MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Ashaaaaaa. Se da una bucata duba. Prima chestie- scoatem borna de la acumulator. Pe urma, filtrul de aer. Dupa asta, putem scoate bateria. Scoatem tabla de deasupra tobei (eu nu o aveam montata). Demontam prinderea cablului de acceleratzie la carburator si cablurile electrice care vin la generator, bobina de inductzie, sonda de presiune etc.
Punem cricul sub bila de remorcare si saltam deodata tot fundul mashinii. Ne bagam dedesubt si desfacem cele 2 piulitze care prind motorul de cutie la partea inferioara. Desfacem si surubul de prindere de sus-stanga (atentzie, sunt si alte suruburi pe acolo, tre' desfacut ala care in poza e oleaca mai ruginit). Admiram depunerile si coroziunea provocata pe suruburile cutiei de cu-ce-pzdms-or-da-ashtia-pe-strada-ca-sare-nu-e-ca-am-pus-pe-limba-da'oricum-corodeaza-ca-dracu', desfacem si conducta de benzina si o dopuim cu un surub de 6, iesim de sub masina, demontam suruburile de prindere a grinzii suport (broastele nu au) de tampoanele lor.
Desfacem capacelul de tabla dintre eshapamentul cilindrului 1 si bloc, desfacem piulitza de 8 care prinde suportul termostatului de bloc si il deshurubam din tija sa (am uitat sa fac poza)
Lasam masina jos, asezam sub motor ceva amortizor ca sa nu faca poc pe beton (lemne, placaj, polistiren, un DVD , in fine orice), punem cricul sub toba si saltam fff putzin, doar cat sa sustzina motorul.
Desfacem si piulitza de prindere a motorului de sus-dreapta in spatele carcasei turbinei (cam greutz pt incepatori, e gaura stramta ) si scoatem ushurel cricul. Motorul ramane acolo dar nu mai e prins in nimic.
Ne asiguram ca DVD-ul e la locul sau, apucam de mitraliere sau de grinda suport (in cazul busurilor), ne asiguram ca mainile NU sunt SUB fiarele de care apucam, hatzanam si motorul cade ca o poama coapta.
Punem cricul, da-i cu cricul, pune capra, iar cric, iar capra, pana mashina sta ca un cutzu care face pishu si avem loc sa tragem motorul afara. Grija la ce punem sub cric, duba e grea, cele mai bune sunt bucatzile de grinda de lemn- daca le ai... Ne apucam de scos eshapamentul. De multe ori, piulitzele sunt atat de corodate incat cheia nu mai prinde pe ele. Daca avem pozitzie, le taiem cu flex, dalta etc. Daca nu... eu a trebuit sa scot o chiulasa cu toba agatzata de ea. Pt asta a trebuit sa scot mai devreme decat intentzionam fulia cu un extractor adecvat, (intai am scos cureaua desfacand piulitza de la fulia generatorului cu cheia de bujii- al dreacu' neamtzu' asta, ce l-a dus capu'!) apoi tabla din spatele ei, pt ca nu dadea voie ansamblului chiulasa-toba sa iasa. Scoatem acum si grinda-suport (la broashte nu-i, cum am zis).
Scoatem carburiciul, delcoul, pompa de benzina, carcasa radiatorului de ulei, slabim si dam inspre carcasa colierul de prindere a generatorului pe suport, slabim 2 suruburi de 6 care prind carcasa de tablele de deasupra cilindrilor si tragem in sus carcasa cu generatorul. Scoatem galeria de admisie desfacand piulitzele de 8 care le prind de chiulase si slabind surubelele manshoanelor de cauciuc (asta la dubla admisie). Unele modele de galerie se prind si de bloc, la mijloc- la mine nu era cazul. Scoatem piciorul generatorului, eventual radiatorul de ulei- avem grija sa nu pierdem garniturile si, recomandabil, astupam cu shuvitze de carpa gaurile din bloc. Scoatem capacele culbutorilor, desfacem rampele culbutorilor, scoatem tijele impingatoare, desfacem cu o cheie tubulara de 15 piulitzele chiulaselor (8 la fiecare), recuperam pantalonashii si garniturile lor.
Demontam placa de presiune si discul si montam divaisul de tzinut volantul fix, asta dupa ce scoatem prezoanele de la partea de jos a blocului, sub volant, pt ca am fost bou si am uitat sa fac degajari in palca divaisului pt ele Divaisul se prinde in 2 gauri ale volantului.
Cu o cheie tubulara de 36 cu coada cotita si un tzevoi de un metru jumate ca mangialac, demontarea suruboiului de prindere a volantului este pis of cheic. Si gataaaa, luam o pauza, ca la serviciu nu e carciuma, sa stam acolo pana noaptea, chiar si duminica! Tu bi continiud maine, pe zi, pe timpu' lor Leka nosht, detza!
Am gasit sursa gafaitului: bujiile 1-2 slabite- nu'sh'cum naiba, sunt 110% sigur ca eu le stransesem. Oricum, se cerea demontarea asta, cand mi-a explodat motorul am pus 2 pistoane scobite si 2 plate, ca atunci nu aveam. Acum o sa schimb.
In continuare am masurat pistoanele si cilindrii.Cotele nominale ar fi 85,50 la cilindru si 85,46 la piston, cu 3 clase de imperechere la fabrica (85,49-50-51, neimportant acum, chestie de o sutime). Jocul nominal este deci de 4 sutimi, iar jocul admis 18 sau 20 de sutimi, nu mai shtiu acum exact, tre' sa ma uit acasa in Without Guesswork.Am masurat pistoanele cu micrometrul, am scris pe ele cu carioca.Pe urma, am pus 85,50 in micrometru, am pus palpatorul corespunzator (marcat 80-90 mm) la dispozitivul comparator, am adus cadranul la 0 si am masurat cilindrii. Sutimile aratate de ac sunt sutimi peste 85,50, la care am pus 0-ul. Pe urma am comparat fiecare piston cu cilindrul lui. In poza, vedem o diferentza de 20 sutimi, deci tre' facut ceva. Ce? Pai... dupa punga, disponibil de piese si apucaturi. Unii ar zice: set nou. Eu zic: alezat cilindrii la cota 1 si pistoane noi la cota 1- dar nu am , asa ca ramane planul B- cautam in troace si gasim alt set. Stiu ca am. De asemenea, am bagat segmentzii in cilindri sa vad fanta (tre' sa aiba cam 3 zecimi daca imi aduc bine aminte). Dupa cum vedem, e mult peste, deci altzi segmentzi. Mentzionez ca, asa cum vedetzi piesele, la limita maxim admisa de uzura, consumul de ulei era de maxim 750 grame la mie. In continuare am golit uleiul. Nu am facut asta cand era motorul pe mashina pt ca ar fi trebuit sa pun capacul la loc, plus ca ma tavaleam pe urma pe sub masina prin mizerie. nasol este ca, fiind frig, uleiul e un soi de magiun negru care curge greu Pe urma m-am apucat de scos suruburile care tzin semicarterele. Sunt 6 piulitze cu hexagon de 17 (M12 parca) si, daca am numarat bine, 15 suruburi/piulitze etc de M8. Atentzie la cele indicate cu degetele, de multe ori sunt ascunse in mizerie si sunt uitate.Dupa desfacerea tuturor acestor suruburi si a piulitzelor de la capacul pompei de ulei, batem ushor prin intermediul unui lemn tare sau fier + carpa (cum am facut eu). Crapam intai cateva zecimi de mm si scoatem pompa de ulei folosind 2 surubelnitze. Incercarea de a o scoate inainte de a crapa oleaca blocul duce la ruperea marginilor pt ca ea sta acolo presata. Pe urma, putem crapa de tot si scoatem maruntaiele. Spalam totul, intram la caldura.Indoor, verificam intai cu ajutorul calei de 50 mm atat micrometrul de 50-75 mm si sublerul, pe urma trecem la masuratori. Concluzia ar fi ca arborele ar fi bun, la cota 2, dar palierul de mijloc s-a uzat la 54,40 deci se cere rectificat. Putem rectifica toate palierele sau, mai meshteshugareshte, daca intamplator dispunem de un cuzinet bun de cota 3, rectificam doar fusul de mijloc. La mine nu e cazul pt ca am 2 arbori la cota 0, o sa pun unul din ele.Dupa ce o sa spal blocul, il masor si pe el. Oricum, la ochi, palierele sunt bune.
Grijaniaaaaaa! Am masurat azi alezajele pt cuzii de palier. Ala de la cuzinetul cu guler are 65,05 in conditziile in care cota nominala e 65,00-65,02 cu limita de uzura 65,03. Valoarea masurata e corecta, pe mijlocul alezajului in dreptul canalului de ungere din cuzinet am 65,00. Celelalte paliere sunt OK. Am masurat de curiozitate un fir de par- are 5 sutimi. Nici nu stiu ce sa fac... o sa studiez posibilitatea de a aleza palierele la uzina, daca nu pot, las asha si oi face mai incolo, ca nu pot s-o mai lungesc, in max 2 sapt masina tre' sa fie gata, sa fac si ITP, deci musai tre' sa pun la loc motorul ei. Mai ales ca nu stiu daca gasesc imediat cuzinetzi la cota 1 pe exterior. Nici nu am ce sa bag sub cuzinet, tablitza ceva, ar trebui tablitza de 20-25 microni, aia deja nu mai e tabla, e membrana celulara
Cred ca o sa incerc una din urmatoarele inginerii: 1. o umbra de rashina bicomponenta inainte de a pune cuzinetul, care la intarire sa formeze o pelicula care sa preia jocul 2. o randalinare f fina a cuzinetului pe exterior, care sa-i mareasca diametrul cu o infinitezime
Poate ca totushi sunt eu obsedat- cred ca majoritatea rebuilduitorilor ar da cu degetul pe paliere si ar zice "Merrr-geeeee!"
Tocmai am descoperit ca am 4 pistoane Ok de cota 1 (85,96) asa ca ma apuc frumusel sa aleg 4 cilindri uzati de cota 0, dau luni la facut placi-suport pt prins pe masina de alezat si pe cea de honuit si basta. Bine, pistoanele au o mica uzura, in loc de 85,96 sunt cam la 85,91 dar nu-i bai, in loc sa fac cilindrii la 86.00 o sa-i fac la 85,95-96 si am incheiat discutzia.
Avand oarece dubii asupra shublerului electronic, am masurat latimea palierului de la volant cu micrometrul. 22,00 mm. Deci las blocul in pase, o sa dau cu marcaz sub cuzinet ca sa preiau 2-3 sutimi, si gata. Am gasit si cuzineti, tot ce vrei si ce nu vrei, KS, la 160 palierele si 50 biela, inclusiv cuz majorati la exterior cu cate 1 mm la diametru si latime (acolo, de fapt, minoratzi ) si cote diverse la interior. Azi-maine ma decid asupra arborelui ce urmeaza a-l folosi si poimaine ii cumpar (maine nu e nea ala acolo). Am gasit azi in uzina placutze metalice 150/150/10...12 mm. Am luat doua, le-am dat deja la strungar sa le gaureasca.
Gata placutzele. Tre' sa le dau eu gaurile pt prezoane. In ceea ce priveste alegerea cilindrilor pt alezare, iar am l'embarras du choix. Gata extractorul! Am pornit de la 2 amortizoare de DAC 112 UDM, o bucata de cardan de aceeasi provenientza pt tubul exterior, o bucata de ax de motor MCT 3,5 pt shaiba port-piulitza, o bucata de brida de prindere a puntzii pe jugul de suspensie la Rocar de Simon, deztzepenita in cuptor la forja dar la care am renuntzat in favoarea altui surub cu piulitza, provenientza neclara ca amplasament dar de tramvai oricum. A rezultat extractoriciul meu. La al doilea arbore nici nu am mai pus tzeava exterioara, nu are tendintza sa se desfaca, de acum nici n-o s-o mai folosesc pt ca intra si f la fix si trebuie batuta 9nu am strunjit cardanul la interior si nici amortizorul la exterior, am zis ca merge si'asa- dar intra prea fest). Am scos deja pinioanele la 2 arbori. Merge ca uns, din pacate am descoperit ca un pinion fusese scos la baros si dantura refacuta la pila, si am mai gasit o perla, ultima poza, va las sa ghicitzi dobitocenia. M-am convins pe deplin, romanu'i un neam de carpaci, va recomand calduros sa desfaceti orice motor luat s/h chiar daca merge pt ca in 99% din cazuri o gasesti inauntru pe Andreea Marin/Banica cu emisiunea ei cu tot. Din pacate am uitat acasa tubuletzul cu alifie de dat intre semicartere, ca-l inchideam azi...
Pai pinionasul de alama a lucrat doar pe varful dintilor si s-a tocit. Bine ca am destule.... Vreau sa incerc sa si rectific arbori la uzina. Daca se poate, rectific padurea de arbori, alezez cirezile de cilindri de VW si de Trabi si pe urma pot pleca linistit din uzina si din RO pt ca o sa am pt 10 vietzi. Azi bag seama ca stacana de cafea pe burta goala (ultima friptura s-a dat fix in fatza mea, am intarziat la cantina ca am stat de extractorul ala) mi-a dat un soi de prurit anal - ca acum dupa-masa am dat si gaurile in placile pt alezat cilindrii. Pare simplu dar nu este- am masurat, am desenat si scos la imprimanta gaura mare si centrele gaurilor, am prins pe table cu magnetzi, am punctat si de-abia apoi am gaurit- daca nu faceam asa, nu se pupau gaurile din placi cu gaurile din aripioarele cilindrilor. Maine duc cilindrii la alezat. moatzele de pe o laterala a bielei- toate trebuie "in sus". Reperele de imperechere intre pinioanele de distributzie. O-ringul in locashul sau.
Intre timp, am alezat si honiut cilindrii. Jocul este de 4 sutimi. La acest joc, pistonul aluneca sub propria greutate, lin, prin cilindru. Nu am pus garnituri de hartie intre cilindri si bloc, am pus mastic de etanshare din cel pus si la semicartere. La fel am procedat si sub piciorul alternatorului. Pe urma am montat chiulasele, am strans la mana- nerecomandabil pt cei care nu si-au format simtzul masurii strangerii piulitzelor de chiulasa- iar acum sunt in faza de a vopsi tablele si eshapamentul. Va urma.
A! Am montat si ambreiajul. Inainte de a strange suruburile placii de presiune, discul trebuie centrat cu gaura din shuruboiul de prindere a volantului, altfel e fff greu sau chiar imposibil de montat motorul. Centrarea se face fie cu o priza de putere de la o cutie dezmembrata, fie cu un dorn de centrare facut pe strung- o sa pun dimensiunile.
Pozele de pana acum sunt aici: motor 1600
38.8KB
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|