Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dannutzza
Femeie
25 ani
Mehedinti
cauta Barbat
25 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Distributorless ignition sistem.. Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Salut.
Este distributorless...
Este bun?
Din aici:


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in sfarsit m-a parasit .. lenea ... mi-am reparat stroboscopul 

ignition sistem.. sfarsit m-a parasit lenea ... mi-am reparat

43.9KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in curand .. un nou produs ... un sistem de aprindere programabil, waste spark, mai simplu si mai ieftin decat megajoltul, dar nu asa de "prietenos" cu utilizatorul ca megajoltul ... sistemul se bazeaza pe un controler pic16, mai ieftin si mai usor de gasit, cu care reusesc sa implementez delayul aprinderii, pick-up senzor-hall unipolar, senzorul de faza  TSOP sau hall switch... programelul de configurare este in excel, programn care genereaza datele pentru sursa, care se incarca in controler, simplu, cu aplicatiile microchip

asa arata un sheet de excel cu datele pentru sursa

retlw - este o variabila din fisierul .asm, adica matricea avans->milisecunde delay, care va fi transformat prin mplab sau aplicatii microchip intr-un fisier .hex si apoi incarcat in pic

ignition sistem.. curand nou produs ... sistem aprindere waste spark, mai simplu mai ieftin decat

61.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si asa arata graficul generat dupa incarcarea datelor..

ignition sistem.. asa arata graficul generat dupa incarcarea datelor..

43.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incerc sa ii copiez pe cei de la computronix ...  .. care au reprodus curba de avans a delcoului 009 pentru vw
la thread-ul megasquirt, am o incercare de a face ceva asemanator, delcoul modificat, dar cu partea de programare a aprinderii integrata injectiei

ignition sistem.. incerc copiez cei ...  care reprodus curba avans delcoului 009 pentru vwla

30.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Auzi, dar pentru, sa zicem, mai multe scintei una dupa alta ce-ar trebui?

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ar trebui sa pun...capul la contributie ... te intereseaza un "tril" de scantei, dupa prima, sau de exemplu doar doua scantei .... e de discutat, pentru ca e si domnul dwell la mijloc.. adica bobina trebuie sa aiba un timp (scurt) in care sa se "incarce", de aceea nu ma pot duce prea mult cu "trilul" peste urmatoarea scanteie, pentru ca as pierde din energie si la urmatorul piston ar scadea energia scanteii ... porsche a folosit doua bujii si doua delcouri, decalate

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, aia-i, "incarcarea" bobinii e problema. Probabil ca obtii mai multe dar mai mici, japoneze.
Pai si megajoltul ar sti sa comande 2 edisi d-aia sau un edis cu 2 rinduri de bobine? Dar ar scinteia simultan...


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cred ca poti obtine rezultate mai bune, dand scanteile secvential si cate o bobina pe fiecare bujie ... oricum, am obtinut rezultate cu controlerul asta, adica, ce scriam cateva pagini inainte, am reusit sa generez curba de avans, restul e o problema mult mai simpla, adica pot da un semnal de scanteie si sa il distribui printr-o pipa si un capac, pot da doua scantei in doua bobine (waste-spark), sau pot da scanteie pe fiecare bujie, totul tine de felul de amplasare a senzorului, numarul ploturilor - hardware...iar pentru mai multe scantei e nevoie de un circuit oscilant, cu atenuare

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai adica 8 COP si manevrate de ce divais? Da' fara distribuitor. Adica, poate c-ar fi mistoc cu distribuitor, pentru aspectul de porsche, io nu tin neaparat la asta, dar ar fi o treaba. Plus ca inca nu-i clar unde punem a doua bujie. Tu ce zici?

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. cam asa ceva .. dar ma gandeam, ca in motor, frontul flacarii pleaca dinspre bujie, deci prima scanteie si energia ei sunt determinante, urmatoarele scantei sunt date in "spatele" flacarii si energia lor e mult mai mica pentru ca bobina e "descarcata magnetic" .. deci nu are rost ..... cea mai tare chestie este cea cu 2 bujii... adica "doua fronturi"

cautand imagini cu ceea ce am zis mai sus am gasit asta

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai asta zic si eu, doua bujii. Nu stiu cine-a inceput, probabil pe la avioane, oricum motorul Fuhrmann (100 CP/l, asta la nivelul anilor 50 era ceva, e si acum) folosea astea doua bujii. La nivel de mestereala acasa nu pot pune a doua bujie la 180 de grade de aia de sus, adica in locul cel mai indepartat, etc.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane stii ca vorbeam odata ca se poate face ceva cu detonatiile ... exista un modul specializat, facut de VAG, pentru vw si pentru audi, montat pe motoarele din 88-92 cu inj. CIS-E (k-jetronic), care se intercaleaza intre senzorul hall si clasicul modul de apridere TZH .. te intereseaza discutia? .. eu vreau sa folosesc si chestia asta in aprinderea asta noua care o fac ... eventual sa folosesc un modul asemanator GM care imi da un semnal logic-retard catre controler in clipa in care apar detonatiile  ... se poate renunta la switch-ul de pe clapeta

ignition sistem.. jane stii vorbeam odata poate face ceva ... exista modul facut vag, pentru pentru

37.1KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
ar merge si pe megajolt o chestie de genul asta, pe intrarea auxiliara, cu montajul copiat de la megasquirt:

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la msq e altceva, asta de la vag e o varianta rapida de a pune pe masina, sau pe o aprindete cu hall un ecu pentru detonatii ... ala de la msq pe care l-ai aratat, este de opel si doar da un semnal catre ecm si se foloseste la pcb 3, eu am doar varianta pcb 2 si o varianta hibrida intre cele doua, dar si la astea se poate adapta, dar doar la varianta upgradata... la msq eu vreau sa pun senzor tot vag pentru ca au o frecventa de rezonantza mai mica decat cei de la opel, si fara vreun modul ci doar cu schema data de cei de la msq un pic modificata, ca sa pot schimba un pic referinta de frecventa in tot lantul asta

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
E interesanta treaba, numai ca n-a prea mers netul p-aci; deci s-ar putea folosi si la megajolt?

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, megajolt-ul are acea intrare auxiliara, la care poti pune diverse sonde. Intrarea este de tip 0-5v. Este complet programabila si in functie de ce masoara, poti face sa creasca sau sa scada avansul cu oricate grade vrei. In plus, o poti face sa dea si un semnal pe unul din cele 4 porturi auxiliare de iesire, adica sa aprinda un bec sau sa porneasca un buzzer etc, atunci cand apar detonatiile.
Ideea e sa potrivesti cei 0-5v cu ce da senzorul de detonatii, iar in cazul din link-ul de mai sus, ala da undeva intre 8v si 10v cand nu sunt prezente detonatiile si daca apar detonatii cica scade mult tensiunea, dar nu scrie exact cu cat. Vad ca aia fac un mic montaj cu un rezistor si o dioda.
Si mai e problema frecventei la care "microfonul" ala intra in functiune, ca vad ca astia dau o plaja de turatie in care functioneaza si e cam sus pt. ce ne trebuie noua, gen 4800-5600rpm. Iar in alta parte scrie ca peste 5000 sunetul e mascat de zgomotul motorului. Ceea ce ne lasa cu 4800-5000rpm in care detecteaza detonatiile.
Deci ori citesc eu gresit, ori e degeaba, si cum zicea Bogdan, ar fi fain daca s-ar putea schimba frecventa de referinta.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
senzorul de detonatii este doar un fel de "microfon" piezo, ca sa poti interpreta ce "zice" el, trebuie sa il agati de un "modul" de genul... care sa dea un semnal logic.
modulul compara o frecventa de referinta cu frecventa spike-ului dat de senzor, cand frecventele sunt "egale" atunci modulul da un semnal treapta... un high ... catre ecu, in varianta gm ci in varianta megasquirt... in varianta vag prezentata de mine totul e integrat si foarte repede "folosibil" ...
.. degeaba .. ma refeream la multiscanteie
o sa studiez si la megajolt si daca accepta ...o facem


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Era un catel electronic, ceva c-un 324 si-un 555, pusese unul schema pe forumul de megajolt...

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pe forumul megajolt sau megasquirt? ..ca ala cu 324 si 555 era la msextra

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pe forumul megajolt, las c-o sa caut, ca n-am salvat lincu. Poate vorbea ala prostii, nu stiu.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
Herby
Broscar nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
Salut.
"in curand .. un nou produs ..."
Bravo,Bogdan.
"exista un modul specializat, facut de VAG, pentru vw si pentru audi, montat pe motoarele din 88-92 cu inj. CIS-E (k-jetronic)"
Cum functioneaza?
Multumesc.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. functioneaza ca orice calculator cu aprindere mapata la care mai exista inca doi senzori pe langa senzoul CKP, senzorul de sarcina MAP si cel de detonatie ..
apropo herby ... am vizitat frumoasa ta tara acu cateva sapatmani in urma... si m-am speriat .. am cazut in zona salerno - napoli de sarbatoarea santa magdalena pelegrina ...credeam ca italia e o tara mai civilizata ...si voi aveti copii-minune, salam & co, bursuci, precum si fanii lor, iar de curatenie ce sa zic, e mai ca la noi .. sacii de gunoi la coltul strazii ajung pana la streasina... de ginta latina sunteti si voi


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru seby

o problema cu regula de trei simple

daca 360 de grade reprezinta (diametrul fuliei)Xpi ... cat reprezinta 10 grade?

- rezolvare
    170x3,14=533,8  perimetrul fuliei ..............360
         y      .......................................................10

        y=10x533,8/360   y =14,82mm deci 10 grade pe cirumferinta fuliei masurate cu sublerul
     
      30 de grade inseamna aproape 45mm ... pe masurate

iar fulia arata asa  .. TDC inseamna ca motorul e la 0
  5 ATDC ..adica 5 grade dupa - after TDC
7,5 si 10 BTDC inseamna inainte - before TDC

ignition sistem.. pentru seby problema regula trei simple daca 360 grade reprezinta (diametrul

52KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457

jan a scris:

Pai si megajoltul ar sti sa comande 2 edisi d-aia sau un edis cu 2 rinduri de bobine? Dar ar scinteia simultan...

Nu neaparat...
Practic ar fi un aranjament asemanator cu ce am eu acum, dar cu alt scop:

1Megajolt, 2Edisi, 2 bobine de ford (duble), dar cu 2 senzori pe roata dintata (nu doar unul cum am folosit eu).
Montezi 1 Edis ca si cum ar fi singurul din sistem, exact ca in manual, cu senzorul la 90 grade etc. Asta o sa controleze una din bobine, adica cele 4 bujii originale ale motorului. De la asta iei semnalul Pip pt. megajolt si ii dai semnal saw de la megajolt.
Apoi montezi celalalt Edis, doar ca ii pui senzorul decalat la X grade fata de celalalt, astfel incat sa obtii intarzierea pe care o vrei pt. scanteia la al doilea set de bujii. Semnal Pip nu duci nicaieri, iar semnal Saw iei tot de la acelasi megajolt. Astfel, practic al doilea set edis va avea acelasi avans ca si primul dar decalat la cele X grade in functie de pozitia senzorului propriu.
Ar trebui sa mearga.....

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Binee, pina sa mai caut inca un edis, l-am montat pe primul, impreuna cu megajolt-ul si restul de chestii, practic un sistem complet realizat de... cine putea sa fie, decit de Bogdan. Merci, Bogdane.
A pornit, e totu-n regula. Pare sa mearga mai bine decit cu delcou, ba chiar scirtiie si rotile la plecarea de pe loc (bine, a cam plouat p-aci ). Singura chestie care mi se pare ciudata e ca, oricit as deplasa senzorul de la rotita stinga-dreapta, avansul initial ramine neschimbat. Doar porneste diferit (daca-l duc la dreapta, avansul pare sa se micsoreze si  motorul vrea " sa dea inapoi", insa la ralanti sta la acelasi avans. Nu conteaza prea mult, oricum n-ai cum centra senzorul cu acuratete pe imbinarea semicarterelor si oricum primul dinte de la rotita n-a iesit la fix pe PMS.
Pe urma am bagat cablu-n el. A mers, desi zicea ca-i o eroare, era setat nr. de cilindri la 169, nu stiu daca se poate asta, oricum l-am pus la 4 si s-a linistit. Am bagat o harta gasita pe undeva, pentru ca parea ca nu vrea sa avanseze mai mult de vreo 20°. Senzorul de depresiune face treaba, se pare, insa la ralanti sta la 75 kPa? E-n regula? Cind accelerez (pe loc) ar trebui sa scada sau sa creasca? Gindirea asta inversa ma-ncurca rau. Kilopascalii aia sint presiune sau depresiune? Depresiunea scade pe masura ce accelerezi. Plus sau minus? Se poate calibra cumva senzorul? Sau TREBUIE calibrat? Tre' sa mai citesc, n-am mai avut asa mult timp ca pe vremea cind aveam un loc de munca .
Ete ce hart-am bagat:

ignition sistem.. binee, pina mai caut inca edis, l-am montat primul, impreuna restul chestii,

22KB

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai, 0 kpa corespunde cu vacuum maxim, iar 101,3 este presiunea atmosferica. Vacuumul ar trebui luat de sub clapeta, deci cu clapeta inchisa sa ai vacuum mare (valoare apropiata de 0, dar probabil in realitate vreo 30kpa). Pe masura ce accelerezi, vacuumul ar trebui sa scada, deci valoarea presiunii sa creasca.
Uite harta mea de megajolt, functioneaza foarte bine pentru configuratia mea. Eu am TPS, deci 0 corespunde cu clapeta inchisa si 100 cu clapeta deschisa. Am luat-o dupa un bosch, dar nu mai stiu care. Ideea este ca avansul trebuie sa creasca cu turatia, cat mai repede, si sa creasca cu inchiderea clapetei (adica odata cu vacuumul).

ignition sistem.. pai, kpa corespunde vacuum maxim, iar 101,3 este presiunea vacuumul trebui luat

36.2KB

Modificat de TZepeSH (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Vacuum de sub clapeta, normal. Si e mai clar daca te gindesti in load in loc de kPa, acuma exersez mintal . Dupa vreo 2-3 zile o sa gindesc in procente. Bun.
Dar de ce-am la ralanti load 75% in loc de -sa zicem- 30%? Hmm. Tre' sa-ncerc sa pun niste furtune care sa nu se auto-suga, astea-s cam moi sau se-nmoaie cind se-ncalzesc.


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cu placere jan...sincer m-am jucat putin cu el iar erorile pe care le gasesti sunt bagate de mine, uitand sa le aduc la normal ... presiunea atmosferica este 100kpa ... ar trebui sa incerci sa cauti un ceas de depresiune si sa vezi daca este bine etalonat senzorul MAP, daca nu este, desfaci cutia si inauntru gasesti un potentiometru multitura (albastru cred) si cu o surubelnita finutza il aduci in parametri ... poti chiar sa ignori presiunea atmosferica si sa faci reglaje din potentiometrul ala ... daca iei vacuum imediat de sub clapeta e normal sa ai 75%

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hehe, ceasul de depresiune e pe drum. O sa schimb si furtunelele, sa pun unele mai tapanoase. De potentiometru nu stiam, inca n-am desfacut cutia, haha, probabil ca m-am maturizat. Cutia aia ar trebui sa stea in portbagaj, nu? Io am pus-o pe "peretele de foc", e-ntr-un loc unde nu ploua in ea, da' probabil c-ar sta mai bine inauntru. Sa vad cum ajung firele.
N-am luat imediat de sub clapeta, puteam sa iau direct din carburatoare, in schimb am gaurit galeriile, dar n-am reusit sa ma duc foarte jos, sa zicem pe la 1/3 din inaltime.
Oricum, merge. La harta mai e de lucru, dar s-o rezolva si asta, dupa ce aflu ce-i cu 75% aia, poate ca-i ceva neetans, dracu stie...

A, si oricum ma asteptam sa fie vacuum ceva mai slabut, din cauza distributiei...

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cutia o poti da jos fara grija pentru ca cele doua mufr care intra in ea nu se pot incurca, pentru c una e cu 3 pini iar cealalta cu 5 pini..da cutia jos desfa-i capacele, scoate placa de acolo si pe ea gasesti potentiometrul

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, io zic ca nu m-am uitat inca inauntru, in timpul montajului am scos mufele din ea oricum... Pare ciudat, sa ai o cutie si sa nu te uiti in ea.
Asa o sa fac, oricum e complicat ca n-am laptop si tre s-aduc masina cam in casa, practic.
Dar dac-o fac impermeabila, cutia, pot s-o las acolo, in dosul tulumbei? S-o face prea cald p-acolo? N-ar trebui...


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesele din montaj sunt de care se gasesc pe piata.. am incercat sa pun ce am gasit mai bun, acum nu stiu ce sa zic de caldura, poate e mai bine sa stea undeva unde caldura nu ajunge la montaj ...

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Atunci in portbagaj!
Ce zici de harta pe care am bagat-o? Nu-i cam mic avansul total?

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu m-am jucat prea mult cu hartile, d-aia e bun megajoltul asta, ca poti da o forma neliniara curbei... asta o sa vezi tu cum va merge mai bine

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, incet, asa. Tre' sa mai citesc ce folosesc si altii, spre exemplu ce se potriveste la Tepes poate c-ar merge si la mine bine, cine stie. Oricum nu-i diferenta mare. Deocamdata se simte ca s-ar putea si mai bine.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, am mutat jucarica in portbagaj, am reglat senzorul (era diferenta mica, oricum). La ralanti  am (- 0,3)mbar, care ar insemna 70%, zic io. Nu-i asa rau, am mai citit, cic-ar fi destul de normal. Vacuum minim ar fi in deceleratie, se duce pe la 40%, cam asta-i. Deci trebuie rearanjat tabelul si trebuie sa trag un furtunel inauntru sa vad cum variaza pe ceas depresiunea in timpul mersului. Am dat panta mai mare curbei in zona pina-n 3000 rpm si vad ca-i place mai mult.

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
s-ar putea sa ai clapetele prea deschise la ralanti (probabil jicloare de ralanti prea mici in ideea de a scoate consum mic, si apoi clapetele prea deschise, ca sa tina totusi relantiul). Adica eu sunt sigur ca asta e.... desi stiu ca tu ai tot facut reglajele carburatoarelor. Poate ma insel. Totusi ar trebui sa scada macar la 60Kpa
Eu am ajuns la concluzia ca in felul asta, masurand depresiunea in galerii poti sa iti dai seama daca te pacalesti si mergi pe progresii in loc de jicloarele de ralanti.
La mine, facand niste experimente, la un moment dat am reusit sa scad pe la 55kpa, iar carburatoarele au inceput sa suiere pe la orificiile pe unde trag aer jicloarele. Interesant era ca puteam sa modific mersul motorului punand pe rand degetul pe cate unul din cele 4 orificii. Era asemanator cu scoaterea pe rand a fiselor.
Ala cred ca a fost cel mai bun reglaj pe care l-am avut pana acum, dar nu mi-am notat nici ce jigloare sau difuzoare am folosit, nici turele la suruburi...

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, ar fi bine, dar nu cred ca-i asta. Mai cercetam.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628




interesant mi se pare sistemul de tragere al carburatoarelor, pare cu tub bowden, ca de bicicleta...


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
da, vorbeam cu Jan mai demult de sistemul asta (sync-link)... as vrea sa renunt la un moment dat la timoneria hex-bar in favoarea lui. Acuma sa vedem daca voi incerca sa fac o replica sau il cumpar direct. Se pare ca pana la urma a luat Jake Raby drepturile de productie si patentul pt. sistem si baiatul care le facea s-a oprit momentan.
Tot de la el m-am inspirat si cu bobinele COP de gsx-r.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
inapoi la problema mea cu turometrul de 6cilindri, cred ca pana la urma o rezolv cu un device mai putin "home made" decat speram. Am gasit asta:
Am comandat-o ieri, la un pret chiar mai bun decat il au ei pe site. Cam scump, dar oricum, mult mai ieftin decat mi-au cerut niste americani sa imi modifice turometrul. Sper sa mai si faca ce trebuie )

ignition sistem.. inapoi problema mea turometrul 6cilindri, cred pana urma rezolv device mai putin

33.1KB

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ai cu ce...

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilăr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
o sa-ti faca si ce nu vrei ....

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
dilareeee crezi ca mai pot spera la bidonul ala cu ulei de cutie? 

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilăr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
sa-l pui pe aprindere??? crezi ca mere mai unsa??

bag acuma un mail afara sa vad ce e cu oloiu ca si eu am uiata


_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru albert

ignition sistem.. pentru albert

30.1KB


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am si eu, pentru Trilaru:

ignition sistem.. eu, pentru trilaru:

32.6KB


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ai trecut la alta versiune de soft? sau la versiunea 4?

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, haha, asta-i amuzant, de fapt nu mi-am mai amintit ce versiune trebuia sa instalez, tinusem doar minte ca nu-i ultima, deci am 4.0.1 acuma (inca nu l-am conectat, vroiam doar sa vizionez "harta", dar mai bine zi-mi ce versiune trebuia sa am ?

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu i-am incarcat 3.2.0, la versiunile cu 4 e nevoie de alt controler ... eu nu am stat sa incerc altele

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai atunci sa caut 3.2.0, nu mai tineam minte, intre timp am reinstalat windows-ul, normal si motorul n-a mai mers de aproape un an . Dar acuma merge din nooou! Oricum, mai e ceva pin-o sa fie bine avansul, tre sa vad cum e cu vacuum-ul in mers, etc. Poate ca era mai bine cu TPS, habar n-am, nivelul de vacuum e foarte scazut la carburatoare individuale. Ceva pareri despre tabelul cu cifre?

Modificat de jan (acum 11 ani)


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. daca vrei tps poti pune tps-ul in locul senzorului map fara nici o modificare in hard-ul controlerului ... pentru tps ai nevoie tot de cele trei fire-  plus, minus, semnal ... doar in program trebuie sa declari la tools/options/tabul load tipe ->TPS .. si daca ai nevoie de tps iti pot face rost de unul si  pot face rost si de o mufa care sa se brodeasca in mufa de MAP...  doar chestia care tine senzorul pe carburator sau pe timonerie mai trebuie bricolata  .... poate cand vii pe aici

Modificat de bogdan_bus (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poate; TPS are si el ale lui, nu tine cont de sarcina, tre sa stii s-apesi pe pedala, prostii d-astea. Ne mai gindim.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dupa ceva vreme: motorul are o ezitare destul de puternica pe la 4000 de ture. Trece peste ea, meerge asa, nu trage sa moara sau ceva, dar nu e el . Am schimbat pompa de benzina, am verificat mizeriile din jicloare, am avut jicloare principale de 170 , nu pare sa fie totusi din carburatie. Nu cred sa aiba nici probleme de respiratie (chiulase subdimensionate) la turatie asa mica.
Abia azi am observat, facind o tura cu ecranu dupa mine, ca - in Configurator - turatia din tabelul de avans nu corespunde cu aia din turometrul de jos. Turometrul arata corect, zic io, tabelul - nu. Pe la 4000 de ture sare in casutele de la 9000 de ture. Ce naibii sa fie asta, e senzorul prea intr-o parte, vibreaza (n-are cum, e prins direct pe bloc, ala nu clinteste d-acolo un micron), e distanta prea mare pina la dinti, ce poate sa fie?


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
s-ar putea sa fie distanta pana la dinti .. dar peste 4000? cum se simte?

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De mers, merge, trage, da-i da in bot asa, cite un rateu-doua, icneste, tremura, dar accelereaza mai departe. M-am dus pina la 5500, parca merge mai bine dupa ce trece de o anumita turatie. Distanta pina la dinti... Nu-i mai mare de 1,5 mm. Mai e o treaba, rotita nu trece exact pe diametrul cenzorului, trece mai catre periferie. Asta sa fie? Daca ma gindecs bine, la blocul vechi facusem un suport, la asta mai nou era-ntreaga urechea aia de ridicat si-am prins ala direct de ea. Motorul vechi nu facea asa, parca. O sa-ncerc sa prind ala mai hotarit acolo...

A, schema cu rezistoru de 10 kohm in serie cu senzorul, asta am gasit in vreo doua locuri c-ar fi facut unii care aveau aceeasi problema si s-ar fi rezolvat. Explicatia n-am gasit-o...

Modificat de jan (acum 11 ani)


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia incearca si tu rezistenta ... din ceea ce spui tu, as gandi ca la 4000 - 4500 de ture, din cauza firelor neecranate ar apare niste filtre trece jos si ar baga controlerul in balarii ...

pus acum 11 ani
   
Herbis
Broscar nou

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 2
Salut.
Bogdan's mj went to Germany...


I tried to build one but I couldn't.
How are you?
What's news?
La vedere.


pus acum 10 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hehe .. this mj was mine, i built it ..you buy it?
it's for sell because the owner will pass to the next stage ... injection

Modificat de bogdan_bus (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
That's a VERY good price, capisci ?

_______________________________________


pus acum 10 ani
   
Herbis
Broscar nou

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 2
Salut.
Yes, I realized that was built by you.
The price is good,the ignition is whole, you don't need to look for parts,edis or wiring loom.
I didn't buy it. I sold the vw t3. At the moment I can buy nothing...
Bogdan did a good job,I can just admire him and his creatures.
I forget all the little thing that I tried to understand about electronics...
I'm glad to be here again.
Bye.


pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
All that sounds a bit suicidal... Don't do it! Give us creatures a smile.

In fine, probabil ca o forta superioara zice "nu vinde megajoltul!". Cine stie, poate c-o sa mearga cindva pe un bus, se cam cere asa ceva, un camper... Om mai vedea. Mai am motorul "vechi", il fac sa-l mai pornesc din cind in cind, cum au oamenii la tara (aici e la tara) URUITOARE.


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298

Herbis a scris:


... and his creatures...


did you mean... creations...


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 10 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la