Ochei, merci. Treaba-i, nu vad unde ii stabilesti taxa de compresie. E-n alta fereastra si pe urma treci in asta sau cum faci? Era interesant dac-o puteam modifica, sa vedem cum se modifica dungile alea...
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai taxa de compresie o decartezi dupa ce apesi virtos in acceleratie... daca te uiti in mijloc exista compression, dar exista si o fereastra in care poti introduce toate datele necesare si ti-o calculeaza el, adica deck, camera, scobitura, garnitura, etc
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aoleo, da, nu ma uitai bine. Le are si cu taxele... Cam cu ce coeficient trebuie sa-nmultesti cifrele pe care le calculeaza el ca sa te-apropii de realitate (montat impecabil, sa zicem)?
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu zic ca limita de incredere ar fi undeva la 85% ... dar exista niste parametri pe care nu ii regasesc in program si din cauza lor nu genereaza niste rezultate corecte, exista un program mai complet decit asta dynomation5 care e mai aproape de adevar... oricum, asa o evaluare poate da si asta. de exemplu o mare influienta o au si greutatile pieselor precum si proprietatile geometrice, spre exemplu este o mare legatura intre "rod ratio" si fazele distributiei, pentru ca la o variatie a lungimii bielei, apar modificari ale gradientului vitezei pistonului, acceleratiei pistonului, viteza momentana a pistonului in perioadele in care supapele lucreaza.. la fel cuplul maxim apare la o alta inclinare a bielei, scade cu lungirea bielei, ... etc
...taxele... prostii d'ale lu dihoru
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda... taxe si impozite. Bine, estimarea efectiva nu-i interesanta pina la urma, e interesant sa vezi ce rezultate au diverse modificari pe care le faci pe-acolo. Normal, nu se compara cu "Need for speed" sau de-astea...
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mai scrie o data ce parametrii vrei sa introduc, ca sa iti fac simularea ... inclusiv "taxa" de compresie la care crezi ca poti ajunge
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai sa zicem ca o data cu 93X66 si CR=8:1, o data cu 93X66 si CR=9:1, pe urma cu 94X71 si CR=8:1 (improbabil, dar cine stie...). Intre timp, s-au inmultit variantele si taxele. Celelalte lucruri ramin la fel.
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deci 93x66 taxa 9
61.3KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
93x66 taxa 8
61.8KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
94x71 taxa 8
61.2KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
94x71 taxa 7,5
60.7KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bonus .. calculatorul de taxe
61KB
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
ce axa ai pus la 94x71 cu cr7.5? crezi ca la combinatia asta s-ar simti vreo diferenta daca in loc de 34-41 ar fi stock, adica 33-39?
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
axa lui jan ... dar uite aici axa de la cip1, chiulasa stock, cr stock 7,33, adica motorul meu 85 CP .. e bine? e rau? ........de unde a luat jan supapele alea?si cit au costat?
60.2KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
Arata bine de tot pt o combinatie stock.
Durerea, in cazul busurilor, ar fi la cuplu. Acolo as vrea eu sa pun un pic de ceva. Nu de alta, da' mi se lipeste fruntea de pambriz la urcare.
Incerci, te tog, un 96x71 cr 8.5 cu axa de 270 sa vedem ce iese? Poate pe urma ne jucam si la avansarea axei, daca ajuta.
LE: supapele le-am luat de la un magazin de pe la gradina botanica. Asta are mai putina importanta. Ideea e ca supapele astea mai tot rezida prin niste stocuri, habar n-am, poa' sa fie povesti de dilari sau nu, cert e ca baietii aia de la magazin le-au gasit. Daca te tenteaza, mai fac un telefon la ei sa vedem daca mai au sau nu. De costat nu-mi mai aduc aminte de nici o culoare. Poate gelu mai stie.
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
tot cu axa de la cip, tot cu chiulasa stock, cr 8,5 si un avans la timing de numai 2,5 grade ... numai ca timingul imi face praf relantiul si imi duce turatia de cuplu maxim mai sus
da sigur, ma tenteaza, pentru ca asa cresc cuplul
59.7KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
da, era bine sa apara undeva pana-n 2000-2500 de ture cuplu maxim. Eu dupa asta ma tot uit acum. Crezi ca ar fi o diferenta la cuplu 1mm la supapa? Cum e axa ta de la cip? Baga un link.
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici .. cu supapa de admisie de 41 si evacuare de 35.5 .. eu numai admisie caut
60.3KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite asta e axa
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sorry
40KB
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
Pai daca majorezi admisia carburatorul stock mai face fatza? Si n-ar trebui sa se mentina un raport intre admisie si evacuare? (raportul bagin-bagout)
LE: te rog eu, zi-mi valorile alea de la intake scrise cu pixul. Nu reusesc sa fac poza mai mare. E aia w100 de la ei? Cu 276?
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bubnoff a scris:
Pai daca majorezi admisia carburatorul stock mai face fatza? Si n-ar trebui sa se mentina un raport intre admisie si evacuare? (raportul bagin-bagout)
1. eu nu mai merg pe carburatoare deci nu ma mai intereseaza ....
2.raportul dintre supape si diametrul pistonului l-am pus intr-un post anterior ..ar fi 0.37, deci la limita la supapa de evacuare, si mai este si criteriul intercalarii fazelor admisiei si evacuarii la pme, la axa asta e mai mare, si atunci m-ar interesa sa am si gauroiu' de evacuare mai maricel decit axa stock
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
ii drept, uitasem de injectie...
Totusi, tendinta la motoarele astea de bus a fost sa puna supape mici, destul de sugrumate. Hai sa probam un pic cu jucaria ta pe configuratia stock sa vedem daca apare vreo diferenta. In special la cuplu. Combinatii: 33-39; 34-41; 38-44 pe 94x71 cr7.5 axa stock
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici stock .. dar cred ca nu i-am dat parametrii de chiulasa corect .. totusi e pe aproape 66cp fata de 69cp cit da fabrica ... are si programelul limitele lui
poti sa ma ajuti si pe mine cu un rind de supape 41 - 4 bucati si 34-4 bucati?
jane, uite aici ceva softuletz
58.1KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
Sigur, sun dimineatza maine sa intreb. Daca am bafta, pan' la pranz le-am si luat. Sa-mi scriu pe ceva.
Cat despre desen, pai cam asa cum arata liniile alea, cam asa se si simte. Oricum, de remarcat curba cuplului la 2000. Daca as reusi sa fac linia aia sa porneasca o patratica mai sus si sa ramana asa pana la vreo 4000, creca am rezolvat busu si-i pot pune si remorca
Nu ma deranjeaza sa raman undeva intre 80 si 90 de cai, cuplul la ture mici ma preocupa mai tare. Cand oi face motor de balamuc atunci ma voi uita la putere in ture mari si coaja cat usoara.
De ce pusesi admisia la 37.5?
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Au fost cam 2,5 milioane supapile. Ca sa ridici cuplul poti mari cursa. La arborele de 78 nu mai trebuie sa polizezi nimic inauntru, intra asa. Dar trebuie vazut cu ce alezaj ar merge bine.
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu poti cere de la un motor pe jazzolina sa mearga ca unul diesel ... doar dieselele au cuplul maxim incepind cu 1500 . .. . lasa-l asa, farmecul busului e ca merge la viteza la care poti admira natura si peisajele si sa ti se intipareasca in minte
la astea pe jazzolina cutie de viteze este etajata altfel, si stilul de conducere trebuie sa fie altfel, motorul asta trebuie sa il tii intre 2500 si 4000 de ture, acolo merge el bine si acolo are cuplu, deci trebuie sa alegi treapta de viteza corespunzatoare
uite aici cum se urca trecatoarea st. bernardino ....asculta motorul
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Opa, presiunea atmosferica in scadere indeamna la poezie? Misto alea, cred, ca nu pot sa primesc executabile aci, au inceput astia sa pune firewall si la pisoar... Pare interesanta treaba aia care face cam card-uri si analizeaza ce stie sa faca axul, ce fel de traductoare or fi alea? Nici filmulete nu mai pot sa vad, s-a intimplat ceva cu flash player-ul si nici nu-l pot instala!!!
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu stiu ce face analizorul ala de axa, poeta masoara unghiurile de deschidere a supapelor
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, deci cu 93X66 cu taxa 8 (luam cea mai rea varianta) nu-s mult mai jos decit 94X71 nici cu aia verde, nici cu aia rosie. Dar e cursa mai mica si "rod ratio" mai mare, lucru pe care-l consideram ca fiind pozitiv. Daca facem 85%X100CP aproximativ cit zice ala, avem un motor de 85 CP, exact ca ala de 1800 de 914. Deci stie si programatorii astia ceva... Cu pierderile din transmisia de vw (cam 25%), avem 64 CP la roata, dar avem un motor elastic, cu care se poate circula ca oamenii ca sa te duci la cumparaturi. Io o sa-ncerc dupa ce-mi dai programelul si cu un ax cu deschidere ceva mai mare.
Ia zi, Bogdane, tu ai bucsat culbutorii? Aveau ceva joc pe ax?
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu, n-am facut asa ceva, cu toate ca ar fi trebuit sa umblu un pic acolo, cind o sa gasesc inca doua rampe de culbutori, cu culbutori atunci voi umbla si acolo si pe linga toate mi-ar trebui si doua rampe noi, sau sa le rectific pe alea vechi, dar sa fac alte bucse la culbutori... oricum, vreau sa pun alte chiulase ca sa ii cresc compresia si atunci o sa fac tot acolo
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, sa ma uit in cutie, poate mai am rampe vechi si culbutori... Ce bucse ar merge acolo? Sa vedem la diametru, cred ca-s la fel ca alea de bolt. Dar cred ca merg si din bronz ordinar, nu? Aici s-ar putea face o smecherie, trebuie studiat, sa maresti nitel raportul culbutorului mutind axul din bucsa. La chiulase merge si urmatoarea treaba: se poate avansa nitel in gaura in care sta camasa, oricum la o chiulasa refolosita ar trebui facut asa ceva pentru etansare buna... Dar nu stiu ce masinarie-i aia, un fel de freza, trebuie prinsa chiulasa cu planul ala perfect orizontal si centrata scula pe gaura, etc. Acelasi lucru se face cind vrei sa maresti diametrul gaurii aleia sau al gaurii din bloc unde intra camasa cind pui set mai mare sau ca sa refaci planeitatea fetelor unde se reazema camasa. Ai vazut facind asa ceva?
_______________________________________
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ha, m-am uitat ca vitelu la Pauter si Remmele. Nu stiu pentru cine fac aia piese, da' nu-s tocmai ieftine, nasol e ca-s misto. Dar am luat o idee d-acolo, la culbutori n-ar merge bagati rulmenti cu ace? Nu stiu daca au destula carne pentru asta, trebuie verificat. Poate si axul trebuie sa fie din otel mai special ca sa nu-l haleasca acele? Iarasi-o idee buna ar fi suruburile de reglaj la culbutori cu articulatie, ca la 911, au si la BAS da-s cam scumpe si nu-nteleg daca merg numai pe culbutori de 1700 sau si p-astia cu surub mai mare, tre sa ma uit ce diametre sint la suruburi. Aici ar fi avut raby un set de distributie care contine totul nou, de la ax cu came la arcuri, la vreo 500$. Dar ala-i departe... Mda, de fapt n-ar fi rele niste surube d-astea, sint unele cica facute in usa la 34E... M-am uitat mai bine, la 1700 sint surube de 8 si la ceilalti de 10. Iar culbutorii de tip 4 se pare ca au de fapt 1:1,3 raportul, asa ca supapele se vor deschide: admisia 10,14 mm si evacuarea 9,62 mm. Ura!
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la mine la axa deschiderea e la fel la admisie si evacuare, la aia de la bas sint diferite camele de admisie de cele de evacuare?
ba da ar merge.. si ar merge rulmentii cu ace d'aia de pe arbore de la priza de putere sau de pe surubul care tine volant
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, la bas sint diferite, nu stiu de ce, adica stiu, probabil mai beau si ei o berica si nu le ies alea la fel. Rulmentul ala de la priza e mic, are 18 mm exterior (parca) si 15 interior. Axul nostru are cel putin 20 diametru, probabil ca rulmentul ar avea exteriorul de 23-24, trebuie unul cu cele mai subtiri ace posibil. Dar vedem daca incape fara sa slabesti prea mult culbutorul...
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e de la berica, trebuie sa faci rost si de specifiactiile axei, adica sa vezi daca nu cumva exista niste dimensiuni optime pentru supape sau pentru culbutori, ar trebui sa mai bag o data datele care le-ai dat tu cu chiulasele 41x34, dar ar trebui sa vezi daca sint, sau nu, pentru tachet hidraulic adica daca fabricantul spacifica ceva, ... la axa mea se specifica clar tachet hidraulic ...
la asta a mea este avansata admisia 31 grade, fata de aia de la bas 28 grade, iar la evacuare a mea se termina la 25 de grade dupa pmi iar asta de la bas dupa 28 de grade, deci asta de la cip are un "timing presetat" fata de cea de la bas, cea de la bas este simetrica, asta de la cip este asimetrica, cea de la bas are centrul lobilor la 108,5 grade, iar cea de la cip are 104 admisia si 110 evacuarea, deci imi compenseaza inconvenientul de a avea supapele stock, inseamna ca si cea de la bas compenseaza lucrul ala prin micsorarea cursei supapei de admisie, cum spuneam mai sus pe undeva, se leaga si de viteza pistonului(care nu e constanta) si momentul in care e deschisa supapa de admisie si debitul este maxim si de aici iara la raportul biela cursa si iar diametrul pistonului si cursa etc... e mult de vorbit despre distributie
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
". .. . lasa-l asa, farmecul busului e ca merge la viteza la care poti admira natura si peisajele si sa ti se intipareasca in minte
la astea pe jazzolina cutie de viteze este etajata altfel, si stilul de conducere trebuie sa fie altfel, motorul asta trebuie sa il tii intre 2500 si 4000 de ture, acolo merge el bine si acolo are cuplu, deci trebuie sa alegi treapta de viteza corespunzatoare
uite aici cum se urca trecatoarea st. bernardino ....asculta motorul"
Il ascult, ma uit si la imagini si parca ma vad pe mine pe DN1a. E inconfundabila acea strofocare din momentul iesirii din acul de par, a doua si da-i sangele pe nas pana se sufoca, 40 la ora in rampe si mana pe geam "bitte pass", 2-3, 3-2, mestecam in benzina, hai-hai ca poate nu se incinge motoru', etc. Mai punem si momentul supraincalzirii (n-am sonda de temperatura dar o banuiesc), cand deja daca calc un pic mai mult pe acceleratie simt masina de parca i-ash fi dat una-n plex si nu mai poa' sa respire. Mai pun si-o rampa de 15 grade si vreo 20 de km la care si-a scuipat uleiu din chiulase pe incalzitoare si aveam cabina numai fum. S-a racit, n-a mai scuipat nimic pana azi. Momente memorabile: dealu negru, feleac, deneunua, coasta bulgariei, rampa de la ruse, apuseni (turda-oradea prin campeni-beius) and the beat goes on'n'on'n'on....
Bogdan, nu incerc sa scot un dizel. Daca voiam asta ma gandeam repede la un dizel de T3 si gata. Ideea e sa obtin cuplul de care am nevoie in urcare, sa merg la 3000 la deal si sa nu simt ca tre sa-i dau inferioara ca moare, sa am 130 pe autostrada si rezerva de putere, asta vreau sa scot. Am de tarat aproape doua tone si am nevoie de motor. Incerc sa scot un cuplu bun in ture mici dar nu renunt la fuga. Moderat, ce-i drept, dar ma supara rau sa merg pe autostrada cu 100 si sa ma fluture tirurile. Daca poti, work your magic si mai ajuta-ma cu o simulare-doua din jucaria aia faina sa vad cum sa fac sa obtin ce-mi trebe, daca ai vreo idee de reteta pune aci, ne mai gandim, mai studiem poate-poate reusesc sa scot o varianta fezabila pentru ladoiu' meu.
A, mai pune si asta: viteza maxima la mine depinde mult de conditiile meteo. Pe scurt, daca e vant ar fi bine sa fie din spate. Atacul frontal sau lateral (depinde de unghi) ma linisteste rapid.
Sa mai zic?
Modificat de bubnoff (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sebastian ...o sa iti aduc programelul si o sa te joci singurel, dar ... dar, ar fi bine sa te multumesti cu ce ai, e totusi o duba, la broasca e altceva... eu in locul tau as cauta altfel de performante: fiabilitate si consum civilizat, .... cuplu mai mare de 15daNm nu cred ca ai sa scoti sub 3500 ture/min, viteza mai mare de 110 nu cred ca ai sa prinzi la cum e construita cutia asta si ti-ai raspuns singur la aproape doua tone de tirit ..(2000kg/70cp)..rezulta 0,035cp/kg ... puterea raporata e tipica dubelor, nu poti face "sport" cu ea .... atita poate .... dupa ce termin eu duba vin cu ea la voi si facem o comparatie intre a mea si a ta, daca iti convin modificarile mele iei modelul...
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
46.7KB
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. uite aici .. ceva ce voi face la urmatoarele chiulase
32.3KB
pus acum 15 ani
bubnoff
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
Om vedea ce iese...daca poa sa iasa...inca nu stiu. Sarumana de programel. O sa vedem impreuna daca exista o varianta pentru asta sau nu. Poate nu la 2000 de ture sa obtin 20daNm, poate undeva la 3500, cum spui si tu, habar n-am. O sa incerc cu programelul toate variantele pe care mi le ofera piata (nu pot inventa un ax cu came, chiar daca programul spune ca aia e cea mai).
Cat despre consum...n-am plans pana acum deci nu cred ca o sa plang nici de-aici incolo. Mai ales ca, daca face ce trebe, sunt bucuros sa-i dau sa pape bun.
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, treaba cu prelucrarea galeriei n-am facut-o pina acum. Bine, nu stiu cum, cind am avut piesele n-am reusit sa ma uit 1 an la ele cit de mari sint gaurile alea, le-am montat si da-i . Aci e nasol la evacuare, mare lucru nu prea poti sa faci, din cauza tevii... Atentie, au aparut si la noi produsele Dremel, la Bricostore. Preturile iti dau fiori reci pe sina spinarii, dar poti pune freze bune la un motoras de 50 de lei.
_______________________________________
pus acum 15 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Seamana ca 2 picaturi de benzina cu drumul catre manastirea Aghios Panteleimon din insula Thassos. Caut poze..... Am fost in masina cu o grasanca fricoasa, amica de-a nevesti-mii.... chitzaia din 10 in 10 metri....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e neaparat nevoie de freze de bani multi, poti si cu bormasina, scula "ascietoare" e totul ... la magazinele de arme aveau niste perii de sirma mai groase pentru armele cu alice, alea sint tocmai bune pentru lustruit galeriile de admisie si evacuare..o sa merg sa imi iau unele noi .. eu am avut citeva de la cineva
la evacuare nu trebuie largit, trebuie prelucrate doar racordarile si "indulcite" un pic unghurile
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, de finisat sint bune periutele sau chiar schlaif din smirghel, au astia de la dremel, dar de scobit mai mult acolo ar fi bune niste freze metalice, cred. Io asa stiu, ce-i intre carburator si supapa nu trebuie lustruit foarte bine, turbulentele ajuta, dar nici sa lasi muci de-aia de la turnare. La evacuare ar fi fost bine sa fi si largit, c-am pus supapa mai mare , dar cred ca motorul care avea 41X34 n-avea alta evacuare, asa ca ramine la fel. Da' admisia clar trebuie largita, astia la atelier mi se pare c-au largit oricum partea dinspre scaun ca sa nu aiba treapta, asa ca trebuie largit si catre galerie, eliminate racordarile si rotunjita curba interioara, ce mai - ca-n desen, in functie de diametru merge largita si gaura din chiulasa, ba chiar si galeria, ca are de unde.
_______________________________________
pus acum 15 ani
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am eu dremel. Nu il dau cu imprumut ca prea de multe ori m-am ars cu imprumuturile astea, in schimb vin cu el oricand, iti faci treaba cu el, si il iau inapoi. Singura conditie e sa asist la operatie, sa mai invat si eu cate ceva, ca un adevarat ucenic
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Facem; oricum, nu era o problema motorasul, ala se gaseste ieftin chiar daca-i facut de firma (edited by MishuL: corect in chineza: Moo Chin Chai) "Muci-n-ceai", e foarte bun, treaba-i sa ai frezele bune la sculptat p-acolo, pe care n-aveai de unde sa le iei, pina de curind. Sau nu stiam io de unde...
_______________________________________
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Iete cum erau centrate bielele intr-un motor mai amarit de la porsche, bucsele de bolt erau mai late, da' nu stiu cit dureaza solutia asta (cit de repede apare uzura intre bucsa si umerii pistonului), o cursa sau macar vreo citiva ani:
Asa, BAS:
50.3KB
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
n-ai o poza si din partea unde se aseaza cilindrii? .. as vrea sa vad daca are scuipatori de ulei, pentru ca nu cred ca la jocul pe care il are biela pe maneton, mai poate sa scuipe ulei spre capul pistonului
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cautam; pozele cu de-astea sint putintele. Nu s-ar putea instala scuipatoare pe biela cumva, sa ia ulei din cuzinet? La bielele de ford v6, cel putin, era asa ceva, un mic bosaj cu gaura orientata spre bolt, dar nu-mi amintesc diametrul... Asta-i de ascultat: Poze frumoase aci:
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si la oltcit e la fel, adica cu canal de ulei prin biela .... aici nu e cazul ... e mult mai simplu cu diuze infiletate in bloc, precum poza de mai demult
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, parca mi-ar fi teama sa gauresc rampa... Pin'la urma ce diametru merge la duza?
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta as vrea si eu sa aflu.. si nu am un motor diesel la dispozitie ca sa vad sau sa masor .. la motorul de 1.6 VW are scuipatori ... nici o data nu m-am gindit sa masor
pus acum 15 ani
roshkatu
Broscar pasionat
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
ceva de ajutor :
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, e prezentarea de la kitul de distributie al lui raby. Misto, e vreo 500$ kitul, as fi vrut si eu unul de-ala, probabil cu transport, vama si tva ajunge sa coste peste 1000 (nu stiu daca-l convingi p-ala sa puna pachetul la posta, nu prin curier). In plus, platesti un ax cu came despre care nu stii nimic, poate ca te intereseaza, zic si io, ca pe urma sa astepti sa te sune raby ca sa te-ntrebe ce mai ai prin motor, la ce pui motorul, si-n felul asta sa-si dea el seama ce ax cu came iti trebuie. Misto, nu zic, da' parca mi se pare ca-i un fel de interviu cind vrei sa infiezi un catel din Suedia...
_______________________________________
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dac-ar fi sa reluam povestea, am instalat si eu programelu-ala si i-am virit valorile cit mai corect am putut (inclusiv debitul carburatoarelor si fisierul cu debitele chiulasei la diverse deschideri ale supapelor), deci cea mai realista apreciere ar fi: 112CP la 6000 rpm si 157 Nm la 4500 rpm. Din pacate, nu stiu ce-ar trebui facut ca sa se mai apropie turatiile de cuplu si putere maxime. Nu stiu dac-o sa se vada in poza:
52.8KB
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De fatpt, pusesem supape prea mari: ar fi 104 CP la 5500 si 151.7 Nm la 4000.
64.5KB
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dar, motorasul de care am vorbit, ce arbore ziceai ca are? deci daca spui ca e mai mic, inseamna ca si axa cu came este mai scurta.. sa ma uit daca este si axa, inca nu m-am uitat de toate piesele ... am impresia ca este si o pompa de benzina
ia zi, ai numai blocul sau mai ai ceva pe linga el?
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Blocu, chiulasele, dinam, 11 pistoane disparate, la diverse cote, 4 camasi, cam asta. A, vreo 2-3 pistoane sint de motor de 34CP, cum ai si tu, insa stunjite cu bestialitate la capatina ca sa mearga acolo. Vezi ce poti gasi p-acolo, pompa de benzina ar fi o treaba... Axul cu came are palierele mai mici c-un mm decit astea normale (deci 24 mm), arborele are fusurile de 50mm (ala mic tot de 40), fulia n-are "coastele" alea radiale, pistoanele au 77mm si 28 mm intre partea de sus a boltului si capatina, cam asta. P.S.: Nu-i absolut nici o graba , e ceva de mesterit la gura sobii, cind ninge afara, daca mai ninge vreodata...
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dar parca eu stiam ca era alta cilindree si pistoanele erau de 75, sau motorul asta e mai nou
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, ala e motorul de 25 de cai, cu alezaj de 75, de 1100. Asta de care zic io e de "ovali", motorul de 30 CP, cu alezaj de 77, intre ala de 25 CP si asta de 34 CP cum ai tu. In rest, cred ca-i ca ala de 25 CP, biele pe maneton de 50 si bolt de 20, blocu-i cam la fel... Ete, am gasit ceva interesant in legatura cu motoarele astea "36 hp":
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hai ca ma uit la mine sa vad ce piese am si le fac poze .. si ale tale sint ... foarte misto motorul
pus acum 15 ani
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
jan a scris:
Ete, am gasit ceva interesant in legatura cu motoarele astea "36 hp":
cum se pot descarca pozele alea la rezolutia lor maxima ? Ca asa nu se poate citi nimic
Da! Merge! Intri pe poza si alegi "download" din micul meniu din dreapta sus (imediat deasupra ei). Daca le salvezi cu clic dreapta, sint la rezolutia aia de cacao.
_______________________________________
pus acum 15 ani
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
hmmm... multumesc, eu incercam butonul ala de download din pagina principala, aia cu toate pozele si nu mergea
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
2 chiulase, cu rampi cu tot , 8 tacheti, 7 pantalonasi, un capac si o pompa ...ok?
58.5KB
pus acum 15 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ochei . Sau-das ist gut, par sa fie alea care trebuie.
_______________________________________
pus acum 15 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
baga si tu o poza la ce ai facut ....
pus acum 15 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Inainte sa plec la Francia (cu busul... Eurolines ) m-am apucat de-am dat jos motorul ca sa schimb chiulasele D.A. cu unele S.A. OROARE ce-am gasit acolo! Dupa cum am mai povestit, mi se tot lua jocul la supapepe de evacuare, mai mult la cil 3-4 decat la 1-2 unde chiulasa era fisurata. Deeeci: dupa un an de la montare, o chiulasa decenta a ajuns sa i se infunde supapele in scaune pe o adancime de cca 5 mm, iar unul din talere e fisurat! Imi vine sa ma pup singur in oglinda ca am umblat. Avand cele 2 feluri de chiulase una langa alta, am stat oleaca de le-am studiat: cele cu DA sunt mai subtiri decat cele SA- si logic, au mai dat un ditai gautoiul in plus. Pana acum, eu nu am vazut nicio chiulasa SA facuta zob cum se fac alea DA. Nu mai trec never pe DA. Oricum, ca idee, ca sa pui chiulase cu simpla tre' sa scoti prezoanele 2 si 3 de pe randurile de sus si sa pui altele identice cu 1 si 4, adica toate tre' sa aiba aceeasi lungime. Eu n-am stiut si a trebuit sa ma duc acasa sa caut... Alta chestie: am avut surpriza ca pe galeria de simpla sa nu mearga carburiciul 34 pict 3 asa ca am pus un 30 pict 3 (sau 2?) si pare oleaca mai lenesha.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 15 ani
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai daca tot meri in Frankreich, cauta flansa de adaptare ptr. 34pict pe SA
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aaaaia pot sa fac si singurel....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 15 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
care este pozitia corecta pentru segmenti, la montarea cilindrului? am gasit mai multe variante, dar care este cea corecta?
pus acum 14 ani
silviustan
rocher in mizerie
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115
ca la sagetile de la sigla mertzedes
_______________________________________ praise the lowerd
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, vw-ul zice ca la 120 de grade, primul si ultimul in "sus". Io le-am tot pus la 180 si pare ok. Daca segmentul de ungere e de-ala din trei cu expandor, se pune primul cu gaurica la 120 de grade fata de segmentul de foc, ultimul aliniat cu segmentul de foc si gaurica expandorului la ora 12, intre ele. Parc-asa era.
_______________________________________
pus acum 14 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
ok. in sursele pe care le-am gasit eu, segmentul de foc si cel de ungere trebuiau sa fie la 180 de grade, in plan orizontal (unul cu fanta spre volant, celalalt invers), si de cel din mijloc nu zicea nimic (am presupus ca trebuie orientat cu fanta in jos). Jan te rog dezvolta despre segmentul de ungere din 3 bucati. care este primul si care e ultimul (dinspre arbore spre chiulasa, ca sa avem o orientare a pistonului).
pus acum 14 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu ii pun decalatzi la 120 de grade cu fanta aluia raclor in sus. Oricum sunt aproape sigur ca se mai shi rotesc ei de capul lor...
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Se rotesc, am pus unii (vechi) care s-au aliniat (la doi cilindri), nu stiu cum dracu.
Pai primul, adica de la capul pistonului in "jos". Asta cu expandorul ar fi trebuit sa fie descrisa in cutia cu segmenti, la ai mei parc-asa a fost si erau un fel de no-name "made in germany".
_______________________________________
pus acum 14 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
eu nu am cutie cu segmenti, ca am luat set de cilindri/pistoane/segmenti cu totul
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
A, o chestie utila: fa cu pasta corectoare sau putina vopsea niste semne la capetele viermelui expandor. Asa e usor de vazut unde se afle imbinarea, pina le bagi in cilindru alea vor sa se miste. Inca o treaba, e mult mai usor sa pui pistoanele pe cilindri si pe urma pistonul pe biela. La tip 4 se poate, in mod sigur si la tip 1, dar nu mai stiu dac-am facut...
_______________________________________
pus acum 14 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
DA! Sa vari cilindrul pe pizdonul montat, shi cu prezoanele prin preajma, itzi vine'a'tzi da cu tesla! Astea la segmentzii cu expandor, la aia clasici sau cu arculetz elicoidal merge mai ushor.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cit despre pusul segmentilor, am invatat si eu de la altii mai cu experienta decit mine si de ceva timp incoace aplic cu succes urmatoarea schema de pus segmentii 1. segmentul de foc - diametral opus bujiei si decalat stanga dreapta cu cel mult 25 grade pentru ca fanta sa nu fie exact pe axa de culisare a pistonului, deoarece acolo se exercita presiunea mecanica cea mai mare; 2. segmentul de compresie - in partea opusa segmentului de foc si fanta decalata cu cel mult 25 de grade fata de axa de culisare a pistonului; 3. segmentul de ungere: - daca este de tip segment monobloc si cu expandor tip arc in interior - cu fanta la circa 180 de grade fata de perpendiculara pe linia ce uneste fantele celorlalti doi segmenti - daca este de tip expandor si inele axiale, atunci fanta inelului de sus - opus segmentului de foc si fanta inelului de jos opus segmentului de compresie, imbinarea expandorului intre fantele celor doua inele.
chestia cu 120 de grade, este o explicatie simplista data de carti, fara sa dea si o argumentare mecanica, cum ar fi pozitionarea segmentului de foc, care se pune opus bujiei, deoarece in acea parte presiunea generata de explozia combustibilului e mai mica.
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, nu se pune spre bujie gaura de la segmentu de foc, da' asa arata, parca, aia de la vw prin cartile astea de reparatie. Sa aiba ceva legatura cu faptul ca-i cilindrul orizontal?
_______________________________________
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si o poza din carte ... nu neaparat pentru motorul de broasca - cartea este pentru un motor in linie iar fata motorului este spre distriburie, adica la broasca spre pulie ...
28.7KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Atunci se presupune ca bujia-i in stinga, ca la dacie? Ce se-ntimpla, de fapt, daca fanta e spre bujie? Mai mult "blow-by"? N-ar trebui... Se "lipesc" capetele segmentului?
_______________________________________
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in poza nu e pentru motorul de dacie este pentru motorul de cielo si daca te uiti bine segmentul 4 adica de "compresie superior" este invers fata de bujie... bujiile fiind pe stinga motorului.. in general cind fanta este spre bujie, atunci unda de soc face ca, capetele segmentului sa vibreze si de acolo celelalte efecte, daca fanta este opusa bujiei, unda de soc aproape se "stinge"
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
eu sunt curios, cam cat timp raman segmentii aliniati asa cum sunt pusi la inceput.. nu se rotesc deloc lor in timpul functionarii motorului?
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
pus acum 14 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Daca cilindrul e proaspat alezat iar segmentzii noi, shansele sunt mari sa ramana cum i-ai pus; daca sunt vechi, aproape sigur se vor roti sa ajunga "oval in oval" cum e uzura....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 14 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am fost cuprins de spiritul artistic si am creat o capodopera. pe care va rog sa o mazgaliti, astfel incat sa ramana pe vecie o schita a asezarii segmentilor. Poate sunt eu obosit sau nu am viziune, cert e ca vreau sa fiu absolut sigur de ce fac, si vreau sa vad opiniile voastre pe desen. Se dau: numerele segmentilor, dinspre arbore spre chiulasa, de la 1 la 5 (cei 3 de jos sunt pentru cazul in care segmentul de ungere e format din 3 bucati), si orientarea pistonului, asa cum il vad eu "de sus", dinspre chiulasa. Eu ma gandesc ca segmentul de foc (nr. 5 ) ar trebui sa fie orientat in jos, opus fata de bujie (a mai fost o discutie pe aici - sau pe samba, nu mai stiu - despre asta), si apoi ceilalti in stea. dar mai bine va las sa mazgaliti opera mea de arta, ca e mai usor de explicat prin desen decat prin vorbe (eu cel putin asa inteleg cel mai usor). Mama cat am scris fara sa spun mai nimic.
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu pune nici o fanta pe directia boltului si nici pe mijlocul pistonului .. sint cele mai defavorabile situatii ...chiar daca se accepta uneori ca fanta de la segmentul de ungere sa se puna pe bolt ..poate ca imbinarea expandorului nu s-ar supara daca ar veni pe bolt ... deci 1,3,5 eu le-as pune astfel: 1 mai spre 4 , 3 spre 5 si 5 spre 4 (in sferturile de cerc)
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am notat, multumesc Bogdan. Alte pareri?
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cu placere ... uite si parerea fabricii si imediat pun si explicatiile fabricii ... doua rinduri pe care le trecem cu vederea
34.8KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de fapt nu este o explicatie ...mai degraba un sfat ... de unde se desprinde concluzia ca fanta segmentului de foc ajunge tot undeva inspre bujie ... presupun ca s-au gindit ca fiind motor boxer, pistoanele sint mai "inundate" de ulei si mai ales cind motorul este oprit si masina mai intr-o rina, atunci exista posibilitatea ca uleiul sa traca prin fanta .. total adevarat, dar tot adevarat este ca shantzul segmentului de ungere este gaurit pentru a trece uleiul si segmentul de ungere are taieturi, deci degeaba e cu fanta in sus ... eu am constatat ca seturile cu segmenti cu expandor prins intre doua inele sint mai durabili decit setul cu segment de ungere mono
40.7KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da; daca, insa, cilindrul nu-i alezat si are ovalitate, aia de ungere stantati din otel cu expandor n-o sa se aseze niciodata. Aia monobloc sint de fonta...
_______________________________________
pus acum 14 ani
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
la mine e tot nou.
pus acum 14 ani
prepeleac
Broscar nou
Din: resita
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 32
de ce nu e bine sa sa puna la 180 de grade vertical sau orizontal la broasca?
pus acum 14 ani
misu ploiesteanu
Broscar pasionat
Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
in instructiunile setului de segmenti(goetze cu expandor )scrie ca pentru alezaj inte 70 si 80mm uzura maxim admisa este de 0,25mm si ciudat uzura minima sa nu fie sub 0,1mm, oare de ce?setul meu (second germanica SK pistoane bombate de 1302)are uzuri cilindru-piston intre cil 1-0,12mm, cil 2-0,10, cil3-0,16, cil4-0,12 ovalitate este sub o sutime, sa incerc sa re inperechez cilindrii cu pistoanele ca sa am uzuri cit mai egale(ma gindesc la cil3). cilindrii sunt cu punct roz deci 77,00-77,01 si ajung cu uzura la 77,025-77,04 . pistoanele au uzura mai mare desi pe fusta lor inca se vad urmele de prelucrare circulara (teoretic 76,96) practic intre 76,88- cil3 si 76,93-cil4. pistoanele sunt masurate la punctul cel mai de jos al fustei perpendicular pe boltul bielei, trebuie masurat la un punct mai sus? ca atunci jocurile sunt mult mai mici)si o ultioma intrebare este necesara honuirea??? astept sfaturi... a inca ceva canalele pt segmenti sunt ok numai la doua din ele jocul primului segment este de 0,1 la restul nu intra decit aia de 0,05 (asta cu segmentii vechi care au deschidere de 0,5mm la capete) voi reveni cu date despre bloc care e de groaza
Modificat de misu ploiesteanu (acum 14 ani)
pus acum 14 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834