Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Yuby Mona pe Simpatie
Femeie
23 ani
Arges
cauta Barbat
23 - 45 ani
Aircooled Forum / TUNING / Injectie de benzina ... adaptare pe flat4 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 ... 9
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la ulei exclus .. la water cooled in apa ... la aircooled uita-te mai sus cum am pus eu..ideea este sa nu treci cu temperatura citita de 100 grade pentru ca mai sus se blocheaza calculatorul

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Opa... Si cum il deblochezi? Fiindca s-ar prea putea sa se apropie sau treaca de 100 de grade daca-l pui in evacuarea aerului de racire.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai nu e ca am masurat .. ajunge acolo unde l-am pus la 95-100 de grade ...in garaj .. la drum banuiesc ca mai putin

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, nu stiu, trebuie vazut, motorul e clar ca se-ncalzeste ca lumea la drum. Dar daca chiulasa poate avea 170 de grade, cit o fi avind aerul care trece "prin" ea? Nu cred ca s-a gindit careva sa masoare ce temperatura are aerul de racire . A propos de asta, se gaseste si pe la noi termometru de-ala cu laser sau infrarosu sau ce-o fi?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
d'alea spectrale.. in combinatele siderungice ...  eu am masurat jos cu un termometru auto cu mercur si greu a ajuns la 100 de grade.

uite si cablurile de diagnoza

injectie benzina ... adaptare flat4 d'alea ...  masurat jos termometru auto mercur greu ajuns

35.3KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Interfata aia o cumperi sau o imprumuti?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. daca ai vazut o sonda de temperatura am bagat-o intr-o cutie de incalzire, pe acolo prin capat iar alta dedesupt sub motor.. pe aia nu cred ca ai vazut-o, dar iesea doar un fir

interfata este a mea am cumparat doar cablul mic de adaptare pentru tipul  2x2 ca sa nu fiu nevoit sa pun tot felul de sirme prin mufa

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aia de la incalzire am vazut-o, cealalta - nu. Astea unde erau pe motorul de polo sau golf? Si de ce-s doua?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la polo sau la golf sint undeva in stinga la iesirea apei din motor si sonda de temperatura nu este ca aia de dacia .. dar ca valori sint la fel ....una dintre ele nu era legata la calculator .. numai cea care o pusesem de forma in cutia de incalzire

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha. Dar calculatorul are fire pentru 2 sonde identice montate cam in acelasi loc?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu doar pentru una .. cealalta sonda este pentru pata calda .. dar la ce am facut eu nu a fost cazul

vag comul imi va spune ce traductor e pus bine si ce traductor nu e pus bine .. sau daca deschiderea clapetei este buna sau nu.. si altele

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cum naibii afli de la ala daca ai pus sondele bine? Zi si mie...
Cum sint clapetele astea cu deschidere progresiva? Parca n-am vazut asa ceva...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite asa arata ala de digifant .. dar vezi ca este la fel ca cel de injectie mecanica K , si difera numai tps-ul

asta are si supapa de aer auxiliara

injectie benzina ... adaptare flat4 uite asa arata ala digifant dar vezi este fel cel injectie

45.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, zi si mie o treaba: cit si cum se suprapune durata de injectie peste durata de deschidere a supapei de admisie? Ai cum sa afli asa ceva? Sau injectia incepe la un anumit unghi RAC fata de ultimul impuls dat de senzorul Hall? Sau cum e? Fiindca, daca-i asa, n-ar trebui comparata distributia cu aia de la motorul de unde provine calculatoriul? Sau ai cum sa intervii asupra momentului in care se face scuipatura?
Io ma gindesc c-ar fi optim ca injectia sa se faca la inceputul admisiei, imediat ce se deschide supapa, ca sa se-amestece alea mai bine.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ce spui tu este la injectia secventiala ...nu la mpi .. si oricum la secventiala injectia incepe cam la 10-20 grade dupa pms... la mpi nu este asa injectoarele deschid aleator fata de deschiderea supapei, impulsurile de semnal treapta care ajung la injector sint in jur de 4ms la mpi si 2ms la mono ... ca sa nu mai vorbim de csi k-motronic sau jetronic la care injectia este continua injectorul mecanic este de fapt o diuza acolo nici nu se inchide nici nu se deschide "pisha" in continuu doar debitul se schimba

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dar ce parere-ti faci daca semnalul il distribuim la fiecare injector in parte printr-un divais? Pentru economie... S-ar putea face un fel de "distribuitor"?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e munca in plus... fara rezultate.. exista la modelele cu 2 grupe un switch care comuta comanda de la o grupa la cealalta ..singurul lucru pe care pot sa il adaug este un driver circuit .. am scris mai sus ...care sa ma ajute sa adaptez orice injector la orice ecu si atit... am destule reglaje la indemina si mecanice si electronice ca sa mai fac si inca un " distribuitor" care  daca as sta sa-l gindesc ar trebui sa arate ca inca un ecu

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, imi dau si io cu parerea... Daca admitem ca-i simplu de facut obiectul, ar trebui (teoretic) sa rezulte o economie fantastica de benzina. Impulsul pentru injector ce tensiune si intensitate are?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
economia ti-o da injectia in sine .. care pentru fiecare regim de functionare iti gestioneaza aprinderea si alimentarea cu combustibil catre optim .. de aceea o masina pe injectie fata de una pe carburatie are un consum mai mic pina la 40% (depinde de capacitatea motorului)... impulsul trebuie sa aiba in minim 400mA .. asta depinzind de la un injector la altul ...iar caderea de tensiune o afli cu legea lui OHM dupa ce ai masurat rezistenta injectorului U=R*I ... bine ecuatiile sint mai complicate pentru ca tensiunea la injector nu este continua mai apar si niste impulsuri... dar pentru inceputul socotelilor e bine de plecat de la legea lui OHM ...macar teoretic sa se estimeze tensiunea pe injector.....

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, adica "esti ohm cu mine" etc. Deci sint curenti destul de mari, care ar putea arde niste contacte. Dar dac-ar fi niste contacte cum sint platinile, poate c-ar merge? Bine, stiu ca-i ca si cum ai repara ceasul atomic c-o dalta de bronz...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu exsista contacte mecanice ... ci numai  cu semiconductori ...dar si aia nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare a intensitatii curentului ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bine, nu exista, dar daca inventam noi unele ? Spre exemplu o cama sau ceva pe pulie si 4 platini care sa distribuie impulsul la injectoare?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
janee.. asta e pentru derutarea adversarului de clasa?? .... jane de ce cind scriu ffulie se transforma pe ecran in pulie  cineva s-a jucat .. ia sa vad daca scriu fula ce iese .. tot asa

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai are autocorrect, ca ffffulie nu-i bine, nu exista, exista doar pulie.
Nu stiu, de ce-ti pare ca n-ar fi o optimizare sa nu scuipi de 4 ori mai multa benzina decit e nevoie?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai daca scuipi de 4 ori benzina mai mult decit e nevoie atunci amestecul este bogat si ti-ai raspuns singur.. optimul este atunci cind la o anumita cantitate de aer ii dai o anumita cantitate de benzina si obtii puterea maxima...am mai scris .. puterea maxima se obtine atunci cind amestecul este mai saracutz adica lambda intre 1 si 1,2.... si acest lucru il stie calculatorul pentru toate regimurile de lucru ale motorului .. tu ii dai numai conditia ..adica deschiderea clapetei .. pedala de acceleratie .. restul operatia de comparatie intre factori o face el si alege si optimul pentru conditia data .. accelerare, decelerare, putere maxima, cuplu maxim, regim constant, regim economic .. toate acestea sint memorate in creierul ECU iar divaisul de lucru este injectorul ...de 4 ori mai multa benzina in cazul asta inseamna de 4 ori mai mult aer si de aici s-ar traduce TURBO

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, hai c-ai inteles, e vorba ca, daca am un injector in gura fiecarei supape de admisie, sa-i scuip benzina doar supapei care "admite", iar celorlalte - nu. De-asta zic ca-i risipa de benzina, injectoarele ar scuipa si inspre celelalte 3 supape, care-s inchise. Iar atunci cind le vine rindul si celorlalte sa traga aer, vor trage si benzina care a fost aruncata inutil, dar si benzina pe care o primesc pentru ca le-a venit rindul. Dar noi vrem sa se produca fenomenul de "atomizare" sa cum dracu-i zice, iar benzina care s-a scurs pe dosul supapei si-a stat o vreme acolo numai atomizare nu mai face.
Pe cind, daca dai, ca la aia secventiala, voie unui singur injector sa scuipe cind se deschide supapa lui, ar fi o optimizare. Are sens ce zic?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane asa e .. d'aia un fsi sau un tsi consuma mai putin si chiar si celelalte secventiale cu injectie in admisie .. daca vrei unul d'ala se rezolva, numai piesele sa le gasesti......pai eu vroiam sa fac motorul meu euro2.. tu vrei sa il faci direct euro4???

tu vrei sa sari niste etape ... pina si varianta mea simpla e mai buna decit carburatoarele ... are gestiune a alimentarii, corelata cu aprindere integrala, sonda lambda care da un feed-back despre cum arde amestecul combustibil ...... ..vrei  tsi boxer??... vazusem pe un site pe unii care au mai dat in chiulasa inca o gaura ptr o bujie.. deci se poate baga un injector pentru o injectie direct in camera de ardere

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, io ma gindeam la injectie in galerie, dar (poate) imbunatatita. Sigur s-au gindit nemtii si la de-astea si n-a mers. Sau poate nu s-au gindit. Da ia zi, injectoarele de injectie directa cit de diferite sint (au putsa in camera de ardere)? Cum vezi ca s-ar putea transforma scuipatul in toti cilindrii in scuipat secvential? Ai cum face asta electronic? Cu un traductor-ceva care sa vada la ce cilindru s-a dat ultima oara scinteie? Sau cumva mecanic bazat pe delcou?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane ceea ce spui tu exista si s-a pus pe masini de prin 96 incoa'..la passat la motorul de 2000 si pe urma cam toate care au trecut la euro4 au asa ceva .. injectia secventiala .. ca sa le identifici daca deschizi capota si te uiti sub protectia de plastic de deasupra .. au la captul axei cu came o chestie rotunda in care este un senzor hall .. ala e senzorul care transmite calculatorului pozitia axei cu came.. si injectorul scuipa in galerie nu direct in cilindru ... mai tirziu a aparut pe piata si fsi si tsi, dar injectia secventiala deja functiona cu injectoare pe admisie

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai vezi ca nu trebe sa ridici capote ca sa stii ce-i acolo? Serios, acuma se poate face cumva o chestie hibrida care sa dea fiecarui injector curent cind trebuie? Ce fel de injectoare foloseste injectia directa?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu cred ca merita efortul de a face o chestie d'asta semisecventiala ...alea sint facute profesional .. testate la tot felul de curenti la tot felul de impulsuri..cu piese pe care nu le gasesti la orice magazin .. nu merge

injectoarele de  fsi tsi is cam ca cele de diesel tdi-pd ..numai ca presiunea de injectie e mai mica... pd adica pumpe-duse.. asta spune tot

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stiu ca nu se cauta potcoava pina n-ai calu , dar mai stam si noi de vorba, pina am calu ala.
Deci io am 2 impulsuri/rotatie la arbore, asta nu-i bine, ar fi chiar semisecventiala, ai da comanda la cite 2 injectoare si nu stau sa ma gindesc daca ai cum sa le-mperechezi ca sa corespunda cu ordinea de aprindere. De fapt sigur ai, combinari de 4 luate cite 2 .
Deci trebuie sa folosesti axul cu came sau delcoul. Pe la delcou ar fi complicat sa mai pui un disc fix cu 4 cadrane si o lamela rotitoare sau ceva ca un colector de electromotor, nu stiu; poate sub platan (nici nu m-am uitat, delcoul ala mai are ceva ca un platan)? Adica ala cu ax mai subtire, fara regulatoare de avans...
Ramine pompa de ulei, dar nu stiu cum ai putea sa scoti un ax prin capac, chestie de etansare...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane e mai greu sa faci secventiala din una clasica .. mai bine iei una gata facuta ...

axul cu came are aceeasi viteza de rotatie ca si delcoul, 1/2 din rotatia arborlui .. deci se poate strica un delcou pentru a baga traductorul hall si rotita .. vezi deja m-am gindit si eu la ele ... nu trebuie sa scoti ceva prin pompa ...
problema este de facut rotita cu 60-2 dinti pentru pus pe ffulie pentru pe ea mai vin inca doi traductori sau trei traductori .. depinde de schema


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai hai sa ne gindim. De la ce masina pot lua bucati de injectie secventiala? La astea totdeauna, banuiesc (de-aia zici de rotita stirba), aprinderea e comandata de ecu. Si exista senzorul hall pentru ordinea de injectie. pe care-l pot monta intr-u delcou vechi. Da-mi si mie ceva, un link, de unde pot afla cum e construit concret un sistem de-asta. Astea-s euro 4 deja? Sau nu toate? Cum e?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
n-am un link sa iti dau ... am niste scheme acasa de la passaturi ...
senzorul hall este doar pentru pozitia axei cu came .. pentru a optimiza momentul injectiei .. de aprindere se ocupa senzorul inductiv de pe volant

uite aici cum e construit .. si marea majoritate a pieselor.. sint si alte sisteme .. dar cred ca asta e cel mi simplu.. asta este un motronic m7.1 de aici incolo incep lucrurile sa se complice..... nu mai exista cablu de acceleratie si altele

injectie benzina ... adaptare flat4 n-am link iti dau ... niste scheme acasa passaturi ... senzorul

40.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am inteles. Deci pe-asta nu cred ca poti sa-l pornesti fara catalizator, trebuie instalat un senzor de viteza a masinii si inca mai multe prostii. Nu-i deloc simplu.
Iar sistemul de ziceai c-ar merge la wasserboxer, cu senzor de detonatie e mult diferit de al tau, sa zicem? Ce-are in plus, pe linga detonatia asta?
A, inc-o chestie, de unde stim ca ecu de motor XY ii ofera altui motor curba de avans care-i trebuie pentru rezultate bune? Ca asta-i o caracteristica a motorului, nu-i la fel la toate, din cite stiu io...

Oricum, ce-am citit: "pina si in cele mai avansate sisteme secventiale injectorul e actionat de doua ori pentru un ciclu motor, o data la admisie si o data in timpul destinderii. Benzina asta se numeste "depozitata". Ea raceste supapa, etc."

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane iti pun o intrebare... delcoul mecanic pe care l-ai pus pe motorul tau respecta curba de avans indicata de constructor?? esti sigur ca arculetele de la avansul centrifugal au constanta elastica potrivita??? ca avansul vacumatic lucreaza in intervalul care trebuie?...la motorul meu calculatorul provine de la o masina e 1800cmc si are o curba de avans specifica acelui motor la care am adaugat un delcou cu capsula de vacuum o sa caut curba de avans a motorului de 1800 si o sa o suprapun peste ce am eu sa vad care sint regimurile neacoperite ... am mai scris pe undeva ca eu adaptez o injectie de pe o masina pe alta ... nu am spus ca adaptarea este 100 la 100 compatibila, dar incerc sa apropii motorul caruia i s-a facut transplantul de performantele motorului donor .. e clar ca eu nu fac megasquirt, sa am memorie flash si sa schimb factorii din laptop usor ...eepromurile sint mai greu de manevrat ... eu zic ca e multumitor si asa .. cunosc multumitor o mare gama de sisteme de injectie si ma pot juca cu ele in voie, chiar daca performantele nu sint de top.. cred ca ai vazut ca pot face un diagnostic sumar si fara alte aparate si sa imi dau seama daca o piesa lucreaza sau nu, exact asa cum cunosti tu carburatoarele... in concluzie sint multumit de ce am facut .. putem sa fac mai mult daca aveam la dispozitie un strung o freza si un wig

in legatura cu diferentele intre ce am eu si ce ti-am propus sa pui pe w/c, sint ceva diferente .. in primul rind apare afm .. tps-ul difera .. unele calculatoare au si map .. apare senzorul de detonatie piezoelectric ..sint oarecari diferente .. ti-am spus si am scris, am facut ce era cel mai simplu si la indemina o injectie pe benzina cu o aprindere integrala, cea mai putin "inteligenta" cu cei mai putini senzori si marea lor majoritate integrati, pentru a-mi da mie posibilitatea sa fac reglajele pe  care le vreau

aceeasi intrebare mi-a pus-o si mike.. curba de avans.. s-ar putea sa aveti marea surpriza ca motorul de broasca sau bus sa aiba aceeasi curba de avans ca un motor mai recent .. cu injectie

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai n-am verificat, e sigur delcoul de la un motor tip 1, din ce-am citit pe ici pe colo nu-i nevoie sa-i faci nimic daca-l pui pe tip 4. A, ca-i vechi, si-s alea obosite, poate, dar dracu stie daca brazilienii sau chinezii au auzit de constanta elastica (io cred ca trag cu cocoloase in profesor) sau pun niste arcuri, asa, de la magazie. Da' nici n-am comparat, sa vad daca-i bine. Asta fiindca aveam (am) de gind sa-i pun delcoul de wasserboxer, de CU n-am gasit. La ala de wasserboxer asa-i, trebuie limitat avansul centrifugal, cica. Dar nici la asta n-am verificat, inca. Asa-i starea de tranzitie sau provizorat .
Deci ai de unde lua curba aia pentru motorul de polo?
I-auzi, la injectia directa, injectoarele merg la 70 V?!


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai nu de polo ci de passat de 1800 .. corpurile si injectoarele sint de polo... calculatorul e de passat

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha, am inteles acuma. De fapt, tre'sa fie pe saitul ala rusesc.

Ma rog, deci exista digifant 1 ca pe wasserboxer, unele Golf 2, Corrado G60 (ala cu supercharger) si digifant 2, ca pe Golf 2 intre 87 si 92. Hai ca m-apuc sa caut de citit. Clampeta aia progresiva de la ce-i? Si parca ziceai ca AFM-ul e scump si greu de gasit...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
s-ar putea sa fie pe site-ul ala rusesc ... dar gasisem pe un forum dar am pierdut linkul toate graficele injectiilor elctronice .. pentru ca la injectie curba de avans este mult diferita de aprinderea cu platini.. apar mai multi factori ...graficele sint tridimensionale turatie, incarcare (vacuum) si avans


asa e facuta ea progresiva .. la un moment dat e nevoie de mai mult aer iar o singura clapeta ar fi o frina ...si mai e o chestie legata de vacumul din galerie si alte divaisuri

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, asa-i, vazusem undeva pt. Digifant graficul asta 3d. Vezi c-am mai scris ceva si mai sus .

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
afmul se poate gasi si la dezmembrari numai ca trebuie desfacut si controlat , curatat si reglat.. oricum si nou trebuie reglat  ..

daca gasesti tu graficul de digifant ..oricare .. baga-l si tu aici ca sa ma uit si eu

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stai, sa-l caut. Digifant 1 cica are control adaptiv sau asa ceva. Asta ce-i? Oricum, modelul asta a fost pe wasserboxerul MV si pe corrado ala, care-s lucruri rare pe la noi...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite un exemplu facut de mine : am curba de avans a unui motor de broasca .. banda gri .... iar in interior o curba de avans a unui motor pe injectie .. cu rosu ... se vade ca cel mecanic are un ecart mai mare care il poate "inghiti" pe cel cu injectie si atunci adaptabilitate 100 la 100

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza poza./.. desenul meu este o varianta  ipotetica ...

injectie benzina ... adaptare flat4 poza poza./.. desenul meu este ipotetica ...

50.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Stai, ca n-am gasit decit de digijet. A, exista si digifant mai nou, secvential, ca are senzor de pozitia arborelui cotit. Cum dracu? Dar nu stiu de la ce masina...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
La digijet, aprinderea nu era controlata de ecu.
Uite aci ceva, dar nu-mi dau seama daca-i digifant sau nu:
(e-n ruseste)

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da digijetul e modelul mai vechi al digifantului ...digifantul este un motronic adica cuprinde si functii legate de aprindere iar digijetul sau jetronicul nu are aceste functii el se reduce la a controla numai injectia ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sigur am vazut diagrama de la digifant pe undeva. O mai caut si miine, acuma ma duc sa-mi iau adio de la o canapea si niste fotolii .

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, ce-am gasit deocamdata despre digifant 1. E si un fel de diagrama de sarcina/turatie/avans, dar mi se pare ca-i pusa asa, de poza...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu vrea decit poze, e-n clasa I, aveam un pdf.

injectie benzina ... adaptare flat4 vrea decit poze, e-n clasa aveam pdf.

42.3KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
vezi daca stai sa-l catzi si te uiti bine avansul la aprindere tot la 30 -35 de grade se opreste .. incepind cu turatia de 1650 ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asta nu mai are regulator vacuumatic, cred...
Asa, clapeta progresiva e de la golf 2, am gasit cite ceva despre digifant 2.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
vezi sa nu fie de golf2 injectie k-motronic .. care este cea mecanica ...
regulatorul vacumatic tine de controlul adaptiv .. la care nu ti-am raspuns ieri


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Uite, sint ceva lucruri aici; despre digifant 2 n-am gasit.

Mie mi-ar conveni sistemul original, digifant 1 asta, dar de unde sa gasesti la noi toate componenetele?
Iar la celalalt trebuie senzor de viteza masinii si alte prostii.
Dar ce-are daca pun tot un sistem ca al tau? E foarte bun, poate cu clapeta originala a calculatorului sau una de-aia de polo 1,8?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da.. sint bune schemele ...sa vedem daca gasim si piese... eu ecu sint curios sa vad daca gasesc si daca gasesc de polo g40  cu senzor map ... dar si ala de passat syncro g60 e bun pentru ce vreau eu

senzorul de viteza masinii nu iti trebuie ... poti lasa firul fara senzor ... doar senzorii motorului sint importanti si fara aia nu merge ... ai vazut la mine citeva fire in "aer" .. ce nu imi trebuie dau la o parte

senzor d'ala se gaseste numai nu stiu ce raport are de transmitere a semnalului .. il poti monta in locul cablului de km si poti  pune un ceas de la bord cu km electronic

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai si ce zici, sa dau la aia cu golf 2 anunt: cumpar complet digifant 2, etc...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
incearca ...dar nu cred sa ai sperante.. poate .....si pe urma vedem ce lipseste .. eu caut si pe aici calculator si restul poate gasesc

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ai vazut, era pe-acolo si superchargerul de pe Corrado.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
greu de gasit un gti complet .. sau macar piesele principale

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
urmeaza o injectie "mica" cu ceva piese pe care le mai am si altele pentru motorul de 1200 de pe broasca ..chiulase single port  ...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
continui cu injectia pentru motorul de 1200 ... aici poze cu unul din cele 2 injectoare (de ford sierra) si cu delcoul tot de ford (si misul are asa ceva)... delcoul urmeaza sa fie modificat pentru a se potrivi la broasca, iar injectorul pentru a ii face bosajul care va fi sudat pe admisie si shtutzul prin care intra benzina...

injectie benzina ... adaptare flat4 continui injectia pentru motorul 1200 ... aici poze unul din

35.1KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poze cu modificarea delcoului ... grija nu este delcou pentru aprindere electronica asa cum am prezentat in tutoriale ... asta este un delcou pentru injectie cu aprindere electronica gestionata tot de calculator ....   motronic, digifant .... el este facut din partea de jos care cuprinde senzorul hall si rotitza trigger cu fante pentru pozitia arborelui cotit si partea de sus, rotorul-distribuitor pentru distributia scanteii catre bujii

injectie benzina ... adaptare flat4 poze delcoului ... grija este delcou pentru aprindere asa cum

46.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se observa ca delcoul nu are functii pentru avans centrifugal si vacumatic...

corpul a fost strunjit si apoi bucshat ... diametrul de intrare in bloc 26,5mm ... diametrul de strunjire a corpului fi 22mm  .... lungimea bucshii 43mm

injectie benzina ... adaptare flat4 observa delcoul are functii pentru avans fost strunjit apoi

45.1KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata delcoul

injectie benzina ... adaptare flat4 gata delcoul

28.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bosajele injectoarelor, nefinisate si nepolizate .... ele vor veni sudate de galerie cit mai aproape de chiulasa .. fiind chiulasa single port, doar doua injectoare vor face functia de alimentare.... nu am fotografiat corpul clapetei pentru ca mai am de lucru la el si de asemenea voi mai pune poze la galeria de admisie cu modificarile facute si cu bosajele pe ea

injectie benzina ... adaptare flat4 bosajele nefinisate nepolizate .... ele vor veni sudate galerie

24.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bosajele si galeria

injectie benzina ... adaptare flat4 bosajele galeria

52.6KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bosajele pe galerie .. si injectoarele

injectie benzina ... adaptare flat4 bosajele galerie

45.2KB


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
am o presimtire .... 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai intai da-te cu aprinderea vezi daca e mai buna decit ce ai avut tu pe masina sau poate e tzeapa .... dupa ce faci citeva sute de km cu ea pe broasca  mai vorbim si de injectie ...aprinderea e numai o mostra....

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ma dau, ma dau, cateva sute de km fac repede (mai ales dupa ce oi rezolva cu incuietoarea la usa)
pai mai buna decat ce am avut pe masina ... aprinderea clasica am avut


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
galeria de admisie echipata complet... urmeaza fuel line.. regulator de presiune ... pompa de benzina ... filtru de benzina ...si altele

injectie benzina ... adaptare flat4 galeria admisie echipata complet... urmeaza fuel line..

39.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
putza prin care intra benzina in injector...detaliat

injectie benzina ... adaptare flat4 putza prin care intra benzina

34.5KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cam in halu' asta cred c-as putea si eu sa fac pentru motorul de pe broasca (1800 acum). O sectiune centrala care sa se prinda pe galeriile de carburator. Nu stiu ce clampeta si carburator ar merge, de la polo 1800? Folosind injectorul stock din corp, ar fi galeria cam lunga si i-ar trebui, probabil, incalzire. Sau cum ai facut tu, cu 2 injectoare.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la tine la 1800 sa aiba diametrul clapetei de 44 parca la tipul asta de clapeta pe care o folosesc eu... sint trei marimi 28, 34, 44 parca .. la mine diametrul clapetei este de 28

dar tu ai putea majora gaurile din galerii, de acolo de jos la 17,5mm si sa bagi acolo injectoarele direct .. era ceva pe tunacan parca dar injectoarele erau mecanice nu electrice


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite asa ceva, numai ca in locul tijei bagi un injector .. tija arata cam unde ar trebui sa bata jetul

injectie benzina ... adaptare flat4 uite asa ceva, numai locul tijei bagi injector tija arata cam

16.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ca sa iti dai seama ce am facut la galerie .. uite pun si o poza .... am taiat flansa pentru carburator am lungit in sus gitul cu 5cm si am sudat o flansa cu 4 gauri pentru corpul de clapeta

injectie benzina ... adaptare flat4 iti dai seama facut galerie uite pun poza .... taiat flansa

29KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am facute deja flansele pentru galeriile de dellorto. Restul galeriei il pot face de la 0, cred. Era buna o smecherie de-aia de indoit tevi.
Clapeta de 44 corespunde lui 1800 de la Polo, sau au fost si motoare mai mari?
Poti sa-mi dai si mie (daca ai) niste coduri pentru clampeta si ECU? Parc-aveai si de-asta mai mare p-acolo?
Cel mai bine era sa le cumparam impreuna, ca io uit repede dupa ce tranzistori m-am dus la piata, daca n-au mecanism...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
polo de 1800 nu a existat ... doar golf si passat    ecu 0261.200.754 este comun si este de passat .. d'asta am si eu la bus

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, de passat, corect, mi-ai mai zis de vreo 15 ori...
Si la asta pun clampeta tot de la passat? Ce zici, pin' la urma, merita sa pun injectoare separat sau sa-l las asa, ca un fel de carburator?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
totul de la passat ... cum sa nu merite .. baga-i injectoarele separat ..poti lucra separat pe fiecare .. o sa-ti arat  cum, sau cred ca ai vazut la mine ...si apoi scapi de inconvenientul galeriei de admisie lunga, prin galerie doar bagi aer benzina i-o dai direct in supapa ... eu, de crezi ca am bagat injectoarele alea pe galerie, ca puteam foarte bine sa las injectorul sus si era doar un simplu monopunct si dupa, se chinuia sa tina relantiul corect , asa benzina mai aproape e mai bine ... si la motorul de 2000 tot din acelasi motiv am pus doua injectoare cu toate ca era mai simplu sa fi facut o galerie unita si un singur corp  ... in general plenumurile largi sint pentru motoare mari ca sa uniformizeze presiunea de admisie pentru toti patru cilindrii ... deci sa ai grija cum echilibrezi conductele de aer spre clapeta ... cel mai bine ia modelul meu de la bus

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Deci un singur corp de clapeta care sa vina central, in fata tulumbei, cum e carburatorul la broasca; din asta pleaca 2 sau 4 tevi, nu stiu, 2 cred c-ajung, pe urma astea ajung in 2 "plenum-uri" mici care se termina in flansele de pe chiulasa. Ar putea sa fie bine asa. Pe urma, ar fi mai bine cu un singur injector pentru fiecare pereche de cilindri care sa scuipe in "plenumul" de care zic (sa semene cu galeria ta pentru 1200), sau 4 injectoare, puse cit mai aproape de talerul supapei? Poti comanda 4 injectoare de la acelasi ECU? Pina-acuma, tu ai facut cu doua.
Injectoarele ar fi bine sa fie noi, corect? Sau macar unele curatate.
Ce mai trebuie, vreo 2 sonde de temperatura de dacie si sonda lambda...
A, si delcoul ala gol pe dinauntru.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa cum  comand doua pot comanda si 4 si 6 si 8 etc .. dar trebuie un montajel cu tranzistori si ceva piesute ....vino doar cu o teava in galeriile de bus nu mai face plenumuri nu mai ai nevoie si nici nu mai ajuta la ceva ..   uite bine la site-ul asta:


are nevoie doar de un plenum central doar pentru a uniformiza stinga cu dreapta, dar si pentru al 5-lea injector .. pentru pornire rece......deci tu daca mergi pe varianta cu clapeta de 44 d-aia ca a mea atunci zic ca o teava putin mai groasa poate tine loc de plenum

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
fane .. daca te rejecteaza aia de la oltcit hai incoa, nu mai sta ascuns... forumul se numeste aircooled .... si poate te convingem sa dai olcitul pe o broscuta..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
cine-i fane ? 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
un coleg de serviciu .. mai tinerel  .. m-a ajutat cu facutul bosajelor si cu flansele de la motorul celalalt .. e pasionat si el , dar are oltcit... tot aircooled .... si a inceput sa priceapa ce e cu injectia ....  la noi user "stecit"

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai ... nu-i conditie obligatorie sa ai broasca ca sa scrii aici. Mai ales daca ai si mare indemanare si poate avea contributie importanta tehica...

asa ca ... hai  fane !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia uite jane .. ce am facut eu la motorul de 2.0 exista deja la motoare de motociclete

injectie benzina ... adaptare flat4 uite jane facut motorul 2.0 exista deja motoare

36.2KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cam ce fac eu la broasca cu chiulasa single port au facut altii la MG

injectie benzina ... adaptare flat4 cam fac broasca chiulasa single port facut altii

34.6KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
spre disperarea sotiei, am inceput sa fac instalatia electrica in sufragerie

injectie benzina ... adaptare flat4 spre disperarea sotiei, inceput fac instalatia electrica

36.1KB


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
eh, Misul a facut o motocicleta intreaga in sufragerie ...

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
si unde mai pui ca a si pornit-o   

Modificat de UVeul (acum 15 ani)


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, astia barbati...
"Am dat pe-ntuneric peste alea de pe jos. M-am gindit ca s-au stricat si le-am aruncat... Las'ca faci tu altele."


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu ar fi prima oara...

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
oricum par spalate...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si daca sint spalate, ce??   oricum incepe incet incet sa prinda forma , iar firele deja sint legate la divaisuri  .. mai sint si ceva furtune pe acolo asa ca e destul de interesant ca sa nu .... se apropie decit cu oarece curiozitate

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pompa de benzina.... de fapt pompele, pentru ca sint doua, ca a ridice preiunea la 2,5 - 3 bari... avind in vedere ca nu am nevoie de debit mare, fiind doar un amarit de motor de 1200cmc s-ar putea sa foloesc doar una dintre ele

injectie benzina ... adaptare flat4 pompa fapt pompele, pentru sint doua, ridice preiunea 2,5

36.6KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
aproape gata ...  mai lipseste un montaj driver pe care il voi face saptamina asta si altul pentru modulul de aprindere.

injectie benzina ... adaptare flat4 aproape gata ...  mai lipseste montaj driver care voi face

34.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ufff .. gata ... merge incercata pe parchet .. scinteieste, scoate ceva sunete in injectoare, releul pompei lucreaza, sonda lambda da semnal, eee gataaa


.. deci primeste unda verde pentru montajul pe brotac ...asa arata atelierul din sufragerie pre disperarea colegei de apartament   

injectie benzina ... adaptare flat4 ufff gata ... merge incercata parchet scoate ceva sunete releul

36.9KB


pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 ... 9  

Mergi la