Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angela31 24 ani
Femeie
24 ani
Buzau
cauta Barbat
24 - 60 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Instalatia de ungere Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
lateral. Au un umar in partea din spate. Deci clar se preseaza dinspre cuzinet.

instalatia ungere lateral. umar partea din spate. deci clar preseaza dinspre cuzinet.

43.2KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am incercat sa le masor, dar mi-ar fi trebuit un subler digital.
In lungime au 37,5mm

instalatia ungere incercat masor, dar mi-ar trebuit subler digital.in lungime 37,5mm

38.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
foarte misto ... o sa caut inainte arculete si pe urma ma apuc sa vad daca pot bricola

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Fane2009
Broscar

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 54
Ce parere aveti de instalatia asta. O fi asa cum spune nenea asta ?
Ampco VW top cylinder oiler kit for all air-cooled VWs. Protect your hot running engine from modern dry unleaded/ethanol gasoline or CNG fuels! Use of this kit allows a mist of oil vapor to enter the air/fuel mixture by manifold vacuum to lubricate valve stems, guides, and especially seats, as well as rings and cylinder bores. Your engine will run cooler, quieter, and last thousands of extras miles before it requires a valve job! Valve seat recession can kill your engine, and this will prevent it. Kit includes all mounting hardware, carb injector plate for either 28 - 32 series Solex carbs or 34 PICT3 carb, new gaskets, nuts and longer carb studs. Nozzle can also be T'd into the PCV hose on later engines. I also offer individual carb plates for twin Weber carb setups - enquire for prices. These oilers are effective , and look vintage as well! NOS, made in USA. Recommended lubricant is Marvel Mystery oil. See. Beware - E15 gasoline is on the horizon (15% ethanol)!

instalatia ungere parere aveti instalatia asta. asa cum spune nenea asta ampco top cylinder oiler

40.3KB


pus acum 14 ani
   
Fane2009
Broscar

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 54
O merita investitia ( 79 dolari ) ?

instalatia ungere merita investitia dolari

48KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu stiu ce sa zic ...da ... daca ai 79 de coco si nu ai nevoie de ei .... eu nu mai am carburator asa ca vezi ce spun cei cu carburatoare

pus acum 14 ani
   
Fane2009
Broscar

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 54
Daca lungeste viata motorului si protejeaza supapele si scaunele se amortizeaza costul.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca gasesti pe undeva pe net pe vreunu care scrie ca daca bagi o mana de nisip in ulei, viata motorului se prelungeste si scade si consumul si supapele nu se mai aud si cite si mai cite, tu ce faci? ..apendicele astea la motoare sint ca frectiile galenice, atita timp cit marii producatori de motoare nu fac nici o miscarein sensul asta si mai mult decit atit, tac, de ce sa imi complic viata, sa dau 79 de coco si dupa aia sa traiesc cu impresia ca am facut un lucru bun ...efectul placebo

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
79 usd e o nimica toata... un plin de benzina sau putin mai mult. Dar chiar face ce zic astia? Ma indoiesc... Si nu afecteaza in niciun alt fel performantele motorului faptul ca bagi ulei in amestec? Suna bine dar cred ca e doar o gogoasa americana, vanduta frumos.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Sau castraveti vinduti gradinarilor in borcan cu eticheta rosie.
Totusi, un borcan de asta parca e folosit si la compresoarele Judson, pentru lubrifierea rotorului...


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acolo e alta treaba, uleiul vine prin cadere si nu "uleiaza" aerul care intra pe galeria de admisie ...dar vezi ca scriu baietii ca nu pui orice fel de ulei, trebuie sa iei unul special, presupun ca ar fi ceva ca cel de motoare in 2 timpi ca sa si arda si sa nu produca calamina pe supapa de admisie

pus acum 14 ani
   
Fane2009
Broscar

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 54
Va multumesc pentru opinii.
   @ bogdan bus - Oricat de atehnic as fi eu, metoda cu nisipul n-o incerc.


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pun tot aici ca e la subiect, si macar stiu de unde sa le iau cand imi trebuie:
Ieri am mai studiat putin blocul motor, si am incercat sa numar doapele din galeriile uleiului. Ca sa ma asigur ca alea sunt am cautat si pe net, si am gasit asta:

In partea dinspre pulie sunt 4 bucati. Cel incercuit cu rosu trebuie de 1/8". Apoi 2bucati, incercuite cu galben, de 3/8". Apoi cel incercuit cu verde, de 1/4".
Si ar mai fi un al treilea, care cica e din fabrica pus, din otel. La mine parca totusi nu e dop filetat ci tot presat. (cel mai din dreapta jos).

instalatia ungere pun tot aici subiect, macar stiu unde iau cand imi mai studiat putin blocul motor,

51.6KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Apoi in jumatatea stanga a blocului sunt 4 bucati, toate 4 sunt de dimensiune 1/4". Doua in suportul radiatorului de ulei, unul intre cele 2 prezoane de jos din mijloc, si unul langa piciorul filtrului de ulei.

instalatia ungere apoi jumatatea stanga blocului sunt bucati, toate sunt dimensiune 1/4". doua

45.2KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Si mai sunt 3 in spatele volantului, toate 3 de dimensiune 3/8" in partea de jos, langa dopul axei cu came.
Cel din stanga, cica ar fi mai problematic de bagat, ceva legat de ghidul tijei de la pompa de benzina, nush exact. Cica daca dai prost gaura pierzi presiunea de ulei in motor, tot uleiul scapand prin capul axei cu came cumva, inapoi in baia de ulei. Mai trebuie studiat.
Oricum, ca idee astea 3 trebuiesc neaparat schimbate, am citit o gramada de povesti cu doape sarite din spatele volantului.

instalatia ungere mai sunt spatele toate dimensiune 3/8" partea jos, langa dopul axei came.cel

44.6KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alex .. nu trebuie sa fie neaparat doape pe filet NPT (sau pe romaneste GAZ) pot fi si metric ... eu am pus metric M12x1.25 ... dar daca gasesti adu ca am tarod pentru orice fel de filet si inch si metric ... doar sa nu iei mai mare de 3/8"  . ... o sa incerc sa caut si eu suruburi cu inbus si sa le transform in doape... in locul celor de 3/8 ar merge unele de buson de baie de ulei M18x1,5

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
In caz extrem de nu gasim pe aici, au aia de la aircooled.net kit de 11 doape parca (special de tip4), la vreo 15usd. Sa vad cat o fi transportul, ca astea ar incapea si intr-un plic mai mare asa... 
Dimensiunea am luat-o pe NPT ca era un american ala care a dat explicatiile.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acu o intrebare ... ce axa cu came pui? si ce tacheti?

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

Fane2009 a scris:

Va multumesc pentru opinii.
   @ bogdan bus - Oricat de atehnic as fi eu, metoda cu nisipul n-o incerc.

Din poza pe care ai pus-o tu, pare o simpla "shpritziera"- vine uleiul prin tzevutza aia de cupru shi e luat de jetul de aer. Putem la o adica sa facem shi singurei asha ceva, chiar sa modificam un pic in sensul de a pune pe tubulatura dintre filtru shi carburator (la bus) o chestie cam ca borcanul de zugravit cu aspiratorul. Iar uleiul, sunt convins ca putem folosi ulei de amestec de calitate- macar Petrom sau Prishta, ca ale ieftine L150 fumega ca vaporul (constatat la Trabi- alea bune nu afuma deloc, alea ieftine afuma "traditzional" )


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu doapele de la galeriile de ulei gasesti de citit in vreo citeva locuri. Uite, spre exemplu aci:
Si mai bine aci:
Deci dopul care vine peste ghidul tijei de la pompa de benzina (la un bloc care are asa ceva) nu se extrage. Cele mai importante sint alea 4 din poze. Scrie acolo si cum le scoti pe-alea vechi. Se folosesc doape de 3/8. Exista in comertul socialist unele de bronz, o minunatie, insa nu-s de-alea pentru inbus, ci mai degraba au hexagon exterior. Trebe vazut daca nu incurca pe-acolo. Daca gasesti pe undeva doape cu gaura de inbus, vreau si io . Tarod (sau tarozi, nu mai stiu daca-s la serie, da' astia-s de obicei la serie) si burghiu am io, daca vrei.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am vazut mai demult cam asa ceva: folosit la vw. Ma rog, se poate adapta ideea. Treaba e ca poti intra c-o teava subtire in rampa de ulei. Doar ca nu stiu cum s-ar calibra duza - 0,5 mm ajung, sau?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
din amintirile mele internaute, tot niste americani comercializeaza un "primer kit" care baga presiune in rampa mai inainte de a da la cheie, pentru a nu invarti arborele "pe sec" si uza cuzinetii

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, parca era ceva, da' nu stiu daca merita cumparat asa ceva. Poate sa-l faci... hm, dintr-o pompa de ulei de dacia sau ceva similar c-o bormasina...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cit timp se roteste "pe sec"? ... oare merita?

jane si chestia aia de stropit are arculet si bila...


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, se poate sa aiba si aia. Da' io nu pricep ce-are pilitura aia mica facuta pe biela in minus fata de ejaculatorii astia? Atita timp cit nu poti sa te uiti inauntru sa vezi cum face...
A, daca n-am zis, repet: la motoarele alea in veu de ford stropitoarea era un tustiuc facut pe biela care lua ulei dintre biela si arbore, fara arculet si bila. Da' nu mai stiu cit de mare era gaura...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am gasit doape 1/8, 1/4/ si 3/8 npt ....la urmatoarele preturi: 1/8 - 6lei , 1/4 -8 lei si 3/8 - 14 lei ... doapele sint de instalatie hidraulica si sint ca cele prezentate adica cu "scobitura" hexagonala, sau imbus ... daca mai sint si alti amatori in afara de mine sa zica si o sa fac o comanda mai mare

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
As vrea si io 5 de 1/4 si 5 de 3/8...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok .. s-a marcat

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
la fel si eu 5 de 1/4, 5 de 3/8 si in plus unul de 1/8.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, si multumim anticipat .

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok ... va astept cu banii ca sa lansez comanda

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai io-ti trimit prin Xellex, cica vine la Bv curind.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Mai exact nu week-endul asta care vine, ci celalalt. E prea tarziu?


bogdan_bus a scris:

acu o intrebare ... ce axa cu came pui? si ce tacheti?


Cel mai probabil din lipsa de bani alea stock, care au venit cu motorul asta in prima faza, ca sa il vad si eu pornit si cu toate celelalte acareturi in regula, urmand sa mai vedem pe viitor.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu nu e tarziu deloc .. dar poti si tu sa mergi sa faci comanda ... e un magazin pe str.avram iancu vis-a-vis de autogara ... pot face comanda oricaind, au avut si pe filet metric de M18 M16 M14 si M12 mai ieftine cred ...cind am ajuns pe la ei aveau doar de M12 si mai mici

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Tine tot de instalatia de ungere... continuam aici sau e timpul sa fac topic cu motorul meu?
Am facut rost de un radiator de ulei care -zic eu- e destul de potrivit pt. ce imi trebuie mie. Este de la Fellix de pe forum, luat de pe o Lancia Delta Integrale.
Arata binisor, in afara faptului ca filetele de la stuturi sunt cam barbierite, si nu prea am incredere in ele.
Oricum, as vrea sa folosesc fitinguri AN, cu furtunele lor, si atunci ar trebui ori infiletat un adaptor de la metric la AN, ori sudat un stut nou, pe format AN. Parca as merge pe ultima varianta. Dar trebuie sa gasesc undeva sa mi le sudeze..



_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai astea ce filet au, metric? Au etansare pe con, sau cum? Mai bine sudezi alte stuturi decit sa pui reductii, sint mai putine etansari... Stuturile de sudat de unde le iei? AN 3 ar fi 3/8.
Ar fi bine sa pui o pompa noua de tip 1 in loc de aia veche care mai e si uzata si n-ai cum s-o mai mesteresti, ca tu adaugi vreo 9-10 metri de furtun plus radiatorul ala (care-i MARE), plus termostat daca pui...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, au filet metric, dar e cam terminat. Au buza interioara rotunjita, deci cred ca acolo se facea etansarea. Da, clar mai bine sudez altele decat sa ma trezesc ca imi picura pe acolo.
Am gasit o gramada de magazine de fitinguri dinastea online, si pe ebay, inclusiv aia de la CBperformance vand, si daca tot iau timoneria si filtrele de la ei, as putea sa fac si o comanda de fitinguri/furtune.
Eu ma gandeam la ceva mult mai mare, gen AN10 sau macar AN8.
Uite ce zic unii de dimensiunile AN:
-2        Smallest hose size. Used as an instrument gage line
-3        Also used as an instrument gage line
-4        Common hydraulic line. Some smaller fuel line
-6        Common size for fuel delivery lines
-8        Fuel delivery and oil cooler lines
-10        Larger aircraft, oil and fuel
-12        Larger aircraft, oil and fuel
-16        Larger aircraft, oil and fuel


Si astia:
Maximum AN line for NPT port size: 1/4” NPT is compatible with up to -6 AN (3/8” hard line) 3/8” NPT is compatible with up to –8 AN (1/2” hard line) 1/2” NPT is compatible with up to –10 AN (5/8” hard line) 3/4” NPT is compatible with up to -16 AN (1” hard line)


Si pe site-ul XRP (produsele care se gasesc la CBperformance) e un catalog in care sunt si cateva desene si explicatii.

Pompa asa ma gandeam si eu, de tip1 dar inca nu am ajuns la ea. Inca nu stiu care/cum merge cu ce axa cu came, si mai mult decat atat nu stiu de care axa o sa iau, sau daca o schimb deocamdata. Cel mai fain ar fi un sistem dry sump....


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, io gasisem un tabel care dadea diametrul furtunului, probabil. Atunci AN 8 o fi acelasi lucru cu 3/8 "gaz" sau NPT. Ideea-i sa nu aiba diametrul interior sub 10 mm. Parca atit are rampa de ulei la iesirea din pompa... 1/2 e cam mult, trebuie pompa MARE ca sa-ti faca debitul ala...cred .
Pompa care se potriveste cel mai bine e cea de tip 1 pre-71, pentru ax cu came "plat", nescobit, cu 3 nituri. La tip 4, axul cu came, atit stock cit si aftermarket, este plat, nu s-a trecut niciodata la ala scobit (la tip 1, axele cu came aftermarket sint si ele toate de tip "plat" ). Pompa de tip 4 are, parca, roti de 24 mm. Cel mai simplu gasesti pompa de 26mm. Aia de 30 - exista sigur modelul pentru ax cu came "scobit", dar modificarile care trebuie facute ca s-o potrivesti la tip 4 sint destul de...extensive si se pot misca alea prin ea . Probabil ca exista de 30 si d-asta pre-71, dar o gasesti probabil ceva mai greu si trebuie puse alte prezoane mai lungi.
"Dry sump"...e si asta o chestie, cam scumpa. Daca crezi ca se justifica bataia de cap si cheltuiala... Io m-am uitat nitel la Rotax cum e treaba asta facuta, aia folosesc ventilatia carterului ca sa pompeze uleiul la loc in rezervorul de ulei, dar n-am inteles cum.

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457

jan a scris:

La tip 4, axul cu came, atit stock cit si aftermarket, este plat, nu s-a trecut niciodata la ala scobit (la tip 1, axele cu came aftermarket sint si ele toate de tip "plat" ).

Uite asta e o treaba buna de stiut, mersi.
Sistemele dry sump sunt intradevar foarte scumpe, dar exista o pompa dry sump de la CB performance parca putin mai scumpa decat cele normale, si se zice ca ar fi buna. Si daca tot duc furtune pana in fata la radiator, as putea pune si un rezervor de ulei. Dar mai e si costul rezervorului, plus iar fitinguri etc. Vedem... Si in cazul asta chiar s-ar justifica montarea scuipatoarelor, ca intrebai care o fi diferenta intre alea si crestaturile facute in biele. Parca din cate stiu crestaturile alea luau ulei din baie si il aruncau spre pistoane nu?

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, nu se face nimic prin balaceala la crestaturile alea. Ele functioneaza ca si scuipatoarele, dar iau uleiul care scapa dintre cuzinetii de biela si fus (era o-ntrebare retorica, de fapt ).
Ala oricum scapa pe linga biela (la asta foloseste sanfrenul pe care-l vezi prelucrat in biele pe marginea cuzinetului) si crestaturile il dirijeaza spre piston. De asemenea, crestaturile "usureaza" putin (sau mai mult, cine stie?) evacuarea uleiului devenit inutil din zona aia.
Intreaga poveste cu scuipatoarele a pornit, se pare, de la faptul ca vw-ul a decis sa renunte la garniturile de chiulasa care compromiteau etanseitatea pe termen lung a cilindrului. Asa ca te sfatuia sa scoti alea si sa pui garnituri-distantier sub cilindru. Simultan, probabil ca sa nu le-mpuie capul mecanicilor cu formule despre raportul de compresie (care se modifica astfel si e vorba de masurat cit are o garnitura comprimata si alte prostii), a inventat crestatura asta care ajuta la racirea pistonului pentru a minimiza rezultatele detonatiei, etc. ce pot aparea cind maresti raportul de compresie fara sa optimizezi restul. Cel putin io asa-mi imaginez, pentru ca n-am vazut pina acuma uzura exagerata la bolt-bucsa de bolt-piston din cauza ungerii proaste in zona aia. De altfel, pistonul are si gauri de retur al uleiului in zona segmentului de ungere...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, asa pare totul mai logic, dar totusi am citit eu ceva pe undeva si de balaceala, ca altfel nu imi ramanea in minte )

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, nici n-ar avea cum, baia de ulei incepe sub axul cu came, nu poate fi vorba s-ajunga ceva piese in miscare in ulei... Poate era ceva in sensul ca, stropind dirijat pe canalele alea, se reduce din stropeala cauzata de scaparea uleiului pe intreaga circumferinta a lagarului. Asta-i un lucru bun, pentru ca se face mai bine ventilatia carterului. Dar asta se poate imbunatati ventilind partea din fata separat, ca la 356/912 si parca si la motorul Fuhrmann. Pe de alta parte, din stropeala-balaceala ajunge ulei la axul cu came-tacheti. Dar acolo ajunge ulei care scapa si de la paliere. Si acuma sint la moda tachetii cu gaurice de ungere, care iau ulei sub presiune din rampa. Apropou, ai mei au gaurele d-astea, cam de 0,5 mm, nu cred ca erau mai mici... Ei, 8 gaurele cred ca pierd mai mult ulei decit ar pierde alea 4 scuipatoare... Asa ca n-ar fi problema fara supapa cu bila la scuipatoarele alea.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de ce va cramponati sa fie dopurile, musai NPT de ce nu ar merge si metric? ... la radiator e musai, pentru ca fitingaraia de pe piata e numai NPT .. si .. de ce vrei sa mergi cu furtune, nu e mai usor cu teava de cupru maleabila, sau cu conducta hidraulica din propilena .. la astea se gaseste fitingaraie berechet ... in brasov la intersectie la fagetului magazinul se cheama BADR ... am luat si eu de la ei unele

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Pai cel putin eu nu tin neaparat sa fie filet NPT, poate fi si metric fara nicio problema. Acum era vorba de altceva, fitingurile alea AN, fiind facute de americani, erau comparate ca dimensiuni, doar cu cele NPT si la randul nostru, incercam sa ne facem o idee asa, de marimi.
Cat despre furtune/tevi, da as prefera sa fac traseul de sub burta masinii din teava metalica, pentru ca s-ar mai raci uleiul inclusiv pe traseu. Dar vreau sa fie totul bine facut si solid de la inceput, si de aia m-am gandit la fitingurile AN impreuna cu furtunele lor. Plus ca arata foarte fain 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai d-aia am zis ca mai bine treci pe la un magazin de furnitura hidraulica, ca sa vezi ce ofera astia pe aici si pe urma daca nu-ti convine poti face comanda de fitingaraie AN ... eu zic ca nu e nici o diferenta intre astea si AN , bine, nu au fitingaraie mov sau albastra... teava hidraulica se gaseste la metru tot la magazinul cu pricina ... eu am luat de la ei teava de propilena pentru returul de benzina, de o calitate foarte buna ...

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu teava ar fi cel mai bine, numai ca ajungem iar la nu stiu ce aparate de bercuit... Astea de pe la hidraulice parca-s tot filet "gaz", parca nu-s cu metric. Apropou de asta, unde se folosesc ceva stuturi de M10X1 (sau p-acolo, da' ar veni pe galeria de admisie si se potriveste pasul mai mic) pe care sa pot infige niste varnis subtirel, ceva cu diametrul interior de 2-3 mm? De pe la automatizari cu vacuum, ceva...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
stuturi 10x1 din ce material? .... exista tot la "baieti", un sistem de furnitura hidraulica rapida fara deformarea elementelor  .... si la astia aveau si pe gaz si pe metric conectori si adaptori de la metric la gaz

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai ceva de bronz sau aluminiu sau fier, pin' la urma, sa aiba filet de 10X1 la un cap si stut de 5-6mm la altu'. Care ma duce de fapt cu gindul la niste teava de cupru cu un capat filetat... Teava am, filiera la fel. Iacata o problema rezolvata .

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ideea era (merge si asta la ungere, ca-i cu ventilatia carterului) sa leg cutiuta de ventilatie - care ramine asa mica, n-am unde sa pun una mai mare - la galerii ca sa am de undeva un vacuum ca lumea. Da' trebuie tot stuturi mari, cum ar fi alea de la pompa de apa de dacie de 1/4, ca sa pun furtune mai maricele c-o piesa ca o duza inauntru. Asa ar fi vacuum bun la orice turatie si n-ar trebui sa reprezinte prea mult "aer fals" pe care sa nu-l pacalesc din amestecul de ralanti. De fapt, poate ca s-ar intimpla chiar o usoara imbogatire. Si daca scapa inca destul ulei din cutiuta plus cutia de ventilatie a motorului (in ambele am bagat bureti de frecat tigaia ), o sa fie ca un fel de aparat din ala de uns cilindrul, gratis .

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Uite, si-astia cu mai multi cilindri isi bat capul sa puna scuipatoare de ulei (unii n-au):

Nu stiu daca pot exprima ce sentiment ma-ncearca atunci cind ma uit la oamenii astia, mai ales aia care scriu pe forumul asta anume. Noi sintem niste amariti care se duc cu motorasul de vw la "specialist" ca sa se-mbete ala si sa puna alea invers inauntru, daca nu le fura si pune unele vechi de-ale lui, iar astia isi cumpara porsche (poate ca nu releva nivelul de trai neaparat asta, da' poate c-o face ) ca sa aiba ce mesteri, sa nu stea ca o vita cu popcornu la tv.  Nu stiu de ce fac aia d-astea, au fost invatati sa nu fie vite, sa le placa sa faca lucruri, la scoala, acasa... Romanul...cind aud ca unu care ia 15 mil. ca s-o frece la birou linga resou (ca-i frig, de) face imprumut la banca pentru platit zugravii... In fine.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
mda... ai atata dreptate!
Parca din ce in ce mai mult romanul uita de pasiuni, de hobby, de orice sentiment, si devine un mitocan pur sange in cautare de averi si extravaganta, fite, monden marlanie..
Acum cateva zile stateam de vorba cu niste vecini... oameni in floarea varstei, sanatosi, cu familii, si nu chiar nevoiasi. La un moment dat se opreste langa noi un BMW X6, pentru mine simbolul absolut al masinii de cioban (nu doar mioritic ci de peste tot). In mod normal incepe o discutie despre masina respectiva, care mai avea si un "body-kit" de super firma si foarte agresiv. La un moment dat, satul incerc sa inchei discutia, cu urmatoarea propozitie: Respect masina asta pentru nivelul tehnologic, design, toata munca investita in ea, dar sincer pe mine nu ma pasioneaza de niciun fel. La care mi se raspunde pe 2 voci concomitent:
"HM!! Pe mine ma pasioneaza banii!"
Astia ne sunt - din pacate - compatriotii (sau majoritatea lor).


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Haha, la un moment dat eram la un prieten si-ncercam sa vopsesc un filtru de aer de-ala de vw, cu ulei. Vine un cunoscut de-al prietenului in vizita pe-acolo, un om din Africa de Sud sau draci, olandez, nu conteaza, unul de-ala blond. Zice: ce faci acolo? Eu: pai, incerc sa vopsesc cutia asta... El: de ce? (in sensul: ce rost mai are, asa...) Io: bine, e inutil, dar as vrea s-o vad vopsita, na. El: aa, it keeps your mind going, keeps you off the street (scuze, dar n-are nici un farmec tradus).
Poate ca de de-astea e nevoie ca sa ne mearga mintea? Ala parea sa stie ceva, da' n-am avut timp sa-l descos.
Haha: "Frate, au scris astia despre mine intr-o carte groasa".


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stateam de vorba mai deunazi cu xelex despre "dry-sump". Pompa CB cica n-are nevoie de modificarea blocului. Circuitul care goleste baia e ala din interior si foloseste sorbul stock. Treapta din exterior e aia de presiune. Circuitele sint cumva incrucisate prin niste gauri in corpul pompei. Simplu, ieftin si curat, dar...sa nu uitam ca mai trebuie ajustata ca sa se potriveasca la tip 4 si e posibil (datorita constructiei) sa nu poti scoate antrenorul spre interiorul motorului. Trebuie studiat nitel.

Pe urma exista asa ceva, pompa clasica de "dry sump" care nu foloseste deloc galeriile existente in bloc (sorbul si galeria de refulare din stinga). Totul se conecteaza pe-afara. Partea de suctiune din baie e-n exterior. La asta poti face o mica smecherie, sa-i dai gaura ca sa refuleze in galeria stock. Bine, la pretul asta ar fi normal sa-ti realizeze pompa in orice configuratie si sa ti-o trimita impreuna c-o sclava blonda de 16 ani. Nici de asta nu stim daca se poate pune pe tip 4, da' nici nu vrem sa stim...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
alea autocraft sunt probabil "best of the best", dar apare alta problema. Avand corpul lung in exterior, in cazul in care folosesti evacuarea ahnendorp nu cred ca incap.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Evacuarea si fulia, bineinteles. Hai, cu fulia pentru turbina de porce poate ca scapi. Da' evacuarea s-ar putea sa nu fie o problema. O sa verific...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Costin
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 156
Oare e bine daca pun acest link aici?
Foloseste cuiva?





_______________________________________
"In Romania se intampla mereu lucruri enorme, ca si cum nu s-ar intampla nimic. Sau invers, nu s-a intamplat nimic, ca si cum ar fi lucruri extraordinare." A. Plesu

pus acum 14 ani
   
Costin
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 156
sau asta?





_______________________________________
"In Romania se intampla mereu lucruri enorme, ca si cum nu s-ar intampla nimic. Sau invers, nu s-a intamplat nimic, ca si cum ar fi lucruri extraordinare." A. Plesu

pus acum 14 ani
   
radu
Broscar nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 34
demult, cand faceam off-road, m-am apucat si am modificat muuult un rangerover din 87, 3,5l, V8. Am marit cu 5 l volumul de ulei, am introdus pompa de servo in circuitul de ulei si am montat niste tevi de cupru batute la capete (au ramas numai niste orificii mici) pentru racit pistoanele si a mers ok. am instalat un radiator de ulei mare, de la o masina automatica. dar aveam spatiu berechet.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ei, ce vremuri. Pacat ca nu se-ntelege nimic.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

jan a scris:

Ei, ce vremuri. Pacat ca nu se-ntelege nimic.

 


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
uite Bogdan, ce vorbeam acum cateva zile: o modificare cel putin interesanta si benefica, zic ei

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am gasit dopuri la preturi accesibile . ... 2 buc 1/8, 2 buc 1/4 si 1 buc 3/8  --- 10 lei
le-am luat pentru ca am nevoie sa modific o pompa de ulei, sau mai bine zis sa construiesc o pompa cu debit muult mai mare
o intrebare - pina la ce presiune rezista instalatia de ungere la motorul de typ1 si la cel de typ4

instalatia ungere gasit dopuri preturi accesibile ... buc 1/8, buc 1/4 buc 3/8  --- leile-am

26.2KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa studiu  .. realizarea practica
deci ... 2 pompe puse fatza in fatza ... eu am ales o pompa flat-cam si una de dish-cam
la cea dish-cam am scos axul de pe pinion

instalatia ungere dupa realizarea ... pompe puse fatza fatza ... ales pompa flat-cam una dish-camla

44.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si l-am scurtat

instalatia ungere l-am scurtat

36.1KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ca sa intre in pinion asa

instalatia ungere intre pinion asa

36.4KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
iar pompa sa arate asa

instalatia ungere iar pompa arate asa

42.2KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am filetat gaurile de admisie si refulare cu 3/8"G si 1/4"G ... si am bagat dopurle

instalatia ungere filetat gaurile admisie refulare 3/8"g 1/4"g ... bagat dopurle

33.2KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am frezat lagarul pinionului ca sa fie la nivel cu celalalt

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
scuze poza ... si in gaura am bagat presat un dop

instalatia ungere scuze poza ... gaura bagat presat dop

46.4KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am facut o tesitura in axul celeilalte pompe astfel incat sa fie antrenata si cea de-a doua pompa

instalatia ungere facut tesitura axul celeilalte pompe astfel incat fie antrenata cea de-a doua

39.5KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si sa arate cam asa cu cele doua pinioane

instalatia ungere arate cam asa cele doua pinioane

43.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa arata pe motorul de tip1 ... atinge fulia mare in ea, n-am incercat cu fulia mica  .. pe motorul de bus este mai mult loc .. sau pentru tip1 un alt set de fulii la arbore si la alternator

instalatia ungere asa arata motorul tip1 ... atinge fulia mare ea, n-am incercat fulia mica 

36.2KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
astea sunt pompele

instalatia ungere astea sunt pompele

26KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am terminat pompa, acu am nevoie de termostat pentru instalatia de racire a uleiului
.
am cautat cu goagalu si am gasit la cei de la rotax ceva poze si comentarii

instalatia ungere terminat pompa, acu nevoie termostat pentru instalatia racire cautat goagalu gasit

44.7KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
zic ca poza de sus este destul de elocventa si pentru asta am luat un termostat de logan pe care l-am kilarit

instalatia ungere zic poza sus este destul elocventa pentru asta luat termostat logan care l-am

31.8KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si am ramas cu asta

instalatia ungere ramas asta

30.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa masuratori, proiectare, realizare, ar trebui sa arate ca asta... cel putin din punctul de vedere al functiunilor

instalatia ungere dupa realizare, trebui arate asta... cel putin din punctul vedere

6.8KB


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
interesant... Rezultatul e cam la fel cu ala de-l am eu la vanzare pe forumul celalalt.
Bine... nu se compara cu satisfactia de a-l realiza singur de la 0. 
Si asta vad ca va avea stuturi (sau gauri) filetate. Motivul pt. care vreau eu sa il schimb pe ala.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deci ... 1. dintr-o bucata de aluminiu am facut corpul pe strung

instalatia ungere deci ... dintr-o bucata aluminiu facut corpul strung

37.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
2. pe freza am facut doua suprafete paralele, pentru flanshe

instalatia ungere freza facut doua suprafete paralele, pentru flanshe

38.4KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
3. am facut flansele din doua bucati de aluminiu - gauri, filet 3/8" gauri de 6 de prindere

instalatia ungere facut flansele din doua bucati aluminiu gauri, filet 3/8" gauri prindere

30.6KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
4. am facut un capac pe care l-am prins de corp cu suruburi de 5 iar etansarea intre capac si corp se face cu oring
6. am dat gaurile in corp pentru tur/retur ulei -  turul dinspre pompa de ulei este decalat fata de turul dinspre radiator, pentru a nu strica fasonul flanselor atunci am practicat un canal si in corp si in flansa pentru corespondenta - elementul termic functioneaza ca un sertar care inchide circuitul de by-pass si deschide circuitul catre radiator

instalatia ungere facut capac care l-am prins corp suruburi iar etansarea intre capac corp face

29.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si gaurile catre radiator din corp si flansa

instalatia ungere gaurile catre radiator din corp flansa

31.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
produsul final arata asa

instalatia ungere produsul final arata asa

24.6KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane daca tot ai revenit, ia zi daca pompa aia facuta de mine intra la motorul de bus, mie mi-a fost lene sa ma aplec sa ma uit.. sorry

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Imi place cum a iesit!
O intrebare: L-ai facut sa inchida circuitul complet in vreuna din cele 2 cazuri (min. rece sau max. cald) sau e ca si ala de la magazin, cu inchidere partiala?
Am tot discutat cu Seba si altii despre termostatele astea de ulei si principiul lor de functionare, si eu cred ca am inteles de ce sunt facute asa cum sunt, dar nu pot spune ca e vreunul din noi convins.

instalatia ungere imi place cum iesit!o intrebare: l-ai facut inchida circuitul complet vreuna din

44.8KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
O mica descriere:
Mocal oil thermostats are designed to regulate oil flow
through cooling devices until optimal (minimum)
temperatures are reached. Cold oil enters the
thermostat and is bypassed through the center of the
unit returning to engine (figure 1). During warm-up
the thermostat never closes off oil flow to the cooler,
rather, it offers a less restrictive path for the oil to flow*
allowing the cooler to acclimate to system
temperature. As oil warms to 180 degrees (200 in high
temp versions) the operating "waxstat" closes the
bypass permitting full flow to cooler (figure 2).
*percentage of oil bypass can vary up to the point
where the bypass is closed and full flow to the cooler is achieved.

De fapt, acum ca ma gandesc mai bine, cred ca pot sa imi raspund singur la intrebare... si de fapt nici nu am exprimat-o corect.
Seba sustinea daca tin minte bine ca termostatul asta ar fi mai bun intr-o varianta gen intrerupator, adica ori max flow prin radiator, ori max flow prin by-pass.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pompa aia...nu cred ca-ncape la motorul de bus, probabil ca n-are loc de jug? Trebuie verificat.

Ca intrerupator pur si simplu nu prea poate lucra aia, ca are nevoie de circulatie de ulei ca sa-i afle temperatura.


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu inchide partial, tocmai pentru ce spunea jan, ar fi o diferenta intre diametrul corpului si diametrul elementului, de 1mm care imi permite o scurgere intre circuite
- la rece este deschis circuitul spre retur - fm pump -> to engine
- la cald este inchis intrerupt circuitul de mai sus si atunci - fm pump -> to cooler
l-am incercat in apa calda si lucreaza bine - adica am facut masuratorile corect, la asta o sa fac o flansa pentru adaptare pe motor are dreptate jan, dispar doua furtune
- aviz celor care vor sa il cumpere pe asta - e de vanzare, ca sa imi pot sponsoriza urmatoarele lucrari- sub pretul celor de la BAS

o intrebare - la motorul de typ4 la radiator prin gaura de jos vine uleiul de la motor si prin gaura de sus iese din radiator?

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
m-am uitat pe o schema si aia zic ca pe sus intra in radiator si pe jos se duce inapoi in motor

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia pune schema, ca sa ma conving si eu

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poti sa te uiti cu atentie la bloc, se vede traseul de la pompa la radiator cum merge. Io n-am nici un bloc demontat...

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. stiu, cu blocl in fata e usor .. dar eu nu am ajuns inca la garaj .. vroiam sa imi fac niste schite de acasa

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hai ca m-am uitat, e cum zice xellex, josul e returul din radiator respectiv intrarea inapoi in motor, in rampa.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata am aflat, pe sus intra, pe jos iese .. am facut flansa

instalatia ungere gata aflat, sus intra, jos iese facut flansa

40.4KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa arata pe motor

instalatia ungere asa arata motor

44.1KB


pus acum 13 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 27
bogdan, un pret, se poate sa vad si eu daca ma incadrez
mersi


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
urmatoarea piesa din circuitul de ulei, dar nu ultima, radiatorul.... de oltcit
pretul divaisului este 250 lei

instalatia ungere urmatoarea piesa din circuitul ulei, dar ultima, oltcit pretul divaisului este 250

38.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poti, te rog, sa masori adincimea obiectului, de la gaurile pentru racord pina la flansa de pe motor?

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
77 mm

pus acum 13 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la