vreo usa ceva,tot ramane vaporizatorul care nu stiu cat de bine il poti ascunde,apoi raman tevile de plastic intre butelie si gura de umplere,si o bucata spre vaporizator,adica cele care fac parte din sistemul de protectie al instalatiei,si prin care in caz de suprapresiune refuleaza in atmosfera pana scade presiunea in butelie...iar daca nu pui alea si doamne fereste ieste foc la bord s-ar putea sa faci
eu m-am gandit la o alta varianta,si anume in preajma itp-ului,dai frumos vaporizatorul, jos,butelia presupunem ca nu e chiar la vedere,si ai rezolvat-o frumos,daca te intreaba la itp ceva,poti spune ca ai avut o tentativa dar ai dat jos fiindca nu mergea,eventual te faci si putin ofticat si ar trebui sa fie ok... atata timp cat nu ai modificari la sistemul de alimentare poti sa ai draci dansand lambada pe motor,n-au ce sa comenteze,basca daca stii ca n-ai bube la masina te inarmezi dinainte cu numarul de la rar si le spui ca ii chemi pe aia sa vada daca e ok sau nu faptul ca e o conducta in plus care atarna pe sub capota,sau cum i se pune la voi la tabla de deasupra motorului
Modificat de julaikos (acum 14 ani)
_______________________________________ Oltcit 1.1T
|
|
pus acum 14 ani |
|