Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Iasminica
Femeie
24 ani
Arad
cauta Barbat
24 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Cum se crapa? Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 ... 6
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aici voi pune maine de la serviciu toata povestea motorului meu de 1,6, ajuns in acest moment la invelirea cu tablele, montatul esapamentului si incaltzatul pe mashina.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ashaaaaaa.
Se da una bucata duba.
Prima chestie- scoatem borna de la acumulator. Pe urma, filtrul de aer. Dupa asta, putem scoate bateria. Scoatem tabla de deasupra tobei (eu nu o aveam montata). Demontam prinderea cablului de acceleratzie la carburator si cablurile electrice care vin la generator, bobina de inductzie, sonda de presiune etc.

Punem cricul sub bila de remorcare si saltam deodata tot fundul mashinii. Ne bagam dedesubt si desfacem cele 2 piulitze care prind motorul de cutie la partea inferioara. Desfacem si surubul de prindere de sus-stanga (atentzie, sunt si alte suruburi pe acolo, tre' desfacut ala care in poza e oleaca mai ruginit). Admiram depunerile si coroziunea provocata pe suruburile cutiei de cu-ce-pzdms-or-da-ashtia-pe-strada-ca-sare-nu-e-ca-am-pus-pe-limba-da'oricum-corodeaza-ca-dracu', desfacem si conducta de benzina si o dopuim cu un surub de 6, iesim de sub masina, demontam suruburile de prindere a grinzii suport (broastele nu au) de tampoanele lor.

Desfacem capacelul de tabla dintre eshapamentul cilindrului 1 si bloc, desfacem piulitza de 8 care prinde suportul termostatului de bloc si il deshurubam din tija sa (am uitat sa fac poza)

Lasam masina jos, asezam sub motor ceva amortizor ca sa nu faca poc pe beton (lemne, placaj, polistiren, un DVD  , in fine orice), punem cricul sub toba si saltam fff putzin, doar cat sa sustzina motorul.

Desfacem si piulitza de prindere a motorului de sus-dreapta in spatele carcasei turbinei (cam greutz pt incepatori, e gaura stramta  ) si scoatem ushurel cricul. Motorul ramane acolo dar nu mai e prins in nimic.

Ne asiguram ca DVD-ul e la locul sau, apucam de mitraliere sau de grinda suport (in cazul busurilor), ne asiguram ca mainile NU sunt SUB fiarele de care apucam, hatzanam si motorul cade ca o poama coapta.

Punem cricul, da-i cu cricul, pune capra, iar cric, iar capra, pana mashina sta ca un cutzu care face pishu si avem loc sa tragem motorul afara. Grija la ce punem sub cric, duba e grea, cele mai bune sunt bucatzile de grinda de lemn- daca le ai...
Ne apucam de scos eshapamentul. De multe ori, piulitzele sunt atat de corodate incat cheia nu mai prinde pe ele. Daca avem pozitzie, le taiem cu flex, dalta etc. Daca nu... eu a trebuit sa scot o chiulasa cu toba agatzata de ea. Pt asta a trebuit sa scot mai devreme decat intentzionam fulia cu un extractor adecvat, (intai am scos cureaua desfacand piulitza de la fulia generatorului cu cheia de bujii- al dreacu' neamtzu' asta, ce l-a dus capu'!) apoi tabla din spatele ei, pt ca nu dadea voie ansamblului chiulasa-toba sa iasa. Scoatem acum si grinda-suport (la broashte nu-i, cum am zis).

Scoatem carburiciul, delcoul, pompa de benzina, carcasa radiatorului de ulei, slabim si dam inspre carcasa colierul de prindere a generatorului pe suport, slabim 2 suruburi de 6 care prind carcasa de tablele de deasupra cilindrilor si tragem in sus carcasa cu generatorul.
Scoatem galeria de admisie desfacand piulitzele de 8 care le prind de chiulase si slabind surubelele manshoanelor de cauciuc (asta la dubla admisie). Unele modele de galerie se prind si de bloc, la mijloc- la mine nu era cazul.
Scoatem piciorul generatorului, eventual radiatorul de ulei- avem grija sa nu pierdem garniturile si, recomandabil, astupam cu shuvitze de carpa gaurile din bloc.
Scoatem capacele culbutorilor, desfacem rampele culbutorilor, scoatem tijele impingatoare, desfacem cu o cheie tubulara de 15 piulitzele chiulaselor (8 la fiecare), recuperam pantalonashii si garniturile lor.

Demontam placa de presiune si discul si montam divaisul de tzinut volantul fix, asta dupa ce scoatem prezoanele de la partea de jos a blocului, sub volant, pt ca am fost bou si am uitat sa fac degajari in palca divaisului pt ele  Divaisul se prinde in 2 gauri ale volantului.

Cu o cheie tubulara de 36 cu coada cotita si un tzevoi de un metru jumate ca mangialac, demontarea suruboiului de prindere a volantului este pis of cheic.
Si gataaaa, luam o pauza, ca la serviciu nu e carciuma, sa stam acolo pana noaptea, chiar si duminica! Tu bi continiud maine, pe zi, pe timpu' lor 
Leka nosht, detza!

Am gasit sursa gafaitului: bujiile 1-2 slabite- nu'sh'cum naiba, sunt 110% sigur ca eu le stransesem. Oricum, se cerea demontarea asta, cand mi-a explodat motorul am pus 2 pistoane scobite si 2 plate, ca atunci nu aveam. Acum o sa schimb.

In continuare am masurat pistoanele si cilindrii.Cotele nominale ar fi 85,50 la cilindru si 85,46 la piston, cu 3 clase de imperechere la fabrica (85,49-50-51, neimportant acum, chestie de o sutime). Jocul nominal este deci de 4 sutimi, iar jocul admis 18 sau 20 de sutimi, nu mai shtiu acum exact, tre' sa ma uit acasa in Without Guesswork.Am masurat pistoanele cu micrometrul, am scris pe ele cu carioca.Pe urma, am pus 85,50 in micrometru, am pus palpatorul corespunzator (marcat 80-90 mm) la dispozitivul comparator, am adus cadranul la 0 si am masurat cilindrii. Sutimile aratate de ac sunt sutimi peste 85,50, la care am pus 0-ul. Pe urma am comparat fiecare piston cu cilindrul lui.
In poza, vedem o diferentza de 20 sutimi, deci tre' facut ceva. Ce? Pai... dupa punga, disponibil de piese si apucaturi. Unii ar zice: set nou. Eu zic: alezat cilindrii la cota 1 si pistoane noi la cota 1- dar nu am  , asa ca ramane planul B- cautam in troace si gasim alt set. Stiu ca am. De asemenea, am bagat segmentzii in cilindri sa vad fanta (tre' sa aiba cam 3 zecimi daca imi aduc bine aminte). Dupa cum vedem, e mult peste, deci altzi segmentzi. Mentzionez ca, asa cum vedetzi piesele, la limita maxim admisa de uzura, consumul de ulei era de maxim 750 grame la mie.
In continuare am golit uleiul. Nu am facut asta cand era motorul pe mashina pt ca ar fi trebuit sa pun capacul la loc, plus ca ma tavaleam pe urma pe sub masina prin mizerie. nasol este ca, fiind frig, uleiul e un soi de magiun negru care curge greu  Pe urma m-am apucat de scos suruburile care tzin semicarterele. Sunt 6 piulitze cu hexagon de 17 (M12 parca) si, daca am numarat bine, 15 suruburi/piulitze etc de M8. Atentzie la cele indicate cu degetele, de multe ori sunt ascunse in mizerie si sunt uitate.Dupa desfacerea tuturor acestor suruburi si a piulitzelor de la capacul pompei de ulei, batem ushor prin intermediul unui lemn tare sau fier + carpa (cum am facut eu). Crapam intai cateva zecimi de mm si scoatem pompa de ulei folosind 2 surubelnitze. Incercarea de a o scoate inainte de a crapa oleaca blocul duce la ruperea marginilor pt ca ea sta acolo presata. Pe urma, putem crapa de tot si scoatem maruntaiele. Spalam totul, intram la caldura.Indoor, verificam intai cu ajutorul calei de 50 mm atat micrometrul de 50-75 mm si sublerul, pe urma trecem la masuratori. Concluzia ar fi ca arborele ar fi bun, la cota 2, dar palierul de mijloc s-a uzat la 54,40 deci se cere rectificat. Putem rectifica toate palierele sau, mai meshteshugareshte, daca intamplator dispunem de un cuzinet bun de cota 3, rectificam doar fusul de mijloc. La mine nu e cazul pt ca am 2 arbori la cota 0, o sa pun unul din ele.Dupa ce o sa spal blocul, il masor si pe el. Oricum, la ochi, palierele sunt bune.

Grijaniaaaaaa! Am masurat azi alezajele pt cuzii de palier. Ala de la cuzinetul cu guler are 65,05 in conditziile in care cota nominala e 65,00-65,02 cu limita de uzura 65,03. Valoarea masurata e corecta, pe mijlocul alezajului in dreptul canalului de ungere din cuzinet am 65,00. Celelalte paliere sunt OK. Am masurat de curiozitate un fir de par- are 5 sutimi. Nici nu stiu ce sa fac... o sa studiez posibilitatea de a aleza palierele la uzina, daca nu pot, las asha si oi face mai incolo, ca nu pot s-o mai lungesc, in max 2 sapt masina tre' sa fie gata, sa fac si ITP, deci musai tre' sa pun la loc motorul ei. Mai ales ca nu stiu daca gasesc imediat cuzinetzi la cota 1 pe exterior. Nici nu am ce sa bag sub cuzinet, tablitza ceva, ar trebui tablitza de 20-25 microni, aia deja nu mai e tabla, e membrana celulara 

Cred ca o sa incerc una din urmatoarele inginerii:
1. o umbra de rashina bicomponenta inainte de a pune cuzinetul, care la intarire sa formeze o pelicula care sa preia jocul
2. o randalinare f fina a cuzinetului pe exterior, care sa-i mareasca diametrul cu o infinitezime

Poate ca totushi sunt eu obsedat- cred ca majoritatea rebuilduitorilor ar da cu degetul pe paliere si ar zice "Merrr-geeeee!" 

Tocmai am descoperit ca am 4 pistoane Ok de cota 1 (85,96) asa ca ma apuc frumusel sa aleg 4 cilindri uzati de cota 0, dau luni la facut placi-suport pt prins pe masina de alezat si pe cea de honuit si basta. Bine, pistoanele au o mica uzura, in loc de 85,96 sunt cam la 85,91 dar nu-i bai, in loc sa fac cilindrii la 86.00 o sa-i fac la 85,95-96 si am incheiat discutzia.

Avand oarece dubii asupra shublerului electronic, am masurat latimea palierului de la volant cu micrometrul. 22,00 mm. Deci las blocul in pase, o sa dau cu marcaz sub cuzinet ca sa preiau 2-3 sutimi, si gata.
Am gasit si cuzineti, tot ce vrei si ce nu vrei, KS, la 160 palierele si 50 biela, inclusiv cuz majorati la exterior cu cate 1 mm la diametru si latime (acolo, de fapt, minoratzi  ) si cote diverse la interior. Azi-maine ma decid asupra arborelui ce urmeaza a-l folosi si poimaine ii cumpar (maine nu e nea ala acolo).
Am gasit azi in uzina placutze metalice 150/150/10...12 mm. Am luat doua, le-am dat deja la strungar sa le gaureasca.

Gata placutzele. Tre' sa le dau eu gaurile pt prezoane.
In ceea ce priveste alegerea cilindrilor pt alezare, iar am l'embarras du choix.
Gata extractorul! Am pornit de la 2 amortizoare de DAC 112 UDM, o bucata de cardan de aceeasi provenientza pt tubul exterior, o bucata de ax de motor MCT 3,5 pt shaiba port-piulitza, o bucata de brida de prindere a puntzii pe jugul de suspensie la Rocar de Simon, deztzepenita in cuptor la forja dar la care am renuntzat in favoarea altui surub cu piulitza, provenientza neclara ca amplasament dar de tramvai oricum. A rezultat extractoriciul meu. La al doilea arbore nici nu am mai pus tzeava exterioara, nu are tendintza sa se desfaca, de acum nici n-o s-o mai folosesc pt ca intra si f la fix si trebuie batuta 9nu am strunjit cardanul la interior si nici amortizorul la exterior, am zis ca merge si'asa- dar intra prea fest).
Am scos deja pinioanele la 2 arbori. Merge ca uns, din pacate am descoperit ca un pinion fusese scos la baros si dantura refacuta la pila, si am mai gasit o perla, ultima poza, va las sa ghicitzi dobitocenia. M-am convins pe deplin, romanu'i un neam de carpaci, va recomand calduros sa desfaceti orice motor luat s/h chiar daca merge pt ca in 99% din cazuri o gasesti inauntru pe Andreea Marin/Banica cu emisiunea ei cu tot.
Din pacate am uitat acasa tubuletzul cu alifie de dat intre semicartere, ca-l inchideam azi... 

Pai pinionasul de alama a lucrat doar pe varful dintilor si s-a tocit.
Bine ca am destule....
Vreau sa incerc sa si rectific arbori la uzina. Daca se poate, rectific padurea de arbori, alezez cirezile de cilindri de VW si de Trabi si pe urma pot pleca linistit din uzina si din RO pt ca o sa am pt 10 vietzi.
Azi bag seama ca stacana de cafea pe burta goala (ultima friptura s-a dat fix in fatza mea, am intarziat la cantina ca am stat de extractorul ala) mi-a dat un soi de prurit anal  - ca acum dupa-masa am dat si gaurile in placile pt alezat cilindrii. Pare simplu dar nu este- am masurat, am desenat si scos la imprimanta gaura mare si centrele gaurilor, am prins pe table cu magnetzi, am punctat si de-abia apoi am gaurit- daca nu faceam asa, nu se pupau gaurile din placi cu gaurile din aripioarele cilindrilor.
Maine duc cilindrii la alezat.
moatzele de pe o laterala a bielei- toate trebuie "in sus". Reperele de imperechere intre pinioanele de distributzie. O-ringul in locashul sau.


Intre timp, am alezat si honiut cilindrii. Jocul este de 4 sutimi. La acest joc, pistonul aluneca sub propria greutate, lin, prin cilindru.
Nu am pus garnituri de hartie intre cilindri si bloc, am pus mastic de etanshare din cel pus si la semicartere. La fel am procedat si sub piciorul alternatorului.
Pe urma am montat chiulasele, am strans la mana- nerecomandabil pt cei care nu si-au format simtzul masurii strangerii piulitzelor de chiulasa- iar acum sunt in faza de a vopsi tablele si eshapamentul.
Va urma.

A! Am montat si ambreiajul. Inainte de a strange suruburile placii de presiune, discul trebuie centrat cu gaura din shuruboiul de prindere a volantului, altfel e fff greu sau chiar imposibil de montat motorul. Centrarea se face fie cu o priza de putere de la o cutie dezmembrata, fie cu un dorn de centrare facut pe strung- o sa pun dimensiunile.

Pozele de pana acum sunt aici:
motor 1600

cum crapa? una bucata duba.prima chestie- scoatem borna urma, filtrul aer. dupa asta, putem scoate sniper

38.8KB


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
gata sint pe urmele tale am crapat motorul de cutie , dar ca sa il scot mai usor am scos anexele ; carb , delco, pompa benzina, toba. am intimpinat probleme cu radiatorul de ulei are prezoanele alea doua din stinga rase dau de piulite si nu se desfileteaza  nu stiu ce sa mai fac, cum sa il scot?am incercat sa il tensionez dar nimic. a... si imi trebuie un capac de tabla care vine in partea dreapta si nu lasa aerul sa iasa decit prin dreptul termostatului are cam 15cm/7cm, daca are cineva fac cinste...
deocamdata nu crap motorul, o duc intii la tinichigerie si in timpul asta o sa il desfac.
 
i.e.  curge ulei pe la palier deci e clar ca trebuie crapat

Modificat de misu ploiesteanu (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai incearca sa tai piulitele cu flexul, pe 2 parti opuse, pana aproape de "ghivent", pe urma le rupi. Ce raciator ai, de fier in interiorul carcasei de racire sau de Al, afara?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu folosesc sub cuzineti ...indigo...si am mai multe tipuri si grosimi...

pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Am mai auzit de chestia asta, dar nu prea am incredere.... chiar tzine? Nu se toaca indigou' ala acolo?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
fellix
Broscar nou

Din: Galati
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 41
Metoda indigoului era preferata la "aranjarea" daciilor aduse de la unguri in anii '90.Cand era uzura mai mare se baga tabla de la cutiile de bere.
Eu am demontat un motor de dacie unde am gasit indigo sub cuzineti .Statea bine acolo facandu-si treaba.Nu era tocat.


_______________________________________
VW tip 2  -BUS T2a-Westfalia 1.6 sa   1967

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am intilnit diferite situatii .. nu neaparat "aranjarea"...de exemplu am rectificat arbori care sareau doua cote normal, iar la cota 2 erau la limita si nici nu gaseam cuzineti dupa culori ca sa pot potrivi exact..atunci bagam sub cuzinetul nou, la capac, o foita de indigo  si mai compensam jocul.. indigoul nu se distruge sta bine

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234

MishuL a scris:

Pai incearca sa tai piulitele cu flexul, pe 2 parti opuse, pana aproape de "ghivent", pe urma le rupi. Ce raciator ai, de fier in interiorul carcasei de racire sau de Al, afara?

pai e de fier din cite imi dau seama, dar mincat e prezonul nu piulita . pot sa tai prezonul? se poate schimba sau e sudat de radiator?


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Deci radiatorul e din fier si sta IN INTERIORUL carcasei mari negre, da?
Taie (polizeaza) piulitza, nu si prezonul. E sudat de radiator si nu se poate inlocui.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Asa se facea linia la fabrica?

cum crapa? asa facea linia fabrica?

61.8KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa se face si acum .. in brasov la autorad..metoda inca nu s-a schimbat

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
voi continua eu ... aici inversul lui cum se crapa ...
imi pare rau ca nu am fotografiat fazele intermediare ale reconstructiei motorului neu..dar in citeva cuvinte.. dupa ce am rectificat arborele de la std direct la cota 2 nu mai comentez ..am curatat piesele .. blocul l-am sablat spalat si vopsit .. am montat in el axa cu came de 270 grade deschidere supapa de admisie..arborele cu bielele dupa care l-am strins...precizez ca motorul meu sta pe o rotiserie facuta de mine..

cum crapa? voi continua ... aici inversul lui cum crapa ...imi pare rau fazele ale motorului

45.1KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
semicarterele au fost etansate intre ele cu loctite

cum crapa? fost etansate intre ele loctite

49.8KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa care i-am montat un set ks .. pistoanele 1-2

cum crapa? dupa care i-am montat set pistoanele 1-2

45.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cele de la 4-3

cum crapa? cele 4-3

47.4KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
neavind inca chiulasele .. somez .. si montez astazi tampoanele de motor

cum crapa? neavind inca chiulasele somez montez astazi tampoanele motor

45.6KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dar inainte ma asigur ca filetul de M8 este ok

cum crapa? dar inainte asigur filetul este

39.3KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si montajul pe motor al pieselor .. iar in prealabil uns filetul suruburilor cu vaselina speciala cu aditivi anticoroziune si pentru frictiune.

cum crapa? montajul motor pieselor iar prealabil uns filetul vaselina speciala aditivi pentru

37.5KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si gata pe ziua de azi .. simbata viitoare poate vin chiulasele...

cum crapa? gata ziua azi simbata viitoare poate vin

39.7KB


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,FOARTE FRUMOS,mai ales daca ai un atelier,unde sa faci si desfaci si sa pui 2-3 piese pe zi...o adevarata placere...Bravo !

 


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu am fost norocos sa am un loc al meu.. se poate si cu mai putin .. sint unii care nu se dau batuti .. felicitari..

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
au venit chiulasele...pret 296lei...ghiduri noi schimbate..supape rectificate..scaune supape rectificate ...2 scaune de supapa schimbate cu altele noi...supape nu a fost nevoie sa cumpar pentru ca am avut din belsug de la 5 chiulase...

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da ia zi, scaune si supape mai mari or sti oamenii-aia sa puna? Oricum, o s-astept sa vad cum "merg" ali tele.
Poze?


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
raspunsul este DA.. fac orice ...fac scaune din materialul lor dupa supapa oricit de mare ar fi supapa ...inclusiv frezarea camerei de ardere din perete ca sa incapa supape de 44 si incarcare in alta parte cu tig ... orice ...eu am tinut mortis sa schimb ghidurile cu originale.. dar faceau si ghiduri...

ale mele miine poze ..dupa ce le dau fatza ...

astazi am picat cind rectificau palierele la un motor tatra...am stat si m-am uitat.. arta..

honuiesc si cilindri de vw broscuta ca au flanse pentru hohn

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am primit chiulasele de la autorad ... si le-am sablat .. desfacut supapele.. curatzat..inca o data rodat scaunele .... vopsit ...asamblat chiulasele

poza la sablat

cum crapa? primit chiulasele autorad ... le-am sablat desfacut supapele.. data rodat scaunele ....

33.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
diferenta intre chiulasa sablata si cea nesablata

cum crapa? diferenta intre chiulasa sablata cea nesablata

47.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
polizarea admisiei si lustruirea ....am luat 1mm pe raza din admisie pe o lungine de aproximativ 20mm pierdut..pentru a apleca peretii astfel incit umplerea cilindrului sa fie mai buna datorita imbunatatirii curgerii ....

cum crapa? polizarea admisiei lustruirea ....am luat 1mm raza din admisie lungine 20mm apleca

43.2KB


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Da' de ce le-ai sablat? Cum refaci acum suprafatza unde calca pe cilindrii? N-o sa fasaie pe acolo?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu te gindi ca sablatul asta, este ca sablatul de fabrica nu ataca suprafetele .. mai mult o curatare ....iar pe suprafata unde calca cilindrul oricum era "ceva" pus si intarit pe care l-am dat jos.. ca daca mehlemul ala intarit raminea acolo precis fisiia...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
acolo nu vin niste garnituri de aluminiu moale sau cupru ceva? e direct fonta pe aluminiu?

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
La motorul de tip 1 nu vine nimic pe post de garnitura de chiulasa. Exceptie fac motoarele timpurii, cu sistem de incalzire "deschis", unde aerul de racire de la cilindri ajunge in cabina si nu se dorea sa ajunga si gaze iesite intimplator pe-acolo.
La tip 4, ala din pozele lui Bogdan, exista garnituri de chiulasa (cei mai multi nu le monteaza).
Fonta pe aluminiu etanseaza foarte bine la presiunile dintr-un cilindru (stock) de vw. Smecheria e sa slefuiesti cu pasta cilindrul in chiulasa. Suprafata unde vine cilindrul tre' sa fie plana, fara "sant".

Ete aici, asa se crapa:

cum crapa? motorul tip vine nimic post garnitura chiulasa. exceptie fac motoarele timpurii, sistem

37.5KB


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ouch!

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am socotit compresia si am facut-o pentru chiulasele puse pe motor  1-7,34  2-7,33   3-7,34   4-7,32...am socotit fiecare camera dupa care le-am corectat cu biaxul.. pregatesc doua chiulase incarcate cu sudura si cu supape mai mari pentru o compresie catre 7,8

chiulasele motate pe motor

cum crapa? socotit compresia facut-o pentru chiulasele puse socotit fiecare camera dupa care le-am

46.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am trecut la indreptarea pantalonasilor..cu o teava de 18 si inca un dispozitiv cu o bila pe care am uitat sa il pozez

cum crapa? trecut teava inca dispozitiv bila care uitat pozez

51.1KB


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
macar povesteste-l 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am masurat gaura pantalonasului.. si mi-a dat 18mm si ceva.. dupa care am cautat prin prostiile mele o bila de rulment cam la dimensiunea aia .. culmea am si gasit .. o bila fix la 18mm.. am polizat-o pe o bucatzica de calota ca sa distrug tratamentul termic ...pentru a ajunge la materialul sudabil... dupa care am gasit un dorn de fier de 15mm si 25cm lungime si am sudat bila la capat.. sudat cu grija sa nu las cioturi .. bagam bila cu dornul cu vaselina pe gaura pantalonasului dupa care bateam in dorn cu un ciocan de cauciuc.. cind bila iesea pe partea cealalta sectiunea din mijloc era calibrata perfect..

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
misto idee; teava de cupru ce rol a mai avut ?

si apropo, nu te-a pasionat sa-i pui pantalonasi telescopici, daca tot ai desfacut ?

Modificat de RaduI (acum 16 ani)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
teava de cupru am bagat-o pentru o calibrare preliminara .. adica a-i indrepta putin inainte.. ca erau ciobanitzi rau....

m-am gindit si la telescopici.. dar am fost convins ca pot sa-i repar pe astia care-i am foarte bine si sa am rezultate bune....


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
la astia simpli e buba ca se duce repede etansarea si ca sa umbli la garnituri trebuie sa desfaci chiulasele. Dupa ce am mers 2-3 ani cu picaturile de ulei dupa mine i-am inlocuit cu telescopici.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la motorul de tip1 e altfel treaba... la tip4 chiar telescopici sa fie tot greu e sa umbli la ei... eu sper sa nu imi curga

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pantalonasii ... 3-4

cum crapa? ... 3-4

53.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pantalonasii 1-2

cum crapa? 1-2

46.5KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si .. cam cum vine delcoul de golf...

cum crapa? cam cum vine delcoul golf...

43.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
instalatia de aprindere pentru prima pornire va fi asta ...dupa care renuntz la delcoul asta pentru ca cel de la injectie are alte caracteristici...asta va fi doar pentru pornirea cu carburatoare

cum crapa? instalatia aprindere pentru prima pornire asta ...dupa care renuntz delcoul asta pentru

40.7KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa lupte seculare... am reusit sa termin de sablat, ajustat,  indreptat, grunduit si vopsit tablele care compun sistemul de racire al motorului

cum crapa? dupa lupte reusit termin sablat, indreptat, grunduit vopsit tablele care compun sistemul

37.6KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza din fata

cum crapa? poza din fata

39.3KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza de dedesupt....urmeaza, prin bunavointza lui xellex, sa pun mina si pe restul de table care lisesc..apoi sa refac incalzitoarele care sint ciobanite, mirlanite, facute in bataie de joc, sau batute in dosul coa...iel....or.....

oricum sint profund impresionat de motorul asta .. care a functionat  cred ca bine cu jumatate din piese

cum crapa? poza prin lui xellex, pun mina restul table care refac care sint ciobanite, mirlanite,

47.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
IONUT05
Broscar pasionat

Din: Zalau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 774
pfoai ce nou arata    super faina treaba. de cati cmc este? 1600? termostatul ala e musai la motor? daca l-am dat jos, ce se poate intampla? spor la munca in continuare.

_______________________________________
YamahA4Life

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
  ...cine stie...stie ! ffoarte ffrumos ! al meu sta crepat in broasca 

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
2.o....wroummm! bogdane, imi faci pofta sa imi deschid si eu taraba cat mai curand la noua casa, dupa ce oi reusi sa ma mut

pus acum 16 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
arata super! mai ia un pic si poti sa-l pornesti

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incalzitoarele si toba...

cum crapa? toba...

37.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incalzitorul in lucru...

cum crapa? lucru...

50.1KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ultimele clipe ale motorului pe stand

cum crapa? ultimele clipe ale motorului stand

37.6KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de aici am plecat....

cum crapa? aici plecat....

42.4KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
...si aici am ajuns

cum crapa? ...si aici ajuns

46.7KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si motorul a pornit.....cu carburatoare de dacia ... si urmeaza modificarea alimentarii .. pe injectie....

cum crapa? motorul dacia ... urmeaza

45.9KB


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
JAKE RABY NO. 2

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bun, a pornit? Cum merge? I-ai facut rodajul ala de 20 minute la 2000 de ture?
A propos, am gasit de-ala de honuit cu bormasina, incerc sa dau de distribuitor.

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
felicitari! Arata incredibil.
Hehe, cum e pusa sticla aia acolo poti zice ca l-ai pornit pe Coca Cola 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu i-am facut inca rodajul.. urmeaza ... nu a mers decit vreo 10 minute cumulat...oricum, a pornit foarte usor fata de cum ma asteptam eu, mai ales ca are tacheti hidraulici...la prima vedere merge bine, sau cel putin m-i se pare... cind il voi lasa sa mearga mai mult o sa imi dau seama ma i bine daca am gresit pe undeva...am si o problema>>scapa ulei pe la un surub care tine capacul pompei de ulei si trebuie remediata problema, in rest nu mai am scapari de ulei.....

rodajul il fac data viitoare si cu ceas de temperatura de ulei si cu turometru ca sa il tin fest aproape de 2500 de rotatii

nu l-am pornit cu coca-cola... l-am pornit cu benzina.. daca aveam cantitate de benzina cit aveam si cola poate puteam sa il las mai mult timp sa mearga

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bun... Am dat de urma sculei de honuit cu bormasina. Sa moara nea nelu si mielu aia de ciuda si invidie. E de-aia cu 3 pietre. Ar trebui sa soseasca azi.

CYLINDER HONE 51-177MM
For use on cylinders with capacities between 51 and 177mm i.e cars, vans, trucks, marine and industrial applications. The flexible drive shaft allows easy alignment whilst working, with the honing pressure adjustable to suit the particular application. Suitable for use with an electric or air drill, the maximum working speed is 2400rpm. Supplied complete with 180 grit stone set, which is also available separately as are other grades. Overall length 300mm. Display packed.Bullet point text* For cylinders on engines 51-177mm capacity* Can also be used with electric or air drills* Max. speed: 2400rpm* Supplied complete with 180 grit stone set* Spare stones available
155.370 RON cu TVA

cum crapa? bun... dat urma sculei honuit bormasina. moara nea nelu mielu aia ciuda invidie. de-aia

11KB


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane pune si linkul...please...

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
(stefan clayt); intri la products si dai search "hone" (nu merge link direct).
Contact: dandon @ stcl.ro-  fara pauzele alea - (nu merge adresa de mail pe care au pus-o ei acolo).
Am si incercat scularia, merge bubitza (cu gaz).

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si dupa ce termini de honuit, speli camasa cu sapun topit in apa, la saturatie si dupa tot cu gaz...apa cu sapun scoate shpanul, datorita viscozitatzii , si gazul curatza apa cu sapun si nu lasa suprafatza unsuroasa asa cum lasa motorina, iar motorina mai este si coroziva..

la fel piatra de honuit o spali tot cu gaz dupa ce o folosesti... spor la treaba si multumiri pentru ca am aflat cum putem face rost de scule mai destepte...

propun radule cele trei posturi de mai sus bagate la scule si dispozitive...ca e bune tare

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Facut sub-forum nou:

rugaminte ptr. jan : fa tu un topic acolo cu dracia asta, tipul asta de forum nu-mi permite sa split-uiesc topicuri si sa mut acolo


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane, i-am rezolvat problema cu scurgerea...si l-am pornit din nou .... merge... dar are o trepidatzie la turatie peste 2000 ture... sigur este de la reglajul tachetilor pentru ca cei de pe stinga se cam aud ... mai trebuie sa mai umblu la ei..... pe urma nu am incredere nici in carburatoare, oricum incepe modificarea pe saptamina asta sau cealalta ..


nu mai are zgomotul de motor de broasca

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu mai are, e de la tachetii hidraulici.
Trepidatia nu poate fi de la tacheti, aia pot sa zdrangane, sa troncane, mai mult sau mai putin timp...
E bine ca nu mai scapa ulei.
Cum ai reglat "tachetii"? Cu joc = 0? Nu-i bine, decit la inceput, pina se dezaerisesc, pe urma aia trebuie reglati la 0+1/4 - 1/2 tura. Trebuie sa existe o anumita precomprimare a pistonasului in tachet.
Vezi sa nu se fi miscat sirma aia care tine pantalonii. Aia e lucru dracului...


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

jan a scris:

Cum ai reglat "tachetii"? Cu joc = 0? Nu-i bine, decit la inceput, pina se dezaerisesc, pe urma aia trebuie reglati la 0+1/4 - 1/2 tura. Trebuie sa existe o anumita precomprimare a pistonasului in tachet.


si am avut dubii inca de la inceput, cu privire la reglaj... deci desfac un sfert de tura si string o jumatate?? ....cred ca la 3 si 4 am lasat joc si la 1 si 2 am strins, de aici poate apare trepidatia, ca sub 1500 de ture e linistit... problema cu trepidatia apate la toate motoarele la care au reglaj de tacheti ... si mai trebuie sa fac ceva.. sa mai ridic rampele culbutorilor ... si aci e un semn de intrebare

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai pui jocul zero si pe urma stringi intre un sfert si juma de tura, cit vrei tu. La ali mele sint la o tura acuma si merge bine, sa nu fie mai mult, ca s-ar putea sa nu mai iasa aerul.
De ce ar trebui sa schimbi geometria?

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru ca surubul de reglaj e la capat

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ciudat. Din tije, probabil...
Gata, am chiulasele pregatite si supapele noi. Sa vedem cum ti le trimit...


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
rampa culbutorilor este cam jos... am sa ii bag niste linere dedesupt ca sa pot sa le ridic

cam asa ceva .... dar facute de mine   


astept chiulasele ... sa mai discutam pe marginea lor... de asemenea o sa incerc sa pun si poze din timpul lucrarilor si fazele intermediare + explicatii


ar trebui sa studiem materialele de ghid mai bine .. sa vedem care este avantajul si dezavantajul fiecarui material ... bronz sau fonta... ambele in contact cu otelul sa comporta ca materiale de frictiune.. problema care o vad eu este dilatarea diferita ...

cum crapa? rampa este cam jos... bag niste linere dedesupt pot ridiccam asa ceva .... dar facute

9.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, io n-am vazut de fonta... Nici nu-mi mai amintesc cum aveau ghidurile chiulasele de ford, spre exemplu (chiulase din fonta). E posibil ca alea sa fuga de-acolo cind se dilata aluminiul, asa cum zici.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane am bagat linere .. am reglat si s-a schimbat zgomotul..

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Foarte ciudat. Sa fi avut axul cu came alta raza la cercul de baza? Sau tachetii mai altfel?
Oricum, e bine ca se misca.
Si la mine, s-a mai redus mult din fum la pornire.
Dar urmeaza 1800...
A, uite un link misto, l-am copiat si io din alta parte, cite ceva de axe cu came:

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
buna carte!!!....explica bine durata si suprapunerea...eu am pus axa de 270 pe motorul meu din considerentul ca imi va asigura si un mers bun la relantiu si la turatii mici si nu numai, inclusiv scaderea de consum si cartea imi confirma alegerea

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, aia e "stock 914" la B.A.S.:
La aia ma gindesc si io pentru un viitor motor facut ca lumea, de la 0.
La astia e bine ca poti lua si tachetii ca set cu axul, cu acelasi material si tratament, sa nu se uzeze aiurea... Da e ingrozitor pretu.

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane mergi prea departe .. cu materiale, duritati, tratamente termice.....eu zic ca investitia facuta de mine e rentabila pentru ca axa cu tachetii ajung la un parcurs intre 200.000 si 400.000km la pret de 200usd...ori atit tine si un set... e bine si asa...dupa rodaj mai bag si metabond in ulei si cred ca va rezista destul de bine macar pina la 250tkm

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda... Oricum, daca iau de-astea, iau de la BAS, macar din snobism.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca motorul de 2000 este gata si asteapta alt sistem de alimentare cu combustibil...purced in continuare la un tuning mic de motor de 1200... cum am spus..un tuning un pic mai altfel ... de la 1200 la 1500 cu o cursa a pistonului mai scurta..64mm  si nu de 69 .. cine stie de ce fac asta va replica si poate va da si explicatii....

motorul sus

cum crapa? daca motorul 2000 este gata asteapta alt sistem alimentare continuare tuning mic motor

41.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
motorul fara chiulase, camasi si pistoane

cum crapa? motorul fara chiulase, camasi pistoane

51KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesele de la motorul de 1200 ...

cum crapa? piesele motorul 1200 ...

50.3KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am dat jos o biela .. de la 1 ... si in locul ei am pus o biela cu piston si camasa de la motorul de 1600

cum crapa? dat jos biela ... locul pus biela piston camasa motorul 1600

47.9KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
din buza de jos a camasii trebuie strunjit 4,5mm pentru a putea folosii camasa de 1600

cum crapa? din buza jos camasii trebuie strunjit 4,5mm pentru putea folosii camasa 1600

33.4KB


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stop. De ce nu prelucrezi partea de SUS, scapi de zona cu uzura maxima, de prag... Trebuie inlaturata prima aripa, nu-i mare chestie. Am vazut o treaba cu "rod ratio", tu stii mai bine, sa nu fie lungimea bielelor prea mare pentru cursa aia...

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
lungimea bielei este ... intre centre ... 137,00 mm cursa pistonului este 64mm .. rezulta un raport 2,14  e aproape de 2 ...plus o axa w110 si fara sa schimb nimic la chiulase iese ceva ce se apropie cam de 5000 rot/min stabil... daca gaseam si alte pistoane mai scurte, mergeam un pic mai sus cu turatia.....motoarele de curse, si mai ales cele de anduranta au raportul mai maricel..2,5 --2,9


dupa carticica romaneasca .. dupa care am invatzat .. zice>

raportul dintre raza manivelei si lungimea bielei ..este 32/137 = 0,23...si mi zice "dpdv functional o importantza deosebita o are lungimea bielei....etc....bielele lungi raport 0,2-0,25 (deci ma aflu in carti) conduc la forte normale reduse oblicitatea bielei redusa, ceea ce micsoreaza frecarea dintre cilindru si piston (!!!!).. solutia conduce la marirea inaltimii pistonului (si aici e bine cu ceea ce am) si la reducerea rigiditatii bielei (nesemnificativ.. nu fac curse de drag, iar bielele stock imi pot asigura o putere de 90-100cp )...etc " ..

prelucrez jos ca sa nu stric sus si ca sa ramina si aripioara aia ..ca vreau sa cresc si compresia un pic.. si am nevoie de racire

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ar trebui sa fie ok, atunci. Io parca citisem ceva de 1,7-1,8 pentru motoare "street". Da tre, sa ma mai uit o data, probabil c-am retinut gresit. Ar trebui sa mearga bine motorul.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ce ai citit e ok .. asa e .. dar nici ce fac eu nu e gresit... nu am spus ca motorul asta va fi doar pentru plimbari la 1000ture pe strada principala....e pentru putin sprint peste 4000 de ture.... si nu vreau sa maninc raha... de pe acum dar daca ii las compresia catre 7 poate gsesc si chestia aia care imi da un 0,7bari in admisie..dar de turba mai vorbim.. deocamdata sa vaz motorul facut.. mi-ar trebui una de peugeot 206 hdi sau de ford fiesta sau de vw polo 1,4 tdi ......

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Probabil ca va merge bine cu compresia stock (7,5?), asta ca sa functioneze ca un motor pina ii pui turbo (daca-i pui). Pe urma un aranjament "full flow" cu filtru, termostat de ulei si un radiator mai maricel, o pompa de ulei de 30mm si gata. Pompa aia pe care-o aveai tu cu iesire de ulei pentru turbina si un capac cu 2 stuturi... Dar W110 nu stiu daca merge cu turbo, parca sint axe cu came speciale pentru asta.
La tip 4 am calculat (calculit) io: combinatia stock de 1700-1800 are raportul de 1,9; la 2000 - 1,84. Daca pui biele de 2000 cu restul de 1800 ai 1,98; cea mai cuminte (1,77) iese combinatia (pistoane)-biele de 1800 cu arbore de 2000, insa e boltul prea sus, trebuie un artificiu ca sa nu mai iasa pistonul din cilindru.

Modificat de jan (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da asa e cu axa cu came .. mai studiez problema, numai ca, daca merg cu deschiderea mai sus si cu suprapunerea fazelor, la turatii de "oras" o sa ma cam supere.. o sa aiba mersul ala impiedicat...asa ca tot cu w110 ma scot, iar turbina doar ca sa imi bage un pic mai mult amestec in cilindru... daca as gasi un G-40 as fi mai multumit decit de o turbosuflanta, pentru ca nu vreau o presiune mai mare de 0.5-0.6 bari in admisie.. nci piesele pe care le pun in motor nu sint pentru performante fantastice ... daca peste cei 40cp ai motorului original mai pun inca 40 sint ff multumit.. fara sa stric fiabilitatea si mersul la la turatii mai mici ..

motoarele cu bielele lungi sint motoare cu performanta dinamica slaba, repriza lunga si fara prea mare elasticitate..... astea sint bune pentru drumuri lungi si pentru motoare stationare...

oricum ... vreau sa incerc

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, totusi citisem pe undeva, o sa caut, de unul care facea un motor asemanator, cursa mica de tot si alezaj ceva in jur de 100 , ceva ca de motocicleta. Cred ca era pe un forum cu racing, cu de-astea... Dar ala facea un motor de tip 4, parca, poti merge cu alezaje mai mari si e cu totul mai robust. Daca gasesti supercharger sau turbina de-aia pe curea, ar trebui sa mearga mai bine, intr-adevar, la turatii mici. Da' nu stiu de arborele cotit ocrotit de 1200 dac-o sa suporte mai mult de 40 CP.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane, ma bucur ca pui problemele astea si ma faci sa nu trec peste ele fara sa fi dat macar pentru mine o explicatie....

arborele cotit e aproape identic cu cel de 69 cursa, numai ca este mai robust deoarece manetoanele se suprapun peste paliere mai mult, elementele de legatura dintre manetoane si paliere sint de aceeasi grosime, dar mai scurte, deci rezista la cupluri mai mari ...singura treaba care ma pune pe ginduri este blocul motor si mai ales lagarul de la volant

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si o poza de exemplificare la ceea ce am spus mai sus

cum crapa? uite poza ceea spus mai sus

25.4KB


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, ma gindeam ca-i mai subtirel construit, n-am umblat cu lucruri de 1200, doar am vazut de-asta si la o privire rapida mi s-a parut un lucru usurel.
Blocului nu prea ai ce sa-i faci. Sigur o sa fie nevoie de borstanga; poti, eventual, sa-l alezezi la o cota superioara, poate scade presiunea pe paliere (?). Daca nu tii la cursa asta, probabil ca poti folosi arbore de wasserboxer, care-i mult mai solid, are paliere mai mari (ca la tip 4), "contragreutati" mai mari, dar cursa de 69.


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
tin la cursa asta .. vreau 64 nu 69 .. poate cu 69 si arbore de wb fac alt motor....vreau sa folosesc la maxiim motorul de 1200... evident de la arbore pina la chiulase sa fie de 1600...vreau sa vad ce iese.. din socoteli iese ceva acceptabil

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha. O sa se-ngusteze motorul, o sa fie tablele si tulumba prea late... N-o sa se mai potriveasca esapamentul... Sa ne gindim la ce-i mai rau .
Cu palierul nr. 1 nu prea ai ce sa-i faci. Poate incarcat fusul cu sudura, prelucrat din nou mai mare, cuzinet "custom", simering la fel...


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ramine de gindit ... inca nu l-am crapat .. poate are bailagar .. si atunci ma bag sa ii fac ceva acolo .. daca nu are bailagar si palierul nu este atins, atunci il las asa.. dumnezeu cu mila...ideea e buna cu maritul palierului dar nu prea sint ateliere care sa faca treaba asta de calitate..

esapamentul custom...tablele si tulumba la fel ... cu modificari


pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da... ia zi, ce bloc e ala, are 2 supape la circuitul de ulei sau una?

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 ... 6  

Mergi la