Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ij12
Femeie
25 ani
Prahova
cauta Barbat
25 - 53 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Cum se crapa? Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. asa e nu se vede .. pun linkul   ...   

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai concluzia e: cu pisica nu poti (usor) sa bati cuie. Cred ca merg pe varianta asta, cu bielele de wasserboxer si setul de 2.0. Vezi ca scria acolo unul de biele centrate in piston, e o solutie care pare sa mearga aici. Oricum, pistonul poate c-o sa vrea sa dea p-afara din camasa; se rezolva din distantier sub camasa si putina strungarie la piston. Am citit undeva, dar nu mai retin cit de mult pot sa ma apropii cu segmentul de marginea camasii.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da tu ai biele.. misto ... nu te gindi la diferenta de 3mm mai sint si alte masini care au din fabrica chestia asta, dar biela nu joaca intre umerii pistonului, piciorul bielei intra fest... parerea mea este ca poti sa faci niste "distantiere" sus la piston astfel incit sa reduci si miscarea de jos, e vorba de a reduce posibilitatea bielei de a se inclina, zic eu... si ar mai trebui scuipatori d'alea de ulei pe fiecare piston ... nu neaparat cu arc, se pot face si cu diuze

deci piston de 94, biela de 136,... arbore de 2000 sau de 1800? adica 71 sau 66? .... eu as merge pe 66 cu 94 ar iesi un raport intre piston si cursa de 1,42 ... misto .. turatie mare ca la moto sau poti visa si la un turbo ... o axa cu came adecvata mai trebuie... rod ratio 2,06

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu arbore de 66, doar de-asta potriveam bielele, ca merg la diametrul manetonului. Mi-a mai zis unu c-ar merge si un turbo, mai ales ca pistoanele dau compresie relativ mica... Dar n-am deocamdata turbo si-ar trebui un ax cu came care sa-mi mearga si cu si fara. Nu stiu daca exista...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e neaparat sa fie axa cu came de turbo , alea de turbo au altfel forma camei, adica virful lobului este mai plat, iar deschiderea si inchiderea supapei se face repede, dar pentru treaba asta trebuie sa umbli si la arcuri si la culbutor ... trebuie gasita o lege de distributie care sa fie un compromis .. aici trebuie putine calcule, si luata in calcul si presiunea pe care vrei sa o ai in admisie ... ... ai calculat, cu pistoanele de 94, scobite, la ce compresie ajungi? ... ar trebui calculata si presiunea la finalul cursei de compresie si  raportul de compresie corectat, ca sa vezi cu cit se reduce compresia, limitata de axa cu came si de diametrul supapelor.. o sa caut un programel cu care sa facem o simulare

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia zi, prin Brasov modifica/reconditioneaza cineva axe cu came? Adica rectificare, tratament termic, ce-o mai fi acolo...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. n-am auzit asa ceva... si eu ma gindeam la ceeasi treaba si la un moment dat vroiam sa le modific eu si chiar imi facusem o scula care sa tina axa paralela cu piatra, iar forma o controlam cu shabloane... m-am lasat pagubas..... parca pe la cluj aflasem ca erau unii...axele cu came se fac prin  deformare plastica dupa care se pun pe un strung cu un dispozitiv special de copiat, dupa care se trateaza termic si dupa se rectifica suprafetele care intra in contact cu tachetii si lagarele, pentru a avea rugozitatea ceruta

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, parca era vorba demult de unii ca-s la Cluj... Prea complicat, astea-s SF-uri pentru noi, desi vad ca pe-afara e o chestie elementara asta, sint ateliere care se ocupa doar cu asa ceva, te poti sfatui cu mesterul care lucreaza la aia, nu e un bou cu ochi...
In sfirsit, treaba-i ca pistonul ar iesi 2,46mm afara din camasa. Daca iau 3 mm, ar fi perfect, imi ramine si ceva deck-height, pe care-l aduc la 0,75 din distantiere (cu 0,75 am facut si merge). Dar nu pot calcula mai nimic pina nu modific un piston, ca sa aflu ce volum are "farfuria". De la segment pina sus ramin cam 3 mm (stock ar fi 6, o sa masor ezact, deocamdata m-am uitat doar la o poza). Oricum, nu cred ca ajung la 8:1. Turbo e alta vrajeala, de altfel pare cam pe dos cu carburatoare. Poate cind/daca o sa am injectie.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cred ca varianta cea mai buna pentru tine este sa iei o axa cu came de pe piata ..am vazut pe cip1 trei variante, eu as opta pentru cea de 278, dar ramine sa fac calculelele.... in privintza pistonului, ar trebui sa vezi cit de gros este materialul acolo ..iar 3mm de la segment pina sus, e cam putin, poate e mai bine cu distantierul sub camasa

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, e cam putin, merge si cu distantiere, de fapt. Dar de ce-i putin? O sa am mult prea mult "blow-by"?
Axul cu came care apare ca cel mai bun pentru "street" e ala de 270. Cica grozav intre 2500 si 5500 de ture . La BAS mai e unul cu 296, are si deschidere ceva mai mare la supapa, dar ma gindesc sa fie manevrabil si sub 2000 de ture... Nu mai caut decit din Europa piese, nu mai dau cu banii aiurea la vama.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca te bagi pe aici prin europa te rog anunta-ma si pe mine sau poate ma iei si pe mine la o comanda, recunosc ca ma descurc tare greu cu comenzile pe net.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai vedem cum facem, am vorbit si cu Dilaru si zicea ca poate s-aduca piese de la BAS sau oriunde. Acuma am bagat niste bani in alte prostii, asa ca nitel mai incolo vreau sa iau ax cu came, tacheti si poate esapament .
Distantiere sub camasi sint si de 2,3 mm, asa ca nu-i mare problem. Iau mai putin, de, din piston.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
mircea_cotiga
Broscar nou

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8
Jan: am masurat; pistonul de 2,0 are 7,5mm de la segment pina sus. Iau 2,5mm si ramin 5mm+0,75mm. O fi bine? Cit tre' sa fie acolo ca sa fie sigur?
Asa, gauroiul din piston are 60mm diametru si inaltimea de 6mm. El are deci stock 16,9cmc, daca iau 2mm are 11,3cmc iar daca iau 3mm are 8,4cmc.
Deci daca strunjesc 3mm e foarte bine, zic io. Dar ramin 5,25mm dela segment la buza camasii. Ei?

Modificat de mircea_cotiga (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ma uit pe carti si o sa iti pot raspunde ...dar totusi zic ca 5mm totusi e destul de bine.
totusi poti creste compresia cum am facut eu, incarcind cu aluminiu, sau poti incarca cu aluminiu in piston si dupa sa strunjesti

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici ceea ce vorbeam, nu stiu daca se vede bine .... h-inaltimea de protectie a segmentului de foc --- MAS (D=65...100mm) h..(0,06...0,12)D la tine 94x0,06=5,64
si delta - grosimea capului (0,08...0,10)D

cum crapa? uite aici ceea vorbeam, stiu daca vede bine .... protectie foc --- mas tine delta

29.2KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, delta ala oricum ramine neschimbat, cel mai subtire e-n farfurie, acolo nu umblu. Deci se pot strunji 2,5mm si ramin 5,5. Probabil ca as ajunge cam la raportul de compresie pe care-l am acum, cu tot cu cresterea diametrului... Din pacate, parca nu mi-am notat volumul camerei din chiulasa, asa ca va ramine un mister pina le desfac.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai nu stiu cit este camera de la 1800 dar asta de la chiulasa de 2000 se invirte in jurul valorii de 53cmc... dar totusi daca tot strunjesti din capul pistonului poti incarca cavitatea cu aluminiu si sa mergi cu compresia mai sus, asta in ideea in care nu te gindesti la turbo

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, nu stiu, sau s-o las balta cu modificari de-astea din 1920 si sa fac un motor stoc. De fapt, de-aia m-am incurcat cu motoare de-astea (piese mai scumpe, mai greu de gasit aici, etc...), pentru ca-i un design solid. Adica te sui in masina si mergi cu ea fara sa te gindesti in fiecare clipa ca s-a stricat perpendicularitatea bielei pe maneton si d-astea.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane... nu te lasa...erai foarte entuziasmat...motoare stoc face oricine, frumusetea este cind modifici un motor stoc .. .. da intr-adevar,  e greu cu prelucrarile si cu celelalte piese bricolate, dar pina la urma se face orice......vorbesc cu cei de la auorad si poate faci la "mine" prelucrarile.... mai gindeste-te...cind faci un motor bine gindit, nu e departe de fiabilitatea motorului de fabrica.. pot sa iti dau un exemplu contrar: socrul meu a avut o dacie 1300 noua si l-a lasat setul motor la 85000, dupa care i-am facut eu setul motor, cu camasi rectificate, cromate dur si iar rectificate, segmenti negri, la fel facuti, pistoane din ce mai aveam eu, echilibrate, etc.. cu setul facut de mine a facut 120000 si mai merge si inca nu consuma ulei si inca nu bate

in fond asta e pasiunea ta .. dupa cite te-am citit ... te apuci de timbre?

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, as face o proba poate pe un piston uzat, sau poate ca-i pierdere de timp, merg facute direct si gata... Nu stiu cit de precis ar iesi centrat pistonul intre umeriii aia care-s cam mici.
Capatul de bolt la tip 4 are 27mm latime si la wasserboxer - 24,5. Deci intre umerii din piston sint cel putin 30 mm, o sa masor ezact. Cu rectificare o sa fie 34mm, sa zicem. Asta inseamna distantiere de 10 mm in total. Din ce naibii sa le fac p-alea, ca trebuie sa nu haleasca foarte mult din piston dar nici sa nu le haleasca biela? Poate ca merge facuta o bucsa de bronz cu gulere, din 2 jumatati, care sa se-mbine in planul median al bielei?
Asa ceva, nu stiu daca se-ntelege:

cum crapa? stiu, face proba poate piston uzat, sau poate ca-i pierdere timp, merg facute direct

17.4KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. asa.. din bronz .. d'asta avem si iti fac eu distantierele 8 bucati...problema este ca biela trebuie un pic rectificata acolo la picior ca sa fie o supafata dreapta si sa aiba o rugozitate mica ... distantierele trebuiesc facute un pic mai late, nu cu mult, maxim 2 zecimi, si sa poti sa le adaptezi tu pe cu smirghel pe o bucata de geam, ca sa intre fest pe bolt intre umerii pistonului si biela.... sau cum ai facut tu in desen e mai bine, dar atunci, trebuie scoasa bucsa veche si facute ce ai spus tu, cu inconvenientul ca la varianta ta materialul trebuie sa fie bronz grafitat iar la mine poate sa fie si bronz ordinar ... o sa vad daca gasesc material
... sint pe cale sa fac rost de niste alezoare reglabile cu care sa fac si eu schimbari de bucse de biela


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, de fapt e ca o honuire, numai ca scula se-nvirte intr-o masina fixa, n-am vazut exact ce scule au alea din poze...
Bucsa o baga oricine, honuirea pina intra boltul frumos e mai grea. S-o gasi unde sa facem bucsele alea din bronz de-ala grafitat?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de facut bucsele nu e o problema, doar materialul e o problema ... mai mergi prin talcioc pe la tine poate gasesti .. merg si eu pe aici, numai ca in afara de hexagon de bronz nu am gasit, mai vorbesc si pe la sacele, ca aia de acolo fac lagare pentru motoare electrice, si mai am ceva locuri ... pina la urma gasim material de 8 bucati.. de alezat bucsa pina intra frumos boltul nu e o problema, la bolt de 24 face si autorad

capul alezor (reglabil) seamana cu capul de hon .. o sa iti fac foto cu niste alezoare d'astea de care am eu pentru bucsa de demaror.. de 20,22,24 nu am, dar am dat sfoara ca sa ma dotez, ele merg manevrate si la mina nu numai pe freza sau masina de alezat ... ia uita-te la reparatia bielelor pe cartile de VW, ai sa vezi ca se foloseste un alezor manual reglabil..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici alezarea la biela de vw

cum crapa? uite aici alezarea biela

41.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si ute asa alezoare am eu

cum crapa? ute asa alezoare

26.4KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, io vazusem pozi cu alezarea intr-un atelier dedicat vw, era o scula electrica, ala doar punea biela acolo si stia in rect cit s-o lase, era prezentata operatia ca o honuire, cu o scula cu arcuri, asa... Dracu stie. Era-n cartea lui Tom Wilson, draci...
Dac-as gasi scula de-aia de mina ca-n manualul ala din '60, as fi foarte multumit. E exact genul de lucrare care-mi place .

M-am uitat in tirtita pistonului de 2000. Sint asa de drepti si frumosi umerii aia (cel putin la astea la care ma uitai io), incit cred ca merg facute niste distantiere si cu asta-basta. Fara freza, fara nimic. Daca-i problema de rugozitate, na, fac distantierele mai la fix si intevine rodajul. Pin'la urma, jocul axial admisibil la biela pe maneton e de 0,7mm. Fie de 0,3 in piston. Merge?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Am si eu niste alezoare, din cate stiu am de 20, si am mai luat de la scrap din Frantza cateva, inclusiv reglabile, tre' sa le gasesc.... Multe chestii arunca dobitocii, acu' 3 saptamani am gasit un set de capete tubulare, le-am pus in traista langa sculele mele si nu am dat nimic pe ele

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai, jane tu ai spus ca este 3mm cu bielele de wb, deci nu mai poti respecta ce zice cartea si atunci intre piston si biela trebuie sa il faci cit mai mic, sub o zecime, d'aia ziceam sa iei din bucse cu smirghel, iar ungerea o faci cu o duza dupa ce dai gaura si filet ... parca am sau ai pus o poza cu o duza ..

nu stiu alta metoda decit cu alezor, pentru a adapta bucsa la bolt, cu cap de hon e totusi costisitor, pentru ca bronzul ala grafitat nu se honuieste, strica pietrele de hon


misule alezoare reglabile, ca d-astea la cota fixa am si eu de 20, dar nu gasesc un atelier de sculerie ca sa mi-o rectifice la 19,95 sa pot sa le folosesc la biela de 1200
daca ai reglabile, je suis amateur ...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai da, un alezor care sa faca in jur de 24 mm as vrea si eu. O sa-ncerc sa caut asa, pe net, da' nu cred.
Da, jocul acolo probabil c-ar trebui sa fie cit mai mic. Distantierele axiale tre' de bronz neaparat sau merg si de otel, asa? Ar hali din piston? Sau ar merge unele subtirele, puse cite 2-3 bucati pe-o parte?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca stam sa ne gindim, ar fi bunicele de bronz, dar mai bune ar fi de otel aliat sau crom si sa aiba aceeasi rugozitate ca boltul, cam greu, trebuie rectificate distantierele si apoi lustruite (lepuite).. deci cel mai simplu cu bronz, pentru ca totusi nu sint apasari mari, shaibele alea se pun doar sa corecteze "directia" bielei si mai ales ca rod ratio este 2,09 ...nu ar hali din piston, pentru ca nu exista o amploare mare a miscarii, biela pivotind doar citeva grade.. acolo sus exista doar o apasare in cazul in care jocul dintre maneton si biela ar creste si biela ar incepe sa se incline, cind cuzinetul se uzeaza...poate ar merge si citeva bucati

ar trebui vazute niste date geometrice si la motoarele care au jocul mare al bielei pe maneton ca sa putem compara ... parca ceva masini  cu 6 cilindri in linia au avut asa ceva .. trebuie vazut la alfa si la subaru .. parca.. nu mai tin minte

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, in momentu-asta n-am ce sa le fac, pina nu cumpar setul motor, pistoanele pot fi diferite la interior, ce stiu io, poate in Brazilia au alte matrite decit alea de mai demult din Germania .
Cica la volvo ar fi tot folosit schema asta, da n-am gasit mai nimic de volvo ca sa vad ce joc foloseau aia...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poate volvo de mai demult, nu de cind au folosit motoare vw, renault sau ford .. poate la motoarele made by volvo

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, in mod sigur, motoare volvo, cum erau pe alea patratoase 240-244, cred. Ai ceva legat de asta?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu am  .. si nici nu am desfacut nici un motor de tipul asta...erau foarte fiabile, ajungeau la 300-400.000 km fara nici o interventie.. citisem undeva ca o babuta din america facuse 1.000.000 si primise un premiu de la reprezentanta volvo

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stai, sint alea si mai sint si alea dinaintea lor, care s-au pus si pe coupe-ul ala P1800. Astea detin recordul, cica: un P 1800 a facut 4 milioane de km cu motorul original. Caut poate gasesc ceva gratis despre motoarele astea. Oricum e vorba de vreo 0,1-0,15 mm.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
unde e 0,1-0,15?

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai intre piston si biela, asta zicea unu' pe STF si vad ca zisesi si tu.
La motorul P18 de volvo de care vorbeam, bielele-s centrate pe arbore, sa fie vorba de motoare si mai vechi? Cautam...
Da' ia zi, n-ar merge cumva facut boltul cu stringere in biela si flotant in piston? Asa n-ar mai avea joc...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e aceeasi treaba... cu boltul .. la modelul asta si in genere VW a pus sigurante la piston, nu a folosit sistemul renault-dacia cu boltul fix in biela.. vw a mers pe ideea, ca boltul sa se roteasca pe bucsa si nu pe umerii pistonului ...

ce e aia STF?

daca tot vorbim despre modificari, am inceput sa scutur praful de pe carti:

supapele la o chiulasa cu camera de ardere tip pana .. diametrul raportat la diametrul pistonului

admisie da=0,43-0,46xD      evacuare de=0,35-0,37xD

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457

bogdan_bus a scris:


ce e aia STF?



Interventia asta e ca sa va zic ca citesc cu placere si interes ce scrieti pe acilea 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nu mai citi, pune mina, desfa motoru, de-astea, mai bine te rizi asa...
N-am gasit pin-acuma sa vad cum e centrata biela in piston, nici ceva de fabrica nici la garaj. Poate ca nu-i deloc o solutie fiabila? Apare uzura acolo (foarte) rapid? Daca se roteste ala in piston in loc de biela e asa rau? Bine, ungerea e mai greu de facut acolo, dar...

Supapele de 41X34 se incadreaza in socotelile alea, deci ezitarea pina-n 2000 de ture o fi de la altceva. Sa fie prea mare diferenta intre supapa - 41 si difuzor - 32? Sau sint prea mari astea de 32 si n-are viteza de curgere? Atunci cum naibii mergeau pe motor de 1500, o fi fost vreo alfa33 de drag-racing?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pe vwforum .. era unul care zicea ca a bulit o biela de skoda si m-am gindit la alta rezolvare a problemei, fara a umbla sus la piston, uite:

incarcarea cu sudura pe o parte, si pusa biela pe fatza neincarcata pe o masina de rectificat plan si rectificata fatza +1,5mm .... incarcarea cu sudura a celelilalte parti a bielei si asezata pe partea prelucrata si rectificata cu inca +1,5mm ... la fel incarcat usor la pana si refacut canalul de pana al cuzinetului dupa cuzinetul normal ...

problema .. trebuie sa vorbesti cu un meserias in suduri .. eu stiu unul si cred ca stii si tu ... ca sa vezi daca materialul bielei este sudabil, care ar fi materialul cu care se poate incarca si care ar fi tehnologia de sudura optima, rectificarea o pot face la autorad, la fel si sudura

ce ezitare?... inseamna ca ai ceva la pompa de shpritz

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, probabil ca se strimba rau capacul si tot capatul ala prin sudura, pe urma probabil ca trebuie refacut cercul, etc... N-am vazut facut asa ceva nicaieri (bine, nu-nseamna mare lucru asta ).
Nu-i pompa de sprit, sau se poate, cine stie, dar aia actioneaza la sprituri doar, pe cind aici e cazul asta: daca-i putin subturat motorul (na, adica la 50 intr-a patra si e nitica rampa) o calc la blana si nu accelereaza decit dupa destul de mult timp. Ce dracu?

Am gasit asta, biela pentru suzuki rm250:

cum crapa? stiu, probabil strimba rau capacul tot capatul ala prin sudura, urma probabil trebuie

27.6KB

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la biela de suzuki jocul minim iese 0,27mm ....

nu se intimpla nimic prin sudura .. eu ma gindeam la TIG si incarcat cu crom si apoi rectificat .. nu cred sa se strimbe capacul masa bielei sau a capacului este destul de mare ... eu zic ca ar trebui vorbit si cu mircea si pusa la punct o tehnologie ... si cercul nu e mare lucru, se poate rectifica cu un biax cu grija, doar 2mm latime pe fiecare parte sint de corectat si tu ai rabdare, din cite te stiu ... am sa merg la cei de la autorad si o sa discut cu ei un pic .. ei au facut acolo cam toate prostiile ... incercam saptamina asta  cu ei, sa gasesc o posibilitate de a rectifica palierele la un bloc de broasca, dar despre asta vorbim mai incolo

in legatura cu ezitarea de care spui poate mai e si galeria intre chiulasa si carburator care este din aluminiu si la ora asta este destul de rece, trebuie sa incingi un pic galeriile cu un feon sau un pistol cu aer cald si dupa sa faci o proba


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, poate, o sa mai verific dupa ce mai merg cu ea, acum e intr-o sedinta de lucru rulmenti/bare de torsiune/arcuri/capete de bara/pivoti etc. Oricum, aluminiu-nealuminiu, n-a mai aparut jivrajul de cind am schimbat carburatoarele si galeriile - si am prins zile cu adevarat reci si umede (dimineata la Mamaia in ianuarie ).

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e vorba de jivraj... atunci chiar nu ai mai avea putere ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In sfirsit, daca faci 3-4 drumuri in aceeasi zi, merge de fiecare data altfel... Asta am observat cam de cind am broasca .

Bogdane, uita-te si tu pe asta cu axe cu came: astia zic ca pentru un motor "street" cel mai bun e ala cu 270. Ce parere ai de ele?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da si eu ti-am spus mai demult ca cea de 270 ar fi  buna, dar vezi ca mai este una de 280 care ar fi si mai buna, la felul in care ti-ai facut chiulasele, numai ca te duci mult in sus cu turatia .... las-o p'asta de 270


Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai da, prin oras nu-i nici o distractie sa poti merge numai cu motorul turat la 2500 ca sa poti sa te misti... Probabil ca asta cu 270 e cel mai bun.
Acuma ma uitam (de, omu fara bani face socoteli) de set de 1800, daca-i pe solutia aproape stock. Unul de 93 ar fi vreo 16 milioane, poate si nitel mai ieftin, iar unul de 96 ar fi 30 de milioane. Macar dac-ar avea pistonul plat, ia sa vedem daca pot sa aflu...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite ce zice linkutzul ala de sus  citeste-l ca e bun

cum crapa? uite zice linkutzul ala sus  citeste-l bun

47.2KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oho... Tuning, frate. Daca-i bagi si niste roti pizdoase si-o vopsea...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
totusi sa iei in consideratie si lungimea bielei...las' vopseaua

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici un grafic rod ratio ... tre sa suprapui graficul deschiderii supapei peste graficul vitezei pistonului .... intelegi ce vreau sa spun

cum crapa? uite aici grafic rod ratio ... tre suprapui graficul supapei peste graficul vitezei

9.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
m-am dotat cu un alezor de 18-21, mai am nevoie de inca unul 21-24 ca sa fac si busele de 22 si 24

cum crapa? m-am dotat alezor 18-21, mai nevoie inca unul 21-24 fac busele

35.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da' unul fix de 24 nu gasesti? Sau, de ce nu, doua? Ar trebui sa caut si eu la Obor...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca as gasi macar unul si l-am imparti..  sa nu cumperi fix ca nu ai ce face cu el, tot ca asta reglabil ai nevoie
alezoare fixe poti folosi doar la ghidurile de supapa

fix de 24 nu iti foloseste la nimic, pentru ca trebuie sa il dai la un atelier de sculerie sa il rectifici  la cota care iti trebuie, dar rectificarea bucselor de biela se face prin treceri succesive, la ateliere, ori se foloseste un alezor reglabil, ori cu borstanga, depinde de bolt

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
pai daca boltul e la diametrul din specificatii, bucsa n-o fac io acasa, o cumpar; ea e aproape de diametrul boltului, acolo. Probabil ca trebuie intr-adevar ceva reglabil. Daca s-o gasi...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
chiar daca boltul e facut dupa specificatii, bucsa e facuta mai groasa ca sa poata fi presata in biela si dupa presare sa fie prelucrata.... dar nu o poti prelucra dintr-o singura trecere pentru ca materialul e destul de gros si daca nu ai un dispozitiv care sa tina alezorul perfect pe axa, poti aleza gaura strimb... asa cind treci de mai multe ori alezorul se centreaza mai bine

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici rectificarea bucsei de biela pe masina cu borstanga

cum crapa? uite aici bucsei biela masina borstanga

59.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sau asa, dar zic ca e bine si cu alezorul de mina, ca doar nu faci biele in fiecare zi   ... o sa vorbim si de ghidurile de supape pentru ca vreau sa incerc sa imi fac o scula ca sa le scot si sa le bag si sa imi iau si niste alezoare cu care sa fac si chiulase..am si morcovii pentru scaunul cu unghiurile 15,45,75

cum crapa? sau asa, dar zic bine alezorul mina, doar faci biele fiecare zi   ... vorbim

44.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia zi, Bogdane, abia la cip1 am gasit bucsele de bolt, tu le-ai cumparat sau facut? Iar astea de la cip parc-ar fi de aluminiu?!

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu le-am luat de la cip ci de la autorad, ei m-i le-au adus pe comanda de la KS .. mai imi aduc aminte ca au costat foarte putin, parca 35lei setul, poti incerca cu un cod VW sa mergi la vreun magazin mai serios .... astia la autorad aduc si de biele si de supape.. sint in colaborare cu reprezentantii zonali KS si MAHLE...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, cautam la magazin. Aia veche ese greu sau merge cu surub, saiba si o tubulara? Inca n-am umblat la de-astea. Adevaru-i ca bucsa aia n-am gasit inca sa fie uzata, asa frumos intra boltu acolo... Parca-i si pacat sa le schimbi. Iar daca iese presa-surub, ar trebui sa si intre la fel, nu? Ma rog, cu un ceva de centrat acolo...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de scos bucsa de pe biela nu se pune problema... cu o daltitza mica o despici, de bagat cu o presa cu surub, dar mai trebuie sa ai si o piesuta cu guler care sa se centreze pe bucsa, ca sa nu se srtimbe cind o bagi ...trebuie sa iau trei bucse si sa fac piesutele la strung .. de 20, de 22 si de 24 .. si mai trebiue sa mai fac si niste dornuri speciale cu guler ca sa bag ghidurile de supapa ...

uite cod de bucsa de 24  KS 87 313 690 cu urmatoarele cote
- interior 23,40
- exterior 26,560

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, merci.

Uite cum m-am gindit io ca o sa fie motorul, de fapt, din diverse motive, cum ar fi de pret si disponibilitatea pieselor: 96X66mm, biele stock, supape 41X34, raport de compresie static 9:1, ax cu came cu deschiderea de 270 (urmatoru-i 296, prea mult pentru oras), carburatoare cu difuzoarele de 32mm. Cum suna asta?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
suna bine, doar carburatorul o sa te limiteze un pic .. vorbeste-mi un pic de setul de 96 ..cit de tare te doare cind il cumperi

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
suna bine, doar carburatorul o sa te limiteze un pic  .. vorbeste-mi un pic de setul de 96 ..cit de tare te doare cind il cumperi

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Te doare tare, costa exact 734.33 E 
Nu stiu daca o sa iau set de-asta, e asa, un ideal...
Dar daca l-as lua, uite cum ar arata niste socoteli despre raportul de compresie dinamic (unghiul de inchidere la supapa de admisie e luat de la Webcam, dar axul meu n-o sa fie webcam, presupunem insa ca-i acelasi unghi pentru un ax cu aceelasi "advertised duration":


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o sa fac o generare cu dyno2000 cind ajung acasa

dar de ce nu cauti sa gasesti niste pistoane de 96 .. eu asa as vrea si sa dau camasile la honuit, o sa intreb la autorad cam la cit ma ajung pistoanele cu segmenti si bolturi

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Te doare tare, costa exact 734.33 E 
Nu stiu daca o sa iau set de-asta, e asa, un ideal...
Dar daca l-as lua, uite cum ar arata niste socoteli despre raportul de compresie dinamic pentru un ax de 270 de grade (unghiul de inchidere la supapa de admisie e luat de la Webcam, dar axul meu n-o sa fie webcam, presupunem insa ca-i acelasi unghi pentru un ax cu acelasi "advertised duration":

cum crapa? doare tare, costa exact 734.33 e  stiu daca iau set de-asta, asa, daca l-as lua,

59.3KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poate ca un ax de 280 ar fi si mai interesant pentru viteza, dar asta probabil ca-i suficient ca sa mergi cu masina si prin oras, nu doar pe autostrada dupa anul 2015 incolo...
Oricum, 7,6:1 e la limita de jos, citii ca tre'sa fii undeva intre 7,5 si 8,5.
Bun, ca sa ne ridem uite cum iese la un ax de 290 de grade deschidere:\

cum crapa? poate 280 mai interesant pentru viteza, dar asta probabil ca-i suficient mergi masina

61.9KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dnamic ...compression ratio mai tine si de diametrul supapelor si de legea de distributie si de turatie

da corect acum am vazut ce ai scris in partea a doua

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asta te obliga sa maresti raportul de compresie static. Bine, cu pistoane plate se poate face treaba asta asa, pac-pac. Deci pina unde putem merge cu raportu asta dinamic, ca sa avem un motor cit de cit durabil?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
compresia dinamica nu este decit un raport calculat in functie de ala static si ceilalti parametri, adica sa estimezi la o anumita turatie cam cit amestec iti intra in camera de ardere, .. e clar ca la o turatie ridicata exista o inertie a "fluidului" plus o gituire la supapa din cauza timpului scurt de deschidere si atunci intra mult mai putin amestec decit atunci cind motorul s-ar invirti cu 100 de ture sau mai putin .... raportul static este un raport teoretic iar cel dinamic este un raport efectiv  .. si atunci poti trasa un grafic temic si calcula o putere teoretica in functie de acest raport.... in practica se foloseste raportul teoretic pentru ca este fix si toate estimarile unui motor se raporteaza la acest raport, ... deci, cu cit te duci in sus cu raportul teoretic cu atit scade fiabilitatea, dar creste puterea

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Iar carburatoarele... Deocamdata astea sint, nu mai pot merge mai sus cu difuzoarele, ca nu mai au nici un efect (carburatoarele-s de 36 si difuzoarele de 32). Poate ca la un moment dat o sa gasesc unele de 40, in care merg difuzoare de 34-36. Ar fi interesant de incercat diferenta cu unele, poate gasesc de imprumut...

Bine, deci cit de sus pot sa ma duc, totusi? 9,5 e mult? Poate ca nu-i asa mult. Uite, pun numai benzina de 98 .

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu nu te pot ajuta pentru ca ale mele sint exact ca ale tale

zic ca e mult si 9 ... mie mi-e frica ca sa nu se incinga

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stiu, las'ca gasesc io cumva...

Pai motorul AN spre exemplu, tot de 1800, comparabil, cu aceleasi supape, cred, avea 8,6:1 si mergea bine-merci pe vw 412 care-i o masina mai grea ca broasca. Pe linga incins, ce zici ca s-ar mai putea petrece?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
altceva nimic, zic, ca daca la 412 mergea atunci merge si la tine ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau uite ce zice unul aici, ca merge cu raport dinamic mai mare de 8:1, deci static mai mare de 9:1
Poate ca pun io prea mult botu' la ce zic astia?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In sfirsit, poate ca 9:1 chiar E limita...
Acuma, la carburatoare ar trebui sa am benzina sub un bar (0,17). Am pe undeva o pompa de benzina si o s-o incerc, sa vad ce presiune baga. Sigur exista pompa electrica pe masini cu carburator. La alfa33 cum era, oare? Ar trebui si-un regulator sau daca-i speciala pentru asa ceva n-o fi nevoie...
Mda, la alfa parca era pompa electrica la unele carburatoare, dar la astea dellorto era mecanica. O sa caut una electrica, cumva. In plus, cu nivelul e ciudata treaba. Dupa manualul de alfa ar trebui sa am 20-22 mm intre plutitor si garnitura. Eu am vreo 5-6. Sa-l fac oare la 22-23? De-asta mi se pare mie ca merge "bogat", de-aici o fi ezitarea aia pina ajunge pe la 2000 de ture?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Tzepesh parca are o pereche de carburatoare de 40, si sigur nu le foloseste deocamdata.  Vorbeste cu el daca vrei sa incerci sa vezi diferenta intre 36/40

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu mai tin minte cit este valoarea, dar o sa ma uit si eu sa vad .... in legatura cu pompa, poti cauta o pompa de injectie de joasa presiune (adica pentru injectie monopunct) si sa iti faci un regulator de presiune cum mi-am facut eu pentru injectie.. si asa poti regla presiunea

pompa de benzina sa fie de golf2, golf3 etc monopunct, pompa de exterior, nu cea scufundata in rezervor ( vezi ca sint modele cu 2 pompe) .... doar de una dintre ele trebuie

in legatura cu STF ... ia intra in programelul tau si dai la supapa de admisie 44 si la axa 296 si vezi cum iese?

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai tre'sa caut un programel care sa aiba ca variabile si diametrul supapei si nu stiu ce alte lucruri, ala n-are. O sa-ncerc sa scot si eu dyno 2000, poate reusesc sa-nteleg ce-i acolo...
Cu carburatoarele nu-i graba, deocamdata mi-e lene sa le dau jos, e-nghesuiala mare acolo .


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
programelul ti-l aduc eu duminica, dar sa stii ca nu e chiar asa precum pare

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Merci; cu cheile - vorbeste si cu ceilalti doi insi, ca sa stie ca le lasi, nu?
Nu reusesc sa ma hotarasc daca merita sa rectific si arborele de 2000...
Si mai e o treaba, nu reusesc sa-mi dau seama unde sa mut radiatorul de ulei, vreau sa desfiiintez "hundhaus"-ul. As fi facut asa ceva, ca-n poza, dar mi se pare ca n-are decit ventilatia produsa de aspiratia turbinei si-n plus supraincalzeste aerul care ajunge la motor, atit in cilindri cit si de racire. Trebuie o idee simpla si buna si n-am de-astea .

cum crapa? merci; cheile vorbeste ceilalti doi insi, stie lasi, nu?nu reusesc hotarasc daca merita

51.9KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu carburatoarele, ia uite ce-am gasit, dintr-o carte despre weber:

cum crapa? uite ce-am gasit, dintr-o carte despre weber:

34.6KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici simularea cu dyno  105cp la 5000 ture.... da, bun graficul, deci pe tine te limiteaza la 6000 rot pentru ca tu ai single cylinder capacity 500cc ...  ce carte este?

o sa iti iau si tie un radiator d'ala de oltcit  si o sa incerc sa fac niste tzushpice de 3/8 si sa le sudez la autorad

cum crapa? uite aici simularea dyno  105cp 5000 ture.... da, bun graficul, deci tine limiteaza

61.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
N-am retinut, e-o carte care se gaseste la pelican parts, asa ca n-are rost... Da, acum am 450/cilindru si ar trebui sa am difuzoare de 35 ca sa poata motorul (teoretic) s-ajunga la 6000. Ma rog, diferenta e mica; probabil ca, dac-as pune acum pe-alea de 40 (cu conditia sa aiba si difuzoare mai mari, s-ar putea sa nu) nu s-ar simti mare diferenta.
Da, simularea e la fix, cred ca difera nitel unghiurile alea la inchiderea/deschiderea supapilor, sint 9/45/45/9, insa nu seat-to seat, ci la 0.050". Iar inaltimea camei, din pacate, nu-i 10mm ci 7,8 . La axul webcam ar fi fost 10...
Da, ala de oltcit ar fi bun, mai ales cu stuturile pe el... Dar asta-i, nu-mi dau seama unde sa-l pun (pe linga motor, exclus in botul masinii sau alte astea).

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am modificat axa ... gresisem, intr-adevar alea erau unghiurile la 0.050" si uite ce mi-a dat, dar tot cu deschidere 10 si un timing de 1 grad avans la axa

cum crapa? modificat axa ... gresisem, alea erau unghiurile uite mi-a dat, dar tot deschidere timing

63.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si uite cu timing de 5 grade avans la axa .. +10CP

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
x

cum crapa?

62.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite cu axa ta ..

cum crapa? uite axa

62.3KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
finala

cum crapa? finala

47.1KB


pus acum 15 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
bogdane...ce misto e jucaria asta...

ai putea sa ma ajuti si pe mine cu doua simulari, una pe varianta stock si alta pe ce vreau sa fac?

macar sa ma lamuresc daca am ales bine.


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, da trebuie cautate valorile alea de unghiuri la supapi pentru stock. La motorul de 2000 de T2 parca nu le avem...

Iese frumoasa simularea, intr-adevar. Nu-mi dau seama de ce e asa jos cuplul. Da-i misto curba puterii, e aproape dreapta...
Aha, 7,8 e inaltimea camei, dar mai e si "rocherul" cu 1,1:1, deci ajunge la...8,58. Poate conteaza . Ar fi fost interesant sa se poate regla avansul la distributie, da-i complicat, mai ales daca roata e nituita pe ax.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite cu corectiile de rigoare ... poate asa cuplul (verde) se vede mai bine

cum crapa? uite corectiile rigoare ... poate asa cuplul (verde) vede mai bine

61.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
m-am uitat pe mahle si pe ks .. nu sint pistoane de 96 plate, in fabricatie la ora asta nu mai sint decit de cu, cv,cj si ge dar pistoanele sint scobite .. si cota maxima 95,00

cum crapa? m-am uitat mahle sint pistoane plate, fabricatie ora asta mai sint decit cu, cv,cj dar

46.1KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha, arata bine.
Pistoane de 96 nu nu stiu dac-aveau cum sa fie, astea-s aftermarket. Se pare ca-ntr-adevar, nu se mai fac decit pistoane de transporter, scobite.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si cu pistoane de 94    ... problema este sa faci raportul de compresie 9 ... ma gindeam la umplerea cu sudura a cavitatii ... aluminiu - greutate specifica 2,7 kg/dmc rezulta 2,7g/cmc , cavitatea 11cmc rezulta greutatea materialului 11x2,7=29,7g

cum crapa? uite pistoane 94    ... problema este faci raportul compresie ... gindeam

61.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, nu stiu cum ar fi cu alea umplute cu sudura... Probabil ca se poate face, dar pare asa, ca si cum ai baga-o cu mina .
Dar ce-ar fi daca as gasi pistoane de reparatie de 94 pentru setul de 93 si as cumpara un set ieftin pe care-l stiu io doar pentru camasi? Cam complicat si nu creste raportul doar din alezaj decit cu 0,2 acolo...

Auzi, Bogdane, dar daca pui acolo in ultima simulare la cursa 71 in loc de 66 (tot cu 94)? Cum iese?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
umplere cum am mai scris, cu sudura TIG si dupa strunjire ... o sa vad cu cei de la autorad ce iese ...

simularea cind ajung acasa


pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 6  

Mergi la