Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
iulia2006 Profile
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 49 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Chiulase modificate Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
offtopic, offtopic, dar nu stii cand te paste !
iar de warn, propun sa ne consideram warnuiti toti din start !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Da, dar warn-ul meu e mai mare ca al tau! 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum ar fi cu warn-ul, am scos supapele de la chiulasele facute la Brasov si, de fapt, aia le-au frezat scaunele la alte unghiuri decit cele ale supapelor. Unele nu-nchideau deloc. Asa ca acuma-s cu motorul desfacut si fara chiulase...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
intentia a fost buna... finalizarea a fost fara succesuri... pentru perioada pe care au tinut chiulasele ar fi trebuit sa faca treaba mai buna, sint dezamagit incerc sa ma dotez ca sa devin independent de tot felul de "mici: meseriasi... mai vorbim jane, oricum as vrea chiulasele ca sa pot merge pe la ei cu ele, macar sa le pot bate obrazul

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, pacat de munca lor (si de a mea, precum si de banii dati) pina la urma, scaunele au fost montate bine, nu s-au miscat de-acolo, dar au fost frezate nasol. Nu-nteleg problema mesterilor astora, de ce nu cer de 15 ori mai multi bani si sa faca treaba bine? In sfirsit...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



CAM ASA E LA NOI!!!! de fapt oricat de mult ar cere ca niciodata nu e destul... treaba tot nu iese,  pentru ca....,,merge si asa...''
la noi trebuie sa ai profit financiar maxim in cat mai scurt trimp... daca se poate, prin orice mijloace .si, ca de obicei la romani, nu misca un dejet fara jindar alaturi... .foarte putzini mai fac treaba cu dedicatzie, ca sa fie pomeniti mai tarziu...asta e!oricum, chiar de le duce Bogdan inapoi piesa, precis se va gasi o explicatzie...cum ca...sau ca de la...sau n'au avut in momentul ala nush'ce...


pus acum 15 ani
   
allin_mec
Broscar nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 6
si merge 

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
din ciclul : fati-o cu mina ta, ca e mai sanatos ... pentru tipatescu o poza cu divaisurile mele de comprimat arcurile de supapa .. unul profi altul facut de mine special pentru chiulasa de brotac

chiulase modificate din ciclul fati-o mina ta, mai sanatos ... pentru tipatescu poza mele comprimat

32.7KB


pus acum 15 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
... vazut, priceput ! Thnx. Kastilio imi aratase o poza cu o chestie/ parghie facuta pe un ax de culbutori scos din uz ... Nu cunosc termenii, sper sa ma fi exprimat bine. Ma gindesc ca mi-ar fi mai usor .. .sau ma rog, tot acolo. Oricum cind o sa desfac motoarele, ajung si la asta.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru ca zilele astea lucrez la fordul lu' tata ... pun ceva poze despre cum am facut chiulasa .... cum se scot supapele

chiulase modificate pentru zilele astea lucrez fordul lu' tata ... pun ceva poze despre cum facut

49.5KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
apoi am rodat supapele pe scaune, cu pasta de rodat si cu o bormasina

chiulase modificate apoi rodat supapele scaune, pasta rodat bormasina

55.5KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
supapele sint aproape la fel ca cele de broasca, cozile sint un pic mai lungi

chiulase modificate supapele sint aproape fel cele broasca, cozile sint pic mai lungi

45.6KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
diametrul supapei de admisie 42 si evacuare 34

chiulase modificate diametrul supapei admisie evacuare

39.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cam asa arata in chiulasa de brosasca in comparatie cu supapele stock

chiulase modificate cam asa arata chiulasa brosasca comparatie supapele stock

47.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si asa arata cu supapa de admisie de ford 42 si evacuarea supapa de admise de broasca 36

chiulase modificate asa arata supapa admisie ford evacuarea supapa admise broasca

47.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



bingo
imi poti da si mie pe pm datele despre masina ford, modelul si cilindreea?   poate gasesc si eu supape de 42 , sper sa nu fie pe sodiu ca sa le pot scurta
apropo, cat e grosimea ... de 8?  sau mai mare
frumos mai arata chiulasa de broasca     


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pun si eu asa o intrebare ca un novice ce sunt .. ai vazut vreo data supape cu sodiu? .. daca da, cum arata? si la ce masini ai gasit?

pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



sincer nu am vazut  supape cu sodiu,  dar am inteles de la altii ca ar exista astfel de supape ..  care sunt racite pe sodiu ...  nu mai retin exact ce spuneau ei ....
ideea e ca spunea cineva ca supapele cu sodiu nu se pot scurta  , deoarece nu le poti taia cu cutitul pe strung

sper sa nu fi zis o prostie, asta am auzit, asta spun si eu acuma
astept mai multe detalii, nu sunt lamurit ....

Modificat de MadalinZ80 (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
roshkatu
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
am si eu urmatoarele intrebari :

unde gasesc de cumparat scaune de supape ?
si cine le poate inlocui pe cele vechi ?

sant pentru 1,8-ul de tip 4 .


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
lexxus ....

pus acum 15 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Adica .

pus acum 15 ani
   
roshkatu
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
ok , si de inlocuit ?

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ai intrebat la Ciclop? Da' nu la asta:

chiulase modificate pai intrebat ciclop? da' asta:

31.3KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115
la nea Gica la

chiulase modificate nea gica rocher in mizerie

31.6KB


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 15 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Aprope de intersectia cu:

chiulase modificate aprope cu:

55.7KB


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Cine's ashtia bah, Magheru shi Iorga? Intreb si eu ca omu' asa mai... inkult....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



la ciclop la baneasa,  pe langa aeroportu' Baneasa, acolo se fac chiulase meserie 

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici ce se intampla cu materialul chiulasei si scaunele cind motorul e rece si cind e cald... de aceea scaunul trebuie facut conic

chiulase modificate uite aici intampla materialul chiulasei scaunele cind motorul rece cind cald...

11.5KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si poza asta trebuie sa stea aici

chiulase modificate poza asta trebuie stea aici

51.3KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ha, tocmai ma gindeam la d-astea...
Ia zi, Bogdane, mai putem merge la rocherii aia cu chiulase sau mai bine cautam in alta parte?
As pune pe chiulasele de 1,7 cum au facut la celelalte, scaune pentru 41X34. Poate c-ar iesi la unghiul care trebuie de data asta, daca le atragi atentia. Ca totusi vad ca ies bine ca executie, materialu-i bun, doar finisaju-i prost. In plus, trebuie largite gaurile in care stau camasile cu 5 mm si schimbate si ghidurile, de data asta...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane, eu nu as mai merge la ei decit pentru rectificat arbori, am incercat sa vad si daca pot largi chulasele si blocul, iar de unghi nici nu imi pun problema pentru ca trebuie reglate masinile de la 45 la 30 de grade si e greu tare ... incerc ... zilele astea sa dau la facut o "taie musca" pentru scaune si caut sa imi fac si o masinarie pentru rectificat supape ... ... ca material as incerca sa imi fac cun set de scaune din fonta si nu din otel de nave intergalactice, pentru ca se aseaza mai bine supapa, care e din otel, pe un scaun mai fonta si se prelucreaza mai usor siind materila mai moale

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
O sa-ntreb si io la aia cu ciclopu, da' s-ar putea sa aiba doar niste masinarii de tip Iosif Ranghet p-acolo...
Bine, ghizii cred ca pot sa-i fac si io; freze sau pietre de scaune ar fi problema.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ce conteaza ce masinarii au, daca fac treaba buna, astia au scule ca lumea, neuronii nu ii au pe toti

pus acum 15 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pentru chiulase, este un atelier la pitesti care se ocupa numai cu asta. Eu am chiulasele la ei si se ocupa de tot. daca vreti informatii, va pot da nr de telefon.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ia baga numarul, sa-i intrebam una-alta...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pun aici niste poze  .. ca un "aide memoire"  pentru cine vrea sa stie mai multe despre piesele care compun chiulasele si multe chestii de "finetze" pe care multi nu le percep cu ochiul liber si alte "chestii ordinare" pe care multi le percep dar le trec cu vederea ... recunosc ca materialul este copiat de pe net, dar cel putin pe mine, ma ajuta sa nu trec cu vederea "finetzuri" ce tin de reparatie, mai ales ca in perspectiva apropiata voi fi gata sa prestez lucrari de reparatii motoare, la cea mai inalta calitate ... imi deschid atelier de facut motoare, pentru vw si nu numai...

supapa ... generalitati

chiulase modificate pun aici niste poze  "aide pentru cine vrea stie mai multe despre

23.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
materialele ghidurilor de supapa

chiulase modificate ghidurilor supapa

46.5KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
explicatii pentru materiale

chiulase modificate explicatii pentru materiale

36.3KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
scaune supape

chiulase modificate scaune supape

31.1KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
explicatii pentru materialele scaunelor de supape

chiulase modificate explicatii pentru scaunelor supape

31.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ajustaje .. pentru montajul scaunelor

chiulase modificate ajustaje pentru montajul scaunelor

25.3KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stringerile-astea sint probabil pt. water-cooled... Banuiesc ca trebuie marite la vw?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu cred ca e vreo diferenta ... eu o sa incerc cu varianta conica.... pai uita-te la tabel > pentru chiulasa de aluminiu si supapa intre 30-40mm stringerea este de 0,1mm... destul de strins ... nu stiu daca mai poti mari peste o zecime, ar deveni destul de dificil presarea scaunului, iar daca ar fi prea strins la presare scaunul ar "aschia" din perete ....deci, ajustaj cu stringere 0,1mm si scaunul prelucrat un  pic conic

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, o zecime pare mult, daca te gindesti. Incingi chiulasa cind le bagi?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. nu rezolvi nimic cu incinsul chiulasei, pentru ca la contactul dintre chiulasa si scaun, scaunul se incalzeste foarte repede datorita masei mici... procedura este inversa, adica se lasa chiulasa la o temperatura normala si se raceste scaunul cu CO2 .. si fuga se pune pe locas si se impinge la locul lui ... si mai e si forma scaunului, care la exterior are o raza sau chiar o mica conicitate, care sa permita centrarea pe locas ... o sa fac toate astea cu chiulasele tale si o sa pun si poze

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu asha var boltzurile in pistoane- boltzurile in congelator, pistoanele pe calomfirel sau la soare.... intra de zici ca nu-i adevarat, se duc singurele...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai astea intra, ca-s facute flotante, le mai ajuti si c-un ciocanel...

Pai co2...cum?

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici o sectiune a scaunlui.. exact ce iti spuneam ... o "tesitura" care ajuta la o centrare si o introducere mai usoara ... nu apare pe imagine cealalta conicitate care sa ajute la o fixare mai buna a scaunului, aia o fac eu

chiulase modificate uite aici sectiune scaunlui.. exact iti spuneam ... care ajuta centrare mai

11.8KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Deci stringerea de 0,1 e la baza mica. Si cam ce conicitate?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta depinde de grosime si de latime ... cam 1 mm/ diametrul de  sus si cu iesire la jumatatea latimii ....dupa presare  batut materialul chiulasei si apoi frezare ca sa vina la drept ... evident acolo unde vin cu aport de material e mai simplu, adica, frezez locasul, bag scaunul, bat si la sfarsit frezarea e mai simpla

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da' asa nu maresti camera din chiulasa?

Pentru alea de 1800 la care-i destul de mult de lucru oricum, ar fi mers, poate, niste supapi mari de tot. Da' nu stiu ce si cu ce scaune.

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. nu te gindi ca frezez la nesfarsit ... pina in o zecime si apoi tu spuneai ca supapele tale sint mai in afara, asa plus frezarea unghiurilor ar ajunge la cit trebuie

cit sint in diametru supapele care vrei sa le pui? ca sa iti spun codurile

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
codurile semifabricatelor le am si sint usor de cerut la magazin

chiulase modificate codurile sint usor cerut magazin

66.9KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai sa zicem 44X36, asa...
Ar fi 2 perechi: alea de 2000 au scaunele puse bine dar au unghiuri proaste. Alea de 1800 pot fi modificate intensiv si extensiv. Pentru astea ma gindeam daca merg puse alte suape, mari.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici 3 variante de scaun pentru admisie

chiulase modificate uite aici variante scaun pentru admisie

15.1KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si uite pentru supapa de evacuare

chiulase modificate uite pentru supapa evacuare

15.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Astea-s facute de ks?
Pai nu stiu care-s variantele bune, ar trebui sa am supapele ca sa masor diametrul "mic". Da' probabil ca merge oricare din alea. Doar ca de supape...poate de la dilaru. Sa ma uit cit costa si ce dimensiuni sint.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da codurile sint de ks ...dar daca iei sa fie HM pentru ca nu am inca cutite pentru celelalte doua modele   ar trebui sa ma uit si cam care ar fi si optiunile de supape ks sau mahle

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si supape doar ca au cozile mai mari si mai trebuie scurtate si taiate canalele pentru siguranta, ceea ce e foarte usor

evacuarea

chiulase modificate uite supape doar cozile mai mari mai trebuie scurtate taiate canalele pentru

26.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si admisia... pentru admisie ar trebui unele cu 1 mm mai mari ca sa pot lua din ele sa pot scoate unghiul de 30 mai usor

chiulase modificate admisia... pentru admisie trebui unele mai mari pot lua din ele pot scoate

27.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asta cu scurtat, adus la diametru acolo la sigurante, taiat canale...mi se pare c-ar fi o chestie cam complicata. Supapile de la dilaru sint de inox si-s la un milion bucata. Are de 48 si 46,5 la admisie si de 38 la evacuare. Imi par cam mari, da' poate ca merita incercat. Ce zici?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e greu deloc cu taiatul si cu canalele .. fa tu rost de supape si le fac eu  ..... eu o sa incerc la dezmembrari sa vad ce gasesc ... nu comentez pretul dar zic ca ... e cam mare

nu te-ar satisface cele de ford 1300? au totusi 42 si poate gasim si unele mai mari .. la dezmembrari o chiulasa completa e cit ... 2

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, nu stiu, la 42 nu prea mai merita, ca ele au deja 41.
Da' ce zici de dimensiune? (ca-n bancu-ala) Or fi cam mari pt. 1800?
Mi-ar trebui, in cazul cu supapi de la alte motoare, sa gasesc ceva de vw, mi-e mai simplu sa le gasesc...noi.
Vechi, la dezmembrari, nu-i nici asta o idee rea, da' nu stiu ce sa zic, ca trebuie rectificate dup-aia...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si ce daca trebuie rectificate .. ti-am mai zis, in curind am tot "trusoul" pentru chiulase

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite supapele de hanomag spre exemplu

chiulase modificate uite supapele hanomag spre exemplu

25.9KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha, deci poti si rectifica. Bun. Alea arata bine, doar ca-s probabil mai lungi, nu stiu acum exact cit au alea de tip 4. Iar 45 de grade...nu pot sa ramina si asa?
Oricum, 44X36 ar fi ok. In mod normal, 8 supape noi n-ar trebui sa fie mai mult de 300 lei.
Gasesti undeva sa si sudezi, sa mai umpli camera?

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
curgerea e mai buna la 30 de grade, doar ca supapele sint mai subtiri ... poate ca e mai bine 45 daca raportul de compresie e mai mare decit stok ... gasesc de sudat dar costa, nu stiu cit dar sa incerc prima data cu incarcatul la supapa aia sa vedem care e scorul

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cica la motorul de tip 4 totu-i viteza gazelor. Vad, totusi, ca aia de la remmele pun chiulase 45X41 la motoare de 2000. Foarte frumos ar fi cum a facut asta, daca ai timp sa te uiti la poze macar (scaune de bronz?), dar cu supape 48X38 (sa zicem ca iau unele noi de la dilarul, totusi):
Adica rearanjata camera cam asa, mai ales pentru raport de compresie.
Scorul...cit poate fi? Nu m-astept sa fie p-o bere, numai sa iasa ceva...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de scor mai vorbim ... nu stiu daca chiar ai nevoie de supape asa mari pentru ca aste a se pun la pistoane mai mari si la o cursa mai mare de 70.. zic totusi ca 44x36 ar fi de ajuns ...nu am wig/tig si chestia cu sudatul e mai complicata in sensul ca trebuie sa geses atelierul cu pretul cel mai mic

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, deocamdata mi-ar prinde bine alea cu supape 41 cu 34, alea de 2000 la care-i mai putin de lucru. Aia de la Remmele pun la 1800 si la vreo 2 variatii pe tema 2000 chiulase 40X33-34. Deci probabil ca si 44X36 ar fi mult.
Io zic ca, daca tot ii dai sudura aleia p-acolo pentru scaun, atunci merita umpluta nitel camera. Dac-as ajunge la 9:1 ar fi mai mult ca grozav.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, 9:1 ar insemna de la circa 52 cmc la circa 43. Destul de mult, da' se poate face...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ar insemna sa pui inca 9 cmc, eu zic ca nu e loc decit pentru maxim 4cmc plus luat 1mm in adincime si asa ar iesi mai aproape de 7-8cmc

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, o sa incerc cu plastilina . Oricit ar fi de putin, tot e bine. Da' daca faci cam ca-n poza de mai jos, acolo cred ca iese camera mai mica decit 43 cmc.

chiulase modificate stiu, incerc plastilina oricit putin, tot bine. da' daca faci cam ca-n poza mai

37.4KB


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incearca cu plastelina ca sa vedem unde ar intra....

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cautind detalii despre dimensiunea supapelor, am dat de "indicele Mach". Se gasesc tot felul de calculatoare, etc. Cica asta ar trebui sa fie egal cu 0,5 la turatie maxima, pentru eficienta volumetrica maxima. Daca pun turatie maxima de 5500, pina si supapa de 39 mm iese ca-i prea mare la deschidere de 10.8mm. Le facem mai mici ? A, supapa de CU de 37,5 da exact 0,5...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum, foarte important la astea mai simple cu 41X34 pe care le-as pune la motor acum sau cind sint gata ar fi sa iasa inaltimea supapei spre culbutor cit mai aproape de cea stock, ca n-am cum sa iau iar tije reglabile, etc...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pune si tu linkul cu calculatorul

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
41x34 sint bune ... ia in calcul ca galeria de admisie are si o curbura si se si ingusteaza spre supapa si atunci exista o scadere a debitului  ... ada-le incoa' ca sa ma apuc incet sa le fac .. si daca pretul pentru sudura in aluminiu e destul de acceptabil le si incarcam ..

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, asa facem. Acuma-mi pare rau ca n-am incercat sa-l fac mai mare, cu cit e mai mare poti sa obtii mai mult de la el si n-ar fi fost mai scump. Poate c-am sa fac altul mai incolo.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
te gindesti si la un alt arbore cotit? sau doar la pistoane si camasi?

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai la un arbore...stoc de 71, poate, ca mai mare costa rau. Si de marit cursa nu se pune problema pe-aci, unde nici piesa in strung nu sint in stare s-o prinda. Da' si cu 71 poti sa faci motor destul de maricel, depinde de suma...
Erau pe bugnet niste piese grozave, arbore si set oettinger la vreo 2000 E .

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si atunci incerci cu pistoane de 96 sau te duci mai sus spre 103, 104?... daca mergi pe 103,104 o sa iti pot face eu prelucrarea la bloc si la chiulasa dupa ce imi instalez masina de frezat si alte chestii pe strung

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai as incerca, poate, c-un 104. Pin' la urma, nu-i asa de scump nici un arbore mai mare, "doar" 600E, da' nu stiu daca merita la broasca, poate la bus...
71X104 ar insemna 2400, nu-i rau deloc. Da' nu am banii de bagat in asa ceva, poate daca as gasi pe cineva sa-i vind motorul asta (cam greu, c-ar trebui sa cer mult si la noi e un fel de regula cu 300E) ca "longblock" dupa ce-ar avea ambele chiulase bune si sa cumpar piesele care-mi trebe pentru altul. Asa ca-poate-mai incolo.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
A, uite c-am mai gasit unu care-a folosit supape 48X38, ce-i drept cu cilindri de 96 (1911cmc), da' ce conteaza 3mm ?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba dimpotriva, zic ca mai degraba merita la broasca decit la bus.. si asa ca sa iti mai dau idei , zic sa te gindesti si la modificarea cutiei de viteze .. mai ales la vitezele 3 si 4 si la raportul filal la grupul conic... hai sa incepem cu chiulasele ...nu stiu unde as putea sa gasesc niste bara de aluminiu sau bucati de aluminiu, as fi vrut sa ma bag sa fac niste culbutori cu alt raport

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ei, cutia de viteze... A doua si a treia sint grozave, a-ntiia si a patra sint ceva mai nasoale, sau asa se simte, nu ma pricep la teoria cutiilor. N-am ce sa fac in cutie fara bani multi. Singura treaba ar fi diferentialul de la o cutie mai noua de 303, da' inteleg de la altii care au incercat ca-i place mai mult diferentialul asta pe care-l am acum.
Pai ce faci cu bara de aluminiu la culbutori? Sa-i faci din aluminiu?

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da as vrea sa gindesc unii cu alt raport si sa vad daca ii pot face din aluminiu gen aia de la scat sau cb, cu rola ..role gasesc de la pompele de injectie de diesel...dar e numai o poveste, un vis...

la cutie te referi doar la mecanismul diferential sau te referi si la transmisia hipoida, adica raportul fial (pinionul de atac si coroana)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hm, diferentialul e oricum la fel la toate cutiile astea mai recente, ma refer la pinion si coroana.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
adica nu sint pe piata decit perechi cu raportul 3,88?

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nici n-am cautat pe piata, sigur costa mult, ma gindeam la ce variante ar fi dintr-o cutie second. Oricum, la 160km/h zici ca decolezi cu broasca, cu toate c-am bagat saci de bani in suspensii; e prea usoara fatza si, de fapt, toata masina. Nu-mi imaginez cum e peste viteza asta .

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. eu nu ziceam ca ar trebui sa sari de 160, nici nu cred ca e interesant sa treci de 140 cu broasca, ma refeream la faptul ca ar avea alt demaraj daca vitezele ar fi corect etajate corespunzator motorului ... turatie de cuplu maxim si turatie de putere maxima

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai masina cam are demaraj. Ca sa-i faci o cutie de viteze adecvata = bani...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia zi ceva despre chiulasa aia cu ghidul care joaca ...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ce sa zic, o sa-ncerc sa-ti fac poze mai bine. Este una, intr-adevar, care-i mai amarita. Perechea ei pare ok. Din ce-mi amintesc, are un ghid mai gros din fier, ceva, poate din fonta si inca un ghid , poate din bronz, mai subtirel, care-i bagat acolo printr-o bucsa facuta dintr-o bucata de teava. Nu pare sa joace nimic, tigania ar putea foarte bine sa functioneze si asa mult timp, da' io stiu cum a fost facuta? Poate au marit gaura c-o bormasina de mina... Pe linga asta, un scaun de la evacuare a fugit cam 5 mm inauntru.
Astea doua au fost pe un motor luat dintr-o pivnita, care avea cam 5 litri de apa in el. Bine, a avut si ceva ulei . Fusese depozitat cu volantul in jos si nivelul apei era cam pe la jumatatea chiulaselor. Doua sau trei din camasi n-au iesit decit cu un ciocan mare. Blocul nu l-am desfacut inca, da-ti imaginezi ce-i inauntru. Interesant e ca, in afara de camasi, ce era feros nu ruginise chiar asa cum te-ai fi asteptat. In evacuarile de la cilindrii 1 si 3, care au stat sub apa, s-a depus un fel de parafina, foarte interesant... Fostul proprietar zicea ca-i inginer auto; ca sa ne-arate cum functioneaza lucrurile, s-a apucat sa dea c-un baros in coroana volantului, sa convinga motorul sa se-nvirta. Ce-i drept ca era puternic, am observat cind am urcat motorul in masina, ala l-ar fi pus si singur.
A, avea si piese noi, niste segmenti de tractor, de rezerva...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok .. o sa scot tzigania, o sa largesc un pic gaura ca sa o fac concentrica cu scaunul, o sa fac o bucsa din aluminiu bagata presat in gaura facuta, o sa ii fac 4 gauri intre bucsa si chiulasa, o sa umplu gaurile cu aparatul de sudura (WIG/TIG), o sa frezez susdurile pentru ca locul de asezare a arcului sa fie drept, dupa care alezez gaura din bucsa ca sa iasa la cota, apoi ar trebui un ghid nou de bagat acolo.. si zic ca ar fi varianta cea mai eleganta de reparare ...in legatura cu scaunul: trebuie scos si incarcat locul si apoi frezat..

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, cam asa ceva. Cum faci gaura sa fie concentrica cu scaunul si perpendiculara pe el? Montezi chiulasa la unghiul de care zice vw, da' cum centrezi scula pe axul scaunului?
Frezarea scaunelor o faci dupa ce pui ghidurile noi?
Bucsa de umplutura ar merge si filetata...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
prima data pun un dorn in gaura in care statea tigania si vad care este dezaxarea, apoi pun chiulasa la unghi pe masa masinii de frezat si reglez in functie de reperele pe care le-am luat... trebuie sa imi fac si o chestie d-aia pe care sa pun chiulasa.. imi trebuie niste tabla de fier cam de 10mm in grosime ... frezarea scaunelor se face musai dupa montarea ghidurilor ... bucsa aia de umplutura nu as face-o filetata

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2 3 4  

Mergi la